De verloren zoon .....
-
Onderwerp starter - Berichten: 26
De verloren zoon .....
Hey allemaal,
Ooit, zo'n 30 jaar geleden, had ik samen met mijn broer een hoop Marklin HO op een zolderbaan.
Door omstandigheden (lief, trouwen, daaruitvolgend geen geld voor treinen meer, ruimtegebrek,...) dan gestopt.
Door een vriend op een modelbouwforum, is deze interesse weer getriggered
Dus nu ben ik volop bezig met inlezen, zoeken van materiaal en mogelijkheden.
Het zou een digitaal gestuurde N-baan worden.
Mijn baan zou ik in fases gaan maken, maar ook in een fantasiewereld.
De soft wordt hoogstwaarschijnlijk Itrain, de hardware om de communicatie te verzorgen tussen spoor en pc die van Dinamo.
Wat die fantasiewereld betreft.......
Geen geijkte standaardperiodes of -regio's. Ik bedoel hiermee, ik zou opteren om met stoommateriaal en dieseltuig rond te hossen. Geen recente treinen dus.
Maar ook, er zouden zowel een Belgische, Franse en Amerikaanse loc op hetzelfde traject en tegelijk kunnen rondhossen.
Waarom? Omdat dit mij het meeste aanspreekt.
En ik ben nu wat op zoek naar voorbeelden aan de andere zijde van deze bol. Jawel, ik zou graag een baantje creëren dat een beetje een "Amerikaanse" look heeft.
En dat het een 10-jarenplan of meer wordt, wie maalt erom? Het is voor mij de fun die telt.
Ongetwijfeld ga ik hier veel info lezen die ik kan gebruiken. Maar anderzijds zal ik waarschijnlijk ook wel eens met vragen zitten die ik hier ga stellen.
Dus mensen die me kunnen aan info helpen betreffende "de andere kant van de bol" n-spoorbanen en hoe ze ginder een stoomdepot opbouwden, ga uw gang.
Groeten uit België,
Dominiek
Ooit, zo'n 30 jaar geleden, had ik samen met mijn broer een hoop Marklin HO op een zolderbaan.
Door omstandigheden (lief, trouwen, daaruitvolgend geen geld voor treinen meer, ruimtegebrek,...) dan gestopt.
Door een vriend op een modelbouwforum, is deze interesse weer getriggered
Dus nu ben ik volop bezig met inlezen, zoeken van materiaal en mogelijkheden.
Het zou een digitaal gestuurde N-baan worden.
Mijn baan zou ik in fases gaan maken, maar ook in een fantasiewereld.
De soft wordt hoogstwaarschijnlijk Itrain, de hardware om de communicatie te verzorgen tussen spoor en pc die van Dinamo.
Wat die fantasiewereld betreft.......
Geen geijkte standaardperiodes of -regio's. Ik bedoel hiermee, ik zou opteren om met stoommateriaal en dieseltuig rond te hossen. Geen recente treinen dus.
Maar ook, er zouden zowel een Belgische, Franse en Amerikaanse loc op hetzelfde traject en tegelijk kunnen rondhossen.
Waarom? Omdat dit mij het meeste aanspreekt.
En ik ben nu wat op zoek naar voorbeelden aan de andere zijde van deze bol. Jawel, ik zou graag een baantje creëren dat een beetje een "Amerikaanse" look heeft.
En dat het een 10-jarenplan of meer wordt, wie maalt erom? Het is voor mij de fun die telt.
Ongetwijfeld ga ik hier veel info lezen die ik kan gebruiken. Maar anderzijds zal ik waarschijnlijk ook wel eens met vragen zitten die ik hier ga stellen.
Dus mensen die me kunnen aan info helpen betreffende "de andere kant van de bol" n-spoorbanen en hoe ze ginder een stoomdepot opbouwden, ga uw gang.
Groeten uit België,
Dominiek
Groeten uit "Fantasia".
Dominiek.
Dominiek.
Re: De verloren zoon .....
Welkom op het forum Dominiek!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Allee gij, door ne modelbouwvriend aangestoken door het virus.ExSerCo schreef: Door een vriend op een modelbouwforum, is deze interesse weer getriggered
Dan heb ik het toch mooi gebracht
Welkom hier Domi.
Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
-
- Elektronica/Commercieel
Dominiek,
Ook vanaf deze kant welkom op het forum, succes met de bouw van je nieuwe baan,
groetjes,
Bert
Ook vanaf deze kant welkom op het forum, succes met de bouw van je nieuwe baan,
groetjes,
Bert
Hallo Dominiek,
Welkom op het forum en veel succes.
m.vr.gr.
Hans
Welkom op het forum en veel succes.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Welkom Dominiek op het N - forum .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093