bisschop schreef:H@Ns schreef:
Hij wil NL modellen gaan uitbrengen als dit haalbaar is.
Kijk ook eens naar de olympische koploper van trix van de 555 ? geproduceert zijn er 200 voor de top prijs verkocht in nederland en de rest is daarna gedumpt in duitsland want de markt voor reclame treinen in n is zeer klein.
Groetjes,
Rob
Ik denk dat je je daar nog flink in kan vergissen en er wel degelijk een markt is voor verschillende kleur/reclamevarianten van een model.
Ligt er puur aan hoe.
Trix is al jaren bezig om het onderste uit de kan te willen.
Dat de NOC-NSF koploper hier niet verkocht heeft denk ik eerder met de belachelijke prijs te maken die Trix ervoor vroeg.
Ik was ook niet van plan om bijna €400 neer te leggen voor een model wat praktisch technisch hetzelfde gebleven is als 20 jaar geleden.
Ik kocht mijn KLM koploper in 1996 nieuw bij Vleugels in Schin op Geul voor ƒ185 (+/- €90!!!), de laatste gewone koploper lag in 2004 voor een winkelprijs van €319 in de winkel.
Dat is 3 keer over de kop in nog geen tien jaar met in principe hetzelfde model zonder verbeteringen.
Trix gaat er gewoon vanuit dat die Hollanders wel gek genoeg zijn om voor die prijs in de buidel te tasten, en als het dan niet gebeurd wordt het in eigen land gedumpt.
Ik heb de NOC-NSF koploper ook gekocht, maar wel voor €169 nieuw.
Denk dat je dan beter weer kan kijken naar Piko.
Ten eerste zetten ze voor net onder de €200 een treinstel op de markt voorzien van de laatste technieken, decoder aansluiting, led, binnenverlichting.
Zoals bijv. de Mat`54 die inmiddels al in 5 verschillende versies is geweest en grif is verkocht als ik me niet vergist.
Ten tweede zetten ze ook met bijv. de GTW serie verschillende kleur/reclameversies op de "kleine" Nederlandse markt.
Ik zou eerder dan kijken hoe hun verkoopcijfers en verkoopmodel is om te zien of het zich loont om dergelijke versies op de markt te zetten.
Hoe is de verkoop van de Veolia, Arriva, Breng & Connexxion versies?