[Station Gilze-Rijen anno 1980] en [Tilburg Goederen] in aanbouw...
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouw nieuwe helix gestart!
Ik zeg doen! Het defensie terrein ligt zo dicht bij station Gilze-Rijen dat het niet mag ontbreken. Maar, prioriteiten stellen is belangrijk, eerst de rest op orde brengen en dan pas deze uitbreiding maken. Zelf ben ik daar meestal niet zo goed in, als ik een interessant idee in mijn hoofd krijg, dan verliest de ratio het soms van het ethousiasme en de inspiratie.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Alwin,
ik lees militair, ik lees KMAR bus en BSB! Mijn aandacht heb je! Hoe kan dit nou geen prioriteit zijn? Ik hou dit zeker in de gaten. Succes!
ik lees militair, ik lees KMAR bus en BSB! Mijn aandacht heb je! Hoe kan dit nou geen prioriteit zijn? Ik hou dit zeker in de gaten. Succes!
Groet Rieks
N scale, what else?
N scale, what else?
Zeker doen Alwin!!!
Mvg,
Ad
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Onderwerp starter - Moderator
- Contacteer:
Bouwupdate:
Zo, vanmiddag tijd gehad om nog wat met de helix te stoeien. Het stukje spoorspatting is vervangen en er is een nieuwe laag aangebracht. Het totaal aantal wentelingen komt daar nu mee op 3. Precies de helft!!!
Foto's :
Oogt al best imposant zo...
De hoogte na 3 wentelingen is geen 15 cm maar bijna 17cm omdat de houtdikte 4 mm per plaat dik is...
Vanuit deze hoek lijkt het ding eigenlijk helemaal niet zoveel of imposant...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Zo, vanmiddag tijd gehad om nog wat met de helix te stoeien. Het stukje spoorspatting is vervangen en er is een nieuwe laag aangebracht. Het totaal aantal wentelingen komt daar nu mee op 3. Precies de helft!!!
Foto's :
Oogt al best imposant zo...
De hoogte na 3 wentelingen is geen 15 cm maar bijna 17cm omdat de houtdikte 4 mm per plaat dik is...
Vanuit deze hoek lijkt het ding eigenlijk helemaal niet zoveel of imposant...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
-
Gefeliciteerd met je verjaardag!
Groet,
Arjan
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Alwin,
Ook vanaf deze kant van harte gefeliciteerd met je 33-ste verjaardag, ik zou zeggen neem er een maar zo net na de carnaval
groetjes,
Bert
Ook vanaf deze kant van harte gefeliciteerd met je 33-ste verjaardag, ik zou zeggen neem er een maar zo net na de carnaval
groetjes,
Bert
Alwin, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en dat je nog vele jaren mag sporen.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
-
Van harte gefeliciteerd!
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gefeliciteerd Alwin
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
Alwin,
Gefeliciteerd met 33e verjaardag, al een hele meneer.
Gefeliciteerd met 33e verjaardag, al een hele meneer.
Gefeliciteerd ALwin en dat je leuke spoorse zaken mag krijgen vandaag en in loop van de weken.
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Contacteer:
@ allen, dank. Helaas door omstandigheden dit jaar de verjaardag niet kunnen vieren. Ach, volgend jaar weer een kans.
Bouwupdate:
Zo dan, bijna 3 (!) maanden was het stil hier. Niet alleen mijn Diorama nam tijd in beslag, ook op m'n werk neemt de werkdruk hand over hand toe. Als dan vervolgens je vriendin ook nog ziek wordt, is er van bouwtijd helemaal geen sprake meer...
Nu de ergste golf der tijdsverslindende zaken voorbij lijkt, toch eens kijken hoe ik e.e.a. 1 februari jl. achtergelaten heb.
De helix was toen op de helft. Inmiddels is deze op hoogte. Nu nog een verloop maken en alles op poten zetten.
Dan testen en kijken wat ik voor Hilversum '17 afkrijg van m'n to-do list.
Goed, paar plaatjes van opnieuw veel hout en rails...
[Helix Tilburg] zoals ik hem in februari achterliet...
[Helix Tilburg] zonder de bovenste laag. Die ligt op de foto er nog naast. Inmiddels ligt die er bovenop...
0
Moment van de waarheid, helaas steekt een van de platen net wat te ver over, dus binnenkort maar eens afschuren tot het wel past...
Ook [ Module Venneweg] staat op zijn pootjes. De helix komt helaas 3 cm te hoog uit. Dus er worden nieuwe zijplankjes gezaagd binnenkort...
Nog niet veel vooruitgang, maar beter dan helemaal geen vooruitgang!
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Bouwupdate:
Zo dan, bijna 3 (!) maanden was het stil hier. Niet alleen mijn Diorama nam tijd in beslag, ook op m'n werk neemt de werkdruk hand over hand toe. Als dan vervolgens je vriendin ook nog ziek wordt, is er van bouwtijd helemaal geen sprake meer...
Nu de ergste golf der tijdsverslindende zaken voorbij lijkt, toch eens kijken hoe ik e.e.a. 1 februari jl. achtergelaten heb.
De helix was toen op de helft. Inmiddels is deze op hoogte. Nu nog een verloop maken en alles op poten zetten.
Dan testen en kijken wat ik voor Hilversum '17 afkrijg van m'n to-do list.
Goed, paar plaatjes van opnieuw veel hout en rails...
[Helix Tilburg] zoals ik hem in februari achterliet...
[Helix Tilburg] zonder de bovenste laag. Die ligt op de foto er nog naast. Inmiddels ligt die er bovenop...
0
Moment van de waarheid, helaas steekt een van de platen net wat te ver over, dus binnenkort maar eens afschuren tot het wel past...
Ook [ Module Venneweg] staat op zijn pootjes. De helix komt helaas 3 cm te hoog uit. Dus er worden nieuwe zijplankjes gezaagd binnenkort...
Nog niet veel vooruitgang, maar beter dan helemaal geen vooruitgang!
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Alwin,
Ga je bij station Tilburg ook dat mooie dak maken, wat ik ervan weet is dat het ergens rond 1960 is gemaakt.
Het is ontworpen door Jan Pestman, hij werkte toen bij mijn laatste baas.
Ga je bij station Tilburg ook dat mooie dak maken, wat ik ervan weet is dat het ergens rond 1960 is gemaakt.
Het is ontworpen door Jan Pestman, hij werkte toen bij mijn laatste baas.
-
- Contacteer:
Hoi Ben,
Ja als ik ooit eraan toe kom is dat wel de planning. Ik bouw eerst de andere kant op, richting Oosterhout. Als dat af is (nog 4 modules) dan is de kamer echt te klein... Maar de droom is om van Tilburg Industrie naar Tilburg Goederen en door tot Oosterhout te bouwen. Inclusief station Tilburg en de werkplaatsen.
Maar dat zal nog maaaaaar duren vrees ik...
Groetjes,
Hoontje
Ja als ik ooit eraan toe kom is dat wel de planning. Ik bouw eerst de andere kant op, richting Oosterhout. Als dat af is (nog 4 modules) dan is de kamer echt te klein... Maar de droom is om van Tilburg Industrie naar Tilburg Goederen en door tot Oosterhout te bouwen. Inclusief station Tilburg en de werkplaatsen.
Maar dat zal nog maaaaaar duren vrees ik...
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
-
- Contacteer:
Bouwupdate:
En we zijn boven!
Zicht vanaf Helix Tilburg richting [Module Venneweg]...
[Module Venneweg] op vernieuwde plankjes. Het geheel is 3,5 cm gestegen.
Duidelijk te zien is de 19 cm die nog overwonnen moet worden. Hoe? Dat ben ik momenteel aan het uitwerken en zien jullie vast later wel...
De oude plankjes werden aan de achterzijde hergebruikt. De gaten smeer ik nog dicht en er komt dan een nieuwe verflaag over. Het oude plankje staat ernaast ter referentie.
Deze nieuwe planken staan, in tegenstelling tot hun voorgangers, wel direct op de topplaat van de Schaduwstationmodule. Het schuim is weg gesneden. Maakt de zaak wat stabieler. Ik zet ze nog vast met driehoekjes, maar dan moet [Module Station Rijen anno 1980] ook klaar zijn. Zodat een en ander afgemeten kan worden...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
P.S.JEEJ pagina 100 na ruim 4 jaar bouwen!!! (Maart 2013 - heden) Dank aan al mijn trouwe volgers voor de aanmoedigingen, tips & trucks, humor en reacties!
En we zijn boven!
Zicht vanaf Helix Tilburg richting [Module Venneweg]...
[Module Venneweg] op vernieuwde plankjes. Het geheel is 3,5 cm gestegen.
Duidelijk te zien is de 19 cm die nog overwonnen moet worden. Hoe? Dat ben ik momenteel aan het uitwerken en zien jullie vast later wel...
De oude plankjes werden aan de achterzijde hergebruikt. De gaten smeer ik nog dicht en er komt dan een nieuwe verflaag over. Het oude plankje staat ernaast ter referentie.
Deze nieuwe planken staan, in tegenstelling tot hun voorgangers, wel direct op de topplaat van de Schaduwstationmodule. Het schuim is weg gesneden. Maakt de zaak wat stabieler. Ik zet ze nog vast met driehoekjes, maar dan moet [Module Station Rijen anno 1980] ook klaar zijn. Zodat een en ander afgemeten kan worden...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
P.S.JEEJ pagina 100 na ruim 4 jaar bouwen!!! (Maart 2013 - heden) Dank aan al mijn trouwe volgers voor de aanmoedigingen, tips & trucks, humor en reacties!
Webshop Hoontje.nl
-
- Contacteer:
Bouwupdate:
Eenmaal boven, was er de noodzaak om 19 centimeter te overbruggen... Dat is gelukt. De voorzijde is voorzien van een mooie 'bak'.
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden, dus bij deze:
3 op maat geslepen aluminium-U-profiellen gaan de plaat dragen...
Een van de dragers van dichtbij...
Bevestiging onder de bovenplaat van de helix. Simpel; gedragen door een van de schroefdraadeinde. Daarvoor moest natuurlijk wel alles weer los...
Dat bleek wel zeker 1 cm draaien aan de moer. Want natuurlijk sleep ik eerst de draadeinden door...
Een van de dragers ligt binnen het PVR, dus werd dat nog wat bewerkt...
Proefpassen van de op maat gezaagde multiplex plaat...
De afgeslepen draadeinden worden netjes afgedopt om de scherpe punten af te dekken. In de scenery worden dit dus bosjes ofzo...
De bak is bevestigd m.b.v. enkele bouten en moeren M4...
Voorzijde ziet er dan zo uit. Er komt natuurlijk nog een likje verf op...
Aansluiting aan de [Module Venneweg]. Deze is hier nog niet uitgemeten en hangt nog wat door naar beneden. Een slotbout M8 lost dit later op. Daarmee worden beide modules met elkaar verbonden...
Overzicht hoe de baan er nu bij staat. Binnenkort maar eens de rails gaan leggen...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Eenmaal boven, was er de noodzaak om 19 centimeter te overbruggen... Dat is gelukt. De voorzijde is voorzien van een mooie 'bak'.
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden, dus bij deze:
3 op maat geslepen aluminium-U-profiellen gaan de plaat dragen...
Een van de dragers van dichtbij...
Bevestiging onder de bovenplaat van de helix. Simpel; gedragen door een van de schroefdraadeinde. Daarvoor moest natuurlijk wel alles weer los...
Dat bleek wel zeker 1 cm draaien aan de moer. Want natuurlijk sleep ik eerst de draadeinden door...
Een van de dragers ligt binnen het PVR, dus werd dat nog wat bewerkt...
Proefpassen van de op maat gezaagde multiplex plaat...
De afgeslepen draadeinden worden netjes afgedopt om de scherpe punten af te dekken. In de scenery worden dit dus bosjes ofzo...
De bak is bevestigd m.b.v. enkele bouten en moeren M4...
Voorzijde ziet er dan zo uit. Er komt natuurlijk nog een likje verf op...
Aansluiting aan de [Module Venneweg]. Deze is hier nog niet uitgemeten en hangt nog wat door naar beneden. Een slotbout M8 lost dit later op. Daarmee worden beide modules met elkaar verbonden...
Overzicht hoe de baan er nu bij staat. Binnenkort maar eens de rails gaan leggen...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
-
- Elektronica/Commercieel
Creatief opgelost!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
kijk, de echte creatieve oplossing, netjes kerel.
Op Station N ga ik jouw baan echte ff bewonderen.
Moet je nog veel doen??? Ik helaas wel, dus gaat spannend worden
Op Station N ga ik jouw baan echte ff bewonderen.
Moet je nog veel doen??? Ik helaas wel, dus gaat spannend worden
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
-
- Contacteer:
Hoi Mark & Anderen,
Ik moet nog heel veel doen. Echter door persoonlijke omstandigheden heb ik zojuist de organisatie in moeten lichten dat ik niet met mijn baan naar Hilversum kom dit jaar.
Mijn diorama, eventueel zonder mij, komt wél naar Hilversum.
Groetjes,
Hoontje
Ik moet nog heel veel doen. Echter door persoonlijke omstandigheden heb ik zojuist de organisatie in moeten lichten dat ik niet met mijn baan naar Hilversum kom dit jaar.
Mijn diorama, eventueel zonder mij, komt wél naar Hilversum.
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
-
- Contacteer:
Sterkte met de omstandigheden.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
-
- Contacteer:
Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouw & aankleding Helix
Dankjewel!
Webshop Hoontje.nl
-
Jammer dat Hilversum niet door gaat had het graag willen zien.
mvrgr Bob
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Vervelend Alwin. Sterkte man. Enne....er komt vast nog wel een keer een mogelijkheid om je baan te showen. Keep it up!
J.
J.
Jammer dat je niet naar Hilversum kan komen. Als ik naar dat fraaie stukje landschap kijk dat je hebt gemaakt dan kan ik nog wel wat van je leren.
Ciao,
Jac
Ciao,
Jac
Rautenhaus RMX, NL, iTrain V5.0.15, Macbook Air