Aankoop & Bouwupdate:
Vandaag weer de wekelijkse middag 'vrij' en dus hobbytijd! Samen met Vera eerst voor het huis nog op pad geweest.
Toen bleek dat bij een grote woongigant (niet de Zweedse
) een soort VIP-dag was, heb ik een nieuw 'workstation' gekocht. Een mooi grenenhouten, diep bureau of luxe gezegd; secretaire. Hierop kan ik mooi een hobby/werkplek maken, incl. programmeerspoortje. Dat wordt lekker knutselen!
Het geheel, inmiddels al deels ingericht. In de achterwand zijn wat gaten gemaakt ten behoeve van de kabel doorvoeren.
Close-up van de werkplek. Bovenop komt binnenkort het programmeerspoor. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik dat aan ga sluiten, want wil er zowel analoge als digitale spanning op kunnen zetten. Want ik rij DINAMO en werk vaak ook met gewoon analoge locs die ff een testje moeten kunnen maken...
Verder is er een ruimte voor mijn soldeerstation. Dit blijft uitneembaar, want ook op de grote baan moet worden gebakken af en toe.
Links ligt een 15V voeding waar ik krokodillenklemmen en de sPROGIIa op aansluit. Zo kan ik allerlei knutselwerkjes waar electra in verwerkt zit, testen.
Naast het bureau heb ik ook eens goed nagedacht over de verlichting in mijn 'Mancave'. Waar de baan nu staat is 's avonds weinig tot geen licht vanaf een simpele plafoniere. Bij de bouwmarkt waar wij inmiddels sinds de verhuizing 'grootafnemer' zijn, hadden ze ook hele luxe LED-panelen. Deze zijn via WIFI schakelbaar en komen in 16.000.000 kleuren. (Als we de handleiding mogen geloven). Ook is er een simpele 'Dynamic White' variant die gewone witte verlichting geeft met een kleurtemperatuur van 2200K - 6500K. Die laatste is vergelijkbaar met fel daglicht en volgens een bevriend fotograaf ideaal om later foto's onder te maken.
Ook voor boven de werkplek is een schakelbaar paneel geplaatst. Zo kan ik 's avonds 'voor het slapengaan' alvast een wat warmer witte verlichting schakelen. Ja ja, we worden ouder, dus daar houden we rekening mee
Een plaatje van de sets in een test opstelling:
Daglicht-fel wit (6500K)
Ook een filmpje:
Naast al dit 'bouwgeweld' is er vanuit Italië nog een pakje aangekomen. Mijn laatste 2 MTR-Mende GABS'sen van de FS uit tijdperk IV!
Nu is de autotransporttrein richting Oosterhout Vijf Eiken compleet!
De MTR37001AW, af-fabriek licht geweatherd. Ik ben er erg content mee. De opdrukken zijn haarscherp...
De MTR37001BW, af-fabriek licht geweatherd. Ook met deze ben ik erg content. Ook hier de opdrukken haarscherp en veel details zichtbaar!
Al bij al veel leuke nieuwtjes...
Ik ga nog even verder knutselen!
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje