Antislipbandjes
Re: Antislipbandjes
Gistermiddag kwam er een postbode aan de deur, met een klein pakketje...
Inderdaad... Het snot is aangekomen!
Ongeveer 10 minuutjes geleden is het eerste slachtoffer om uit te proberen gevallen...
Ik heb er in enthousiastme geen foto's van gemaakt.
Zal de volgende keer wel doen!
Het aanbrengen is zeer makkelijk. Leg het locje op z'n kop, maak een contactpuntje voor stroom en laat de wieltjes draaien (twee draadjes van de trafo op de wieltjes leggen en spanning er op zetten) en smeer m.b.v. een satéprikkertje een druppeltje snot op het wieltje.
Door de rotatie zal het snot zich gelijkmatig verdelen. Laat het geheel ongeveer 10 minuutjes draaien (op dit punt ben ik nu... ) en vervolgens nog een aantal uur (of beter; 24 uur) drogen.
Daarna zal deze trein als het goed is geen problemen meer hebben!
De laatste stap kan ik de uitkomst nog niet van zeggen, maar ik houdt jullie op de hoogte!
Inderdaad... Het snot is aangekomen!
Ongeveer 10 minuutjes geleden is het eerste slachtoffer om uit te proberen gevallen...
Ik heb er in enthousiastme geen foto's van gemaakt.
Zal de volgende keer wel doen!
Het aanbrengen is zeer makkelijk. Leg het locje op z'n kop, maak een contactpuntje voor stroom en laat de wieltjes draaien (twee draadjes van de trafo op de wieltjes leggen en spanning er op zetten) en smeer m.b.v. een satéprikkertje een druppeltje snot op het wieltje.
Door de rotatie zal het snot zich gelijkmatig verdelen. Laat het geheel ongeveer 10 minuutjes draaien (op dit punt ben ik nu... ) en vervolgens nog een aantal uur (of beter; 24 uur) drogen.
Daarna zal deze trein als het goed is geen problemen meer hebben!
De laatste stap kan ik de uitkomst nog niet van zeggen, maar ik houdt jullie op de hoogte!
Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Paul Franje.
-
nummer 3 meld zich, kun je misschien nu al een foto posten?
Rory
(n-spoor website met project volgt)
(n-spoor website met project volgt)
Het snot is nog aan het drogen. Als het goed is blijft er uiteindelijk maar een héééél dun laagje over.
Onderstaand een drietal (snel gemaakte) foto's...
Ps. Foto's zijn geplaatst via http://www.photobucket.com
Onderstaand een drietal (snel gemaakte) foto's...
Ps. Foto's zijn geplaatst via http://www.photobucket.com
Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Paul Franje.
-
Op Life Like GP-38 locjes gesmeerd soms? Die heb ik ook en die slippen inderdaad vrij snel. Toch ook maar een keer een potje snot aanschaffen
Fred The Railroader
Klopt Fred . Ze slippen inderdaad behoorlijk snel. Als het bij deze werkt, werkt het denk ik overal bij...
Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Paul Franje.
Zojuist ondervonden...
Houd er bij het aanbrengen rekening mee welke assen er wél en welke géén stroom opnemen.
Ik dacht dat bij de GP38 alle assen stroom opnemen... Niet dus!
Gevolg: Het BullFrog kon er weer af... (Gaat wel heel makkelijk, laat geen vuil achter op het wieltje)
Nu ligt de CSX variant zijn snot rond te draaien, dan kan ik morgen kijken wat daar het gevolg is.
Wanneer ik het snot onder controle heb en op de andere locs verder ga zal ik een klein fotoverslagje maken.
Houd er bij het aanbrengen rekening mee welke assen er wél en welke géén stroom opnemen.
Ik dacht dat bij de GP38 alle assen stroom opnemen... Niet dus!
Gevolg: Het BullFrog kon er weer af... (Gaat wel heel makkelijk, laat geen vuil achter op het wieltje)
Nu ligt de CSX variant zijn snot rond te draaien, dan kan ik morgen kijken wat daar het gevolg is.
Wanneer ik het snot onder controle heb en op de andere locs verder ga zal ik een klein fotoverslagje maken.
Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Paul Franje.
-
Dat is om van te snotteren
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Grtzz Rob
-
Dat is wel een handige tip Paul. Ik dacht ook dat alle assen stroom opnamen. Maar het blijkt alleen het voorste draaistel te zijn als ik het goed heb.
Fred The Railroader
@Fred:
Heb het net even uitgetest. Bij mij neemt bij de Burlington Northern inderdaad alléén het voorste draaistel stroom op.
Maar wat mij enigzins verbaasde is dat bij de CSX en de Santa Fe wél alle assen opnemen.
Nu zijn de CSX en Santa Fe al wat oudere modellen, een x-aantal jaar terug gekocht via iebee (USA), en de BN heb ik nog geen half jaar terug in de winkel (NL) gekocht.
Misschien dat de opname in die tussentijd aangepast is...?
@Algemeen:
Dan nog een mededeling over BullFrog :
Het snot zelf heeft zijn verwachting waargemaakt!!
De GP-38, die normaal halverwege het spiraal met zijn trein strandde, komt nu wél boven!!
Ik ga nog wel even kijken of hij nog wat verzwaard kan worden, want ondanks de extra grip slipt hij nog wel.
Maar dan nog: Mijn eerste indruk van het snot is zeer goed! Makkelijk aan te brengen, één dagje geduld en daarna doet het zijn werk prima!
Echt een aanrader!
Heb het net even uitgetest. Bij mij neemt bij de Burlington Northern inderdaad alléén het voorste draaistel stroom op.
Maar wat mij enigzins verbaasde is dat bij de CSX en de Santa Fe wél alle assen opnemen.
Nu zijn de CSX en Santa Fe al wat oudere modellen, een x-aantal jaar terug gekocht via iebee (USA), en de BN heb ik nog geen half jaar terug in de winkel (NL) gekocht.
Misschien dat de opname in die tussentijd aangepast is...?
@Algemeen:
Dan nog een mededeling over BullFrog :
Het snot zelf heeft zijn verwachting waargemaakt!!
De GP-38, die normaal halverwege het spiraal met zijn trein strandde, komt nu wél boven!!
Ik ga nog wel even kijken of hij nog wat verzwaard kan worden, want ondanks de extra grip slipt hij nog wel.
Maar dan nog: Mijn eerste indruk van het snot is zeer goed! Makkelijk aan te brengen, één dagje geduld en daarna doet het zijn werk prima!
Echt een aanrader!
Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Paul Franje.
En blijft dat spul niet op de rails achter als hij slipt?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Nee, het snot droogt goed op en laat niks achter op het spoor. De eigenschappen komen opgedroogd wat dat betreft overeen met de normale antislipbandjes. Het voelt ook rubberachtig aan.
Volgens de omschrijving zal het op den duur wel gaan slijten en moet het oude 'bandje' van het wieltje afgehaald worden.
Dit is echter geen probleem en ook hier wordt niks op het wiel achtergelaten. Daarna is het een kwestie van opnieuw aanbrengen.
Volgens de omschrijving zal het op den duur wel gaan slijten en moet het oude 'bandje' van het wieltje afgehaald worden.
Dit is echter geen probleem en ook hier wordt niks op het wiel achtergelaten. Daarna is het een kwestie van opnieuw aanbrengen.
Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Paul Franje.