Bezoekers Station N-Spoor

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Even tussendoor, zijn er in Houten ook Duitse handelaren.



FidOo
Berichten: 5816
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door FidOo »

rjvanhouten schreef:Wellicht is het een idee om voor de volgende editie ook publiciteit te genereren in Duitse fora en Facebook-groepen? Het Ruhrgebied ligt per slot van rekening slechts 200 km van Hilversum verwijderd. En ja, dat vinden veel Nederlanders 'te ver' voor een beursbezoek, maar de gemiddelde Duitser draait daar z'n hand niet voor om.

Nur meine zwei Cent wert... ;)
Robert Jan
Dit is ook gebeurd. In ieder geval op het 1zu160 forum. Alleen daar is ook weinig reactie op gekomen.

Mijn vermoede is dat er meer visueel gelokt zou kunnen worden. Dus meer mooie sfeer foto's van banen in de reclames meenemen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Dan moet je er nu eigenlijk al mee beginnen, dat doet Eurospoor ook. Zutphen 16 en 17 december staat ook al op Marktplaats. In ieder geval dus al ruim van te voren.


Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 813
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Modelbouwerke »

Spoor3b schreef:Even tussendoor, zijn er in Houten ook Duitse handelaren.
Dacht het wel.
Heb toch al bij een Duitse handelaar gekocht.
Weet alleen niet of hij er elke keer staat.


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Ik heb er zelf goede ervaringen mee, daarom vroeg ik het eigenlijk. Ik heb ze gemist op Station N-Spoor.


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door martindomburg »

Bedankt voor de vele input mensen, blijf vooral doorgaan!!!!

Volgende week os de evaluatie dus hoe meer input des te beter.

Wat reclame betreft hebben we maximaal gedaan wat financieel mogelijk is. Zo adverteerden we op Facebook, Marktplaats, forums in NL, DE en BE maar ook via flyers in zendingen en op alle beursen.

We wilden graag meer zoals in de bladen. Maar dat is financieel voorheen onhaalbaar, daarvoor moeten we eerst wat verder groeien en meer inkomsten genereren.
Een ad van onze flyer in bijv de railhobby of RM betaal je al snel 600 euro voor een kleintje is gewoon ongeveer 200 euro. En er zijn 10 oplagen, geeft een indicatie wat daarvan de kosten zijn. 4k ben je dan dus zo kwijt.

We hebben ook de regionale bladen, TV en radiostations benaderd (zelf Erik de Zwart) maar behoudens Eemland- en gooimeer waren we gewoon niet interessant genoeg voor ze.

Wil de PR machine echt goed op gang komen zullen.we dus eerst meer bekendheid en naam moeten maken. Is een beetje een visuele cirkel.

Groetjes



Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

martindomburg schreef:Volgende week os de evaluatie dus hoe meer input des te beter.
OK.

Komen er daarna op de website ook recensies/media berichten te lezen. Staat nu nog niets.


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Ad_M »

Dan zou ik willen voorstellen om forum leden op te roepen om flyers te mogen plakken / plaatsen bij bijvoorbeeld de lokale winkels?
Dan heb je alweer wat meer landelijke bekendheid en gedesinteresseerde / doelgroep die bijvoorbeeld niet op fora en magazines te vinden zijn
Wie interesse hierin heeft om te distribueren, een bundel toesturen en er op vertrouwen dat die persoon het doet

Laagdrempelig en ook behapbaar qua kosten

Mijn 2 cent

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4659
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Hoontje »

Kijk eens of je via de gemeente een start-up subsidie of iets dergelijks kunt krijgen? Of evenementenondersteuning.

Oh en PR kosten liggen gemiddeld tussen de 10 - 25000 euro voor evenementen waar je 1000+ mensen wilt trekken, dus met 4k kom je er nog lang niet :P

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door spoor65 »

Wat in ieder geval een goed idee is, dat is idd het visueel maken van de beurs,
vraag verenigingen en andere deelnemers of foto`s, gemaakt op de afgelopen beurs, of foto`s van hun baan, welke ze zelf beschikbaar willen/kunnen stellen, opgenomen mogen worden op de site van stationNspoor en in advertenties zoals op Marktplaats.

Maak ook op andere fora topics aan, met de vraag of er mensen komen, en plaats ook daar de foto`s bij,
vraag ze eventueel om ideetjes, wat ze graag zouden willen zien/doen.

Dit zal zeker al interesse opwekken, want meestal word de bezoeker niet gevraagd waar hij belang bij heeft, moet die het doen met wat er geboden word.

Dit jaar was dm-toys aanwezig vanuit duitsland, wellicht niet iederen opgevallen, omdat Joep, de man die er achter de kraam stond, gewoon een Nederlander is die bij hen in dienst is, en dus geen gebrekkig Nederlands te horen was.

Maar met boven genoemde dingen ook in duitse fora kan dan mss ook wel de interesse opwekken van meer duitse verkopers.

Voor wat betreft folders en raam posters proberen in omloop te krijgen, voor deze regio wil ik daar gerust een poging voor doen.

Wat betreft vernieuwingen op de beurs, nieuwe projecten van andere bouwers, mij heb je, ik ben reeds begonnen met wat schetsjes en ideetjes om
Martinshof im Hoonstätte verder uit te bouwen tot een beurs baan, dus ik ben graag van de partij.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Harri
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 nov 2016 11:52

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Harri »

Ik ben ook niet geweest 5,5 a 6 uur reistijd is me sowieso net even te gek voor een beurs waar ik vermoedelijk in twee uur uitgekeken ben.
Over de beurs zelf kan ik dus helaas niks zinnigs zeggen.

Wat me over het algemeen opvalt met evenementen is dat er vooraf weinig bekendheid is bij een breeder publiek dan alleen de doelgroep. Het word dan bv wel onder de aandacht gebracht bij modelspoorfora en -winkels, maar niet bij de lokale omroep, plaatselijke krantje, supermarkt, snackbar en dergelijke.
Word dit wel gedaan, dan word er al meer publiek aangetrokken waardoor men makkelijker uit de kosten kan komen.
Misschien krijgt pa (die niet op een modelspoorforum zit maar de aankondiging bij de Shoarmaboer heeft gezen) die met zijn zoontje daar naartoe is ook weer zin in de hobby die hij jaren geleden heeft laten liggen.Helemaal als er wat leuke startsets voor redelijk geld worden aangeboden, en er ook simpelere banen te zien zijn dan alle hightech met automatische besturingen en real-life bomen.
Voor H0 is in huis misschien geen plaats, maar misschien dat N wel een plekje kan krijgen.

Het mes snijdt dan aan drie kanten: meer betalend publiek op de beurs, meer handel en bestaansrecht voor de modelspoorleveranciers/fabrikanten, en iemand heeft er weer een leuke hobby bij die misschien aan een jongere generatie word doorgegeven.


DB diesels, tijdperk IV

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Harri schreef:waar ik vermoedelijk in twee uur uitgekeken ben.
Waarop baseer je dat vermoeden als ik vragen mag?



Harri
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 nov 2016 11:52

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Harri »

Omdat ik al een paar keer eerder op modelspoorbeurzen in een evenementenhal, gymzaal of technische-school geweest ben, en hier was ik vaak in een uur uit gekeken.

'T is ook maar een vermoeden hè......


DB diesels, tijdperk IV

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Ik vermoed dat je vermoeden correct is.



Marksintpancras
Berichten: 1558
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Marksintpancras »

:lol: tjonge zeg, bij de Toppers ben ik ook bs een uurtje uitgekeken.

Maar ff gekheid op een stokje, ik kan vanuit alkmaar in 2,5uur in maastricht zijn :D , dus een beursje eens per jasr zoals Station N in maadtricht, dan heb ik een hele dag plezier.

Vindt het wel knap, zit je jezusallermachtig de hele winter aan de vasn te werken, meer dan 100uur, dan gaan we moeilijk doen over een beurs wasrop na 2 uur uitgekeken bent. Jongens, dit is gewoon hobby vakkennis vergaren :lol:


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Heiko »

Als ik meer tijd aan reizen kwijt ben dan dat ik daadwerkelijk op een beurs aanwezig denk te zijn dan haak ook ik af. Dat vind ik zonde van mij tijd.

Een beurs heeft voor mij geen toegevoegde waarde.
Laatst gewijzigd door Heiko op 10 jun 2017 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door spoor65 »

De derde helft van een gemiddelde sportwedstrijd duurt ook veelal langer dan de 1e en 2e helft samen.

Laat er in de Dudok Arena nu ook een prima kantine zitten, waar je voor heel redelijke prijzen minstens zo gezellig kunt napraten over onze hobby en al zijn mooie dingen. dan word die 2 uur al snel een uurtje of 5 a 6 hoor, en is het ineens een stuk leuker om er toch naar toe te gaan.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Dat vond ik niet bijzonder. De sanitaire voorzieningen waren voor zo'n evenement ook matig.

Ik heb zelf 2 en half uur gereisd en ben er 2 en half uur geweest. De verkopers ben ik twee keer langs geweest. (Je kan je geld maar 1x keer uitgeven). De baan van Jeroen heb ik ook 2x keer bekeken. Ik wilde ze daarna allemaal nog een keer bekijken maar ik vond het mooi zo.

Voor mij is het eenmalig geweest tenzij het aanzienlijk veranderd (wat ik eerlijk gezegd niet verwacht). Voor gezelligheid hoef ik echt niet zo ver te reizen. Dat vind ik plaatselijk ook wel en anders op het internet.

De treinbanen waren erg volgebouwd en ik had het vaak al honderd keer gezien. Het is erg technisch geworden schreef ik in mijn eerste bericht. Dat merk ik op dit forum ook. Bij de actieve onderwerpen is het toch vaak bij mij, waar hebben ze het allemaal over. En het is volwassenen geworden. Niet dat de jongens van vroeger volwassen en oud zijn geworden maar dat het heel erg realistisch is geworden. De fantasie is weg.

Ik ben niet teleurgesteld in het evenement maar het was ook weer niet wat ik er van verwacht had.

Wil je meer kinderen trekken zal je een baan moet neerzetten waar ze zelf ook aan knopjes kunnen zitten.


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Rob Fongers »

Beste mensen,

Is het gebrek aan bezoekers niet veelmeer te zoeken in een verschuiving van het maatschappelijk leven.

Ik vind het leuk om een paar uur rond te dolen en links en rechts wat bekenden tegen te komen en het uitkijken dat er niet teveel aan je vingers blijft hangen :roll: buiten de kroketten dan. Je proeft hier in de commentaren dus veelal de opvatting 2 uur op de beurs en tig uur reizen wat uiteindelijk teveel is. Reëel en realiteit lijken in deze heel erg op elkaar echter bij de 1 hoort het :?: en bij de ander het :!: . Voor mij is het een uitje om eens een andere kant op te kijken en te lachen. Voor anderen is het een brug te ver. Agh een dagje Efteling kost je een veeelvoud en ben je aan het eind ook kapot, hier heb je voor hetzelfde geld misschien wel een leuk locje. :D

Bewegwijzering kan geen hot item zijn want op het moment dat dit gaat spelen zijn de mensen al heel dichtbij. Als het beter kan moet je dat natuurlijk niet nalaten.
Maar als reiziger, bestuurder heb je natuurlijk zelf de verantwoording. Als je ergens aan begint is het een goede zaak om je eerst te oriënteren over de mogelijkheden en wat er uiteindelijk bij komt kijken. Echter veelal duiken we achter het stuur en gaan rijden, onderweg voeren we de tom tom in en dan blijkt er links of rechts een stukje gegeven te ontbreken :roll: :roll:. Dan is het simpel om te zeggen dat iets slecht aangegeven is. Daarnaast loopt de laatste Tom Tom gewoon een klein jaar achter op de realiteit :cry:

Adverteren in bladen is kostbaar en m.i. achterhaald. Het is hier veelmeer de vraag hoelang de bladen nog het hoofd boven water kunnen houden. Op het WWW is veel meer, actuelere en gedetailleerde informatie te krijgen. Jammer? ja en nee maar is wel realiteit, Dag-, week- en maandbladen gingen hun voor. Heb al benzine stations gezien waar geen lectuurhoek /schap meer is, zegt genoeg me dunkt. Bruna's die 1 voor 1 omvallen etc.

Kortom ik denkt dat we,de bezoeker, tot een uitstervend ras behoren. Dat is tijdgerelateerd en zal alleen maar erger worden. Miniatuur Wunderland heeft te maken met teruglopende bezoekers, Loxx gaat dicht etc.....
Om een beursje, zoals deze, te organiseren moet je lef en bedrevenheid hebben. Om het alleen te doen is heel riskant met meerdere kan je het eventuele verlies of winst delen, waarbij je dan in het geval van winst zou kan zeggen dat is voor de pot van volgend jaar.

Wat de mensen misschien kan verleiden is met uitgekiende filmpjes op Youtube. Hierbij krijgen mensen het idee wat er te zien is en dit misschien met hun kinderen willen delen. Vraag me niet hoe je de die groep moet bereiken maar er zullen best een aantal figuren onder ons zijn die daar mee om kunnen gaan. Misschien een gemiste kans om de banen van de laatste editie eens wat nader onder de loep te nemen want er stonden wel juweeltjes bij.

Misschien moet Jeroen flyeren op de deur van de cockpit ;)


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Het maatschappelijke is zeker waar.

Was dit tien, twintig jaar eerder geweest had ik heel anders geoordeeld. We hebben het nu (heel) druk met allerlei andere bezigheden. De zondag om maar wat te noemen was vroeger een rustdag. Bijna alles was gesloten dus dan was een evenement een prima gelegenheid om erop uit te trekken.

(Uiteraard mag iedereen zelf zijn hobby uitoefenen hoe hij/zij dat zelf wenst en of je nu wel of niet gaat de volgende keer mag je ook zelf weten.)

Wat die baan van Jeroen betreft. Zelf had ik het idee van Keulen Hbf. (De dom en rijnbruggen verzin ik erbij). De treinen reden wel langzaam maar ze reden tenminste. Dit was ook niet overal het geval. Was het een H0-baan geweest had ik hem net zo goed mooi gevonden. (Hij zal nu wel volgebouwd (worden) dus de kans dat ik nu minder mooi vind zal wel groot zijn).

Wat koopwaar betreft concentreer ik me als n-spoorder geheel op n-spoor. Wat treinbanen betreft maakt helemaal niets uit welke schaal het is.

Met doorlopend advertenties op Marktplaats wegens beëindiging van hobby verkoop ik mijn spullen, verwacht ik geen (grote) toename van het aantal bezoekers, wat je ook doet.


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Jeroen »

Hij zal nu wel volgebouwd (worden) dus de kans dat ik nu minder mooi vind zal wel groot zijn
Ehm.....verklaar u nader?


Afbeelding

Marksintpancras
Berichten: 1558
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Marksintpancras »

Kom op zeg, wij mensen maken ons zelf druk met bezigheden. Omdat de wereld voor de normale mens vergroot is, hebben we meer keus. Echter je bent zelf verantwoordelijk hoe je hiermee om gaat. Zelf is er tegenwoordig veel minder animo om bijvoorbeeld bij een sportvereniging taken uit te voeren. Omdat we het zogenaamd drukker hebben, kom op zeg wij maken ons drukker, niet omdat het drukker is.

Maar even terugkomend op de hobby, de oudere mensen vinden het digitale kant moeilijker, echter voor de toekomst heeft dat ook zijn voordelen. Ik rij zelf met iTrain, schakelbare op grote tv en een paar leuke los op de baan (circus Krone, br120 Mickey Mouse uitvoering, Flirt, en nog een zo een paar :D ) En mijn dochter van 4 jaar lekker aan het bekijken, en leren iTrain te volgen, welke trein eraan komt. Ik zal zeggen, dat meisje heeft het verdomd snel door hoe dat iTrain werkt en hoe ze de treinen loop moet aflezen.

Verder lukt het haar om dingen aan te zetten, de relais knoppen.

Maar kinderen hebben niet al te veel interesse in dingen maken, en ergens voor gaan. Dat is beetje maatschappelijke tendens, een kantoorbaan is beter dan in techniek.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Jeroen schreef:
Hij zal nu wel volgebouwd (worden) dus de kans dat ik nu minder mooi vind zal wel groot zijn
Ehm.....verklaar u nader?
Het zag er ruim opgezet maar overzichtelijk uit en je kon je concentreren op de treinen en de loop ervan. Mijn ervaring is naarmate er meer scenery op komt lijkt de baan kleiner. (Dat is hetzelfde als een leeg huis waar meubels in komen te staan). Maar goed, je hebt rijders, bouwers of een combinatie hiervan. De laatste jaren ben ik alleen nog maar een rijder, het rijden met treinen vind ik zelf dan ook het leukste en dat was bij jou ook leuk om te zien.
Laatst gewijzigd door Spoor3b op 10 jun 2017 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.



Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Marksintpancras schreef:de oudere mensen vinden het digitale kant moeilijker
Klopt hoor. Modelclubs hebben me in het verleden wel voorgelicht, maar het was halverwege, ja en amen. Ik vind die toet en tat geluiden bij YouTube maar irritant. Digitaal rijden heeft ook zijn voordelen weet ik wel, maar ik blijf toch bij analoog.


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Jeroen »

toet en tat geluiden
Maar ish meijn kültüür oem tee tütterëh! Ish meijn trotsz alsj Türk! 8-)


Afbeelding
Plaats reactie