Mijn baan: Sankt Georgen.
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
De bergen zijn klaar!
Het laatste stukje aan de linkerkant is nu ook aan-/dichtgesmeerd met gips.
Alleen ziet het er uit alsof het gesneeuwd heeft
Ik heb door het gips zwarte verf gedaan om te voorkomen dat het witte gips er straks doorkomt. Alleen de zwarte verf van de Hema reageert heel anders dan de zwarte verf van de Action.
En omdat dit stukje nu ook klaar is gelijk maar weer - zoals ieder jaar in januari - een tweetal overzichtsfoto's gemaakt.
En net als met het zagemeel is er een kleurverschil te zien in/op de bergen (Dit komt weer door de verschillende verhoudingen gips en zwarte verf. Zie je later niks meer van ).
Daarnaast zijn inmiddels ook de eerste reizigers gearriveerd. We zijn tenslotte begonnen met het aankleden van de baan.
de eerst set is van Preiser (79145) en de tweede is van Noch (36241).
DSC05011 by W vd H, on Flickr
DSC05012 by W vd H, on Flickr
Groeten,
William
Het laatste stukje aan de linkerkant is nu ook aan-/dichtgesmeerd met gips.
Alleen ziet het er uit alsof het gesneeuwd heeft
Ik heb door het gips zwarte verf gedaan om te voorkomen dat het witte gips er straks doorkomt. Alleen de zwarte verf van de Hema reageert heel anders dan de zwarte verf van de Action.
En omdat dit stukje nu ook klaar is gelijk maar weer - zoals ieder jaar in januari - een tweetal overzichtsfoto's gemaakt.
En net als met het zagemeel is er een kleurverschil te zien in/op de bergen (Dit komt weer door de verschillende verhoudingen gips en zwarte verf. Zie je later niks meer van ).
Daarnaast zijn inmiddels ook de eerste reizigers gearriveerd. We zijn tenslotte begonnen met het aankleden van de baan.
de eerst set is van Preiser (79145) en de tweede is van Noch (36241).
DSC05011 by W vd H, on Flickr
DSC05012 by W vd H, on Flickr
Groeten,
William
Laatst gewijzigd door william op 12 nov 2017 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Het dooit in Sankt Georgen!
Beter: de witte bergen hebben een eerste laag verf gekregen en ook de rest van de bergen hebben een verflaag gehad.
Een mix van veel zwart, beetje wit en een beetje bruin, met onderstaand resultaat:
En hier nog een tweede foto van de geschilderde bergen. Helaas is hierop niet goed te zien dat er een bruine gloed over de grijze bergen ligt. Wel zijn de 'vormen' in de houtsnippers weer zichtbaar.
Groeten,
William
Beter: de witte bergen hebben een eerste laag verf gekregen en ook de rest van de bergen hebben een verflaag gehad.
Een mix van veel zwart, beetje wit en een beetje bruin, met onderstaand resultaat:
En hier nog een tweede foto van de geschilderde bergen. Helaas is hierop niet goed te zien dat er een bruine gloed over de grijze bergen ligt. Wel zijn de 'vormen' in de houtsnippers weer zichtbaar.
Groeten,
William
-
- Moderator
- Contacteer:
Ziet er gaaf uit hoor William!
Groetjes,
Hoontje
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Het ziet er inderdaad gaaf uit (lees: we zijn blij met het resultaat).
Wat een kleurtje al niet doet. Het gaat steeds meer 'leven'.
groeten,
William
Wat een kleurtje al niet doet. Het gaat steeds meer 'leven'.
groeten,
William
So hey, das nog eens een uitzicht!
Met vriendelijke groet,
Stanley
''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV
Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613
Stanley
''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV
Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613
Druk, druk, druk, druk, maar toch nog even tijd voor een tweetal foto's.
De eerste is de BR70 welke aan het rangeren is bij goederenloods.
DSC05101 by W vd H, on Flickr
En de tweede is een reshot van een rangerende V65. Deze heb ik al eens eerder gemaakt toen het portaal net gebouwd was.
Inmiddels zijn we wat verder met de bouw en dus tijd voor een nieuwe foto.
DSC05105 by W vd H, on Flickr
Groeten,
William
De eerste is de BR70 welke aan het rangeren is bij goederenloods.
DSC05101 by W vd H, on Flickr
En de tweede is een reshot van een rangerende V65. Deze heb ik al eens eerder gemaakt toen het portaal net gebouwd was.
Inmiddels zijn we wat verder met de bouw en dus tijd voor een nieuwe foto.
DSC05105 by W vd H, on Flickr
Groeten,
William
Laatst gewijzigd door william op 12 nov 2017 13:10, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Blijft een hele mooie en nette baan William. Ik hoop dat wij ooit ook eens zover komen.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Dat de bouw van de baan al ruim drie maanden stil ligt door de verhuizing en verbouwing in ons nieuwe (beter: oude huis) wil niet zeggen dat er helemaal niets gebeurd
Het wagenpark is weer iets uitgebreid; een G10 van de firma Kaldewei:
Groeten,
William
Het wagenpark is weer iets uitgebreid; een G10 van de firma Kaldewei:
Groeten,
William
Laatst gewijzigd door william op 12 mar 2019 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooi wagentje! Jouw foto-emmer doet het nog?
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
Is inderdaad een heel leuk wagentje.
En ja mijn foto-emmer doet het nog. Al moet ik zeggen dat mijn laatste foto daar geplaatst 26-02-17 was - daarna ook niet meer ingelogd heb daar - en dat ik deze foto maar even hier op de site heb gezet.
Gelukkig heb ik mijn foto's ook nog gewoon op de PC, dus echt weg zijn ze niet. Maar met een beetje pech verdwijnen ze hier wel een keer.
Ik moet/ga in ieder geval nog wel op zoek naar een andere foto-emmer.
Groeten,
William
En ja mijn foto-emmer doet het nog. Al moet ik zeggen dat mijn laatste foto daar geplaatst 26-02-17 was - daarna ook niet meer ingelogd heb daar - en dat ik deze foto maar even hier op de site heb gezet.
Gelukkig heb ik mijn foto's ook nog gewoon op de PC, dus echt weg zijn ze niet. Maar met een beetje pech verdwijnen ze hier wel een keer.
Ik moet/ga in ieder geval nog wel op zoek naar een andere foto-emmer.
Groeten,
William
Iets te vroeg gejuicht
Vanmorgen zag ik een mailtje waarin stond dat ik moet betalen voor PB en dat mjn foto's niet meer zichtbaar zijn.
Groeten,
William
Vanmorgen zag ik een mailtje waarin stond dat ik moet betalen voor PB en dat mjn foto's niet meer zichtbaar zijn.
Groeten,
William
Heel fijn
Ik ga zelf niet over op Flickr of een andere upload-service, want dat overkomt me niet nog eens
Ik ga zelf niet over op Flickr of een andere upload-service, want dat overkomt me niet nog eens
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
Das niet leuk wat er met je foto's is gebeurt!
Ben benieuwd naar het resultaat en succes met het zoeken naar een nieuw opslag medium.
Groet Bren
Ben benieuwd naar het resultaat en succes met het zoeken naar een nieuw opslag medium.
Groet Bren
Laatst gewijzigd door brendo op 20 jul 2017 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gelukkig ben ik niet de enige
Het komt wel weer goed
Groeten,
William
Het komt wel weer goed
Groeten,
William
Bedankt.
Op naar 46 en een nieuwe ruimte voor de baan
Groeten,
William
Op naar 46 en een nieuwe ruimte voor de baan
Groeten,
William
De baan staat nog steeds op z'n kant in de 'kamer-in-wording' (lees: opslag) omdat we nog steeds met verbouwen bezig zijn.
Toch weer een eerste begin gemaakt door de foto's weer zichtbaar te maken op het forum.
Groeten,
William
PS: stel er nog niet te veel van voor, want de meeste foto's staan op de externe harde schijf - en die ligt nog ergens in een doos
Toch weer een eerste begin gemaakt door de foto's weer zichtbaar te maken op het forum.
Groeten,
William
PS: stel er nog niet te veel van voor, want de meeste foto's staan op de externe harde schijf - en die ligt nog ergens in een doos
En even een kort bericht vanuit Sankt Georgen
Een nieuw jaar en nog steeds druk met het herverbouwen van onze nieuwe/oude woning. Dit onder het mom van als je iets doet, doe het dan (direct) goed. Het einde komt wel in zicht maar is er nog niet. Kamer is nog steeds opslag en dus blijft de baan nog even mooi staan zo en vangt lekker veel stof
We weten dus nu al wat we moeten gaan doen als het herverbouwen klaar is
Groeten,
William
Een nieuw jaar en nog steeds druk met het herverbouwen van onze nieuwe/oude woning. Dit onder het mom van als je iets doet, doe het dan (direct) goed. Het einde komt wel in zicht maar is er nog niet. Kamer is nog steeds opslag en dus blijft de baan nog even mooi staan zo en vangt lekker veel stof
We weten dus nu al wat we moeten gaan doen als het herverbouwen klaar is
Groeten,
William
We wonen nu een jaar in ons nieuwe (oude) huis en we boeken langzaam vooruitgang.
Mijn hobbykamer is, op de treinbaan na, leeg en kan nu opgeknapt/aangepakt worden.
Jammer dat we eerst beneden nog het e.e.a. moeten doen
Groeten,
William
Mijn hobbykamer is, op de treinbaan na, leeg en kan nu opgeknapt/aangepakt worden.
Jammer dat we eerst beneden nog het e.e.a. moeten doen
Groeten,
William
goed zo
eindelijk zo ver dus
veel bouw plezier
gr rien
eindelijk zo ver dus
veel bouw plezier
gr rien
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor
Goed nieuws vanuit Sankt Georgen. Na anderhalf jaar staat de baan eindelijk weer rechtop. En op haar nieuwe plaats.
De baan lag iedere keer in de weg om verder te kunnen. Aan bouwen komen we nog niet want er moet nog wel eea gebeuren maar de baan staat weer/er is weer een eerste begin
Het is niet de beste foto maar wel het bewijs Groeten,
William
De baan lag iedere keer in de weg om verder te kunnen. Aan bouwen komen we nog niet want er moet nog wel eea gebeuren maar de baan staat weer/er is weer een eerste begin
Het is niet de beste foto maar wel het bewijs Groeten,
William
Hallo William,
Leuke mijlpaal, stof weg en bouwen maar.
Mooi hoor, een kamer aangepast aan de modelbaan. En hoe zit het met die plintjes achter de modelbaan?
Leuke mijlpaal, stof weg en bouwen maar.
Mooi hoor, een kamer aangepast aan de modelbaan. En hoe zit het met die plintjes achter de modelbaan?
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
Inderdaad een mijlpaal. Na anderhalf jaar staat de baan eindelijk weer op haar pootjes.
Stof is nog niet weg en er moet nog wel eea gebeuren voordat we echt weer kunnen bouwen aan de baan. De kamer is nog niet kaar (schilderwerk, vloer, plinten (bedankt) en elektra.
Maar omdat de baan in de weg lag om verder te kunnen hebben we die kant eerst klaar gemaakt zodat de baan op haar plek kan (met anderhalve centimeter speling aan de zijkant).
Groeten,
William
Stof is nog niet weg en er moet nog wel eea gebeuren voordat we echt weer kunnen bouwen aan de baan. De kamer is nog niet kaar (schilderwerk, vloer, plinten (bedankt) en elektra.
Maar omdat de baan in de weg lag om verder te kunnen hebben we die kant eerst klaar gemaakt zodat de baan op haar plek kan (met anderhalve centimeter speling aan de zijkant).
Groeten,
William
Hallo William
Welkom terug.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Veel succes.
m.vr.gr.
Hans
Welkom terug.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.