Schwarzstein
Re: Schwarzstein
@Willem:
Dank voor je compliment! Op de 1e pagina heb ik het baanplan weer compleet gemaakt. Door de problemen met Photo Bucket moest ik dit draadje opnieuw inrichten met foto's en dan vergeet je nogal eens wat.
n.b. het orignele baanplan is inmiddels een beetje gewijzigd in de praktijk, maar is qua routing hetzelfde gebleven.
Dank voor je compliment! Op de 1e pagina heb ik het baanplan weer compleet gemaakt. Door de problemen met Photo Bucket moest ik dit draadje opnieuw inrichten met foto's en dan vergeet je nogal eens wat.
n.b. het orignele baanplan is inmiddels een beetje gewijzigd in de praktijk, maar is qua routing hetzelfde gebleven.
-
Wauw, zelfs zonder begroeiing zie het landschap er al fantastisch uit. Als beginneling kan ik echt genieten van al dat moois dat hier te zien is. Zo ook weer deze baan. Brendo, ik blijf je volgen.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Dag N-ers,
Vakantie bijna voorbij dus maar gelijk aan het (basis)grassen begonnen en bedding/rails bewerken. Dus ik ben nog wel ff bezig.....
Grasvezels worden straks in diverse mixen opgebracht en komen, ter info, van van Martin Welberg Scenery Stuff. De railsstaven worden bewerkt met een roestbruine verf door middel van een fijnpenseel. Aansluitend wordt de bedding, dwarslggers en rails bewerkt met lazurverf/pigmentpoeders. Pigmentpoeders kunnen, in mijn optiek, de "vliegroest" en "olie" prima weergeven.
Foto's spreken voor zich denk ik.
Vakantie bijna voorbij dus maar gelijk aan het (basis)grassen begonnen en bedding/rails bewerken. Dus ik ben nog wel ff bezig.....
Grasvezels worden straks in diverse mixen opgebracht en komen, ter info, van van Martin Welberg Scenery Stuff. De railsstaven worden bewerkt met een roestbruine verf door middel van een fijnpenseel. Aansluitend wordt de bedding, dwarslggers en rails bewerkt met lazurverf/pigmentpoeders. Pigmentpoeders kunnen, in mijn optiek, de "vliegroest" en "olie" prima weergeven.
Foto's spreken voor zich denk ik.
Hallo Bren,
Prachtige details weer.
m.vr.gr.
Hans
Prachtige details weer.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
-
Hoi Bren,
Weer van die mooie plaatjes, top gedaan. Wat ik vooral heel mooi vind is de witte aanslag op de spoorbielzen.
Groetjes,
Hans
Weer van die mooie plaatjes, top gedaan. Wat ik vooral heel mooi vind is de witte aanslag op de spoorbielzen.
Groetjes,
Hans
Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/Z21-Wifi
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Dag Bren,
Leuke projectbaan! Ziet er goed uit.
Groetjes,
Norbert
Leuke projectbaan! Ziet er goed uit.
Groetjes,
Norbert
Mijn grote baan: Amenerbaan
Peco 55/iTrain 5+/z21/OC32NG/DR4088RB
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10935
Mijn module: Waldkirch im Winter!
analoog
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=9438
Peco 55/iTrain 5+/z21/OC32NG/DR4088RB
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10935
Mijn module: Waldkirch im Winter!
analoog
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=9438
Beste N-ers,
Ben de komende weken bezig met een mooi projectje, toen ik de ravage en achtergrond zag moest ik aan iets denken......
"50 shades of green"
Ben de komende weken bezig met een mooi projectje, toen ik de ravage en achtergrond zag moest ik aan iets denken......
"50 shades of green"
hoezo ravage? Zo lang er maar niets op je baan valt
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
-
Zoals bij velen van ons, bouwen is veel leuker dan opruimen.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Bouwen is inderdaad leuker dan opruimen.
De ravage is opgeruimd en van het resultaat maar wat foto's genomen. Dit met name om de basis graslengte. Dan kijken naar verhoudingen en vervolgens plukken erbij "grassen". Wel een klusje want heb er inmiddels 4-6 kleuren op zitten varierend van 2-4 mm lengte.
In een later stadium komen er pollen, bloemen struiken etc.
De ravage is opgeruimd en van het resultaat maar wat foto's genomen. Dit met name om de basis graslengte. Dan kijken naar verhoudingen en vervolgens plukken erbij "grassen". Wel een klusje want heb er inmiddels 4-6 kleuren op zitten varierend van 2-4 mm lengte.
In een later stadium komen er pollen, bloemen struiken etc.
Hallo Bren,
Dit ziet er alvast heel goed uit.
m.vr.gr.
Hans
Dit ziet er alvast heel goed uit.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mooie verkanting op de laatste foto!
Gr. Clemens
Gr. Clemens
Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Pendelbaan Wolfach
Beste Bren,
Ziet er schitterend uit de verkanting met het sublieme gras er langs.
Mooi werk!
Gegroet Arend
Ziet er schitterend uit de verkanting met het sublieme gras er langs.
Mooi werk!
Gegroet Arend
Dag N-ers,
Even een update van wat betreft de bouw.
De baan met de wissels en servo's zijn inmiddels uitvoerig gestest waarbij het geheel wordt aangestuurd door Traincontroller met Digikeijs hardware.
Op dit moment ben ik bezig met de infrastructuur zoals de doorgaande weg met spoor overgangen. Verder zand gekleurd en de eerste seinen geplaatst.
Er is nog genoeg te doen maar het begint nu wel een beetje vorm te krijgen van hoe het moet gaan worden.
Even een update van wat betreft de bouw.
De baan met de wissels en servo's zijn inmiddels uitvoerig gestest waarbij het geheel wordt aangestuurd door Traincontroller met Digikeijs hardware.
Op dit moment ben ik bezig met de infrastructuur zoals de doorgaande weg met spoor overgangen. Verder zand gekleurd en de eerste seinen geplaatst.
Er is nog genoeg te doen maar het begint nu wel een beetje vorm te krijgen van hoe het moet gaan worden.
-
Hoi Bren,
Weer een mooi stukje scenery! Ook het Viessmann signaal heb je mooi geplaatst, gezien de bocht. Ben zelf ook bezig met zo'n situatie in een scherpe bocht. Ziet er vreemd uit, zo ver van het spoor geplaatst, maar wel volgens de regels.
Veel succes met de verdere bouw,
Groet,
Hans
Weer een mooi stukje scenery! Ook het Viessmann signaal heb je mooi geplaatst, gezien de bocht. Ben zelf ook bezig met zo'n situatie in een scherpe bocht. Ziet er vreemd uit, zo ver van het spoor geplaatst, maar wel volgens de regels.
Veel succes met de verdere bouw,
Groet,
Hans
Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/Z21-Wifi
-
- Elektronica/Commercieel
Blijft bijzonder hoveel details je op zo'n klein formaat kwijt kan. Dit mag zeker een voorbeeld zijn voor velen vindt ik.
Dat is weer een fraai stukje werk.
De weg ligt prachtig door het landschap heen.
gr. Ron
De weg ligt prachtig door het landschap heen.
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
Dank heren voor jullie reacties.
Afgelopen weekend bezig geweest om asvalt te leggen zoals het er in die tijd ongeveer heeft uitgezien op kleine weggetjes. Tenminste, zoals ik het me herrinner op vakanties. En als je dan viel had je gelijk je knieen open liggen.
Een beetje expirimenteel aansmeren, grind erin en gelijk slijtplekken gemaakt.
(2e foto erg close-up, zal er eens een menneke bij plaatsen om de verhouding te laten zien)
Afgelopen weekend bezig geweest om asvalt te leggen zoals het er in die tijd ongeveer heeft uitgezien op kleine weggetjes. Tenminste, zoals ik het me herrinner op vakanties. En als je dan viel had je gelijk je knieen open liggen.
Een beetje expirimenteel aansmeren, grind erin en gelijk slijtplekken gemaakt.
(2e foto erg close-up, zal er eens een menneke bij plaatsen om de verhouding te laten zien)
-
Dat slinger weggetje ziet er super uit. Zoiets moet ik in mijn eigen baan ook nog inpassen.
Als ik zie wat er mogelijk is op een beperkt oppervlak dan geeft dat heel veel inspiratie voor mijn eigen niet veel grotere baan.
Mooie baantje Brendo
Als ik zie wat er mogelijk is op een beperkt oppervlak dan geeft dat heel veel inspiratie voor mijn eigen niet veel grotere baan.
Mooie baantje Brendo
Vriendelijke groetjes Nico.
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Thanks Nico voor je reactie.
Heb vandaag maar eens een menneke laten wandelen over de baan voor de verhoudingen.
Heb vandaag maar eens een menneke laten wandelen over de baan voor de verhoudingen.
Eigenlijk maar 1 woord voor: gaaf.
mvg
Freddy
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Dag allemaal en dank voor jullie reacties!
Afgelopen week bezig geweest met de "bak" en de "frieslijst" inclusief dag/nacht simulatie van Digikeijs. Simuleren gaat mooi echter ga ik deze nog wel iets aanpassen.
Het geheel staat ca. 150 cm hoog op de poten na lang wikken en wegen. Best wel lastig welke hoogte maar dit lijkt mij de beste oplossing.
Achtergrond en demontabele zijplaten moeten nog gemaakt worden met handgrepen voor transport naar............
Afgelopen week bezig geweest met de "bak" en de "frieslijst" inclusief dag/nacht simulatie van Digikeijs. Simuleren gaat mooi echter ga ik deze nog wel iets aanpassen.
Het geheel staat ca. 150 cm hoog op de poten na lang wikken en wegen. Best wel lastig welke hoogte maar dit lijkt mij de beste oplossing.
Achtergrond en demontabele zijplaten moeten nog gemaakt worden met handgrepen voor transport naar............
1,50 tot bovenkant spoorstaaf of tot onderkant bak? In het laatste geval zul je zelf een respectabele lengte hebben. De mijne staan op 1,40.
Prachtige lichtbak trouwens.
Prachtige lichtbak trouwens.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
Harry,
Ik heb het even voor je opgemeten. Het onderste spoor in het schaduwstation ligt op ca. 1.30 mtr. en het bovenste spoor op ca. 140.
De ruïne ligt wel een stuk hoger, daar kan ik met mijn 1.78 nog net bovenop kijken.
Ik heb het even voor je opgemeten. Het onderste spoor in het schaduwstation ligt op ca. 1.30 mtr. en het bovenste spoor op ca. 140.
De ruïne ligt wel een stuk hoger, daar kan ik met mijn 1.78 nog net bovenop kijken.