Backeramm am Rhein
Re: Backeramm am Rhein
Hmm....jahaaaa, geluid hadden de Backerammers al. Nu ook nog licht!
Gisgteren wat reparatiedingen gedaan, met behulp van wat gekochte tjak bij de W.tjes te A. . Deze foto was spontaan, want het ziet er toch altijd wel gezellig uit, zo met wat lampjes.....
J.
Gisgteren wat reparatiedingen gedaan, met behulp van wat gekochte tjak bij de W.tjes te A. . Deze foto was spontaan, want het ziet er toch altijd wel gezellig uit, zo met wat lampjes.....
J.
...en we houden het even hierbij. Morgen weer wat te doen qua werkzaamheden die 'het leven' een beetje in stand houden. Maken jullie er even een lekker weekendje van? Gewoon flink zeiken over Kopsoft, Roloper, Digitrain, en Keijscontrol500.E3 ....dan heb ik nog lekker wat te lezen op bestemming! De brave berichtjes alhier in deze thread gaan op z'n vroegst pas vanaf woensdag weer wat continuïteit krijgen. Wel rellen he! Ik zit klaar met bier en falafel!
J.
J.
helemaal fout jochie, we zitten hier allemaal al in de kerstsfeer.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Als ik je even mag storen onder je falafel........Als iemand voor mij nog een paar van die NIAG dingen heeft.......op termijn.......kan ik ook weer even verder.
Micha had er nog een stel liggen op de beurs en anders via 9 mm shop of mail.
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
Niks zeiken. Gewoon genieten van een mooie spontane foto en wachten op de volgende
Groeten,
William
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
In ieder geval weer terug, dus eens kijken of we nog wat foto's kunnen schieten van deze of gene.
J.
Wederom welkom terug en kom maar op de foto's
Groeten,
William
Groeten,
William
De donkere dagen voor Kerst, daar hebben ze het altijd over. Dan passen er nog wel een paar van die donkere foto's bij. Valt het ook meteen niet op dat de hele boel nog hartstikke glimt enzo.
Deze lok heeft al een poosje niet meer gereden. Hoewel hij vrij nieuw was en niet teveel kilometers had gemaakt reed hij toch stotterig. Ik ben de afgelopen tijd sowieso bezig het hele rijdende park te updaten, schoon te maken, tunen, ijken, etc. etc. . Nadat ik deze had opgemaakt was het snel duidelijk: er zat gewoon een draadje los. Welcome to Fleischmann anno 2015+ . Ik heb hier loks rondrijden die ik al had toen ik 15 (!) was en daar heb ik afgezien van een decoder inbouw NOOIT wat aan hoeven doen. Man man man, wat een drama eigenlijk......
Enfin, hij rijdt weer! En daar gaat het om.
Ja, die lampjes geven wel veel licht, maar op de foto wordt het nogal gedramatiseerd natuurlijk. De volgende foto is meer hoe het erbij ligt hier in de avonduren.....
Z'n zwarte mattie van de Traxx-divisie komt hem toevallig tegen. Hij heeft nieuwe auto's, z'n mattie lege kolenbakken.
De verlichting op het perron is erg 'LED'. Iets minder gezellig, maar Backeramm is nu eenmaal niet zo'n gezellig station. Dit is typisch natuurlijk, want je ziet vaker dat ze het perron zelf niet aanpakken, maar de lampen wel. Ik ga ze hier en daar nog wel een laagje verf geven denk ik en dat hideous voetje moet natuurlijk ook weggewerkt worden. Het perron verdient überhaupt nog aankleding met als een van de belangrijkste zaken natuurlijk wat borden. Wel zien, in het donker, de rijdende treinen er heel cool uit. Echt wel een tof sfeertje. Misschien weer eens iets voor een kort filmclipje.....
Jo!
J.
Deze lok heeft al een poosje niet meer gereden. Hoewel hij vrij nieuw was en niet teveel kilometers had gemaakt reed hij toch stotterig. Ik ben de afgelopen tijd sowieso bezig het hele rijdende park te updaten, schoon te maken, tunen, ijken, etc. etc. . Nadat ik deze had opgemaakt was het snel duidelijk: er zat gewoon een draadje los. Welcome to Fleischmann anno 2015+ . Ik heb hier loks rondrijden die ik al had toen ik 15 (!) was en daar heb ik afgezien van een decoder inbouw NOOIT wat aan hoeven doen. Man man man, wat een drama eigenlijk......
Enfin, hij rijdt weer! En daar gaat het om.
Ja, die lampjes geven wel veel licht, maar op de foto wordt het nogal gedramatiseerd natuurlijk. De volgende foto is meer hoe het erbij ligt hier in de avonduren.....
Z'n zwarte mattie van de Traxx-divisie komt hem toevallig tegen. Hij heeft nieuwe auto's, z'n mattie lege kolenbakken.
De verlichting op het perron is erg 'LED'. Iets minder gezellig, maar Backeramm is nu eenmaal niet zo'n gezellig station. Dit is typisch natuurlijk, want je ziet vaker dat ze het perron zelf niet aanpakken, maar de lampen wel. Ik ga ze hier en daar nog wel een laagje verf geven denk ik en dat hideous voetje moet natuurlijk ook weggewerkt worden. Het perron verdient überhaupt nog aankleding met als een van de belangrijkste zaken natuurlijk wat borden. Wel zien, in het donker, de rijdende treinen er heel cool uit. Echt wel een tof sfeertje. Misschien weer eens iets voor een kort filmclipje.....
Jo!
J.
Jeroen,
Weer mooie sfeervolle plaatjes, dat vraagd in de donkere dagen voor kerst om meer
groetjes,
Bert
Weer mooie sfeervolle plaatjes, dat vraagd in de donkere dagen voor kerst om meer
groetjes,
Bert
-
Dag Jeroen,
Lekker zo die donkere dagen voor de kerst
Lijken de modelspoor dagen tenminster lekker lang
Ja ik heb ook zo de balen van Fleischmann. Had deze week een kappote stoomlok dus ik dacht snel vervangen door een andere. Zo nieuw uit de doos rijden, inregelen, en gaan............
maar nee hoor. Ook die fleischmann lok trek weer van geen meter. Hij kan amper 2 rijtuigen een helling van 2,5% op trekken. Dat heeft mij dan ook tot het besluit doen komen Nooit geen Fleischamnn tenderlok meer te kopen en een ieder te adviseren om dat ook niet meer te doen de kwaliteit is gewoon abnormaal slecht.
Maar gelukkig bij jou een los draadje, ook slordig maar gelukkig te repareren.
De foto's zijn weer heerlijk om naar te kijken................
Mvrgr Bob
Lekker zo die donkere dagen voor de kerst
Lijken de modelspoor dagen tenminster lekker lang
Ja ik heb ook zo de balen van Fleischmann. Had deze week een kappote stoomlok dus ik dacht snel vervangen door een andere. Zo nieuw uit de doos rijden, inregelen, en gaan............
maar nee hoor. Ook die fleischmann lok trek weer van geen meter. Hij kan amper 2 rijtuigen een helling van 2,5% op trekken. Dat heeft mij dan ook tot het besluit doen komen Nooit geen Fleischamnn tenderlok meer te kopen en een ieder te adviseren om dat ook niet meer te doen de kwaliteit is gewoon abnormaal slecht.
Maar gelukkig bij jou een los draadje, ook slordig maar gelukkig te repareren.
De foto's zijn weer heerlijk om naar te kijken................
Mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
Ja, heb diezelfde taurus gehad.
Zelfde euvel draadje los daarna weer goed rijden en om na een jaar er volledig mee te stoppen, niet meer aan de praat te krijgen.
Waar die oude loks van fleischmann gewoon doorknallen stotteren de nieuwe.
Ook de panto's en de behuizing is om van te huilen, zo viel er onder het rijden van een andere taurus spontaan de panto eraf.
gr. Ron.
Zelfde euvel draadje los daarna weer goed rijden en om na een jaar er volledig mee te stoppen, niet meer aan de praat te krijgen.
Waar die oude loks van fleischmann gewoon doorknallen stotteren de nieuwe.
Ook de panto's en de behuizing is om van te huilen, zo viel er onder het rijden van een andere taurus spontaan de panto eraf.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Ha Ron, dat is toch wel heel erg. De panto's zijn een stuk fragieler van bijvoorbeeld die Taurussen. Ik vind ze wel wat sjieker dan de soms nogal forse van de modelletjes van vroeger. Maar onlangs 2 151 loks gekocht en dan herken ik jouw situatie wel. Man man wat een drama.
Maar goed, we tuffen rustig door met de rommel en ik heb er nog wel dik schik in.
J.
Maar goed, we tuffen rustig door met de rommel en ik heb er nog wel dik schik in.
J.
Wauw wauw wauw, dit draadje ga ik zeker volgen
Niet zo heel lang actief hier en val zo met me neus in de boter... Ik heb niet alle pagina's doorgenomen (wel veel maar niet alles) en begin langzaam te begrijpen dat kleine stapjes grote resultaten leveren. Ik leer elke dag weer meer hier op het forum Wat dat betreft ben ik echt een broekie
Wel jammer van Fleischmann, ik heb er een paar maar die zullen van de generatie ''Good old days'' zijn, rijden overal goed en probleemloos doorheen.
Niet zo heel lang actief hier en val zo met me neus in de boter... Ik heb niet alle pagina's doorgenomen (wel veel maar niet alles) en begin langzaam te begrijpen dat kleine stapjes grote resultaten leveren. Ik leer elke dag weer meer hier op het forum Wat dat betreft ben ik echt een broekie
Wel jammer van Fleischmann, ik heb er een paar maar die zullen van de generatie ''Good old days'' zijn, rijden overal goed en probleemloos doorheen.
Met vriendelijke groet,
Stanley
''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV
Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613
Stanley
''Less is more''
Ha Stanley,
Nou welkom op het forum en welkom in dit gezellige draadje. Ik zie je motto onderaan je
posting staan, en dat spreekt me wel aan! Lees alles rustig door en als er vragen zijn dan krijg je natuurlijk antwoord.
Ach, vroeger was het met Fleischmann dat je gewoon een Mercedes kreeg, want je betaalde immers voor een Merc. Nu vind ik die verhouding wat scheef, en dat is gewoon zonde. Het is niet onoverkomelijk wil ik maar zeggen, maar ik vind het eigenlijk onzin om een soort eindcontrole te moeten doen. Dat deed Hanna vroeger, en nu Xui'an-Zho-Ping, en dus moet Jeroen het maar weer zelf doen. Oh ja -om effe lekker te schoppen - maar vroeger ging je zelf naar de winkel en kreeg je eerst een testritje te zien, tegenwoordig bestellen we gewoon online.....
Ja hoor, schieten maar! Vergeet ook Digiklei en Rowzsoft niet, dat blijft ook altijd een goeie rammer op het forum. Had ik al gezegd dat ik ook woest-as-hell word als ik zie dat een N-winkel ineens LGB gaat verkopen?!
Enfin, eigenlijk een andere discussie geloof ik. Ik zal straks nog even een actiefotootje pogen te maken.
J.
Nou welkom op het forum en welkom in dit gezellige draadje. Ik zie je motto onderaan je
posting staan, en dat spreekt me wel aan! Lees alles rustig door en als er vragen zijn dan krijg je natuurlijk antwoord.
Ach, vroeger was het met Fleischmann dat je gewoon een Mercedes kreeg, want je betaalde immers voor een Merc. Nu vind ik die verhouding wat scheef, en dat is gewoon zonde. Het is niet onoverkomelijk wil ik maar zeggen, maar ik vind het eigenlijk onzin om een soort eindcontrole te moeten doen. Dat deed Hanna vroeger, en nu Xui'an-Zho-Ping, en dus moet Jeroen het maar weer zelf doen. Oh ja -om effe lekker te schoppen - maar vroeger ging je zelf naar de winkel en kreeg je eerst een testritje te zien, tegenwoordig bestellen we gewoon online.....
Ja hoor, schieten maar! Vergeet ook Digiklei en Rowzsoft niet, dat blijft ook altijd een goeie rammer op het forum. Had ik al gezegd dat ik ook woest-as-hell word als ik zie dat een N-winkel ineens LGB gaat verkopen?!
Enfin, eigenlijk een andere discussie geloof ik. Ik zal straks nog even een actiefotootje pogen te maken.
J.
had ik al gezegd dat dit eigenlijk een flut baan is, in het kader van laten we elkaar lekker overstuur maken
Hills and Meadows on social media
Ehm Ben ik dan een van de weinige die nog steeds liever naar een winkel gaat dan online shopt? 1e hands, 2e hands, 3e hands, elke hands, ik zie het liever in het eggie dan via een plaatjeJeroen schreef:
J.
Met vriendelijke groet,
Stanley
''Less is more''
Stanley
''Less is more''
Nou, eigenlijk ben ik het helemaal met je eens. Het is inderdaad leuker, maar niet altijd even gemakkelijk. Ook heb ik tegenwoordig danig vertrouwen in webshop (en natuurlijk webshop nr. 1 is de Nspoorstore)(nee, geen aandelen)(is gewoon zo) dat ik probleemloos bestel online. Ik kom graag in Arnhem en combineer die leuke stad met een bezoekje aan de prachtige winkel van Wentink om even lekker te ouwehoeren en dan een lekker biertje in een café ergens. Kostenwise slaat dat nergens op, maar het hart wil ook wat. Ohja, om je partner mee te slepen is dat altijd een goed verhaal!
Lochem heeft trouwens ook prima kroegjes, wisten jullie dat al? Zo, einde shop-gezeur. Ik ram er straks nog wel even een plaatje op!
J.
Lochem heeft trouwens ook prima kroegjes, wisten jullie dat al? Zo, einde shop-gezeur. Ik ram er straks nog wel even een plaatje op!
J.
-
Hallo Stanley,
Daarom koop ik tractie materieel eigenlijk alleen maar in een winkel. Ik wil het zien rijden voor ik het koop.Jeroen schreef:Oh ja -om effe lekker te schoppen - maar vroeger ging je zelf naar de winkel en kreeg je eerst een testritje te zien, tegenwoordig bestellen we gewoon online.....
Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
-
kijk, het is toch simpel, ik koop rijdend materiaal bij Huider winkeltje. De koffie staat altijd klaar., en het is om de hoek.
Alles wat betreft decoderblabla en Vvp lekker bij flipper in Harderwijk via internet en de rest gewoon bij H@ns.
Meer heb ik niet nodig om een de hobby uit te voeren.
En Jeroen, pleur nu die plaatje om het forum, die zijn beter aan te gluren dan mijn schoonmoeder
Alles wat betreft decoderblabla en Vvp lekker bij flipper in Harderwijk via internet en de rest gewoon bij H@ns.
Meer heb ik niet nodig om een de hobby uit te voeren.
En Jeroen, pleur nu die plaatje om het forum, die zijn beter aan te gluren dan mijn schoonmoeder
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
door mn woonsituatie afhankelijk van internet
eigenlijk positieve ervaringen oa met wentink occassions nscale bentink en modelspoorenmeer
om bij particulieren te kopen vind ik een risico
zie er wel enorm naar uit om naar rijswijk te gaan en kennis te maken met oa hans van n spoor
trouwens een compliment voor zn vertrouwen om een tomix mee te nemen naar de beurs voor me
omdat ik een weekje in arnhem ben zal ik jouw advies jeroen ter harte nemen en eens kijken bij wentink
zoie zo leuk om arnhem te ontdekken
er moet voor mij een klik zijn met een leverancier vertrouwen ,gezellig en de moeite nemen voor je
bv peperkamp die een stel fotos opstuurt van zn boompjes doos
ik neem een paar kilo leem mee naar rijswijk
laat het wel bij hans achter
vind het zelf perfect spul met wat gips vermengd voor bergen etc
groetjes
kees
eigenlijk positieve ervaringen oa met wentink occassions nscale bentink en modelspoorenmeer
om bij particulieren te kopen vind ik een risico
zie er wel enorm naar uit om naar rijswijk te gaan en kennis te maken met oa hans van n spoor
trouwens een compliment voor zn vertrouwen om een tomix mee te nemen naar de beurs voor me
omdat ik een weekje in arnhem ben zal ik jouw advies jeroen ter harte nemen en eens kijken bij wentink
zoie zo leuk om arnhem te ontdekken
er moet voor mij een klik zijn met een leverancier vertrouwen ,gezellig en de moeite nemen voor je
bv peperkamp die een stel fotos opstuurt van zn boompjes doos
ik neem een paar kilo leem mee naar rijswijk
laat het wel bij hans achter
vind het zelf perfect spul met wat gips vermengd voor bergen etc
groetjes
kees
-
Jeroen,
Helemaal mee eens, kom net uit Lochum.
Zo af en toe een winkel bezoeken heeft ook wel wat, is toch ook gezellig en dem ensen hebben meer tijd in winkels dan op beurzen en web shops.
Overwogen om wat Tp6 materiaal te kopen maar het bleef (nog) niet aan m'n vinger kleven want al die mooie slepen van jou geven mij toch ook wel een kik inmiddels.
Mvrgr Bob.
Helemaal mee eens, kom net uit Lochum.
Zo af en toe een winkel bezoeken heeft ook wel wat, is toch ook gezellig en dem ensen hebben meer tijd in winkels dan op beurzen en web shops.
Overwogen om wat Tp6 materiaal te kopen maar het bleef (nog) niet aan m'n vinger kleven want al die mooie slepen van jou geven mij toch ook wel een kik inmiddels.
Mvrgr Bob.
Feldberg spoor N
Maar Bob, wat zeg je nu.
Ik dacht dat jij toch wel de ultieme koning van de TP III bent.
Ik dacht dat jij toch wel de ultieme koning van de TP III bent.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Waar blijven die foto's?!?
Of ben je iets te lang blijven plakken in een van die leuke kroegjes in Lochem?
Groeten,
William
Of ben je iets te lang blijven plakken in een van die leuke kroegjes in Lochem?
Groeten,
William
Ik vermoed dat Jeroen een PB'tje heeft gehad van Mark zijn schoonmoeder
gr.
Bert
gr.
Bert