Na deze hele discussie is nu wel duidelijk, dat wanneer je POM gebruikt, je geen CV-waarden kunt uitlezen.
Maar de vraagsteller heeft nog steeds geen antwoord op zijn vraag gekregen.
Dus bij deze ga ik een poging wagen.
Als ik de door Maarten beschreven stappen naast pag.7 van de handleiding van de DR4024 leg, dan valt me op dat er een stap is overgeslagen.
Namelijk dat, nadat de centrale in POM is gezet, je locadres 9999 moet ingeven, voor je de programmeerknop op de decoder indrukt.
Voor de te volgen stappen, gaan we naar pag.46 van de handleiding van de DR5000.
Je hebt het linker plaatje al voor je, want anders had je de centrale niet in POM kunnen zetten
- In het tabblad "CV programming" kun je bij (1) kiezen voor programmeerspoor of POM. Hier kiezen we dus POM
- Bij (2) vullen we locadres 9999 in, daarna drukken we op de programmeerknop van de 4024.
- Nu kunnen we bij (3) het CV-nummer ingeven dat we willen wijzigen.
- Dit wijzigen kun je doen door of: bij (4) een CV-waarde in te voeren, of bij (5) bits aan/uit te zetten.
- Heb je alle wijzigingen uitgevoerd, dan druk je weer op de programmeerknop tot de led weer uit gaat.
De wijzigingen zouden nu moeten zijn opgeslagen en de decoder zou nu weer klaar voor gebruik zijn.
Ik heb zelf geen van beide producten, maar voor dit relaas heb ik er even de gebruiksaanwijzingen, die op de site van Digikeijs staan, bijgehaald.
Hopelijk is hier iemand wel mee geholpen.
Groetjes: Robby
DR 5000 - DR 4024
-
-
Onderwerp starter - Berichten: 134
Re: DR 5000 - DR 4024
Bedankt! Ik ga ermee aan de slag. En voor de rest; ik geloof in de juiste intenties van iedereen. Iedereen bedankt voor zijn bijdrage! Graag reacties op mijn vraag en niet meer reageren op de manier van reageren van anderen. Zolang het netjes blijft mag iedereen reageren op zijn manier, als het maar bijdraagt aan de werking van mijn baan.
Een fijne dag gewenst.
Een fijne dag gewenst.
Groeten,
Maarten
Wie niet probeert zal geen fouten maken!
Maarten
-
Opgelost!!
Na 3x lezen en jullie opmerkingen hebben er voor gezorgd dat ik het werkend krijg!
De tongen kruipen nu van links naar rechts!
Allen bedankt!
Na 3x lezen en jullie opmerkingen hebben er voor gezorgd dat ik het werkend krijg!
De tongen kruipen nu van links naar rechts!
Allen bedankt!
Groeten,
Maarten
Maarten
Punt is, hoe brengt een ervaren modelspoorder zijn kennis en kunde over op een beginneling. Wat voor een ervaren modelspoorder vanzelfsprekend is daar moet een beginneling een handleiding voor lezen (die niet altijd in het Nederlands is)
z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
aha, hier gaan. we weer.
punt is, als de gemiddelde beginneling nu eerst eens de moeite zou nemen om a te lezen, b eerst even zelf te zoeken de ervaren gebruiker kan inspringen op het moment dat het noodzakelijk is.
mij maakt het verder niet uit, regelmatig zie ik vragen voorbij komen waarvan. ik denk ik reageer niet eens, zeker als er al 25 identieke topics over zijn.
anyway, schijnbaar is. het tegenwoordig normaal om gelijk allerlei. vragen te stellen en of beledigt te zijn als het antwoord anders is als gedacht.
zal wel weer intens worden nu
punt is, als de gemiddelde beginneling nu eerst eens de moeite zou nemen om a te lezen, b eerst even zelf te zoeken de ervaren gebruiker kan inspringen op het moment dat het noodzakelijk is.
mij maakt het verder niet uit, regelmatig zie ik vragen voorbij komen waarvan. ik denk ik reageer niet eens, zeker als er al 25 identieke topics over zijn.
anyway, schijnbaar is. het tegenwoordig normaal om gelijk allerlei. vragen te stellen en of beledigt te zijn als het antwoord anders is als gedacht.
zal wel weer intens worden nu
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
Graag draadje sluiten, voordat het weer losbarst...
Iedereen bedankt voor z'n bijdrage.
Iedereen bedankt voor z'n bijdrage.
Groeten,
Maarten
Maarten
Waarom sluiten, de waarheid mag ook wel eens gezegd worden. zie de reacties van enkele ' onervaren ' mensen en zie de reactie daarop. Hetzelfde geldt voor mij, ik wil iedereen helpen maakt niet uit met wat voor vraag, stoom of niet, echter als het een vraag is die al 1000 keer gesteld is heb ik weinig behoefte om er nog wat aan toe te voegen, zeker als er dan ook nog gesuggereerd wordt dat je arrogant of weet ik wat niet ben. Dan ga ik dus compleet in de negeer modus en dit geldt voor heel veel mensen niet alleen op dit forum maar op alle fora.
Hills and Meadows on social media