Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Tjoow,
Even een stevig schopje omhoog.
Ik heb het probleem nog steeds af en toe, met enkel de ESU decoders in Fleischmann-loks. CV27 op waarde 0 heeft dus niet het gewenste effect. Alle dingen die ik toch niet gebruik (Railcom, analoge aansturing, etc.) staat überhaupt niet aan.
Ik dacht, ik breng hem even onder de actualiteit. A propos, het ligt niet aan de lok, want ik heb de afgelopen maanden veel decoders vervangen en derhalve behoren de problemen tot het verleden. Toch blijf ik het vreemd vinden......
J.
Even een stevig schopje omhoog.
Ik heb het probleem nog steeds af en toe, met enkel de ESU decoders in Fleischmann-loks. CV27 op waarde 0 heeft dus niet het gewenste effect. Alle dingen die ik toch niet gebruik (Railcom, analoge aansturing, etc.) staat überhaupt niet aan.
Ik dacht, ik breng hem even onder de actualiteit. A propos, het ligt niet aan de lok, want ik heb de afgelopen maanden veel decoders vervangen en derhalve behoren de problemen tot het verleden. Toch blijf ik het vreemd vinden......
J.
-
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Ik heb gisteren een Hobbytrain Taurus voorzien van een Esu lokpilot, zelfde probleem qua commando's..
Echter ga ik eerst even de printplaat van de lok leegstrippen met de rommel die storend vind.
Condensators etc, dan aan de Esu programmeerder hangen en dan hopelijk klaar.
Jeroen, het kan liggen aan printplaat dingen van de lok icm software decoder, het oppikken van de commando's.
Ik had het in verleden met de Uhlenbrock decoder in de Fleischmann 139, deze pakt nu alle commando's. Komt ook door de laatste update van mijn Dinamo systeem.
Ik denk dat je dit niet aan 1 ding kan hangen, in denk dat een reeks van punten is, software Ecos, software betreffende decoders, dat die 2 langs elkaar heen praten.
Echter ga ik eerst even de printplaat van de lok leegstrippen met de rommel die storend vind.
Condensators etc, dan aan de Esu programmeerder hangen en dan hopelijk klaar.
Jeroen, het kan liggen aan printplaat dingen van de lok icm software decoder, het oppikken van de commando's.
Ik had het in verleden met de Uhlenbrock decoder in de Fleischmann 139, deze pakt nu alle commando's. Komt ook door de laatste update van mijn Dinamo systeem.
Ik denk dat je dit niet aan 1 ding kan hangen, in denk dat een reeks van punten is, software Ecos, software betreffende decoders, dat die 2 langs elkaar heen praten.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Hmm....nou even lezen, MarukkiePanSintcras. . Laat ik stellen dat het feitelijk qua rijden sublieme decoders zijn, die van ESU. Je kunt een miljard dingen instellen en dat is mij veel te veel. Het echte probleem is dat hij over het algemeen soms, te weten ongeveer 5 keer per dag, een 'stop'-commando weigert op te volgen. Het commando is gegeven door Koploper, de ECoS heeft het begrepen want ik zie dat de draaiknop van de desbetreffende lok op '0' staat en de lok rijdt nog even door. De zgn. spooktreinmelding van Koploper is hier de redding, want anders krijg je botsingen natuurlijk.
De loks, zonder uitzondering Fleischmann, hebben alleen geen storende elementen meer aan boord. Ik heb hier eigenlijk een vrijwel nieuwe 101 reihe rondrijden met een Lokpilot v4 micro en ook die moet ik helaas betrappen op specifiek dát commando missen.
De rest reageert subliem, foutloos en dat alles consistent. Het ligt niet aan de software, niet aan de ECoS, maar puur aan deze decoders (red. in combinatie met de ECoS wellicht....maar dat zou net zoiets flauws zijn als dat je nieuwe Audi op hol slaat van een Audi-accessoire.
Met vrijwel elk merk heb ik ervaring qua decoders, en dat Uhlenbrock is iets anders!
Maar evengoed dank voor je aanvulling; het draadje staat weer even bovenaan.
J.
De loks, zonder uitzondering Fleischmann, hebben alleen geen storende elementen meer aan boord. Ik heb hier eigenlijk een vrijwel nieuwe 101 reihe rondrijden met een Lokpilot v4 micro en ook die moet ik helaas betrappen op specifiek dát commando missen.
De rest reageert subliem, foutloos en dat alles consistent. Het ligt niet aan de software, niet aan de ECoS, maar puur aan deze decoders (red. in combinatie met de ECoS wellicht....maar dat zou net zoiets flauws zijn als dat je nieuwe Audi op hol slaat van een Audi-accessoire.
Met vrijwel elk merk heb ik ervaring qua decoders, en dat Uhlenbrock is iets anders!
Maar evengoed dank voor je aanvulling; het draadje staat weer even bovenaan.
J.
-
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Nu eerst ff bier J.
Esu zijn top decoders, nooit problemen mee.
Net als Kuehn. Echter ik heb ook wel eens dat commando's worden overgeslagen. Meestal loopt dan mijn pctje vast. Echter, in het verleden wel eens bij Uhlenbrock en doehler gehad, dat lokjes door reden, met de gas hendel op 0.
Uhlenbrock nu helemaal geen enkel probleem.
Echter bij deze processen heb je verschillende eilanden die met elkaar praten, als er in zo'n eilandje iets fout gaat dan kan er wel eens iets overgeslagen worden. Dan kan ook door de interne proces in die Baureihe 101 zijn.
Ik heb toevallig ook zoiets met een Minitrix en een Rautenhaus decoder.
Het is dus, digitale misvatting als er een commando wordt overgeslagen.
Esu zijn top decoders, nooit problemen mee.
Net als Kuehn. Echter ik heb ook wel eens dat commando's worden overgeslagen. Meestal loopt dan mijn pctje vast. Echter, in het verleden wel eens bij Uhlenbrock en doehler gehad, dat lokjes door reden, met de gas hendel op 0.
Uhlenbrock nu helemaal geen enkel probleem.
Echter bij deze processen heb je verschillende eilanden die met elkaar praten, als er in zo'n eilandje iets fout gaat dan kan er wel eens iets overgeslagen worden. Dan kan ook door de interne proces in die Baureihe 101 zijn.
Ik heb toevallig ook zoiets met een Minitrix en een Rautenhaus decoder.
Het is dus, digitale misvatting als er een commando wordt overgeslagen.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Misschien ligt het hier aan .Koploperforum -technische instalatie -maximum capaciteit dcc
mvg Wim
mvg Wim
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Beer is on!
Nee, ik heb hier -gelukkig!- een goed werkende laptop, waar ik zelfs een baantje als dit draaiende heb, zo'n stom YouTube filmpje voor jullie in elkaar zit te draaien en gewoon tussendoor ook porno zit te kij.....ehm, inspiratie zit op te doen. Geen hedendaagse kwaliteit, maar een vrij oud dingetje dat rap genoeg altijd Koploper voor zowel DU-B. als B-a-R erdoorheen wist te rammen.
Nogmaals, de PC loopt niet vast, de centrale loopt niet vast al is dat laatste wel eens gebeurd. Tja, effe opruimen en herschikken dan maar weer. Ik had het met de LoPi's met énkel Fleischmann loks, en dan enkel de 101 of 185 series. Dat zijn de enkele debiel ontworpen loks waar bijvoorbeeld een ESU LoPi met stekkertje in kan. Zoveel decoders zijn er niet met draad en stekker. Ja hoor, schieten maar. Bij Wentink en bijvoorbeeld hier in Ede hebben ze niet oneindig keus.
Enfin, ik heb dus vrijwel al die desbetreffende loks voorzien van een andere decoder en conform verwachting heb ik er nooit problemen meer mee. Gewoon een Kühn aan de stekker gesoldeerd, that's all. Conclusie: decoder was de boosdoener, en voor iets van hetzelfde merk waar ik mijn baan mee aanstuur vind ik dat toch wel een beetje vreemd. Not to mention irritant.
Ik sluit dus 'gemiste' commando's uit. Ja, de decoder in de lok mist de commando's, maar ik heb hier niet een baan waar 30 treinen op rijden, laat staan tegelijkertijd. Wel heb ik iets dergelijks in de planning staan op (lange) termijn, maar ik las hier en daar dat het dan een kwestie was van limitaties aangeven qua rijdende treinen.
Voor de enige lok die nu rondrijdt op dit moment met deze kwaal houd ik een logbook bij. Toevallig kwam ik vandaag achter een loszittend draadje op de ECoS-aansluiting van de S88. Enkel was ik daar naar op zoek omdat een paar treinen ineens wat bezetmelders gingen negeren. Dat staat even los van het hoofdonderwerp van dit draadje. CV27 mag zich nog even gaan bewijzen!
J.
Nee, ik heb hier -gelukkig!- een goed werkende laptop, waar ik zelfs een baantje als dit draaiende heb, zo'n stom YouTube filmpje voor jullie in elkaar zit te draaien en gewoon tussendoor ook porno zit te kij.....ehm, inspiratie zit op te doen. Geen hedendaagse kwaliteit, maar een vrij oud dingetje dat rap genoeg altijd Koploper voor zowel DU-B. als B-a-R erdoorheen wist te rammen.
Nogmaals, de PC loopt niet vast, de centrale loopt niet vast al is dat laatste wel eens gebeurd. Tja, effe opruimen en herschikken dan maar weer. Ik had het met de LoPi's met énkel Fleischmann loks, en dan enkel de 101 of 185 series. Dat zijn de enkele debiel ontworpen loks waar bijvoorbeeld een ESU LoPi met stekkertje in kan. Zoveel decoders zijn er niet met draad en stekker. Ja hoor, schieten maar. Bij Wentink en bijvoorbeeld hier in Ede hebben ze niet oneindig keus.
Enfin, ik heb dus vrijwel al die desbetreffende loks voorzien van een andere decoder en conform verwachting heb ik er nooit problemen meer mee. Gewoon een Kühn aan de stekker gesoldeerd, that's all. Conclusie: decoder was de boosdoener, en voor iets van hetzelfde merk waar ik mijn baan mee aanstuur vind ik dat toch wel een beetje vreemd. Not to mention irritant.
Ik sluit dus 'gemiste' commando's uit. Ja, de decoder in de lok mist de commando's, maar ik heb hier niet een baan waar 30 treinen op rijden, laat staan tegelijkertijd. Wel heb ik iets dergelijks in de planning staan op (lange) termijn, maar ik las hier en daar dat het dan een kwestie was van limitaties aangeven qua rijdende treinen.
Voor de enige lok die nu rondrijdt op dit moment met deze kwaal houd ik een logbook bij. Toevallig kwam ik vandaag achter een loszittend draadje op de ECoS-aansluiting van de S88. Enkel was ik daar naar op zoek omdat een paar treinen ineens wat bezetmelders gingen negeren. Dat staat even los van het hoofdonderwerp van dit draadje. CV27 mag zich nog even gaan bewijzen!
J.
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Jeroen, zijn je decoders allemaal op hetzelfde moment aangeschaft?
Kun je CV7 eens uitlezen van de decoders die raar doen. Hier staat de software revisie in van de Firmware.
Misschien is er een bug in de firmware en anders even vragen aan dombo-train-support of ie in je decoders nieuwe firmware kan schieten. Zodat dit als oorzaak ook uitgesloten is.
Anders heb ik gewoon geen idee..
Kun je CV7 eens uitlezen van de decoders die raar doen. Hier staat de software revisie in van de Firmware.
Misschien is er een bug in de firmware en anders even vragen aan dombo-train-support of ie in je decoders nieuwe firmware kan schieten. Zodat dit als oorzaak ook uitgesloten is.
Anders heb ik gewoon geen idee..
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Jeroen,
Met al die werkzaamheden tegelijk is het wel makkelijk dat je weer twee handen hebt.
Met al die werkzaamheden tegelijk is het wel makkelijk dat je weer twee handen hebt.
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Hi Joost,
Dat is een goede tip! Ik ga eens kijken. Ik was me net al door die kansloos (man man man) dikke handleiding aan het worstelen op jacht naar meer instelflauwekul.
J.
Dat is een goede tip! Ik ga eens kijken. Ik was me net al door die kansloos (man man man) dikke handleiding aan het worstelen op jacht naar meer instelflauwekul.
J.