Bezoekers Station N-Spoor

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.

piksov
Berichten: 1505
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door piksov »

Ik heb op beneluxspoor items langs zien komen en ook op het duitse 1zu160.net

Ik heb zelf een aantal weken geleden een aantal foldertjes naar de VVV in Hilversum gebracht, dan komt er ook iets in het lokale krantje onder het blok 'activiteiten in Hilversum dit weekend'

Bij Modeltrein Centrum Hilversum had ik ook een aantal folders achtergelaten.

Guus



Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Daniel83 schreef:Zijn er misschien mensen die weten of de bezoekersaantallen op andere modelspoorbeurzen ook tegenvallen? Misschien dat de mensen die vooral voor de koopjes komen tegenwoordig steeds meer van Marktplaats/eBay halen? Of dat de populariteit van de hobby over het algemeen misschien minder is geworden?
Naar mijn mening kan je op alle vragen ja antwoorden. (Al spelen de kleinere beurzen meestal 1x per jaar door clubs georganiseerd nog wel quitte).



Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Heiko schreef:Wat is de gedachte achter "Station N Spoor"? Is het een leuke dag om elkaar als forummers te ontmoeten of is het meer!?
Met die vraag zat ik ook. Ik dacht ik zal maar gaan. De foto's vanaf de tribune die gaven vooral de doorslag.

Over die drukte, wat jij vorig jaar hier ook heb gemeld (niet erg dat je dit nog eens herhaald) dat heb ik aanvankelijk ook ervaren. Zelf vind ik wel erg leuk dat gesnuffel tussen al die koopwaar. Ik was er half 12 en toen waren veel mensen aan het kletsen voor die tafels. Vond ik best wel storend. Later de tweede ronde, een uur of 1 toen was het rustig en kon je alles goed bekijken. Maar ik heb niets gekocht. Dit is tot nu toe nooit eerder gebeurd.

De treinbanen waren allemaal wel ruim opgezet en op je gemak te bekijken. Dat teveel, wat vooral bij Eurospoor is, dat ging hier nog net, al heb ik ook veel dingen links laten liggen.



gradje
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:52

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door gradje »

ik ben een lezer van het forum :geek: had graag willen komen maar had een weekje fiets vacantie
een andere hobby van mij voor in de zomer


Beter N-spoor dan geen spoor.

olaf99
Berichten: 483
Lid geworden op: 24 feb 2013 14:33

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door olaf99 »

Hallo

Organisatie is goed. Locatie is goed. Beurs datum zou eerder (april / begin mei ) kunnen kwa weer gezien. Jullie zakelijke punt snap ik maar mensen die wat van plan zijn om wat te kopen kunnen denk ik wel sparen tot aan die datum. Om de opbrengsten te verhogen zou de intree wel iets omhoog kunnen. En dan misschien ook wat meer 2e hands markt / zakelijke markt. Ik heb geen idee wat de zaal huur is maar als het nodig is zou de boel ook wat meer dichter bij elkaar kunnen en dan een club baan minder en dat je dan 2/3e zaal huurt.

Kwa promotie weet ik dat er flyers worden verspreid op andere beurzen, ik heb ze zelf nota bene nog uitgedeeld in Zutphen. :D Ook wordt er op facebook gepromoot. Ook heb ik zelf de boel daar doorgelinkt. En verder had ik vorig jaar nog op mijn youtube kanaal en website nog de boel gepromoot.

Tja en dat het een N beurs is kost het je gewoon veel bezoekers. In combinatie met het warme weer lopen de aantallen bezoekers terug.

En naar mijn mening moet een beurs vernieuwend zijn, want het is tenslotte geen museum. Dus modelbanen die nieuw / vrij nieuw (iets van max 4 jaar oud) zijn zouden toch de voorkeur moeten hebben. Het blijft natuurlijk een moeilijk punt want iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier maar ik vind gewoon dat als je op een beurs staat dat je dan wel iets nieuws / verbetering moet tonen.

Groeten Olaf
die bezig met een nieuw beurs baantje.... 8-)



voske
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2016 22:02

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door voske »

Als Belg ben ik zondag geweest super weer 250km rijden en dan kom je in een vreemde stad waar je moet zoeken naar de ingang van de parking .
Maar eens binnen was het super alleen maar N een droom ?
neen hoor alleen maar N dit vind men in België niet en als ik niet op jullie forum was ingeschreven dan hat ik het ook nooit geweten hebben dat het bestond.
De vriendelijkheid van de verkopers en de medewerkers om te helpen is groot er was ook veel keuze.
Wat mij tegen viel was Piko die stond daar met een model die niet verkocht word in de staat die daar reed en ook niet door hem werd omgebouwd het betreft model nr Diesellok NS 2384 spijtig.
Er zouden anders wel meer fabrikanten mogen komen, zou ook klanten treken.
Dus wat mij betreft verder doen maar wel een beetje reclame maken in België want ik heb het vermoeden dat er wel meerdere Belgen geweest zijn ik heb ook Fransmannen gezien op de parking
Dus ik denk dat we moeten steunen dat het verder kan groeien.
Nogmaals bedankt voor mij was het waard om zo ver te rijden en zoveel moois te kunnen zien aan maketen en dioramas
Laatst gewijzigd door voske op 01 jun 2017 19:20, 2 keer totaal gewijzigd.


MVG
Pascal

Detlev
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:21
Locatie: Den Haag

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Detlev »

Ik ben als lid van DMV betalend naar binnen gegaan op zondag en had ticket 508... En dat is inderdaad teleurstellend, ik ben bang dat de meesten toch op het terras zaten.

Én, wat betreft de actieve forum deelnemers: Ik denk dat een heel groot deel daarvan als niet betalende baaneigenaar (privé/club) in de hal stond. Vandaar ook dat ik dit keer heb gekozen om gewoon te betalen, want ik sta achter dit goede initiatief en om dan (in mijn geval! Ik was er maar een paar uurtjes! Niks ten nadele van opbouwers/afbrekers en volledige dagbezettingen!) op kosten van de organisatie naar binnen te gaan vond ik geen goed plan.



Martin K
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 mar 2013 20:49
Locatie: Midden Nederland

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Martin K »

Ik was graag langs gekomen. Maar "helaas" was ik een weekendje met de familie weg. Tip voor volgend jaar: niet in het Hemelvaart of Pinksterweekend organiseren.


(Arjan) Martin
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5932
Thema: Duits omstreeks 1990 - TrainController Zilver - Z21 - S88 via Intellibox

modelschuur
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 sep 2008 12:27

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door modelschuur »

Ik sluit me aan bij de vorige schrijver. In het hemelvaartweekend staat bij ons de prioriteit niet bij treintjes.

Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je actief lid bent of niet om naar de beurs te gaan. Ik zie mijzelf ook niet als een actief lid met 15 berichten per jaar, maar kijk en lees bijna alles en ben vorig jaar ook geweest.

Voor het overige: Entreeprijs is okay. De ligging van de beurs wat mij betreft prima en de invulling ook.
Laatst gewijzigd door modelschuur op 01 jun 2017 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijke groet,

Rieko
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door shoven »

Ik ben op zaterdag geweest. Beurs is leuk, het meest aantrekkelijke is natuurlijk dat het alleen maar N is en je niet eerst langs de stapels Marklin en dat soort spul hoeft te worstelen.
Locatie is OK, prijs is prima. De ingang kan een groot en duidelijk bord gebruiken.

De banen van forumleden zijn eigenlijk het leukst. De banen van verenigingen die er staan zijn eigenlijk de "usual suspects". Die kennen we intussen wel. Sowieso had ik wel een beetje het gevoel van een herhaling van vorig jaar.
Het aantrekkelijke is ook het ontmoeten van mensen die je de rest van het jaar virtueel tegenkomt op dit forum. Bordjes met je forumnaam lijkt me dus een goed idee. (Of neem allemaal gewoon je foto als avatar, nog simpeler.)
De handel die er staat is prima. Er wordt wel veel van hetzelfde aangeboden, vooral rollend materieel.

Hoe krijg je meer bezoekers? Tja, reclame maken, en misschien wat extra elementen toevoegen zoals workshops die je kunt doen. Vooral ook proberen meer dan alleen de forumleden te laten komen. Want er zijn dan wel ruim 2000 leden, maar er is slechts een klein deel echt actief (ja, dit is een oproep!). Maar activiteit op het forum zegt natuurlijk niks over of je wel of niet komt.

Kom ik een volgende keer weer? Ja. En de keer daarna? Dat hangt er vanaf of editie 3 teveel lijkt op editie 2 of niet.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Sjors77 »

Heb er 2 dagen gestaan met een diorama en ja het leukste is de ongedwongen sfeer met de anderen die ook allemaal het zelfde probleem hebben. TREINEN 1:160. Omtrent de afwisseling in banen moeten we dan toch echt de hand in eigen boezem steken. Er zijn te weinig nieuwe banen? Doe er wat aan en ga er zelf een bouwen.

Het feit dat zelfs de diorama wedstrijd bijna werd afgeblazen vanwege 1 deelnemer, zegt genoeg. Dat er uiteindelijk 7 staan viel mij toch tegen. Willen we een beurs met afwisseling. Ga bouwen. Het is leuk, je krijgt er ervaring door en alleen maar leuke reacties op jou creatie. Wie wil dat nou niet. Het idee was toch juist dat het een beurs is voor en door de liefhebber.

En editie 3! Ik hoop dat die komt. En laten we het dan belonen door er met minimaal 20 diorama' te gaan staan zodat er nog meer te zien is.

Ook workshops lijkt mij goed maar geef aan waar we een workshop in willen hebben.

En tot slot denk ik dat alle deelnemers best de toegangsprijs willen betalen als dat helpt.



Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Heiko »

De meeste reacties komen van forumleden die op Station N Spoor zijn geweest.

H@Ns is echter benieuwd naar de reden waarom de meerderheid van de forumleden de beurs niet bezocht heeft. Is dat echt voornamelijk omdat men in het weekend na Hemelvaartsdag andere prioriteiten heeft?


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

Alfred
Berichten: 176
Lid geworden op: 29 nov 2016 15:07

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Alfred »

Ik ben op zaterdag geweest en deel de positieve reacties als locatie, focus op n-spoor, etcetera. Dat het niet zo druk is als in Houten is eigenlijk een pre. Ik ken zelf nog weinig mensen in dit wereldje en het valt me op dat iedereen zijn bekenden opzoekt wat naar nieuwelingen wel een afstand creëert. Wat suggesties om het nog aantrekkelijker te maken;

- workshops; het lijkt me leuk, leerzaam en verbindend om van en met ervaringsdeskundigen dingen te doen als decoder inbouw, bomen en scenery, schildertechnieken, modelfotografie, etcetera. Ik heb er best wat centen voor over om bijvoorbeeld een uurtje bomen te maken en de trotse creaties mee naar huis te nemen.
- de clubs met de banen zijn wel wat op zichzelf gericht en op mensen die ze kennen. Laat clubs bijvoorbeeld rondleidingen doen en vertellen over hun banen. Er zijn veel museumstukken dus daar zal toch wel met trots iets over te vertellen zijn ? Meer interactie met de bezoekers dus.
- Geef het thema voor de dioramawedstrijd veel eerder aan. Ik wil best meedoen maar heb ook wel de tijd nodig...

Zo maar even een paar suggesties...


Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek

Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Gebruikersavatar

daniel
Berichten: 135
Lid geworden op: 18 sep 2015 11:32
Locatie: Ede

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door daniel »

Ik ben dan wel geweest maar zie de volgende punten:
- weekend na Hemelvaart is gewoon een weekend waarin veel mensen weg zijn of activiteiten zijn gepland. Het was voor mij ook plannen om te kunnen komen.
- qua commercieel aanbod had er van mij meer tweedehands aanwezig mogen zijn.
- entree is gewoon laag, mag gerust een paar euro bovenop en dan hele weekend familieticket.
- verder is het gewoon top een evenement met alleen n-spoor dus ik hoop volgend jaar weer.



Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Reclame, ik heb ergens gelezen dat dat (te) duur is. Bovendien voor leden hoef je geen reclame te maken die kun je gewoon oproepen, wat ook gebeurd is. Ik vind het wel redelijk stil hier, zeker niet alleen dit forum, maar veel (interessante) onderwerpen zijn wel al van lange tijd geleden.

Beurs Houten druk? Heb ik gelezen dat het daar ook rustig was. (Maar scheelt misschien per periode).

Ook hebben mensen het tegenwoordig heel druk, geen tijd, hoe vaak lees/hoor je dat niet. Men stopt met de hobby geen tijd, kom zeg.

Maar als iemand als antwoord geeft, ik kom niet want ik heb/had geen zin, vind ik dat gewoon een (eerlijk) antwoord.
Laatst gewijzigd door Spoor3b op 01 jun 2017 22:02, 3 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 813
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Modelbouwerke »

Ik ben zondag geweest.
Ondanks het mooie weer en de afstand.
De beurs op zich, daar moet niet veel aan veranderen.
Maar vanaf het station, dat vlakbij is, was er geen bewegwijzering.
En dat zou wel handig zijn.
Verder, doe gewoon zo verder.


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

erik-n-fan
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door erik-n-fan »

shoven schreef: Het aantrekkelijke is ook het ontmoeten van mensen die je de rest van het jaar virtueel tegenkomt op dit forum. Bordjes met je forumnaam lijkt me dus een goed idee.
Zaterdag geweest en ik vond het ook dit jaar weer leuk. Ik zou zelfs overwegen om een diorama te bouwen nav de 6 uiteenlopende inzendingen van dit jaar!

Zoals ik eerder heb geopperd en hierboven ook lees; een n-spoorforum sticker voor de leden met naam en username zorgt voor nog makkelijker contact denk ik. Zowel bezoekers als deelnemers...

Hopelijk volgend jaar weer!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan

anne w
Berichten: 304
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:07

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door anne w »

Ik ben zaterdag geweest en ik heb er aan bijgedragen dat een paar leden van de N-Spoor Groep van de MSG/Den Bosch ook geweest zijn.

Hoe we het ook wenden of keren: de "technische hobby's" kampen al vele jaren met een teruglopende belangstelling, de tijd dat er ettelijke 10.000-den mensen naar een modelspoor tentoonstelling kwamen is voorbij en blijft voorbij zolang de "industrie" niet iets vindt wat nieuwe generaties aanspreekt.

Naast een zorgvuldige planning van de datum, is het woord "publiciteit" het enige wat telt, daar zit de moeilijkheid, het bereiken van iedereen in de hoop dat onder die "iedereen" voldoende "prospect bezoekers" zijn, als tentoonstellingen het alleen van de gesettelde, actieve modelspoorder moet hebben, dan gaat het niet lukken.

Het is vervelend om dat te moeten zeggen, maar publiciteit en sensatie gaan nog al eens samen, een bekende Nederlandse modelspoor tentoonstelling organisator polste een bekende commerciële omroep, het antwoord was nee, niet interessant, het werd wel interessant toen de organisator tegen de omroep zei: maar de treinen worden bestuurd door iemand die blind is.......

Ik wens de organisatoren van Station N-Spoor veel sterkte bij hun komende beslissingen.

Groet, Anne W


H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
Gebruikersavatar

PaulF.
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jan 2010 00:31
Locatie: Dordrecht

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door PaulF. »

Hallo allemaal,

Het stond voor mij wel in de planning, maarja, daar hebben jullie als organisatie natuurlijk helemaal niks aan... :oops:

Echter door o.a. het mooie weer en andere verplichtingen had ik geen zin meer om in de auto te kruipen en vervolgens in een, naar verwachting*, drukke hal rond te gaan lopen.

Het heeft naar mijn verwachting* dan ook niks met het evenement/de organisatie opzich te maken.

(* ik kan natuurlijk geen daadwerkelijk oordeel geven gezien ik niet geweest ben.)

Ik hoop dat er binnen de organisatie voldoende motivatie aanwezig is/ontstaat voor een vervolg.
Mocht het volgend jaar dan ook weer gehouden worden hoop ik wel te (kunnen) komen! :D


Vriendelijke groet,
Paul Franje.

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo,

Mijn mening is dat hemelvaart en of pinksterweekend niet handig is. Veel memsen zitten die weekknden op campings of op een andere manier een weekend weg. En aangezien dat soort uitjes vaak al maanden van tevoren geboekt zijn gaan de mensen niet naar Hilversum. Of het moet toevallig in de buurt zijn.


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Gebruikersavatar

Happyface
Berichten: 350
Lid geworden op: 26 mei 2012 00:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Happyface »

Geen idee hoe het dit jaar was, vorig jaar wel geweest en vond het toen leuke beurs, zeker voor de 1e keer, maar aantallen vielen op het moment dat we er waren, de bezoekersaantallen wel
tegen, je erg goed en vrij rondlopen.
Hoopte dat het dit jaar wat meer mensen aangetrokken zou hebben, maar uit de reactie vermoed ik dat het niet zo is/was mede van de leden van dit Forum.

zelf had ik sportieve verplichtingen als wedstrijdleider om de leiding te nemen van de kwalificatie wedstrijden met biljarten voor een klasse voor teams uit onze regio. Helaas waren deze wedstrijden het hele weekend gepland.

Volgend jaar beter.
gr Ferry


NS-DB-ÖBB - 160 is precies groot zat - Happyface Railways
Http://www.happyface.be
Gebruikersavatar

Sven
Berichten: 187
Lid geworden op: 29 okt 2008 22:03

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Sven »

Voor mij is het een half uurtje fietsen (Houten is een half uurtje met de auto), dus ik kom absoluut weer als er volgende edities komen. Ik zou denk ik niet een uur of meer in de auto gaan zitten voor een dergelijke kleine beurs. Ik heb me prima vermaakt, maar ik snap heel goed dat een beurs als deze geen hoge bezoekersaantallen trekt. Uiteraard heb ik geen zicht op de financiële situatie (en dat wil ik ook niet), maar ik hoop wel dat Station N-spoor een blijvertje is.
Misschien inderdaad meer reclame maken? Geen idee wat er aan reclame maken is gedaan. Toen ik de aankondiging op dit forum zag had ik al besloten te gaan, verder niet gekeken of er meer werd gedaan.

En hoe je dan reclame moet maken? Geen idee. Het zal vooral buiten dit forum moeten gebeuren denk ik. Op BNLS is er ook een draadje, maar daar gebeurt bijna niks. Zal inderdaad meer op andere plekken moeten.



Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Klein? Misschien de verkopers maar alles bij elkaar was het toch flink wat.


Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Thrillseeka »

Wellicht een idee voor volgend jaar..

Zorg dat je ook wat technische dingen laat zien en kijk of je een interview kan regelen met Tweakers.net en laat hun een artikel op de website erover plaatsen.
Of een ander groot media kanaal , wellicht de Telegraaf of Hart van Nederland.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Kan je een voorbeeld geven van technisch? (Ik vond het namelijk al behoorlijk technisch en ben langs redelijk veel tafels heel snel langs gelopen).


Plaats reactie