Juiste decoder voor Minitrix bayerische G3/4 H?

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
EdwinB

Juiste decoder voor Minitrix bayerische G3/4 H?

Bericht door EdwinB »

Ik heb deze stoomloc Minitrix Bayerische G3/4 H, 12245. Dit is een loc met digitale voorbereiding.
Omdat normale DCC decoders niet lekker in een minitrix nemstekker blijven zitten heb ik er een Kuhn N025 in gesoldeerd. De thermische beveiliging heb ik overbrugd ( zie Nproject.org).

De loc rijdt maar niet fijn, krijg hem niet mooi afgeregeld. Veel gespeeld met P en I waarde en heb hem nu redelijk maar het blijft behelpen. Een andere decoder heeft wellicht andere resultaten maar welke? Het is niet meer een plug en play locje en moet dus weer draden knippen en solderen.

Iemand een idee?

Met vriendelijke groet,
Edwin

Ik bouw aan Zugeheim2

robert

Re: Juiste decoder voor Minitrix bayerische G3/4 H?

Bericht door robert »

Hoi,

Mijn ervaring is dat minirix decoders i.c.m. minitrix locs het prima doen. Ook past het redelijk goed in de befaamde minitrix nem stekker. Mijn advies, probeer een esu micro v4.0, deze zijn goed af te regelen. Wat je ook nog kunt doen, koop een esu nem kabel, soldeer die in je loc en steek daar een andere decoder in.

deze kabel 51951
Kabelsatz mit 6-poliger Buchse nach NEM 651, DCC Kabelfarben, 300mm Länge

Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

Mocht je dit willen dan zou ik een decodertest voor je kunnen doen met de loc. Weet je het zeker. Maar dit type motor van minitrix reageert meestal het beste op een DH-10c van Doehler & Haass of de RMX990c van Rautenhaus.

Je kan gewoon een steekdecoder op de plek van de oude nem schacht solderen. Anders een draad decoder erop en hij is als nieuw.

Groetjes

Onderwerp starter
EdwinB

Bericht door EdwinB »

Dank voor jullie tips en ervaring. Ik ga wat proberen eerdaags.

Met vriendelijke groet,
Edwin

Ik bouw aan Zugeheim2
Plaats reactie