kan iedere loc omgebouwd worden ?
-
Onderwerp starter - Berichten: 463
kan iedere loc omgebouwd worden ?
ben heel benieuwd of iedere loc omgebouwd kan worden naar digitaal.
ik lees regelmatig over decoders inbouwen en zou willen weten of dit bij iedere loc kan, ook bij de al wat oudere locs, of moet daar een speciale aansluiting in zitten.
ben nl niet opgegroeit met digitale treinen.
vr gr Wim
ik lees regelmatig over decoders inbouwen en zou willen weten of dit bij iedere loc kan, ook bij de al wat oudere locs, of moet daar een speciale aansluiting in zitten.
ben nl niet opgegroeit met digitale treinen.
vr gr Wim
-
Re: kan iedere loc omgebouwd worden ?
Ja iedere loc, Echter ruimte voor decoder en aanpassingen aan je print en motor zoals het massa vrij maken t.o.v. het blok zijn nodig.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Moderator
Hee Rob,
Dan is dit een echte uitdaging voor je
http://www.n-tram.de/images/2108-3.jpg
Robert
p.s. Maar verder sluit ik me volledig bij Rob aan. Vrijwel alle loks zijn om te bouwen, en enkele (zeer kleine) uitzondering daargelaten
Robert
p.s. Maar verder sluit ik me volledig bij Rob aan. Vrijwel alle loks zijn om te bouwen, en enkele (zeer kleine) uitzondering daargelaten
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
Uitdagingen ga ik graag aan
Maar dat zal wel een kunststukje worden
Maar dat zal wel een kunststukje worden
Grtzz Rob
-
Dank je wel voor de reacties.
Maar ik heb eigelijk nog een vraag, namelijk wat zijn goede decoders
Of maakt dat niet uit?
Rob ik maak op uit een antwoord van jou dat jij vaker een decoder
In een loc bouwt, kan je daar eens een paar foto’s van maken.
Vr Gr Wim
Maar ik heb eigelijk nog een vraag, namelijk wat zijn goede decoders
Of maakt dat niet uit?
Rob ik maak op uit een antwoord van jou dat jij vaker een decoder
In een loc bouwt, kan je daar eens een paar foto’s van maken.
Vr Gr Wim
-
Wim,
Doe niet anders, maar voor inbouw verhalen moet je o.a hier kijken of hier.
Staat er uitvoerig beschreven in het Duits en voorzien van vele foto's
Goeie decoders. In ieder geval geen Uhlenbrock en Lenz nemen maar ik gebruik hoofdzakelijk Kühn N025 en heb ook nog een Tran en 2 Esu LP2 en 2 LP3 rondrijden.
Doe niet anders, maar voor inbouw verhalen moet je o.a hier kijken of hier.
Staat er uitvoerig beschreven in het Duits en voorzien van vele foto's
Goeie decoders. In ieder geval geen Uhlenbrock en Lenz nemen maar ik gebruik hoofdzakelijk Kühn N025 en heb ook nog een Tran en 2 Esu LP2 en 2 LP3 rondrijden.
Grtzz Rob
-
he wim stap je nu van je geloof af, nee tochhhhhhhh
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
-
Hallo Henry
Ik wil volgende week mijn Dinamo printen aan gaan passen zo dat er ook digitaal mee gereden kan worden.
Vr Gr Wim
Ik wil volgende week mijn Dinamo printen aan gaan passen zo dat er ook digitaal mee gereden kan worden.
Vr Gr Wim
schijnt een kleine ingreep te zijn als ik frans mag geloven.
groetjes henry
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
-
henry schreef:schijnt een kleine ingreep te zijn als ik frans mag geloven.
groetjes henry
Dat klopt
Ik wil namelijk een loc om bouwen om het verschil te zien tussen
Digitaal loc en een analoog qua rij gedrag
Sorry, even off topic, maar,Robert_N-Nm schreef:Hee Rob,
Robert
Robert
Ik zag op het andere forum een prachtig topic waarin jij jouw schitterend bouwwerk laat zien van jouw Nm project.
Zou mooi zijn als je hier ook wat van jouw kunsten wilt laten zien.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
.In ieder geval geen Uhlenbrock en Lenz nemen
Rob,heb jij slechte ervaringen met Lenz decoders?
Zelf heb ik twee locs met Lenz Mini Gold decoders en het werkt perfect,het enige minpunt is de prijs van 45euro.
Mvg Marcel
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
-
Ja idd en ook de prijs, daar heb je bijna 2 N025's voor
Grtzz Rob
-
Hai Rob
Late reactie, maar waarom geen Uhlenbrock decoders??
Is dat uit eigen waarneming / ervaring of liggen daar meetbare en reproduceerbare cijfers onder?
Ik ben erg nieuwsgierig, daar ik er een aantal in gebruik heb en tot nu toe werken deze bij mij allemaal prima, zowel ik grote als kleine locs.
Groeten,
Barry
Late reactie, maar waarom geen Uhlenbrock decoders??
Is dat uit eigen waarneming / ervaring of liggen daar meetbare en reproduceerbare cijfers onder?
Ik ben erg nieuwsgierig, daar ik er een aantal in gebruik heb en tot nu toe werken deze bij mij allemaal prima, zowel ik grote als kleine locs.
Groeten,
Barry
N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
-
Ja Barry,
Prijs en kwaliteit kwamen niet overeen voor mij. heb zowel met Lenz en Uhlenbrock problemen gehad en Kühn bood een heel goed alternatief dus vandaar
Prijs en kwaliteit kwamen niet overeen voor mij. heb zowel met Lenz en Uhlenbrock problemen gehad en Kühn bood een heel goed alternatief dus vandaar
Grtzz Rob
-
Hai Rob,
Ik ben wel nieuwsgierig, waar jij je decoders vandaan haalt. Dat een Uhlenbrock bijna het dubbele van een Kuehn, begrijp ik niet helemaal.
Bij mij leverancier betaal ik € 25,50 voor de Kuehn N025 en € 28,50 voor de Uhlenbrock 73400 / 73410.
Dus het prijsverschil is niet echt een argument.
Kun jij aangeven, op welke punten de Uhlenbrock de prijs/kwaliteit verhouding niet haalt van de Kuehn??
Groeten,
Barry
Ik ben wel nieuwsgierig, waar jij je decoders vandaan haalt. Dat een Uhlenbrock bijna het dubbele van een Kuehn, begrijp ik niet helemaal.
Bij mij leverancier betaal ik € 25,50 voor de Kuehn N025 en € 28,50 voor de Uhlenbrock 73400 / 73410.
Dus het prijsverschil is niet echt een argument.
Kun jij aangeven, op welke punten de Uhlenbrock de prijs/kwaliteit verhouding niet haalt van de Kuehn??
Groeten,
Barry
N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
Hier zomaar eentje van de vele klaagzangen over de uhlenbrock decoders.
http://www.1zu160.net/scripte/forum/for ... fahrstufen
Mvg
Wim.
http://www.1zu160.net/scripte/forum/for ... fahrstufen
Mvg
Wim.
-
Hai Wim,
Even op het door jou aangeduide topic gekeken: de laatste inbreng dateert van 12 april 2007, oftewel bijna 3 jaar geleden.
Een klaagzang kan ik begrijpen, maar iets wat in de digitale techniek bijna 3 jaar oud is, vind ik niet meer relevant.
Zijn er recentere topics van dit soort "klaagzangen" over de 73400 van Uhlenbrock te vinden??
Mijn indruk is, dat de decoder in die periode verbeterd is.
GRoeten,
Barry
Even op het door jou aangeduide topic gekeken: de laatste inbreng dateert van 12 april 2007, oftewel bijna 3 jaar geleden.
Een klaagzang kan ik begrijpen, maar iets wat in de digitale techniek bijna 3 jaar oud is, vind ik niet meer relevant.
Zijn er recentere topics van dit soort "klaagzangen" over de 73400 van Uhlenbrock te vinden??
Mijn indruk is, dat de decoder in die periode verbeterd is.
GRoeten,
Barry
-
Barry,
Waarom zou ik iets gaan veranderen waar ik goeie ervaringen mee heb. Aan de Kühn ben ik gekomen vanwege de prijs, toendertijd vele male goedkoper als Uhlenbrock, nu laat ik ze links leggen omdat ik aan de buitenkant niet kan zien welke versies het zijn. En realiseer je dat er op gezette tijden vele gedumpt worden welke uit failliete boedels komen
Maar wie ben ik, het is aan een ieder om zijn eigen ervaringen mee op te doen. Je vraagt en krijgt mijn mening ook een mening die door velen gedeeld wordt.
Waarom zou ik iets gaan veranderen waar ik goeie ervaringen mee heb. Aan de Kühn ben ik gekomen vanwege de prijs, toendertijd vele male goedkoper als Uhlenbrock, nu laat ik ze links leggen omdat ik aan de buitenkant niet kan zien welke versies het zijn. En realiseer je dat er op gezette tijden vele gedumpt worden welke uit failliete boedels komen
Maar wie ben ik, het is aan een ieder om zijn eigen ervaringen mee op te doen. Je vraagt en krijgt mijn mening ook een mening die door velen gedeeld wordt.
Grtzz Rob
Ik kan je ook een persoonlijke klaagzang geven over de 73400/73410.
Vorig jaar 8 van deze jongens geplaatst. Slechts 1 functioneert continu naar behoren, de andere weigeren het licht te schakelen of schakelen na enkele minuten uit, 1 werd zo heet dat de kap smeltplekken begon te vertonen.
Sindsdien Kuehn en Tran geplaatst en gewoon heerlijk kunnen rijden.
Groetjes,
Jos
Vorig jaar 8 van deze jongens geplaatst. Slechts 1 functioneert continu naar behoren, de andere weigeren het licht te schakelen of schakelen na enkele minuten uit, 1 werd zo heet dat de kap smeltplekken begon te vertonen.
Sindsdien Kuehn en Tran geplaatst en gewoon heerlijk kunnen rijden.
Groetjes,
Jos
Rob,
Omdat ik nieuw op dit forum ben, was ik een beetje aan het rondneuzen en kom toevallig weer bij jou uit.
Ik heb een 7350 Fleischmann lok behorend bij een treinstel. Jaren geleden ben ik eens bij een grote modeltreinwinkel langs geweest met de vraag of hier een DCC-decoder ingebouwd kon worden. Dit kon niet: geen ruimte en de motor (?) zou niet geschikt zijn. Dat eerste is misschien waar een zwaar metalen gegoten onderstel, dat tweede kan ik niet beoordelen. Ken jij (of iemand anders) dit type misschien en is er ombouwervaring mee?
Omdat ik nieuw op dit forum ben, was ik een beetje aan het rondneuzen en kom toevallig weer bij jou uit.
Ik heb een 7350 Fleischmann lok behorend bij een treinstel. Jaren geleden ben ik eens bij een grote modeltreinwinkel langs geweest met de vraag of hier een DCC-decoder ingebouwd kon worden. Dit kon niet: geen ruimte en de motor (?) zou niet geschikt zijn. Dat eerste is misschien waar een zwaar metalen gegoten onderstel, dat tweede kan ik niet beoordelen. Ken jij (of iemand anders) dit type misschien en is er ombouwervaring mee?
Met vriendelijke groet,
Ronald
Fleischmann N, TC, S88, DCC, BMD16, Par/Dec63, P4 Loconet>RS232
Ronald
een 7350 is toch een 120 DB ?ronaldm schreef: Ik heb een 7350 Fleischmann lok behorend bij een treinstel. Jaren geleden ben ik eens bij een grote modeltreinwinkel langs geweest met de vraag of hier een DCC-decoder ingebouwd kon worden. Dit kon niet: geen ruimte en de motor (?) zou niet geschikt zijn.
Ziehier inbouwvoorbeeld
http://www.1zu160.net/digital/einbaubsp/gfn-120.php
Greot,
Theo
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
ronaldm schreef:Rob,
Ik heb een 7350 Fleischmann lok behorend bij een treinstel. Jaren geleden ben ik eens bij een grote modeltreinwinkel langs geweest met de vraag of hier een DCC-decoder ingebouwd kon worden. Dit kon niet: geen ruimte en de motor (?) zou niet geschikt zijn.
Ronald, hoeveel decoders wil je daarin hebben? Een zee van ruimte, en iedere Fleischmann motor is geschikt, dus gewoon gelul van die winkelier. Inbouw klusje van 30 min.
Mvg
Wim.
Wim, Theo,
Bedankt. Ja het is een BR120. Inbouwinstructie op 1zu160 volkomen duidelijk. Dan kan binnenkort de originele lok weer voor het treinstel.
Bedankt. Ja het is een BR120. Inbouwinstructie op 1zu160 volkomen duidelijk. Dan kan binnenkort de originele lok weer voor het treinstel.
Met vriendelijke groet,
Ronald
Ronald