Graag 2 vraagjes?
1) Ik heb 2 gescheiden stroomkringen, en in het doorrijstation wens ik 4 rijsporen met afrem- en stopzone(dmv gebruik EVA).
Hoeveel EVA toestelletjes heb ik nodig? Ik dacht 2(waardoor ik per stroomkring toch 2 rijsporen ervan kan voorzien? Of zou 1 ook volstaan?
4 )Ik heb ook nog 2 langzaam-rijweerstanden 6955 Fleishmann.
Wat is het verschil met de EVA 6960 en kan ik ze hiermede eventueel combineren?
Heeft hier iemand een schemaatje of zo?
Fleishmaan EVA 6960 ,Electronisch vertragingsapparaat:
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
- Locatie: vlakbij Gouda
Re: Fleishmaan EVA 6960 ,Electronisch vertragingsapparaat:
Hoi Patrick,
Heb hier de originele gebruiksaanwijzing op Google: https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... 3Rj_TQInAQ
Hopelijk heb je hier iets aan, wel een hoop kabeltjes trouwens...
Groet,
Hans
Heb hier de originele gebruiksaanwijzing op Google: https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... 3Rj_TQInAQ
Hopelijk heb je hier iets aan, wel een hoop kabeltjes trouwens...
Groet,
Hans
Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/Z21-Wifi
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Re: Fleishmaan EVA 6960 ,Electronisch vertragingsapparaat:
Alvast bedankt voor de handleiding, die ik zeker nog ga gebruiken.
Maar eigenlijk was dit niet mijn vraag.
Maar eigenlijk was dit niet mijn vraag.
Re: Fleishmaan EVA 6960 ,Electronisch vertragingsapparaat:
Patrick1 schreef:Graag 2 vraagjes?
1) Ik heb 2 gescheiden stroomkringen, en in het doorrijstation wens ik 4 rijsporen met afrem- en stopzone(dmv gebruik EVA).
Hoeveel EVA toestelletjes heb ik nodig? Ik dacht 2(waardoor ik per stroomkring toch 2 rijsporen ervan kan voorzien? Of zou 1 ook volstaan?
4 )Ik heb ook nog 2 langzaam-rijweerstanden 6955 Fleishmann.
Wat is het verschil met de EVA 6960 en kan ik ze hiermede eventueel combineren?
Heeft hier iemand een schemaatje of zo?
6955 is geen langzaam-rijweerstand volgens flm, maar een Bi-polair relais.
Hier het juiste linkje naar de handleiding:
http://www.fleischmann-ho.nl/downloads/ ... l-6960.pdf
En per rijspoor heb je zon kreng nodig! (dus 4 totaal)
En combineren lijkt me een remgenerator totaal onzinnig en niet eens mogelijk!
Re: Fleishmaan EVA 6960 ,Electronisch vertragingsapparaat:
Hey Joost,
ben jij een digital-man? (ik een analoog-man daar het voor mij allemaal nieuw is, en ik alles rustig aan wil uitproberen)
Waarom noem die 6960 een kreng?
Ik heb nu niet direct de tijd om het uit te proberen, maar ik zie niet direct het probleem waarom ik in 1 stroomkring niet 2 stop-
en afremzones zou kunnen benuttigen? Heb jij hier ervaring mee?
ben jij een digital-man? (ik een analoog-man daar het voor mij allemaal nieuw is, en ik alles rustig aan wil uitproberen)
Waarom noem die 6960 een kreng?
Ik heb nu niet direct de tijd om het uit te proberen, maar ik zie niet direct het probleem waarom ik in 1 stroomkring niet 2 stop-
en afremzones zou kunnen benuttigen? Heb jij hier ervaring mee?
Re: Fleishmaan EVA 6960 ,Electronisch vertragingsapparaat:
Als ik de beschrijving in vogelvlucht doorneem heb je inderdaad 4 EVA's nodig. Omdat als je in tegengestelde richting rijdende treinen door deze zones laat rijden, ze dan achteruit zouden gaan rijden (stroomkring draait 1 richting op bij gelijkstroom).
Ik rij zelf ook analoog, en net zo benieuwd als jij waarom je dit niet bijvoorbeeld kan doorlussen naar een 2e rijbaan... Nja gezien de tekening in de beschrijving zou dat dus niet kunnen en volgens de beschrijving zelf ook niet.
Maargoed, tot zover mijn technische kennis erover
Ik rij zelf ook analoog, en net zo benieuwd als jij waarom je dit niet bijvoorbeeld kan doorlussen naar een 2e rijbaan... Nja gezien de tekening in de beschrijving zou dat dus niet kunnen en volgens de beschrijving zelf ook niet.
Maargoed, tot zover mijn technische kennis erover
Met vriendelijke groet,
Stanley
''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV
Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613
Stanley
''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV
Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613
Re: Fleishmaan EVA 6960 ,Electronisch vertragingsapparaat:
Ja,
moet je wel weten, dat mijn lok's niet in 2 richtingen gaan rijden(behalve dan voor het rangeren, maar rangeerlok zal enkel rijden als de andere lok in dit gebied stilstaat, en waarom ik denk dat alles met 1 toestelletje moet kunnen.. Misschien kan je even bekijken hoe mijn N-baan er zou gaan uitzien: het is een mix tussen volgende link "mit spiur N ins Gebirge" en
Fertiggelände Baden-Baden van de firma NOCH(en dit op een oppervlakte van 3,2 m op 1,35 tot 1,65m in L-vorm)
Mogelijks zal ik toch een 2e EVA aanschaffen, enkel maar om deze per stroomkring toch maar afzonderlijk te houden.posting.php?mode=reply&f=18&t=10677#
moet je wel weten, dat mijn lok's niet in 2 richtingen gaan rijden(behalve dan voor het rangeren, maar rangeerlok zal enkel rijden als de andere lok in dit gebied stilstaat, en waarom ik denk dat alles met 1 toestelletje moet kunnen.. Misschien kan je even bekijken hoe mijn N-baan er zou gaan uitzien: het is een mix tussen volgende link "mit spiur N ins Gebirge" en
Fertiggelände Baden-Baden van de firma NOCH(en dit op een oppervlakte van 3,2 m op 1,35 tot 1,65m in L-vorm)
Mogelijks zal ik toch een 2e EVA aanschaffen, enkel maar om deze per stroomkring toch maar afzonderlijk te houden.posting.php?mode=reply&f=18&t=10677#
Re: Fleishmaan EVA 6960 ,Electronisch vertragingsapparaat:
Ah oke, leuke combi!
Dus als ik het goed begrijp rijd alles van 1 kant het station in? Bij mij komen ze namelijk van 2 kanten binnen maar heb dan ook 2 stroomkringen (1 voor elke richting).
Terwijl ik dit typ, de EVA werkt ook maar 1 kant op, dus theoretisch gezien (en beetje logische gedachte) zou je kunnen doorlussen naar een 2e baan, als die dezelfde richting opgaat. MAAR... sorry in combinatie met seinen twijfel ik weer daarover. Weet niet of je dat gaat doen? Want dat kan namelijk wel, automatisch regelen van afremmen tot stoppen bij een sein totdat deze groen geeft voor doorgang.
Test het even, zou ik zeggen, voordat je een 2e aanschaft. And let me know want ik ben net zo benieuwd.
Dus als ik het goed begrijp rijd alles van 1 kant het station in? Bij mij komen ze namelijk van 2 kanten binnen maar heb dan ook 2 stroomkringen (1 voor elke richting).
Terwijl ik dit typ, de EVA werkt ook maar 1 kant op, dus theoretisch gezien (en beetje logische gedachte) zou je kunnen doorlussen naar een 2e baan, als die dezelfde richting opgaat. MAAR... sorry in combinatie met seinen twijfel ik weer daarover. Weet niet of je dat gaat doen? Want dat kan namelijk wel, automatisch regelen van afremmen tot stoppen bij een sein totdat deze groen geeft voor doorgang.
Test het even, zou ik zeggen, voordat je een 2e aanschaft. And let me know want ik ben net zo benieuwd.
Met vriendelijke groet,
Stanley
''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV
Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613
Stanley
''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV
Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613