Ha Dennis,
Ik heb enkele auto's voorzien van LEDverlichting. Even schaamteloos een voorbeeld uit mijn eigen draadje:
HIER
Enkele jaren geleden toen ik weer begon heb ik gloeilampjes van Herpa (?) ingebouwd in een brandweerauto; die zie je
HIER
Voor de brandweerauto heb ik een volledig standalone setje van BUSCH gebruikt, dat kun je kant en klaar kopen in de winkel. Het artikelnummer moet ik je schuldig blijven. Echter, tegenwoordig is LED toch wel een beetje de norm. Verbruikt minder, weinig tot geen hitte én inbouwen is met de juiste materialen goed te doen.
Wat ik doe is op EBAY bij de Ledbaron.de ledjes 0402 mét draad bestellen, bv geel, rood, oranje en blauw. 10hms weerstanden of 4k7 weerstanden bestel je ook makkelijk bij hem. De aansturing gebeurd bij mij doormiddel van OC32, maar andere digitale decoders van bv digikeijs, maar ook analoge knipperlicht installaties zijn o.a. bij CONRAD verkrijgbaar.
Waarom ik voor de 'duurdere' OC32 gekozen heb? Simpel, ik rij DINAMO, ken dat systeem inmiddels steeds beter en de OC32 is een mini computertje waarbij je allerlei lichteffecten helemaal zelf in kunt stellen. Vaak kan dat minder mooi (of minder zoals ik het wil) bij de analoge oplossingen. Hoe het bij DCC zit kan ik je niet vertellen, maar willempie (Rosoft) heeft daar veel verstand van of Martin Domburg.
Autootjes slopen = een lerend iets. Door het doen leer je het. Ik heb verschillende auto's gesloopt. Niet erg, we maken er gewoon een stapeltje wrakken van in een wagonnetje en klaar.
Een scherp mesje, superlijm, vijltjes en véél geduld zijn je beste vrienden!
Hopelijk heb je hier wat aan!
Oh enne wil je het realistisch houden? Tegenwoordig mogen 'we' alleen nog blauwe lampen voeren onderweg naar een incident. Daar aangekomen dient elk voertuig zijn gele/oranje werkverlichting te voeren. M.u.v. de voertuigen van Rijkswaterstaat (jaja, ze hebben eindelijk ook blauwe lampjes) of politie eenheden die de plaats van het ongeval veiligstellen.
Groetjes en succes,
Hoontje