Heren, moet even beroep doen op jullie kennis en ervaring.
Ik heb voor me liggen een Lux Stofzuiger van een bekende die hij omgebouwd gekocht had met een hele oude Lenz decoder.
De decoder kan hij niet programmeren en heb hem aangeboden een oude kuhn N25 in te bouwen.
Dus dat heb ik gedaan en vervolgens heb ik getest. Hierbij krijg ik de motor die er in zit niet geregeld.
Bij rijstap 1 gaat ie vrijwel volgas draaien, en ik kan hem niet of alleen over de eerste 5 rijstappen regelen. Daarna veranderd het toerental niet.
ik heb de originele print met gelijkrichter en spanningsregelaar overbrugd en getest en aangesloten via deze print getest. Maar ik krijg hetzelfde resultaat.
Heeft er iemand ook deze ervaring? of kan er iemand een plaatje schieten van zijn binnenkant?
Alvast bedankt
Lux Stofzuiger digitaal maken
Re: Lux Stofzuiger digitaal maken
Klopt, de lux stofzuiger doet alleen maar veel lawaaimaken als je hem aanzet, dat is ook de bedoeling.
Het is volgens mij ook de bedoeling dat het een aan/uit regeling is.
Ik kan de mijne vrijdag even meenemen naar rail?
Guus
Het is volgens mij ook de bedoeling dat het een aan/uit regeling is.
Ik kan de mijne vrijdag even meenemen naar rail?
Guus
Oo Guus, dat zou helemaal super zijn, ik sta bij Domburg op de stand. Neem ik die ook ff mee en dan kijken we ff.
Bij mij zit de decoder tussen de rails en de print. Ik stuur de stofzuiger met de snelheid. Die snelheid is op zich wel te regelen.
De poetswagen heeft een eigen decoder, met hetzelfde adres als de stofzuiger. De poetswagen gaat aan als F1 is aangeschakelt.
Beide wagens hebben een faulhaber motor. Het is dus verstandig om de motorregeling van de decoder op een zo hoog mogelijke frequentie te zetten.
Ik stuur de wagens vanuit koploper. Ik heb 1 stuurstand gedefinieerd, die stuurt snelheid 28 naar de stuurstand, maar alleen als de lokomotief rijdt.
De stofzuiger werkt het best als ie voluit gaat qua snelheid, dus snelheid regelen heeft niet zo heel veel zin.
Je zou de handmatige snelheidscurve kunnen instellen, en dan vanaf snelheidstap 1 - 31 de volle snelheid instellen.
De poetswagen heeft een eigen decoder, met hetzelfde adres als de stofzuiger. De poetswagen gaat aan als F1 is aangeschakelt.
Beide wagens hebben een faulhaber motor. Het is dus verstandig om de motorregeling van de decoder op een zo hoog mogelijke frequentie te zetten.
Ik stuur de wagens vanuit koploper. Ik heb 1 stuurstand gedefinieerd, die stuurt snelheid 28 naar de stuurstand, maar alleen als de lokomotief rijdt.
De stofzuiger werkt het best als ie voluit gaat qua snelheid, dus snelheid regelen heeft niet zo heel veel zin.
Je zou de handmatige snelheidscurve kunnen instellen, en dan vanaf snelheidstap 1 - 31 de volle snelheid instellen.