Het merk Arnold
Re: Het merk Arnold
Het is geweldig voor jullie, maar besef dat jullie enorm worden verwend! Belgen liggen niet zo goed in het schaaltje bij de producenten. Wees er zuinig op!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Wat is daarvan precies de reden?Michiel schreef:Het is geweldig voor jullie, maar besef dat jullie enorm worden verwend! Belgen liggen niet zo goed in het schaaltje bij de producenten. Wees er zuinig op!
z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Heiko,
Zeer waarschijnlijk een kwestie van vraag en aanbod.
simpelweg gewoon zoals het is, als je naar het aanbod kijkt.
verhoudingsgewijs heel veel Duits materiaal,
Zwitsers en Frans doet het daarna ook goed,
maar hoe kleiner de landen worden des te minder aanbod zie je in het desbetreffende materiaal.
Het is nu eenmaal geen "kwestie van geduld, voordat heel Duitsland, Hollands/Vlaams lult"
mvg
Freddy
Zeer waarschijnlijk een kwestie van vraag en aanbod.
simpelweg gewoon zoals het is, als je naar het aanbod kijkt.
verhoudingsgewijs heel veel Duits materiaal,
Zwitsers en Frans doet het daarna ook goed,
maar hoe kleiner de landen worden des te minder aanbod zie je in het desbetreffende materiaal.
Het is nu eenmaal geen "kwestie van geduld, voordat heel Duitsland, Hollands/Vlaams lult"
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
nederland is niet veel groter dan Belgie. En waarom dan wel Nederlands maar geen Belgisch materieel zoals @Michiel aangeeft? Hij zegt namelijk dat wij Nederlandse modelspoorders enorm worden verwend.
z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Dat laat zich logisch verklaren: het is niet zozeer de grootte van het land maar de grootte van de (afzet-)markt. Modelspoor leeft in Nederland meer dan bij haar Zuiderburen. Laat daar de verschillende schaalgroottes nog even op los. En wat zal dat pak 'm beet zijn: 85% H0, 10% N en dan de rest?
Persoonlijk vind ik "verwend" dan ook geen juiste woordkeuze: het is gewoon de markt die door een fabrikant bediend wordt. Die weegt risico's af en produceert bij voldoende belangstelling. Daarvoor zijn zelfs fora als deze tegenwoordig een handig hulpmiddel
Persoonlijk vind ik "verwend" dan ook geen juiste woordkeuze: het is gewoon de markt die door een fabrikant bediend wordt. Die weegt risico's af en produceert bij voldoende belangstelling. Daarvoor zijn zelfs fora als deze tegenwoordig een handig hulpmiddel
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
België: 11 miljoen inwoners. Nederland: 17 miljoen.Heiko schreef:nederland is niet veel groter dan Belgie. En waarom dan wel Nederlands maar geen Belgisch materieel zoals @Michiel aangeeft? Hij zegt namelijk dat wij Nederlandse modelspoorders enorm worden verwend.
Dat is een aanmerkelijk verschil, en kan betekenen dat het net wel loont om een nederlands model uit te brengen, maar net niet om een belgisch model uit te brengen.
Dan heb je ook nog modellen die in beide landen hebben rondgereden, zoals een HLE of een Benelux Hondekop
Theoretisch heb je dan een nog grotere afzetmarkt.
Hebben de producenten dit dan gemist of hebben onze zuiderburen modellen, die met geen enkel ander land in een mal te combineren zijn, zoals onze 1100, 1300, 1600 of 1700 serie ?
Groeten,
Pieter
Theoretisch heb je dan een nog grotere afzetmarkt.
Hebben de producenten dit dan gemist of hebben onze zuiderburen modellen, die met geen enkel ander land in een mal te combineren zijn, zoals onze 1100, 1300, 1600 of 1700 serie ?
Groeten,
Pieter
Volgens mij worden door buitenlandse merken modellen voor de Nederlandse markt geproduceerd op aangeven van hun Nederlandse vertegenwoordigers of importeurs. Die worden veelal als vraagbaak gebruikt voor het uitbrengen van bepaalde producten. Hoe actiever de Nederlandse vertegenwoordiger hoe groter de kans dat iets uitgebracht wordt. Misschien is dat in België minder. Maar wie weet, Piko heeft het Mat '54 tweetje uitgebracht, kleine aanpassingen aan de mallen en je hebt een Benelux stel wat je in Nederland en België op de markt kan zetten, gevolgd natuurlijk door het viertje.
Ook de Nederlands-Belgische trek-duw Benelux zowel de oude als moderne zou voor een fabrikant best wel eens interessant kunnen zijn in Nederland en België uit te brengen.
Ook de Nederlands-Belgische trek-duw Benelux zowel de oude als moderne zou voor een fabrikant best wel eens interessant kunnen zijn in Nederland en België uit te brengen.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
hoi,
dat zijn geen kleine aanpassingen meer. alleen de kop is hetzelfde, daarna wordt alles anders, ook het dak. O ja, de draaistellen zijn ook nog te gebruiken.
dat zijn geen kleine aanpassingen meer. alleen de kop is hetzelfde, daarna wordt alles anders, ook het dak. O ja, de draaistellen zijn ook nog te gebruiken.
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Ach voor Ho hebben ze het ook voor mekaar gekregen.
Voor een fabrikant is een model pas intressant als je met zo min mogelijk mal veranderingen zo veel mogelijk modellen kan uitbrengen met een ander kleurtje
Draait allemaal om de return of investment / netto profit....
Of een vertegenwoordiger die zwaar zijn nek durft uit te steken
Mvg,
Ad
Draait allemaal om de return of investment / netto profit....
Of een vertegenwoordiger die zwaar zijn nek durft uit te steken
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Wat achteraf gezien ook niet zo'n succes was.WilcoV schreef:Ach voor Ho hebben ze het ook voor mekaar gekregen.
Denk je?WilcoV schreef:Ook de Nederlands-Belgische trek-duw Benelux zowel de oude als moderne zou voor een fabrikant best wel eens interessant kunnen zijn in Nederland en België uit te brengen.
25.5: 2,5 kleurvariant, misschien creatief met de mal zijn zodat de reeks 22, 23 en 25 ook gemaakt kunnen worden.
I4: zijn er van LSM, een binnenlandse kleurvariant is ook mogelijk.
Plan W: zijn er van Fleischmann, op een redelijke verkoop van een kleurvariant hoef je zo te zien niet te rekenen.
Stuurstand: ook mogelijk als meetrijtuig maar of die heel gewild is?
ICR is al uitgebracht door Minitrix, daar zal je ook weinig van kwijt kunnen al zijn er veel varianten mogelijk. De loc is volgens mij wel uit te brengen als reeks 11.8, 12, 21 en 27 al weet ik niet of er verschillen zijn tussen deze series die ik nu over het hoofd zie.
Met de locs zou je nog iets kunnen maar op de rijtuigen zou ik niet rekenen.
Met alle respect, maar een echte Plan W hebben we niet in N-spoor. Fleischmann is een redelijk alternatief, maar het is geen Plan W.
Minitrix hoeven we niet meer veel van te verwachten anders hadden ze met het uitkomen van de Piko 1200 in geel/grijs al lang een nieuwe uitgave van de ICR aangekondigd en 2e hands gaan ze voor belachelijke prijzen over de toonbank. I4 is er maar dan moet die wel in de Benelux versie uitgebracht worden. De lok wederom zo een geval, mogelijkheden, maar niemand doet het terwijl de Belgisch/Nederlandse markt toch interessant in formaat is. Dan heb je natuurlijk nog het stuurrijtuig. Zowel de oude als nieuwe Benelux, zeker te maken, maar alleen voor dure prijzen nu te verkrijgen.
Diverse merken zouden dit alles dus voor goedkopere prijzen op de markt kunnen brengen dan wat je nu zou moeten neertellen voor een Benelux stam. Hiermee kunnen ze zeker voor Nederland/België een marktaandeel binnen halen.
Wat betreft de Piko Benelux hondekop. Het is maar wat je geen succes noemt, hij wordt in diverse uitvoeringen nog steeds gekocht en ik zie ze op menig modelbaan rondrijden.
Minitrix hoeven we niet meer veel van te verwachten anders hadden ze met het uitkomen van de Piko 1200 in geel/grijs al lang een nieuwe uitgave van de ICR aangekondigd en 2e hands gaan ze voor belachelijke prijzen over de toonbank. I4 is er maar dan moet die wel in de Benelux versie uitgebracht worden. De lok wederom zo een geval, mogelijkheden, maar niemand doet het terwijl de Belgisch/Nederlandse markt toch interessant in formaat is. Dan heb je natuurlijk nog het stuurrijtuig. Zowel de oude als nieuwe Benelux, zeker te maken, maar alleen voor dure prijzen nu te verkrijgen.
Diverse merken zouden dit alles dus voor goedkopere prijzen op de markt kunnen brengen dan wat je nu zou moeten neertellen voor een Benelux stam. Hiermee kunnen ze zeker voor Nederland/België een marktaandeel binnen halen.
Wat betreft de Piko Benelux hondekop. Het is maar wat je geen succes noemt, hij wordt in diverse uitvoeringen nog steeds gekocht en ik zie ze op menig modelbaan rondrijden.
Hallo,
Dit allemaal gezegd hebbende...
Gaan we weer terug naar Arnold
Ben erg benieuwd wat Arnold gaat brengen voor 2017 en of het jullie interesse heeft!
En intussen zijn alle prijzen verlaagd van Arnold (m.u.v. de Traxx)
groet, Hans
Dit allemaal gezegd hebbende...
Gaan we weer terug naar Arnold
Ben erg benieuwd wat Arnold gaat brengen voor 2017 en of het jullie interesse heeft!
En intussen zijn alle prijzen verlaagd van Arnold (m.u.v. de Traxx)
groet, Hans
https://www.n-spoorstore.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
Die interesse zal uiteraard weer afhangen waar ze mee komen. Heb nog heel wat Arnold op min verlanglijstje staan, maar als dat opnieuw uitgebracht zou worden, ben ik 1 van de eerste.
Hans, wat héb ik daar nou aan? Of bedoel je dat ding in die verschrikkelijke NS-kleuren? Dan heb ik niks gezegd.....H@Ns schreef:Hallo,
(m.u.v. de Traxx)
groet, Hans
Dat is de enige Traxx die er toe doet. " 't is slechts een kwestie van tijd, voordat óók Jeroen geel/blauw rijdt' ".
Maar ik ben vooral benieuwd naar wat aan Arnold is voorgelegd en wat de reactie daar op is. Voor komend jaar verwacht ik weinig spannends.
Maar ik ben vooral benieuwd naar wat aan Arnold is voorgelegd en wat de reactie daar op is. Voor komend jaar verwacht ik weinig spannends.
Rick,
Ik denk ook niet dat er in 2017 al wat NL komt.
Moeten meer kijken naar de jaren ernaar.
Maar misschien verrassen ze ons. En neen, ik weet niets!
groet, Hans
Ik denk ook niet dat er in 2017 al wat NL komt.
Moeten meer kijken naar de jaren ernaar.
Maar misschien verrassen ze ons. En neen, ik weet niets!
groet, Hans
Ach ja...
RENFE dan maar? Heeft Arnold genoeg van. For some reason.....
J.
Jeroen gaat nog liever HO rijden. Wel meer van die hideous NS shit. Maar dan zijn de wagons weer te kort van de dubbeldekker. Kloteschaal, klotethema.Dat is de enige Traxx die er toe doet. " 't is slechts een kwestie van tijd, voordat óók Jeroen geel/blauw rijdt' ".
RENFE dan maar? Heeft Arnold genoeg van. For some reason.....
J.
Yeah right.Rick schreef:Dat is de enige Traxx die er toe doet.
Zodra er mooi en betaalbaar materieel van voor de grote gele verfkwast komt, ga ik nadenken over NS. Een mooie mat'46 zou me zo gek kunnen krijgen...
Tot dan amuseer ik me met het uitgebreide DB en SBB aanbod.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Dat zou niet eens zo'n foute keuze kunnen zijn voor Arnoldshoven schreef:Een mooie mat'46 zou me zo gek kunnen krijgen...
Zat variaties zonder mal veranderingen, beetje zoals het Hondekop tweetje voor Piko succes (Hint Arnold )
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
Is hier al iets meer over bekend?H@Ns schreef:Overdijk schreef:He H@ns?
Ik ben eigenlijk nu wel nieuwsgierig op reactie van de Arnold medewerker op deze discussie.
Weet jij meer?
Zoals bijv. wat hij vind van de opgeworpen vragen en ideeën.
Hallo,
Er wordt nu onderzocht of een bepaald model, met motor, haalbaar is!
Helaas kan ik nu nog niet meer zeggen.
Binnenkort meer!
groet, Hans
Ik heb een V 80 Van Arnold (made in china) en rijdt niet
is nieuw , sinds die tijd koop ik geen nieuwe Arnold meer.
Dat is waarom geen Arnold meer koop uit china.
de oude modellen als de post trein uit duitsland koop ik wel
maar de chinezen . maken er een zooitje van, dat vind ik bij Arnold
oude waren duurder maar reden wel
is nieuw , sinds die tijd koop ik geen nieuwe Arnold meer.
Dat is waarom geen Arnold meer koop uit china.
de oude modellen als de post trein uit duitsland koop ik wel
maar de chinezen . maken er een zooitje van, dat vind ik bij Arnold
oude waren duurder maar reden wel
tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
Hallo,
Er wordt aan gewerkt, maar gaat niet zo snel als we zouden willen.
Wordt vervolgd.
Groet, Hans
Er wordt aan gewerkt, maar gaat niet zo snel als we zouden willen.
Wordt vervolgd.
Groet, Hans