Hoi,
Ik ga er van uit dat de loc goed is. Echter , de overbrenging is zo gekozen/gemaakt dat het geen "racer" is. Gisteravond nog even gekeken, een 1200 van piko met een fleischmann 7230, een br 212. De fleischmann ging 2x zo snel. Bereken voor de gein nu eens de schaalsnelheid. Dan kan je , volgens mij, pas zeggen of een loc te langzaam rijd. De tijd dat je een loc kon laten ontsporen in een boog zijn met de nieuwe locs gelukkig voorbij. De nieuwe modellen hebben een meer realistische schaalsnelheid, en dat is wat de "markt" wil. (ik wel). En mijn loc is dus uitgerust met een esu decoder.
Piko NS1225 kan niet snel rijden.
Re: Piko NS1225 kan niet snel rijden.
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
-
- Elektronica/Commercieel
Inderdaad de Kuehn N45 next18Heiko schreef:Volgens mij heeft Martin het daar over de Kuehn decoder?
Ik heb de loc gekocht bij Hans en daarbij wordt de Kuehn 82350 N045-18 , Next 18 "geadviseerd"
Prima werking, moest zelfs cv5 verlagen
Wil hem nog wel gaan testen met een rmx decoder
Ik heb hem gisteren in deze loc geplaatst. Ik vind hem alleen niet snel genoeg rijden (in vergelijking met de Vincent van Gogh loc van Mintrix)
z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
robert schreef:Hoi,
Ik ga er van uit dat de loc goed is. Echter , de overbrenging is zo gekozen/gemaakt dat het geen "racer" is. Gisteravond nog even gekeken, een 1200 van piko met een fleischmann 7230, een br 212. De fleischmann ging 2x zo snel. Bereken voor de gein nu eens de schaalsnelheid. Dan kan je , volgens mij, pas zeggen of een loc te langzaam rijd. De tijd dat je een loc kon laten ontsporen in een boog zijn met de nieuwe locs gelukkig voorbij. De nieuwe modellen hebben een meer realistische schaalsnelheid, en dat is wat de "markt" wil. (ik wel). En mijn loc is dus uitgerust met een esu decoder.
De enige 2 antwoorden die echt wat zinnigs toevoegen hier!Rick schreef:Als de decoder direct in de loc is geplaatst zal er niks verkeerd staan, hier heb ik met dezelfde combinatie geen enkel probleem. Volgens mij is er niks aan de hand en wordt er vergeleken met een loc die gewoon veel sneller rijdt. Als nu eens vermeld wordt om welke Minitrix loc het gaat dan helpt het al, eventueel zou misschien ook nog de rangeergang van de 1200 actief kunnen zijn.
Mark, sorry maar dit is echt een beetje een vreemde conclusie.. dus omdat minitrix (piko doet dit naar mijn weten niet!!!!) rotzooi op hun print bouwt (wat overigens echt hele andere gevolgen heeft als wat Heiko omschrijft!) denk jij dat zijn Piko lok geen goeie combi is met de Kühn decoder. Daarnaast snap ik echt niet wat die algemene instelling van de fabrikanten voor invloed heeft op de maximale snelheid. (kijk even in de manuals van de meest gangbare decoders.. CV5=255 bij de meeste die ik ken)Marksintpancras schreef:Kijk, een decoder instellen is een stukje meet en regel techniek, echter de fabrikanten hebben een algemene instelling. Echter de fabrikanten van treinen, zoals Piko, minitrix hebben wat rotzooi op de printplaat zitten tbv analoog rijden en/ of composeren van een verkeerde motor keuze (slechte eigenschappen motor te onderdrukken), dit is ook af te regelen met de decoder, dus ja ik denk dat de combinatie Kuhn N045 met deze lok niet gelukkig is, denk dat Esu of Piko huismerk (Uhlenbrock) betere rijeigenschappen geven.
En van alle merken decoders die ik heb gebruikt ben ik wel het minst tevreden met Uhlenbrock!
-
Joost, je hebt helemaal gelijk, excuus ervoor. Had even een foutieve kronkel in mijn hersenpannentje
Had eerst even beter moeten nadenken voordat ik reageerde.Dus die conclusie van mij kan ook naar de prullenbak. Ik rij ook verschillende merken decoders, waaronder veel Keuhn, nooit problemen mee.
Had eerst even beter moeten nadenken voordat ik reageerde.Dus die conclusie van mij kan ook naar de prullenbak. Ik rij ook verschillende merken decoders, waaronder veel Keuhn, nooit problemen mee.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Geeft niks. We maken allemaal wel eens een vergissing.
Wilde vooral voorkomen dat mensen ineens denken dat die kühn niet goed zou zijn.. Of dat er verkeerde ideeën ontstaan.
Wilde vooral voorkomen dat mensen ineens denken dat die kühn niet goed zou zijn.. Of dat er verkeerde ideeën ontstaan.