Brummenbach
Re: Brummenbach
Tijd op zoek geweest naar een bouwdoos van Pola en opeens stond hij op marktplaats.
En zo is het geworden
Dit was meteen het excuse om een plaatje multiplex te kopen voor op de rechter helix.
Bedoeling is dat daar een industrie gebied moet verschijnen, compleet met stoomleidingen enz.
Nu een plan maken hoe eea. moet komen en een hele tijd met de gebouwen schuiven om een goede plaatsing te krijgen.
Voorlopig weer zat te doen
gr. Ron.
En zo is het geworden
Dit was meteen het excuse om een plaatje multiplex te kopen voor op de rechter helix.
Bedoeling is dat daar een industrie gebied moet verschijnen, compleet met stoomleidingen enz.
Nu een plan maken hoe eea. moet komen en een hele tijd met de gebouwen schuiven om een goede plaatsing te krijgen.
Voorlopig weer zat te doen
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham (UK)
Re: Brummenbach
Mooie verzameling industrie. Op die laatste foto zie je goed hoe groot het allemaal is. Super mooi Ron!
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Re: Brummenbach
Wauw, dat ziet er goed uit.
Ben benieuwd naar de verdere vooruitgang
Ben benieuwd naar de verdere vooruitgang
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Re: Brummenbach
Lijkt me leuk als er bij het industriegebied boven op de helix ook een trein aankomt.
Daarom een wissel ingebouwd.
de bedoeling is dat er een korte trein achteruit naar boven komt bij een laadperron en daarna weer met de helix naar beneden de baan op.
De volgende verdieping ligt al klaar, morgen weer een dag.
tot zover mijn gepruts.
gr. Ron.
Daarom een wissel ingebouwd.
de bedoeling is dat er een korte trein achteruit naar boven komt bij een laadperron en daarna weer met de helix naar beneden de baan op.
De volgende verdieping ligt al klaar, morgen weer een dag.
tot zover mijn gepruts.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Brummenbach
Helix voorzien van een extra verdieping en de bovenplaat passend gemaakt.
Bedoeling is dat er een dieseltje naar boven komt op een kopspoortje en dat er een industrielokje gaat pendelen tussen de gebouwen.
Moet nog met de gebouwen geschoven worden om een beetje indeling te krijgen.
Ook moet er nog een tankenpark bij komen en natuurlijk een stoomleiding vanuit het ketelhuis.
Om de helix nog te bereiken bij eventuele storingen is de bovenplaat voorzien van schanieren.
gr. Ron.
Bedoeling is dat er een dieseltje naar boven komt op een kopspoortje en dat er een industrielokje gaat pendelen tussen de gebouwen.
Moet nog met de gebouwen geschoven worden om een beetje indeling te krijgen.
Ook moet er nog een tankenpark bij komen en natuurlijk een stoomleiding vanuit het ketelhuis.
Om de helix nog te bereiken bij eventuele storingen is de bovenplaat voorzien van schanieren.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Brummenbach
Goed idee met die scharnieren mooi gedaan
N-Spoor,DCC,OC32.
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
Re: Brummenbach
Wordt gaaf zo te zien Ron. Leuk als extra uitbreiding zo op het doorgaande verkeer over de hoofdlijn.
Re: Brummenbach
Wordt gaaf zo te zien Ron. Leuk als extra uitbreiding zo op het doorgaande verkeer over de hoofdlijn.
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Brummenbach
Hallo Ron,
Je moet er maar op komen om het scharnierend te maken, zo kan je prima bij het interne van de helix.
Heb ook even naar de kleuren zitten kijken van je fabriek gebouwen, ook daar veel aandacht aan besteed zo te zien.
Mooi werk, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de basis kleur die je gebruikt hebt.
mvrgr Bob
Je moet er maar op komen om het scharnierend te maken, zo kan je prima bij het interne van de helix.
Heb ook even naar de kleuren zitten kijken van je fabriek gebouwen, ook daar veel aandacht aan besteed zo te zien.
Mooi werk, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de basis kleur die je gebruikt hebt.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Brummenbach
Bob,
De basiskleur is Sand yellow van Vallejo.
Vensterbanken en richels met Sea Grey en daarna de boel gepoederd met bruin van Artitec.
Joost,
ja fijn weer een stukje baan erbij bouwen.
Eerst nog het rotwerk van draden solderen, maar dan
Jos,
Alcohol vrij tegenwoordig
gr. Ron
De basiskleur is Sand yellow van Vallejo.
Vensterbanken en richels met Sea Grey en daarna de boel gepoederd met bruin van Artitec.
Joost,
ja fijn weer een stukje baan erbij bouwen.
Eerst nog het rotwerk van draden solderen, maar dan
Jos,
Alcohol vrij tegenwoordig
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
Re: Brummenbach
achteruit als in de hele helix ? dan creeer je wel een aardige bottle neck, waarom maak je niet een overloop wissel, achteruit buitenbaan omhoog, binnenbaan kruisen en terug gewoon via de binnen baan, heb ik hier ook.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Brummenbach
Hey Mau,
Nee, alleen een laag achteruit, de bovenste wel te verstaan die daar speciaal voor gemaakt is met een enkelspoortje.
Trein komt langs de rivier in de helix bij het eerste blok en gaat daar achteruit het blok naar boven, Hierna komt het eerste blok weer vrij en rijdt de volgende trein vanaf de andere helix langs de rivier.
Jou idee heb ik over na gedacht maar dat wordt iets te pompeus voor mijn baan en voor het gedeelte wat boven op de helix komt.
Dat is nu ongeveer 1 meter x 55 cm.
gr. Ron.
Nee, alleen een laag achteruit, de bovenste wel te verstaan die daar speciaal voor gemaakt is met een enkelspoortje.
Trein komt langs de rivier in de helix bij het eerste blok en gaat daar achteruit het blok naar boven, Hierna komt het eerste blok weer vrij en rijdt de volgende trein vanaf de andere helix langs de rivier.
Jou idee heb ik over na gedacht maar dat wordt iets te pompeus voor mijn baan en voor het gedeelte wat boven op de helix komt.
Dat is nu ongeveer 1 meter x 55 cm.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Brummenbach
aha, snap wat je bedoel
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Brummenbach
Hallo Ron,
Het fabriekscomplex ziet er al indrukwekkend uit! Ik ben benieuwd hoe je de rails op de scharnierverbinding gaat aanleggen. Voor mijn eigen baantje moet ik nl ook nog een opklapconstructie verzinnen, maar ik weet nog niet precies hoe ik dat ga aanpakken.
Succes met het verder bouwen!
Groet, Wim
Het fabriekscomplex ziet er al indrukwekkend uit! Ik ben benieuwd hoe je de rails op de scharnierverbinding gaat aanleggen. Voor mijn eigen baantje moet ik nl ook nog een opklapconstructie verzinnen, maar ik weet nog niet precies hoe ik dat ga aanpakken.
Succes met het verder bouwen!
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Brummenbach
Ik ben al heel lang alcoholvrij Ron
Als de baan omhoog geklapt moet kunnen worden moet je je rails verzonken in de plaat leggen, anders blokkeert de rails je scharnierpunt.
Groetjes,
Jos
Als de baan omhoog geklapt moet kunnen worden moet je je rails verzonken in de plaat leggen, anders blokkeert de rails je scharnierpunt.
Groetjes,
Jos
Re: Brummenbach
@Wim,
Ik heb bij de overgang de bielzen van de rails verwijderd (Peco 55)
Hieronder heb ik schroeven geplaatst en daaraan de rails gesoldeerd.
Hierna precies op de naad de rails doorgeslepen.
Ooit deze werkwijze hier op het forum gezien.
Omdat het overgangspunt van de rails niet op het schanierpunt zit, maar verder op de plaat, gaat het prima met het kantelen.
Vanavond even kijken of ik nog een wisseldecoder heb liggen, anders nog eentje bestellen bij rosoft.
De blokken moeten nog gemaakt en aangesloten worden, hoop dan zin te krijgen om draden te trekken
Wat fotootjes van wat ongeveer de bedoeling wordt.
gr. Ron.
Ik heb bij de overgang de bielzen van de rails verwijderd (Peco 55)
Hieronder heb ik schroeven geplaatst en daaraan de rails gesoldeerd.
Hierna precies op de naad de rails doorgeslepen.
Ooit deze werkwijze hier op het forum gezien.
Omdat het overgangspunt van de rails niet op het schanierpunt zit, maar verder op de plaat, gaat het prima met het kantelen.
Vanavond even kijken of ik nog een wisseldecoder heb liggen, anders nog eentje bestellen bij rosoft.
De blokken moeten nog gemaakt en aangesloten worden, hoop dan zin te krijgen om draden te trekken
Wat fotootjes van wat ongeveer de bedoeling wordt.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Brummenbach
Echt goed bezig Ron. Ook goed over de overgang nagedacht lees ik. En maar gauw zin maken voor de paar draadjes. Dan heb je dat ook maar gehad!
Re: Brummenbach
Zier er al heel goed uit Ron.
Succes met de draadjes
Succes met de draadjes
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Brummenbach
Hoi Ron,
je komt bij mij maar een wisseldecoder halen.... ik heb er nog 1 van je liggen!
Guus
je komt bij mij maar een wisseldecoder halen.... ik heb er nog 1 van je liggen!
Guus
Re: Brummenbach
Guus,
Bedankt, nooit meer aan gedacht, maar ik heb er alweer eentje van Wim binnen en de eerste wissel is al bijna aangesloten.
Harry en Joost, bedankt.
gr. Ron .
Bedankt, nooit meer aan gedacht, maar ik heb er alweer eentje van Wim binnen en de eerste wissel is al bijna aangesloten.
Harry en Joost, bedankt.
gr. Ron .
Ik rommel maar wat aan!
-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30
Re: Brummenbach
Mooi sfeertje heb je zo gecreëerd. Echt top!
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannes
Hannes
Re: Brummenbach
Aha! Ok, duidelijk. Ik zie het nu ook op de fotos. Dank je!Ron schreef:....Omdat het overgangspunt van de rails niet op het schanierpunt zit, maar verder op de plaat, gaat het prima met het kantelen....
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Brummenbach
Draadjes getrokken en een tijd proefgereden.
Toen met gips gekliederd, schoongemaakt en weer proefgereden.
Nu kan er eindelijk wat gebouwd en gegroend worden.
gr. Ron
Toen met gips gekliederd, schoongemaakt en weer proefgereden.
Nu kan er eindelijk wat gebouwd en gegroend worden.
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!