hallo allemaal,
ik ben aan het stoeien met mijn autobaan die zoals jullie weten wordt aangedreven en voorbewogen middels een fietsketting.
nu doet zich het vervelende feit voor dat de ketting niet netjes zijn geleiding blijft volgen.
de geleiding geschiet door dat de ketting om vastgezette beddenpootbeschermers loopt zoals hieronder te zien is.
over deze ketting licht een plaat met daarop het stratenplan met daar weer op de magneetjes die de voertuigen voortbewegen.
deze magneetjes zijn sterk genoeg om de ketting te liften en wel zodanig dat als ze om zo,n beddepootgeleider gaan er overheen getrokken worden met als gevolg dat hij klem loopt tegen de boven liggende plaat.
een perfecte oplossing om dit te voorkomen heb ik gevonden in derailleurtandwielen/pulleys zoals hieronder is te zien.
om dat de ketting als hij rond dit tandwiel loopt door de tanden op zijn plaats wordt gehouden kan hij niet meer klem lopen.
VRAAG = hebben jullie volgers de sportieve instelling dat jullie in de vrije tijd naast het hobbyen aan de baan ook de moed en lust om met een racefiets aan de gang te zijn volgt logischer wijze de vraag of jullie mij kunnen helpen aan een totaal twaalftal van deze tandwieltjes inc lagertjes.
voor een racefiets moeten die dingen natuurlijk perfect zijn maar ik neem graag genoegen met versleten exemplaren want die zijn mooi genoeg voor het doel waar ik ze voor gebruik.
wie o wie helpt me uit nood. en kan ik eindelijk mijn autobaan afmaken en wel zo belangrijk aankleden zonder dat ik steeds de boel moet weghalen om de ketting weer gangbaar te moeten maken.
ik hoor graag van jullie.