De wisselaandrijvingen zijn nu klaar en afgesteld met OC32config en ook in iTrain doen ze het nu.
De electrofocwissels hebben in principe geen hulp nodig om de puntstukken goed van spanning te voorzien maar zoals elders al werd verteld kan het door vervuiling toch een probleem worden.
Wat moet er gebeuren om dit te doen, het puntstuk moet je met de linker of met de rechter rails verbinden.
Je kan dit doen met relais die dan op het juiste moment om moeten en dat omschakelen kan je met een OC32 doen.
Je kan dit ook doen met microschakelaars, heb op de digitale dag bij H@ns 4 setjes gekocht voor € 15,00 en dan ben je niet duur uit.
Deze passen precies op de servosteunen van PiComTI:
Voor het geleiden van het verenstaal, 0,8 mm, gebruik ik een hoekstaal met een gaatje van één mm.
Daarna omhoog door het triplex en steekt door het gaatje in de wisselaandrijving.
Boven kan je het teveel met een diamantschijfje verwijderen.
De aansluitingen van de wissel, de blauwe draad zit aan het puntstuk vast.
De blauwe draad gaat naar beide schakelaars, in dit geval gaat de zwarte en de rode draad kruiselings naar de middenaansluiting van de schakelaars.
De rode draad is de voeding en dat is geen probleem, gewoon drie draadjes aan de schakelaar. (staat nog niet op de foto)
Een gaat naar Dinamo, een gaat naar de wissel en een naar het blok die aan de scherpe kant van de wissel zit.
Met zwart maar 2 draadjes, een gaat naar Dinamo, b2 (TM-H) en een gaat naar de wissel.
Als je TM44 hebt kan je naar b4 gaan met deze draad, heb je meteen de wissel gedetecteerd.
Nu alleen de waterkranen weer van servo's voorzien en rails van de locloodsen aansluiten.
Daarna alles afstellen en de ballast aanbrengen.