Het merk Arnold

Vraag maar raak!

Rick

Re: Het merk Arnold

Bericht door Rick »

Het bovenstaande lijstje is ietwat fout. :?

De mat'36 was niet turkoois, ik denk dat je in de war bent met de grijze, vooroorlogse DE-III.
De mat'46 was plan A en B, Plan X zijn de Rode Duivels. De eerstgenoemde waren nooit rood, de laatste nooit groen. ;) Plan X vind ik op zich wel een aardige keus met de diverse varianten.
Mat'64 lijkt erg veel op de Hondekop, ik vraag me af of dat goed verkoopt als het verschil met de Piko Hondekop niet duidelijk zichtbaar is.
SGM is inderdaad in redelijk wat varianten uit te brengen en het rijdt nu nog.

De NS 2800 en 2900 zijn te onbekend om echt verkoopbaar te zijn, met de 2400 maak je meer kans (ook in Frankrijk te verkopen).

Voor een goede verkoop moet een model redelijk bekend zijn in het hele land en gedurende een langere tijd hebben gereden. Een NS logo erop helpt ook met de verkoop. Een NS Hbis zou een simpel begin zijn, bruin met en zonder logo, blauw, blauw met liniaal, geel, UTD mengvoeder en postversies zijn mogelijk en het ding reed in het grootste deel van Europa rond. Het past ook nog eens goed bij de Piko 2200 en Minitrix 6400.

Overdijk

Bericht door Overdijk »

Ik denk idd dat het verstandig zou zijn om eerst bestaande modellen op te poetsen voordat er een nieuw model komt.

De motorpost zou denk ik met een nieuw binnenwerk een grote afnemer kunnen zijn.
Vooral omdat daar toch nog wel wat verschillende livreien in te vinden zijn.
De bekende bruine en geel/rode, maar denk ook aan de originele rood/gele ptt versie, NS Cargo, ProRail, Railion, en de verschillende Jules/ERTMS kleurstellingen.

Daarnaast kan je aardig uit de voeten met een opgepoetste Plan C/D/K.
Turquoise voor bij de Startrain 1300, Berlijns Blauw zoals gezegd een goede combinatie met de nieuwe 1200 en ook dan kan je nog diverse versies doen.
Met oud NS nummer, UIC nummer, zonder en met logo. En als ik mij niet vergist nog in geel als meet/werkrijtuigen.
Genoeg opties en dat met bestaande modellen.

Voor nieuwe modellen zijn denk ik de bekendere modellen geschikt.
NS 1100, ook met aanpassingen als SNCF loc.
NS 2400, idem als 1100.
Plan V/T & SGM. Veel verschillende kleurstellingen mogelijk. Waarom Fleischmann nooit hun 1:87 hebben omgezet in 1:160 heb ik nooit kunnen begrijpen.
Het stroomlijnmaterieel, met wat aanpassingen aan de verschillende kappen kan je veel verschillende versies produceren.
Kleinere cabine en voorruiten: DE 3, Mat`35/36
Grotere cabine en voorruiten: DE 1, 2 & 5 (blauw, rood, groen, geel (Syntus)), Mat`40/46 (verschillende kleuren groen en in geel), Motorrijtuigen omBC/omC, de PEC postrijtuigen en zelfs NS 11 inspectiemotorwagen.

Verder is een (V)IRM nog misschien aantrekkelijk.
3 & 4 wagenstel IRM, 4 & 6 wagenstel VIRM en een grote hoeveelheid aan speciale kleurstellingen. NOC-NSF, koningstrein, OV-chipkaart, eneco groene trein, etc.

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Kan het ook niet laten

Plan V/T & SGGm vlaflip en tusenbak(ken) hiermee kan je als leverancier je met minimale verschillen tig uitvoeringen / varianten leveren!!!
Altijd leuk om het meeste rendement uit je mal te halen en blijf je uit het staatje van andere leveranciers
Dubbeldeks Materieel mDDM locomotief + rijtuigen of los zonder loc, VIRM, NID
Vooral de VIRM kan je ook uitbrengen in veel varianten, ook weer het meeste uit je mal
Kom met een NS? flirt3 op de markt, kan je ook weer het meeste uit je mal halen met alle varianten die er rond tuffen in andere landen en bak lengtes

Wil je na je NS br186 toch in het straatje van een andere leverancier lopen, breng een icrm stam uit met stuurstand
Kan je ook je uitleven aan al die varianten / specials die door de tijd geleverd zijn (fyra zuurstokken, enz.)
Doe eens link en maak er een reeks 11 bij?
Verschillend(e) nummer(s) uitbrengen van je NS br186?

Doe eens heel gek, en kom met een 1500?
Kan je meteen ook Engelse varianten uitbrengen?
Een mooie plan U?

Update die motorpost (en maak varianten) en ICE maak die bak compleet en digitaal waardig met verlichting

En verder al het materieel dat, wat mijn collega's beschrijven, ik val toch in herhaling
Ik heb dit lijstje alleen maar geschreven omdat het commercieel interessant kan zijn
Maar ik ben al blij met alle hoog kwaliteit / gedetailleerd NS materiaal (wat mij betreft '80 en jonger, niet dat het oudere materiaal niet zijn charme heeft)

Mijn 2 cent

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

shoven

Bericht door shoven »

Modellen die in meerdere landen rijden, zoals bijv. de Flirt die Liliput heeft uitgebracht.
Kost je een keer een vorm/mal die je in vele uitvoeringen kunt uitbrengen. Zowel locs als wagens etc. Dan is het een beetje betaalbaar te houden voor fabrikant en koper.

En als ze met mat46 komen ga zelfs ik NS materieel op de baan zetten...

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

bisschop
Kleinserie/Commercieel

Bericht door bisschop »

H@Ns schreef: Hij wil NL modellen gaan uitbrengen als dit haalbaar is.
Over welke aantallen is bij Arnold een model haalbaar?
Dat is iets wat eerst belangrijk is.
Uit ervaring weet ik al dat je kan zeggen dat je van bijvoorbeeld een sprinter 10 uitvoeringen kan maken.
Dit is met reclame varianten maar die koopt bijna niemand.
Het volk wilt alleen de 2 en 3 delige geel met reclame banen en de 2 en 3 delige vlaflip.
Zelfde geldt voor de Virm reclame varianten moet je niet gaan rekenen want er is maar een enkeling die er dan eentje wil en daarbij in de verschillende series Irm / Virm zit heel veel verschil.
Kijk ook eens naar de olympische koploper van trix van de 555 ? geproduceert zijn er 200 voor de top prijs verkocht in nederland en de rest is daarna gedumpt in duitsland want de markt voor reclame treinen in n is zeer klein.

Wat ik dan zou willen voorstellen ga eerst eens na wat haalbaar is en ga dan praten over welk model / modellen.

Begin eens met wat goedern wagens die echt Nederlands zijn bijvoorbeeld de hbis, chd of bollenwagen
Wat nog makkelijker is maak een nieuwe MU slaaprijtuigen de goede mal hebben ze al nu alleen nog de kleur zo kun je als vertegenwordiger snel laten zien dat je ook echt wat wil met arnold producten.
Of zorg voor goede persoone rijtuigen niet van de nep plan d rijtuigen maar echte goede met juist dak juiste raamindeling.

Groetjes,
Rob

Bouwt modeltreinen van de NS

fiona

Bericht door fiona »

Arnold is in Duitsland goedkoper aan te schaffen

FidOo

Bericht door FidOo »

Volgens mij reden enkele plan d/k rijtuigen ook in Internationale treinen mee over de grens. (kan er naast zitten) maar dan heb je ook nog eens kans dat ze in Duitsland zo gek zijn om er een paar te kopen.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
H@Ns
N-spoor

Bericht door H@Ns »

Hallo,
Misschien moeten we maar eens bescheiden beginnen.
En laten zien dat wij serieus zijn.
Dan zal Arnold ook wat eerder andere modellen durven brengen.

Groet, Hans

https://www.n-spoorstore.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren

https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders

Timtrein85

Bericht door Timtrein85 »

Dag Hans,

Goed te horen dat een gevestigd N-spoor merk open staat voor wensen van (potentiële) klanten!
Ik ben zelf in het bezit van de locs HN2101 en de HN2176 en heb een stammetje graansilowagens.
Arnold is zeer sterk in detailleren en zit technisch best goed in elkaar. Alleen jammer dat ze hun modellen slechts met veel moeite en geduld uit elkaar te halen zijn. Ook wielasjes bij wagons die wel eens spontaan uit de draaistellen vallen is opmerkelijk.

Ik zou graag ook mijn (Franse) wensenlijstje willen delen:

- De SNCF Regiolis
Afbeelding

- De 'Rames Reversibles'
Afbeelding

- De Z11500 serie
Afbeelding

- De X76500 serie
Afbeelding

- Een hele partij Europese containerwagens zoals Rocky Rail heeft uitgebracht.

Groet,
Tim

Nieuwe baan (2024 - nu)
ALSACE 160 viewtopic.php?t=18232

Oude baan (2015 - 2017):
Miniatuur Elzas: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8054

JacZ

Bericht door JacZ »

Goed dat de importeur wat actiever lijkt te gaan worden. Het is allereerst belangrijk dat Arnold als merk een meer reeële optie wordt voor vooral de N-spoorders die Nederlandse modellen willen hebben.

1. De snelste manier om dat te bereiken is om de vroegere Nederlandse modellen (motorpost, Plan D/K) in een technisch verbeterde staat uit te brengen.
2. Vervolgens bestaande modellen waar een Nederlandse versie van te maken valt (de NS TRAXX is een voorbeeld daarvan).

En als er dan als gevolg daarvan wat verkoopsuccessen kunnen worden geboekt:

3. Een nieuw model wat zowel voor de Nederlandse als de internationale markt kan worden uitgebracht. De eerdere suggestie voor een NS 1500 is wat dat betreft zo gek nog niet, want:
- dat is een versie van de Britse Class EM2 die reed op de Woodhead route
- geliefd bij Britse (en Nederlandse, gezien het H0 model van Elotrains) modelspoorders
- geen concurrentie en geen duplicering, want er is geen andere fabrikant van dit model
- Arnold is tegenwoordig onderdeel van Bachman / Hornby, als ik mij niet vergis, dus een logische keus.
- Deze loc kan gecombineerd worden met een aantal Plan K rijtuigen uit stap 1.

Jac

Rautenhaus RMX, NL, iTrain V5.0.15, Macbook Air

Nico

Bericht door Nico »

Een Mat'64 zou ik zeker aanschaffen en lijkt me een mooie encore op de motorpost. VIRM of SGM zou ik ook graag zien. Volgens mij doen deze modellen het ook wel vrij goed op de H0 markt?

Ik weet natuurlijk alles van mijn eigen smaak, maar wat voor soort modellen worden eigenlijk veel verkocht H@ns?

PaulF.

Bericht door PaulF. »

Ad_M schreef: Wil je na je NS br186 toch in het straatje van een andere leverancier lopen, breng een icrm stam uit met stuurstand
Kan je ook je uitleven aan al die varianten / specials die door de tijd geleverd zijn (fyra zuurstokken, enz.)
Dit lijkt mij wel een mooi, maar ook logisch idee.
We hebben er met de Br186 natuurlijk wel een schitterende loc bij, maar helaas geen bijbehorende rijtuigen voor een realistische samenstelling.

Vriendelijke groet,
Paul Franje.

robert

Bericht door robert »

hoi,

Bachmann en Hornby horen zeker niet bij elkaar. 1500, zijn er niet veel van gemaakt door elotrain. 1500 voor Engelse markt? Engels n spoor is 1:148, dus ik ben bang dat het dat niet gaat worden. Misschien ben ik een azijnzeiker, maar de Nederlandse markt is klein, misschien wel te klein. Vind het van Piko wel goed om het te proberen. Voordeel was/is wel dat er al een heleboel tekeningen waren/zijn van de 1200 en 2200/2300 van Philotrain. Dat scheelt wel kosten. Wel zitten kijken in oude Arnold producties, zeker de couchette rijtuigen waren de moeite waard(2002) en al met k.k. mechaniek. Zo zijn er nog wel enkele goederenwagens en rijtuigen die de moeite zijn om opnieuw uitgebracht te worden. De importeur, kan het mij niet voorstellen dat die actief gaat worden, bijna geen voorraad en (symptomatisch?) de modeltreinen staan onder een noemer met puzzels en spellen. Heeft ook een zeer actuele website(niet) Dus Arnold, ga voor wat gerichte heruitgaven en kijk wat het resultaat is. Later dan eventueel een 2400/2500. Zoals al eerder gezegd, deze heeft ook een afzetmarkt(je) in Frankrijk. .

Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

WilcoV

Bericht door WilcoV »

Wat Arnold vooral commercieel NIET moet doen is iets uitbrengen voor de Nederlandse markt dat niet aansluit op wat er door anderen wordt uitgebracht of dat concurrerend daarmee is. Dat verkoopt veel te beperkt. Een Benelux variant van de Piko Hondekop is mooi, maar eigenlijk pak je daarmee een te klein marktsegment en moet je zoiets bijvoorbeeld doen als extra bijzondere uitgave, niet als uitgave om je marktaandeel terug te krijgen.
Wat dan wel?

1) Moderniseer datgene wat je al eerder uit hebt gebracht en breng inderdaad daar varianten van uit zoals de Motorpost en vernieuw deze technisch totaal.
2) Breng de Plan D in diverse varianten opnieuw uit aangezien die voor de 1200 van Piko en de 1300 van Startrain heel interessant zijn.
3) Breng de ontbrekende ICE3 rijtuigen alsnog uit voor een volledige Nederlandse ICE3 of nog beter, verbeter deze eveneens.

Wil je een marktaandeel van een ander pikken, breng dan de ICR rijtuigen uit in oude en nieuwe variant (laatste voor achter de Traxx) en je pakt hiervan het marktaandeel van Minitrix. Als Piko niet vlot met Plan E uitkomt zou je als Arnold kunnen overwegen deze uit te brengen.

Vervolgens, kijk wat je als Arnold al in je assortiment hebt of waarvan je de mallen nog hebt en breng hier varianten van uit of opnieuw van uit die interessant zijn voor de Nederlandse markt (Couchette rijtuig, slaaprijtuig, goederenwagens enz) kortom al datgenen waar 2e hands zo onderhand niet geringe prijzen voor gevraagd en gegeven wordt.

Als je met dit alles je marktaandeel terug hebt veroverd, dan kan je iets nieuwe proberen en neem dan een Nederlands exemplaar dat inderdaad voor een breder publiek aantrekkelijk kan zijn zoals een 2400 lok.

Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Rob_Lochem

Bericht door Rob_Lochem »

Volgens mij heeft het huidige Arnold onder de vlag van Hornby niet alle oude mallen van Arnold in hun bezit.
Het opnieuw uitbrengen van oude modellen kan dan lastig worden.
Wat bij mij hoog op het wensenlijstje staat zijn de specifieke koolborstels voor de oudere modellen...

Mvgr.

Rob.

robert

Bericht door robert »

hoi,

grote kans dat je hier slaagt http://www.arnold-ersatzteile.de/index.html

Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

thevandijks

Bericht door thevandijks »

Een NS 1500 zou heel mooi zijn, en ook vernieuwde plan K en D rijtuigen die nu voor hoge prijzen 2e hands aangeboden worden, voor de rest treinstellen, plan U, V en waarom niet een diesel 5?
Voor de rest de oude motorposten, en de goederenwagens die er in het verleden waren.

Groet Hans

Rick

Bericht door Rick »

De mallen van Plan K zijn onderhand al 40 jaar oud, kan een nieuwe uitgave nog wel meekomen qua detaillering met de huidige modellen? De mP lijkt me dan meer kans hebben, daar kunnen in ieder geval meerdere kleurvarianten mee gemaakt worden (bruin, geel/rood, NS Cargo en Railion rood. De meetversies hebben een gewijzigde deurpartij en daarvoor moet de mal aangepast worden). Als de techniek aangepast wordt aan de huidige standaard, NEM stekker en front- en sluitseinen (en cabineverlichting) kan ie nog best mee. Er is ook nog ruimte zat in het model voor een luidspreker als je helemaal gek wilt doen.

nspoorkees

Bericht door nspoorkees »

Tsja... Arnold... heeft bij mij persoonlijk altijd een hoog Lima gehalte gehad, grotendeels onterecht. Ik heb wat postwagonnetjes, en een Motorpost. Oh ja, en 5 stuks plan K's (die dus eigenlijk geen K zijn..) en zelf voorzien van kortkoppelingen. De motorpost is flink onderhanden genomen, metalen tandwielen, dcc decoder, en ik heb er (onafhankelijke) front- en sluitseinen mbv smd leds ingebouwd, ding is echt heel fraai nu. Maar dat is het wel zo'n beetje qua Arnold hier.

Dat het wel kan bewijst Piko... man wat zijn die gasten goed bezig; en dat was een paar jaar terug echt niet best, goedkope, slecht gelijkende oost-Duitse rommel :) maar wat een comeback! Zou Arnold dat ook kunnen... of heeft Piko deze niche markt opgepakt en daarmee de weg voor Arnold afgesloten... en dan nog, kan Arnold uberhaupt de kwaliteit en detaillering van Piko evenaren?

Rick

Bericht door Rick »

Gezien de kwaliteit van de Traxx van Arnold en de 1200 van piko is het antwoord op je vraag: ja, makkelijk.

Het zijn trouwens plan K rijtuigen van Arnold, geen plan D.

mini rijder

Bericht door mini rijder »

Ik zie hier de gebruikelijke verlanglijstjes voorbij komen. Hiervan staan er ook een aantal treinstellen hoog op mijn lijstje.
Verder heb ik daar nog de beneluxtrein met HLE 11 opstaan.
Deze rijtuigen kunnen ook gecombineerd worden met een HLE 28 (TRAXX van de NMBS), die dus ook op mijn lijstje staat.
Tot slot nog M2-rijtuigen in IJssellijn uitvoering.
Bovenstaand lijstje is ook interessant voor onze zuiderburen, wat gelijk het afzetgebied vergroot.

Groetjes: Robby

Alfisti-164

Bericht door Alfisti-164 »

Als je Nederlands materieel produceert zul je automatisch hier scoren.
Kom dan vooral met treinstellen (virm, slt etc.)

Maar goed, dat gaat op voor elk merk.

Groet,

Martijn

Nijboer

Bericht door Nijboer »

Nou, ik ben niet zo happig meer op Arnold.
In 2001 is me een 4 delige uitbreidingsset beloofd voor de ice3.
Die ice3 had ik toen gelijk al gekocht, de uitbreiding zou snel
volgen, maar het is nu 2016 en ik heb de hoop opgegeven..
Komt ook nog bij dat dat model vwb de aandrijving kwalitatief ronduit slecht was.
Is eigenlijk ook nooit een oplossing voor gekomen.

Komt er eigenlijk op neer dat die set nooit rondgereden heeft op de baan.

En ik vind dat er weinig gepromoot wordt door/voor Arnold als je dat vergelijkt met
Flmn, trix en piko. Wellicht ook een reden dat ze niet erg in de kijker staan.

Groet,
Collin

Peter Ruifrok

Bericht door Peter Ruifrok »

Dat ze weinig reclame maken is zeker waar. Ik rij digitaal met Railmaster/eLink (software/hardware) van hen en ik geloof dat daar niet meer dan een handje vol van in Nederland rond rijdt. Je hoort er nooit over. En toch is het een prima alternatief voor een eerste kennismaking met digitaal, nauwelijks duurder dan een multimuis maar met veel meer mogelijkheden, inclusief rijbaan programmering. Ik weet niet wie de importeur hier is, maar veel lijkt hij niet te doen. Zal wel een kwestie van weinig omzet zijn, maar ja: het fameuze kip en ei probleem he....

Windows 11, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC

Overdijk

Bericht door Overdijk »

bisschop schreef:
H@Ns schreef: Hij wil NL modellen gaan uitbrengen als dit haalbaar is.

Kijk ook eens naar de olympische koploper van trix van de 555 ? geproduceert zijn er 200 voor de top prijs verkocht in nederland en de rest is daarna gedumpt in duitsland want de markt voor reclame treinen in n is zeer klein.

Groetjes,
Rob
Ik denk dat je je daar nog flink in kan vergissen en er wel degelijk een markt is voor verschillende kleur/reclamevarianten van een model.
Ligt er puur aan hoe.

Trix is al jaren bezig om het onderste uit de kan te willen.
Dat de NOC-NSF koploper hier niet verkocht heeft denk ik eerder met de belachelijke prijs te maken die Trix ervoor vroeg.
Ik was ook niet van plan om bijna €400 neer te leggen voor een model wat praktisch technisch hetzelfde gebleven is als 20 jaar geleden.
Ik kocht mijn KLM koploper in 1996 nieuw bij Vleugels in Schin op Geul voor ƒ185 (+/- €90!!!), de laatste gewone koploper lag in 2004 voor een winkelprijs van €319 in de winkel.
Dat is 3 keer over de kop in nog geen tien jaar met in principe hetzelfde model zonder verbeteringen.
Trix gaat er gewoon vanuit dat die Hollanders wel gek genoeg zijn om voor die prijs in de buidel te tasten, en als het dan niet gebeurd wordt het in eigen land gedumpt.
Ik heb de NOC-NSF koploper ook gekocht, maar wel voor €169 nieuw.

Denk dat je dan beter weer kan kijken naar Piko.
Ten eerste zetten ze voor net onder de €200 een treinstel op de markt voorzien van de laatste technieken, decoder aansluiting, led, binnenverlichting.
Zoals bijv. de Mat`54 die inmiddels al in 5 verschillende versies is geweest en grif is verkocht als ik me niet vergist.
Ten tweede zetten ze ook met bijv. de GTW serie verschillende kleur/reclameversies op de "kleine" Nederlandse markt.
Ik zou eerder dan kijken hoe hun verkoopcijfers en verkoopmodel is om te zien of het zich loont om dergelijke versies op de markt te zetten.
Hoe is de verkoop van de Veolia, Arriva, Breng & Connexxion versies?

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Plaats reactie