De baan van Smolderz
De baan van Smolderz
Beste mensen,
Een poosje geleden ben ik verhuist en sindsdien ben ik bezig met een nieuw baanplan. Het was vrij lastig om al m'n wensen erin te verwerken. Mijn hobbykamer is 4m x 3,5m groot. Ik zal even kort ingaan op het ontwerp en de wensen.
Zoals enkele van jullie weten ben ik een fan van hogesnelheidstreinen. Mijn baan is gesitueerd in NL maar er staan straks ook Eurostars in het station. Het is dus echt een fantasie baan. Laat dat even duidelijk zijn...
Hier is het baanplan, het is nog een schets. Ik ben nog steeds aan het finetunen om alles zo vloeiend mogelijk te krijgen.
De minimale zichtbare radius die ik gebruik ik 914mm. Dit is de radius van een slanke Peco wissel.
Het hoofd onderdeel van deze baan is het 10-sporig kopstation linksonder in de tekening, deze heeft sporen van +2,5 meter lang zodat alles erin past, van lange IC's tot Eurostars.
Linksboven en rechts in het midden zijn 2 spiralen voor de aansluiting naar het schaduwstation. Het schaduwstation heb ik nog niet uitgewerkt maar er is voldoende ruimte.
Bij de rechter spiraal heb ik even een rode diagonale lijn getekend. Dit moet een scheiding worden in de vorm van een viaduct of iets dergelijks zodat je de sporen niet in het spiraal ziet verdwijnen. Denk aan Breda Prinsenbeek.
Foto: Marc-sch
De roodgekleurde sporen zijn voor de HSL bestemd. De grote boog bovenin de tekening wordt het hoofdtraject van de HSL. Deze heeft bij de rechter spiraal een aftakking richting het station zoals in Breda het geval is. Voordat een HSL-trein het station inrijd moet hij eerst nog een kleine fly-over beklimmen over het dubbele NS spoor. Deze wordt in de stijl van Rotterdam.
Foto:Ton Poortvliet/HH
De Eurostars krijgen hun eigen gedeelte, dit zijn de sporen die links in het station liggen. Overig HSL materieel zoals de Thalys (en Fyra straks... ) stoppen samen met het NS materieel op de overige sporen.
Dit station krijgt natuurlijk een klein beetje historie. Het was er namelijk eerder dan de HSL. Er zal dus een combinatie liggen van nieuwe wissels/beton sporen en oudere sporen met klassieke bielzen. St Pancras is een zeer mooi voorbeeld van een oud station dat weer helemaal opgeknapt is. Dit zal ik gebruiken ter inspiratie.
Wat ik nog niet heb verwerkt in deze schets zijn de wissels in het kopstation die het mogelijk maken voor een lok om om te lopen en weer kop te kunnen maken. Voor deze loks moeten overigens ook nog opstel sporen voor komen. Nico Spilt legt uit wat het is
Binnenkort een update!
Een poosje geleden ben ik verhuist en sindsdien ben ik bezig met een nieuw baanplan. Het was vrij lastig om al m'n wensen erin te verwerken. Mijn hobbykamer is 4m x 3,5m groot. Ik zal even kort ingaan op het ontwerp en de wensen.
Zoals enkele van jullie weten ben ik een fan van hogesnelheidstreinen. Mijn baan is gesitueerd in NL maar er staan straks ook Eurostars in het station. Het is dus echt een fantasie baan. Laat dat even duidelijk zijn...
Hier is het baanplan, het is nog een schets. Ik ben nog steeds aan het finetunen om alles zo vloeiend mogelijk te krijgen.
De minimale zichtbare radius die ik gebruik ik 914mm. Dit is de radius van een slanke Peco wissel.
Het hoofd onderdeel van deze baan is het 10-sporig kopstation linksonder in de tekening, deze heeft sporen van +2,5 meter lang zodat alles erin past, van lange IC's tot Eurostars.
Linksboven en rechts in het midden zijn 2 spiralen voor de aansluiting naar het schaduwstation. Het schaduwstation heb ik nog niet uitgewerkt maar er is voldoende ruimte.
Bij de rechter spiraal heb ik even een rode diagonale lijn getekend. Dit moet een scheiding worden in de vorm van een viaduct of iets dergelijks zodat je de sporen niet in het spiraal ziet verdwijnen. Denk aan Breda Prinsenbeek.
Foto: Marc-sch
De roodgekleurde sporen zijn voor de HSL bestemd. De grote boog bovenin de tekening wordt het hoofdtraject van de HSL. Deze heeft bij de rechter spiraal een aftakking richting het station zoals in Breda het geval is. Voordat een HSL-trein het station inrijd moet hij eerst nog een kleine fly-over beklimmen over het dubbele NS spoor. Deze wordt in de stijl van Rotterdam.
Foto:Ton Poortvliet/HH
De Eurostars krijgen hun eigen gedeelte, dit zijn de sporen die links in het station liggen. Overig HSL materieel zoals de Thalys (en Fyra straks... ) stoppen samen met het NS materieel op de overige sporen.
Dit station krijgt natuurlijk een klein beetje historie. Het was er namelijk eerder dan de HSL. Er zal dus een combinatie liggen van nieuwe wissels/beton sporen en oudere sporen met klassieke bielzen. St Pancras is een zeer mooi voorbeeld van een oud station dat weer helemaal opgeknapt is. Dit zal ik gebruiken ter inspiratie.
Wat ik nog niet heb verwerkt in deze schets zijn de wissels in het kopstation die het mogelijk maken voor een lok om om te lopen en weer kop te kunnen maken. Voor deze loks moeten overigens ook nog opstel sporen voor komen. Nico Spilt legt uit wat het is
Binnenkort een update!
Re: De baan van Smolderz
Hoi Smolders,
de presentatie van jouw baanplan is geweldig. Ik apprecieer de manier waarop je je hebt gedocumenteerd. Je weet wat jewilt, je hebt een specifiek doel gesteld en dat gekneed in een realistisch baanplan.
Maar ik heb toch een paar vraagjes betreffende het plan. Historisch lag en kopstation meestal aan het einde van een samenkomen van lijnen, of als aangesloten als T op een hoofdlijn met toegang tot beide richtingen. Jouw aansluiting is vrij apart omdat er maar in 1 richting treinverkeer op het hoofdpoor mogelijk is. Er zijn wel voorbeelden te vinden die gelijkaardig zijn (Edingburg?) maar het is wel A-typisch.
Bij een kopstation horen meestal ook een hele hoop opstelbundels. Ik snap dat gezien het gebrek aan ruimte dat dit niet evident is, maar het is wel een erg leuk speel-element om wachtende treinen op te stellen.
Maar ik ben razend benieuwd hoe je je plan gaat uitwerken en realiseren. Ik heb sterk de indruk dat je er iets mega van gaat maken.
de presentatie van jouw baanplan is geweldig. Ik apprecieer de manier waarop je je hebt gedocumenteerd. Je weet wat jewilt, je hebt een specifiek doel gesteld en dat gekneed in een realistisch baanplan.
Maar ik heb toch een paar vraagjes betreffende het plan. Historisch lag en kopstation meestal aan het einde van een samenkomen van lijnen, of als aangesloten als T op een hoofdlijn met toegang tot beide richtingen. Jouw aansluiting is vrij apart omdat er maar in 1 richting treinverkeer op het hoofdpoor mogelijk is. Er zijn wel voorbeelden te vinden die gelijkaardig zijn (Edingburg?) maar het is wel A-typisch.
Bij een kopstation horen meestal ook een hele hoop opstelbundels. Ik snap dat gezien het gebrek aan ruimte dat dit niet evident is, maar het is wel een erg leuk speel-element om wachtende treinen op te stellen.
Maar ik ben razend benieuwd hoe je je plan gaat uitwerken en realiseren. Ik heb sterk de indruk dat je er iets mega van gaat maken.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: De baan van Smolderz
Hoi Smolders (Rob) ,
ziet er goed uit .
Ja tekenen is een kriem , maar vlug met het bouwen beginnen .
Succes en dan wel foto's maken he .
groetjesss Sjaak
ziet er goed uit .
Ja tekenen is een kriem , maar vlug met het bouwen beginnen .
Succes en dan wel foto's maken he .
groetjesss Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: De baan van Smolderz
Eindelijk iemand die niet doelloos rondjes rijd maar die een uitgedacht baanplan heeft.
Hulde voor het ontwerp.
Hulde voor het ontwerp.
Re: De baan van Smolderz
Prachtig plan:
Twee opmerkingen.
1) De Thalys van Kato is 1,3m lang, de Eurostar is korter 1,1 m.
De eurostar is in werkelijkheid dubbel zo lang als een Thalys.
Een Eurostar op volle lengte( 20 rijtuigen) kost "goud" want de supplementdozen zijn al lang uit de handel (ebay 200Euros per 4 rijtuigjes)
2,5 m perron is daarom ofwel "overdreven" ofwel "te kort".
2) De aansluitsporen vanaf de HSL zijn "iets" te kort, je kan er geen Thalys of Eurostar op kwijt als het stationspoor nog even niet vrij is en dan blokkeer je de HSL .
Twee opmerkingen.
1) De Thalys van Kato is 1,3m lang, de Eurostar is korter 1,1 m.
De eurostar is in werkelijkheid dubbel zo lang als een Thalys.
Een Eurostar op volle lengte( 20 rijtuigen) kost "goud" want de supplementdozen zijn al lang uit de handel (ebay 200Euros per 4 rijtuigjes)
2,5 m perron is daarom ofwel "overdreven" ofwel "te kort".
2) De aansluitsporen vanaf de HSL zijn "iets" te kort, je kan er geen Thalys of Eurostar op kwijt als het stationspoor nog even niet vrij is en dan blokkeer je de HSL .
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Re: De baan van Smolderz
@Iedereen
Bedankt voor de complimenten!
@Michiel
De aansluiting is inderdaad apart. Ik heb liever nog een aftakking naar de spiraal linksboven of een aftakking richting het noorden als de spiraal rechts-midden het zuiden is... volg je me? Dan zou je zo'n T aansluiting krijgen. Helaas zit die aftakking van de HSL erin, die versperd de weg eigenlijk. Hier ga ik nog even op verder malen.
De baan wordt zoiezo modulair opgebouwd. Dus misschien voeg ik later nog een module midden in de wisselstraat toe met deze aftakking. Mits de nieuwe hobbykamer dit toelaat.
@dentheo
Ik ken de prijzen Theo, verschrikkelijk is het. Gelukkig ben ik heel vroeg begonnen met het kopen van deze supplementdozen. Ik heb nu 2 volledige 20-delige Eurostars.
Ook ben ik van plan 2 Thalys stellen gekoppeld te laten rijden omdat het er gaaf uitziet, dan is deze lengte ook wel nodig.
De aansluitsporen van de HSL zijn idd kort, maar ik was ook niet van plan om daar treinen te laten rusten. Er moet simpelweg plaats zijn in het station en dan pas rijd er een trein in. Door de "beperkte" ruimte kan ik het even niet anders oplossen. Er zal ook niet constant een trein rijden op de HSL, het is er vrij rustig zoals in het echt.
Bedankt voor de complimenten!
@Michiel
De aansluiting is inderdaad apart. Ik heb liever nog een aftakking naar de spiraal linksboven of een aftakking richting het noorden als de spiraal rechts-midden het zuiden is... volg je me? Dan zou je zo'n T aansluiting krijgen. Helaas zit die aftakking van de HSL erin, die versperd de weg eigenlijk. Hier ga ik nog even op verder malen.
De baan wordt zoiezo modulair opgebouwd. Dus misschien voeg ik later nog een module midden in de wisselstraat toe met deze aftakking. Mits de nieuwe hobbykamer dit toelaat.
@dentheo
Ik ken de prijzen Theo, verschrikkelijk is het. Gelukkig ben ik heel vroeg begonnen met het kopen van deze supplementdozen. Ik heb nu 2 volledige 20-delige Eurostars.
Ook ben ik van plan 2 Thalys stellen gekoppeld te laten rijden omdat het er gaaf uitziet, dan is deze lengte ook wel nodig.
De aansluitsporen van de HSL zijn idd kort, maar ik was ook niet van plan om daar treinen te laten rusten. Er moet simpelweg plaats zijn in het station en dan pas rijd er een trein in. Door de "beperkte" ruimte kan ik het even niet anders oplossen. Er zal ook niet constant een trein rijden op de HSL, het is er vrij rustig zoals in het echt.
Re: De baan van Smolderz
Die Thalys en Eurostars van Kato zijn erg mooi... maar daar houd het ook wel bij op. De koppelingen tussen trein en motorwagen, en bij de Eurostar tussen de halve sets zijn werkelijk een aanfluiting. Heb hier zelf twee 8' delige Eurostars (waarvan 1 in GNER "White Rose" uitvoering) en een 10 delige Thalys... maar die handel is echt een drama op schuine stukken, dus maak je hellingshoek niet te groot... anders ontkoppelen de treinstellen uit zichzelf.
Of je moet een beter idee hebben... dan hoor ik het graag. (secondelijm kan ook... maar dat heeft niet mijn voorkeur )
Of je moet een beter idee hebben... dan hoor ik het graag. (secondelijm kan ook... maar dat heeft niet mijn voorkeur )
Re: De baan van Smolderz
@EWS 58038
Wat vreemd, heb je dat vaak?? Ik heb hier namelijk nooit last van gehad. Ik controleer ze wel dubbel hoor! Soms hoor je een klik maar zijn ze helemaal niet goed gekoppeld. Daarom even met je nagel aanduwen van onderen en hij zit mooi vast.
Ik ben ook niet blij met dat gapende gat tussen de lok en de rijtuigen, ik ben van plan een nieuwe koppeling te 3D-printen die de koppeling korter en betrouwbaar maakt.
@Jos
Lage Zwaluwe staat voorlopig opgeborgen. Ik wil de rails er nog niet af slopen! Waarschijnlijk heb ik hier over +-5 jaar weer de ruimte voor. Dan stof ik ze af en bouw ik verder.
Wat vreemd, heb je dat vaak?? Ik heb hier namelijk nooit last van gehad. Ik controleer ze wel dubbel hoor! Soms hoor je een klik maar zijn ze helemaal niet goed gekoppeld. Daarom even met je nagel aanduwen van onderen en hij zit mooi vast.
Ik ben ook niet blij met dat gapende gat tussen de lok en de rijtuigen, ik ben van plan een nieuwe koppeling te 3D-printen die de koppeling korter en betrouwbaar maakt.
@Jos
Lage Zwaluwe staat voorlopig opgeborgen. Ik wil de rails er nog niet af slopen! Waarschijnlijk heb ik hier over +-5 jaar weer de ruimte voor. Dan stof ik ze af en bouw ik verder.
Re: De baan van Smolderz
Haha anders ik wel
Hier heb ik een handige tekening om rekening mee te houden. Een schematische tekening van een modern kopstation.
Toevallig van Michiel
Hier heb ik een handige tekening om rekening mee te houden. Een schematische tekening van een modern kopstation.
Toevallig van Michiel
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: De baan van Smolderz
Hey rob,
Ziet er goed uit man. Begrijp ik het goed dat rood alleen voor de HSL is of alleen Eurostar? Ik vind dat vanuit dat gezien je de HSL dubbelsporig moet houden en daar een mooie schaar,kruiswissel voor het station in moet leggen. Ik snap ook dat alles gerelateerd aan de ruimte is om zoveel mogelijk van je doelstellingen te halen.
Ik w8 de verdere ontwikkelingen af
Ziet er goed uit man. Begrijp ik het goed dat rood alleen voor de HSL is of alleen Eurostar? Ik vind dat vanuit dat gezien je de HSL dubbelsporig moet houden en daar een mooie schaar,kruiswissel voor het station in moet leggen. Ik snap ook dat alles gerelateerd aan de ruimte is om zoveel mogelijk van je doelstellingen te halen.
Ik w8 de verdere ontwikkelingen af
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: De baan van Smolderz
Wat ik nog niet helemaal begrijp is die rare enkelsporige fly-over tussen HSL en Eurostar perrons. Die Eurostar sporen hadden wat mij betreft best op de gewone wisselstraat kunnen intakken. Je geeft zelf al aan dat de boogstralen dat toelaten, en Peco heeft ook hele mooie wissels die dit ondersteunen. En boogwissels werken weldegelijk... kijk maar naar station York.
Re: De baan van Smolderz
@Rob
Thnx Rood is voor al het HSL materieel dus beide. Een kruiswissel is ook een goed idee, ik ben nog even aan het worstelen met het plan.
@EWS 58038
Deze fly-over heeft 2 functies. Hij houd de wisselstraten van het NS gedeelte vrij zodat ik een extra trein beweging kan maken. Zo kan ik 1 NS trein laten uitrijden, 1 NS trein laten inrijden en een HSL trein laten in- of uitrijden op hetzelfde moment. Tevens kan de HSL trein die van de HSL afkomt vlot doorrijden omdat hij alleen recht-staande wissels hoeft te berijden en omdat hij natuurlijk zijn eigen privé traject heeft.
Dit geld tevens alleen nog voor Eurostars in de schets. Ik heb ruimte om 2 stationsporen extra erbij te betrekken zodat meer HSL materieel hier gebruik van kan maken.
Hopelijk verduidelijkt dit het een beetje.
Thnx Rood is voor al het HSL materieel dus beide. Een kruiswissel is ook een goed idee, ik ben nog even aan het worstelen met het plan.
@EWS 58038
Deze fly-over heeft 2 functies. Hij houd de wisselstraten van het NS gedeelte vrij zodat ik een extra trein beweging kan maken. Zo kan ik 1 NS trein laten uitrijden, 1 NS trein laten inrijden en een HSL trein laten in- of uitrijden op hetzelfde moment. Tevens kan de HSL trein die van de HSL afkomt vlot doorrijden omdat hij alleen recht-staande wissels hoeft te berijden en omdat hij natuurlijk zijn eigen privé traject heeft.
Dit geld tevens alleen nog voor Eurostars in de schets. Ik heb ruimte om 2 stationsporen extra erbij te betrekken zodat meer HSL materieel hier gebruik van kan maken.
Hopelijk verduidelijkt dit het een beetje.
Re: De baan van Smolderz
Rob,
Ik vind dat je een duidelijk plan hebt gemaakt wat je ook helder kunt omschrijven. Goed doordacht! Ongewtijfeld zul je de komende tijd nog wel wat gaan finetunen, maar dat komt vast wel goed. Heb je al een idee wanneer je aan de slag kunt?
Mvg,
Martin
Ik vind dat je een duidelijk plan hebt gemaakt wat je ook helder kunt omschrijven. Goed doordacht! Ongewtijfeld zul je de komende tijd nog wel wat gaan finetunen, maar dat komt vast wel goed. Heb je al een idee wanneer je aan de slag kunt?
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: De baan van Smolderz
Hey Martin,
Gisteren heb ik een nieuwe schets gemaakt en ik hoop dat dit hem wordt. Hopelijk kan ik deze vandaag nog presenteren.
Eigenlijk was ik al begonnen met de bouw. Ik heb 2 spiralen in mijn baan en aangezien die toch onveranderd blijven vond ik het veilig om deze in elkaar te zetten. Hier zie je 1 frame met een 1700 lok op het randje zodat je de grote kan inschatten.
Het MDF en schroefdraad ligt allemaal al klaar! Hopelijk kan er dit komende week in.
Mvg,
Rob
Gisteren heb ik een nieuwe schets gemaakt en ik hoop dat dit hem wordt. Hopelijk kan ik deze vandaag nog presenteren.
Eigenlijk was ik al begonnen met de bouw. Ik heb 2 spiralen in mijn baan en aangezien die toch onveranderd blijven vond ik het veilig om deze in elkaar te zetten. Hier zie je 1 frame met een 1700 lok op het randje zodat je de grote kan inschatten.
Het MDF en schroefdraad ligt allemaal al klaar! Hopelijk kan er dit komende week in.
Mvg,
Rob
Re: De baan van Smolderz
Ik heb weer verder getekend met dit als resultaat:
Heb een nieuw knooppunt gemaakt voor het station, hier zitten onder andere 4 engelse wissels in. Nu zie je dus de 3-hoek voor in- en uitrijdend verkeer. 1 van deze uitwegen zal ik aansluiten... het liefst allebei natuurlijk maar weet nog niet of dit mogelijk is. Rechts heb ik er nog geen wissels ingetekend, het is nog steeds een schets.
De HSL toe- en afrit heb ik ook maar even achterwege gelaten. Het is al zo'n lekker spaghetti baan. Je ziet nog steeds het "rare" spoor linksboven in de spiraal eindigen. Dit moet een goederenspoor worden richting een haven of iets dergelijks.
Nog niet klaar, maar wel een stapje verder. Misschien kan ik de boog-radiussen in de driehoek iets verlagen zodat het allemaal wat beter past.
Heb een nieuw knooppunt gemaakt voor het station, hier zitten onder andere 4 engelse wissels in. Nu zie je dus de 3-hoek voor in- en uitrijdend verkeer. 1 van deze uitwegen zal ik aansluiten... het liefst allebei natuurlijk maar weet nog niet of dit mogelijk is. Rechts heb ik er nog geen wissels ingetekend, het is nog steeds een schets.
De HSL toe- en afrit heb ik ook maar even achterwege gelaten. Het is al zo'n lekker spaghetti baan. Je ziet nog steeds het "rare" spoor linksboven in de spiraal eindigen. Dit moet een goederenspoor worden richting een haven of iets dergelijks.
Nog niet klaar, maar wel een stapje verder. Misschien kan ik de boog-radiussen in de driehoek iets verlagen zodat het allemaal wat beter past.
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: De baan van Smolderz
Hey Rob,
Ja ziet er een stuk frisser uit. Je zou dei HSL toe en afrit ook onderlangs kunnen laten lopen
Ja ziet er een stuk frisser uit. Je zou dei HSL toe en afrit ook onderlangs kunnen laten lopen
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: De baan van Smolderz
Hey mensen,
Ik heb alles aan elkaar gekoppeld. De HSL aftakking zit erin zoals in het originele ontwerp. Zelfs de driehoek zit erin! Dat resulteert tot heerlijke spaghetti aan de rechterzijde, hmmm
Klikkerdeklik voor grotere versie
De onderbouw blijft onveranderd dus daarmee kan ik gewoon verder. Het is nu een kwestie van het realiseren van het schaduwgedeelte voordat de baan daar bovenop gebouwd kan worden. In de tussentijd kan ik nog lekker prakkiseren over het ontwerp.
Ik heb alles aan elkaar gekoppeld. De HSL aftakking zit erin zoals in het originele ontwerp. Zelfs de driehoek zit erin! Dat resulteert tot heerlijke spaghetti aan de rechterzijde, hmmm
Klikkerdeklik voor grotere versie
De onderbouw blijft onveranderd dus daarmee kan ik gewoon verder. Het is nu een kwestie van het realiseren van het schaduwgedeelte voordat de baan daar bovenop gebouwd kan worden. In de tussentijd kan ik nog lekker prakkiseren over het ontwerp.
Re: De baan van Smolderz
Hoi Rob ,
mooi ontwerp heb je gemaakt daarin ben je al verder dan ik .
De hsl over een stukje gewoon spoor gebeurt toch ook in Amsterdam .
groetjesss Sjaak
mooi ontwerp heb je gemaakt daarin ben je al verder dan ik .
De hsl over een stukje gewoon spoor gebeurt toch ook in Amsterdam .
groetjesss Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: De baan van Smolderz
En in Rotterdam, vanmiddag gezien
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: De baan van Smolderz
Hey Sjaak,
Bedenk goed wat je met al je ruimte gaat doen
Dat klopt! In Breda gebeurt dit ook
Grtz,
Rob
Bedenk goed wat je met al je ruimte gaat doen
Dat klopt! In Breda gebeurt dit ook
Grtz,
Rob
Re: De baan van Smolderz
En je laat beide HSL sporen ook bij elkaar komen op een stukje enkel spoor.... inderdaad BredaSmolderz schreef:Hey Sjaak,
Bedenk goed wat je met al je ruimte gaat doen
Dat klopt! In Breda gebeurt dit ook
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Re: De baan van Smolderz
Een nieuwe schets voor de liefhebbers De "havenroute" weer aangepast. Ik geloof dat dit hem gaat worden!
Nu die opstelsporen nog erbij...
Nu die opstelsporen nog erbij...
Re: De baan van Smolderz
Hoi Rob,
heb je al eens de hoogten uitgezet, en de hellingen berekend? Volgens mij ga je op dat vlak nog problemen krijgen.
Gezien je er ook nog opstelsporen bij zou willen, zou je het bovenstaand sporenplan misschien iets kunnen rationaliseren, en opteren voor een enkelvoudige toegang naar het schaduwstation?
heb je al eens de hoogten uitgezet, en de hellingen berekend? Volgens mij ga je op dat vlak nog problemen krijgen.
Gezien je er ook nog opstelsporen bij zou willen, zou je het bovenstaand sporenplan misschien iets kunnen rationaliseren, en opteren voor een enkelvoudige toegang naar het schaduwstation?
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)