Fleischmann z21.
Fleischmann z21.
Beste Lezer,
Heeft er iemand ervaringen met Fleischmann z21?
Ik ben aan het denken om dit ook aan te schaffen, alleen weet ik niet wat ik er van moet verwachten.
Ik heb nu Digitaal met aansturing van Fleischmann Multimaus, Kan ik deze dan ook nog gebruiken, of wordt deze overbodig?
In die set zin een Z21 Centrale en een modem van TP Link, kan ik de Z21 ook aansluiten op bestaande modem? ( er licht namelijk al een kabel van beneden naar boven, en dan zou ik alleen de Z21 Centrale hoeven aan te schaffen.!)
Ik hoor graag jullie meningen , en ervaringen!!
Groet van Jens Cremers.
Heeft er iemand ervaringen met Fleischmann z21?
Ik ben aan het denken om dit ook aan te schaffen, alleen weet ik niet wat ik er van moet verwachten.
Ik heb nu Digitaal met aansturing van Fleischmann Multimaus, Kan ik deze dan ook nog gebruiken, of wordt deze overbodig?
In die set zin een Z21 Centrale en een modem van TP Link, kan ik de Z21 ook aansluiten op bestaande modem? ( er licht namelijk al een kabel van beneden naar boven, en dan zou ik alleen de Z21 Centrale hoeven aan te schaffen.!)
Ik hoor graag jullie meningen , en ervaringen!!
Groet van Jens Cremers.
Re: Fleischmann z21.
Je gooit twee dingen even door elkaar in je tekst. Je schrijft namelijk een z21 en een Z21. Dit zijn twee verschillende apparaten.
Je kan bij beide je Multimaus gewoon gebruiken. De z21 biedt op zich niet zo heel veel extra ten opzichte van je Multimaus, behalve uiteraard aansturing via tablet, computer e.d.
De Z21 heeft veel meer mogelijkheden zoals apart aan te sluiten programmeerspoor enz. Maar die is dan ook weer een stuk duurder dan de z21.
Je kan bij beide je Multimaus gewoon gebruiken. De z21 biedt op zich niet zo heel veel extra ten opzichte van je Multimaus, behalve uiteraard aansturing via tablet, computer e.d.
De Z21 heeft veel meer mogelijkheden zoals apart aan te sluiten programmeerspoor enz. Maar die is dan ook weer een stuk duurder dan de z21.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Wazige marketing. Produkt A heet z21 en produkt B heet Z21.
Als je het uitspreekt hoor je geen verschil. Nog erger: er is NOG
een variant: z21.... start...
Maar ik zit met hetzelfde te tobben.
Maar geen z of Z-21 voor mij. Ik ga voor de digirails 5000 centrale.
Zo multi als maar kan. Echter is er op dit moment nog geen app
heb ik begrepen (maar dat kan inmiddels achterhaald zijn)
Good luck!
Als je het uitspreekt hoor je geen verschil. Nog erger: er is NOG
een variant: z21.... start...
Maar ik zit met hetzelfde te tobben.
Maar geen z of Z-21 voor mij. Ik ga voor de digirails 5000 centrale.
Zo multi als maar kan. Echter is er op dit moment nog geen app
heb ik begrepen (maar dat kan inmiddels achterhaald zijn)
Good luck!
Eigenlijk is het heel simpel.
z is klein en dus is dit ook de 21 met minder mogelijkheden
Z is groot en die heeft dus meer mogelijkheden.
WilcoV schreef:Eigenlijk is het heel simpel.
Aha , ik wist niet dat er tussen Z21 en z21 ook nog verschil tussen zit, dan denk ik wel welke ik zou willen. De minder luxe variant.
-
Misschien op 3 december even bij N-spoorstore in Lochem binnenspringen, er is daar dan een Z21 infodag.
Of anders op 10 december naar Houten voor "Houten digitaal". Er zijn daar dan genoeg experts die je de voor en nadelen van de verschillende centrales kunnen vertellen.
Groetjes: Robby
Of anders op 10 december naar Houten voor "Houten digitaal". Er zijn daar dan genoeg experts die je de voor en nadelen van de verschillende centrales kunnen vertellen.
Groetjes: Robby
-
Oss12 schreef:WilcoV schreef:Eigenlijk is het heel simpel.
Aha , ik wist niet dat er tussen Z21 en z21 ook nog verschil tussen zit, dan denk ik wel welke ik zou willen. De minder luxe variant.
Indien interesse, heb hier nog een z21 die de deur uit mag voor 110€.
Zo goed als nieuw, mag weg wegens aanschaf Dinamo.
Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Ik heb sind kort de z21 met WiFi router. (De witte versie dus) en via de app bestuur ik de treinen. Maar ik ben een beginner dus ik kan je weinig advies geven.
Let op een z21 of Z21 laat zich zonder WiFi router niet via de app bedienen. Dan moet het via de locmuis.
Let op een z21 of Z21 laat zich zonder WiFi router niet via de app bedienen. Dan moet het via de locmuis.
z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Hier het verschil in aansluitingen op de z21 en de Z21. Je kan ook een laptop, tablet oid aansluiten via bijvoorbeeld de LAN. Je maus op de X-bus (3 keer kan dus)
-
- Contacteer:
Ik ben een trotse bezitter van de Z21(zwart) ik zie toch wat voordelen van de zwarte versie.
Multimaus past op beide overigens, wifi maus komt komende maand uit
1 Programmeerspoor met aparte lagere spanning, foutjes dus niet altijd fataal en hele baan hoeft niet leeg.
2 Loconet ondersteuning
3 App werkt zeer goed op zowel android als apple apparatuur, zelfs vanuit de cabine te rijden met camera loc's is een van de opties.
Meerdere oude telfoons/tablets kunnen gelijktijdig jouw controllers worden om alles evt handmatig te besturen.
Tjah de prijs ligt hoog maar je kunt er wel echt alles mee, alle soorten spoor en je kan bijna alles koppelen.
Voor de toekomst dus een systeem wat je lang kunt blijven gebruiken.
Ik gebruik nu loconet apparatuur van rosoft in combi met de Z21 verloopt heel soepel.
Om mijn loc's te inventariseren en te programmeren gebruik ik Decoderpro software.
Nu nog via de loconetadapter van rosoft maar binnenkort gewoon via LAN.
Paul Bender is druk bezig de laatste foutjes weg te poetsen.
Er is daarna dus niet eens andere hardware benodigd voor programmeren via de computer om overzicht te bewaren.
De router van de Z21 (tplink) is heel makkelijk te koppelen aan het bestaande thuis netwerk.
Vanaf je huidige netwerk maak je via kabel een verbinding met de lanpoort 1 van de tplink, je Z21 in poort 2,3 of 4 evt nog een pc inpluggen en alles is online via LAN. Om de wifi mogelijkheden dan van de TP link te benutten moet je via de TPLINK website even opzoeken hoe je de router in accespoint mode zet. dan heb je een extra wifi punt in je huisnetwerk en dus een stabiele verbinding bij je modelbaan icm internet.
En jah veel mensen hoeven geen internet bij de treinen, maar als je het hebt werkt het toch verdomde handig als je even iets wil opzoeken of alleen maar ff internetradio wil aanzetten ofzo.
Zo mijn toevoeging als Z21 gebruiker.
Multimaus past op beide overigens, wifi maus komt komende maand uit
1 Programmeerspoor met aparte lagere spanning, foutjes dus niet altijd fataal en hele baan hoeft niet leeg.
2 Loconet ondersteuning
3 App werkt zeer goed op zowel android als apple apparatuur, zelfs vanuit de cabine te rijden met camera loc's is een van de opties.
Meerdere oude telfoons/tablets kunnen gelijktijdig jouw controllers worden om alles evt handmatig te besturen.
Tjah de prijs ligt hoog maar je kunt er wel echt alles mee, alle soorten spoor en je kan bijna alles koppelen.
Voor de toekomst dus een systeem wat je lang kunt blijven gebruiken.
Ik gebruik nu loconet apparatuur van rosoft in combi met de Z21 verloopt heel soepel.
Om mijn loc's te inventariseren en te programmeren gebruik ik Decoderpro software.
Nu nog via de loconetadapter van rosoft maar binnenkort gewoon via LAN.
Paul Bender is druk bezig de laatste foutjes weg te poetsen.
Er is daarna dus niet eens andere hardware benodigd voor programmeren via de computer om overzicht te bewaren.
De router van de Z21 (tplink) is heel makkelijk te koppelen aan het bestaande thuis netwerk.
Vanaf je huidige netwerk maak je via kabel een verbinding met de lanpoort 1 van de tplink, je Z21 in poort 2,3 of 4 evt nog een pc inpluggen en alles is online via LAN. Om de wifi mogelijkheden dan van de TP link te benutten moet je via de TPLINK website even opzoeken hoe je de router in accespoint mode zet. dan heb je een extra wifi punt in je huisnetwerk en dus een stabiele verbinding bij je modelbaan icm internet.
En jah veel mensen hoeven geen internet bij de treinen, maar als je het hebt werkt het toch verdomde handig als je even iets wil opzoeken of alleen maar ff internetradio wil aanzetten ofzo.
Zo mijn toevoeging als Z21 gebruiker.
Groet marc,
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/