Baan van Steven
Re: Baan van Steven
Hi,
Als je van te voren goed je planning gemaakt hebt is ook bij de profirails van Fleischmann onzichtbaar te solderen
http://i5.photobucket.com/albums/y200/x ... 133430.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y200/x ... 133429.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y200/x ... 133427.jpg
Mvg
Wim.
Als je van te voren goed je planning gemaakt hebt is ook bij de profirails van Fleischmann onzichtbaar te solderen
http://i5.photobucket.com/albums/y200/x ... 133430.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y200/x ... 133429.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y200/x ... 133427.jpg
Mvg
Wim.
Re: Baan van Steven
Als je de Flm rails naderhand toch nog gaat ballasten, waarom snij je dan geen hoekje uit de ballast, dan kun je toch nog mijn methode gebruiken.shoven schreef:Hm.
Dat van Edwin ziet er toch strakker uit. Maar goed, dat is het voordeel van rails zonder bedding. Ik ben wel benieuwd naar het plaatje met ballast, want dat verbergt ook veel...
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Re: Baan van Steven
Als je een gaatje in de bedding boort net naast de rails breken er hele brokken van de bedding af. Gewoon strak ernaast en ballasten.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Baan van Steven
Nou dat valt wel mee hoor Steven ,
je moet een gaatje boren waar net het draadje doorheen gaat
Of je moet harde oude rails van fleischmann hebben en dan nog niet .
Heb er lange ervaring mee dat het goed gaat .
groetjesss Sjaak
je moet een gaatje boren waar net het draadje doorheen gaat
Of je moet harde oude rails van fleischmann hebben en dan nog niet .
Heb er lange ervaring mee dat het goed gaat .
groetjesss Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Baan van Steven
Je hoeft helemaal niet te boren gewoon eerst een draadje eraan, en dan neerleggen
http://i5.photobucket.com/albums/y200/x ... 133430.jpg
Mvg
Wim.
http://i5.photobucket.com/albums/y200/x ... 133430.jpg
Mvg
Wim.
Re: Baan van Steven
Ja zo kan het ook Wim ,
maar als de baan al lig dan een gaatje maar .
groetjesss Sjaak
maar als de baan al lig dan een gaatje maar .
groetjesss Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Baan van Steven
De baan rijpt langzaam maar zeker.
Er rijden nu 11 locs rond en de Multimaus trekt het nog zonder morren. Ook de 4 nieuwe servogestuurde wissels doen het goed. Het is de bedoeling binnenkort een van de drieweg wissels te vervangen door 2 servogestuurde Peco's.
Zoals je ziet is alles nog ruwbouw, want er wijzigt af en toe nog wat. Bij elke loc erbij duikt er wel weer een nieuwe uitdaging op.
Hier vind je een filmpje van de baan zoals die nu rijdt. Een deel is opgenomen vanaf een van de treinen, een ander deel gewoon met een fototoestel-camera.
Er rijden nu 11 locs rond en de Multimaus trekt het nog zonder morren. Ook de 4 nieuwe servogestuurde wissels doen het goed. Het is de bedoeling binnenkort een van de drieweg wissels te vervangen door 2 servogestuurde Peco's.
Zoals je ziet is alles nog ruwbouw, want er wijzigt af en toe nog wat. Bij elke loc erbij duikt er wel weer een nieuwe uitdaging op.
Hier vind je een filmpje van de baan zoals die nu rijdt. Een deel is opgenomen vanaf een van de treinen, een ander deel gewoon met een fototoestel-camera.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Baan van Steven
Erg mooi Steven, om al dat spul tegelijkertijd te zien rijden. Als ik meer dan 4 treinen tegelijk laat rijden, dan raak ik helemaal in de stress....
Die onboard camera is ook erg goed. Dan zie je pas goed dat er een hoop kilometers spoor liggen. Kun je straks overal nog wel bij als het landschap aangelegd is?
Die onboard camera is ook erg goed. Dan zie je pas goed dat er een hoop kilometers spoor liggen. Kun je straks overal nog wel bij als het landschap aangelegd is?
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Re: Baan van Steven
Tja, dat is natuurlijk het voordeel van rijden met Koploper.
De bereikbaarheid is en blijft een aandachtspunt. Ik weet nog niet hoe het landschap er strak uit gaat zien, maar ik wil wel afneembare bergen etc maken om overal bij te blijven kunnen. Ik heb nu 2 mangaten, die blijven ook zitten.
De bereikbaarheid is en blijft een aandachtspunt. Ik weet nog niet hoe het landschap er strak uit gaat zien, maar ik wil wel afneembare bergen etc maken om overal bij te blijven kunnen. Ik heb nu 2 mangaten, die blijven ook zitten.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Baan van Steven
Mooi man,
Wat me opviel dat het beeld eigenlijk helemaal niet schokt.
Wat me opviel dat het beeld eigenlijk helemaal niet schokt.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Baan van Steven
Gave beelden Steven! En leuk dat je zelf ook een paar keer in beeld kwam als aandachtig toeschouwer. Ergens bij 3,5 minuut kwam er een trein van rechts naast. Ik hield mijn hart vast, maar de railafstand was blijkbaar god. Natuurlijk had je dat van tevoren getest.
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
-
- Berichten: 1409
- Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43
Re: Baan van Steven
leuke film!
heb zo wel een goede indruk over je baan en al die treinen die tegelijklertijd rijden, gaaf hoor!!
ik dacht ook dat die twee treinen elkaar raakten ,maar dat ging gelukkig goed
groeten richard
heb zo wel een goede indruk over je baan en al die treinen die tegelijklertijd rijden, gaaf hoor!!
ik dacht ook dat die twee treinen elkaar raakten ,maar dat ging gelukkig goed
groeten richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Re: Baan van Steven
Ja, dat gaat al een paar weken goed. Dit punt is overigens de 'metro' constructie, hij werkt dus.Hookies schreef:Ergens bij 3,5 minuut kwam er een trein van rechts naast. Ik hield mijn hart vast, maar de railafstand was blijkbaar god. Natuurlijk had je dat van tevoren getest.
Ik ontdekte wel door het filmpje dat de locs heel licht de muur raken (het punt als hij langs de muur naar beneden gaat en daarna rechts afbuigt). Dat merk je normaal niet, maar nu zat de microfoon er bovenop. Dat wordt dus nog even de rails een klein stukje verschuiven.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Baan van Steven
Nou, ik vond het nog behoorlijk wiebelen, maar dat zijn oneffenheden in de baan. Maar normaal zie je dat niet, is ook het grote verschil tussen de beelden van de onboard camera en de andere beelden. Maar het valt al met al niet tegen.R Fongers schreef:Mooi man,
Wat me opviel dat het beeld eigenlijk helemaal niet schokt.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Baan van Steven
prachtig filmpje ik zou willen dat ik ook zo'n camera had
lijkt me leuk om de treinen op de baan zo te zien.
groetjes henry
lijkt me leuk om de treinen op de baan zo te zien.
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: Baan van Steven
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Baan van Steven
Tja, en nu rijdt het een tijdje en heb ik er nog geen goed gevoel over.
Er zitten een paar punten in die me niet bevallen, maar dat is uiteindelijk wel op te lossen. Maar de diepte van de baan blijft aandacht vragen, plus de locatie van de helix.
Dus zit ik er nu over te denken de baan zodanig te wijzigen dat a) een aantal probleempjes wordt opgelost en b) de bereikbaarheid ook zonder mangaten is te doen en c) de helix minder in de weg zit.
Voor b) moet ik egenlijk terug naar max 80 cm diepte. Als ik dat combineer met c) kom ik uit op een plan zoals in het plaatje.
De helix gaat dan tegen het uiteinde (onderste muur in het plaatje, kamer is 350x270) onderin. De baan wordt grotendeels tot een diepte van 80 cm teruggebracht, behalve aan de 2 uiteinden, daar kan hij wat dieper blijven. (De 'ruitjes' in het plaatje zijn 25x25 cm.)
Dat alles betekent dan wel dat het baanontwerp zoals dat er nu ligt het raam uit kan. Het schaduwstation kan blijven zoals het is; de rijweg er naartoe zal wat langer worden, maar dat stelt weinig voor (heeft voordeel van extra ruimte voor nog te bouwen opstelsporen).
Als we dan toch bezig zijn denk ik er ook over het station te verplaatsen en anders in te richten, en een wat striktere scheiding reizigers/goederen door te voeren door een apart rangeerterrein waar ik ineens plek voor heb. Ook kan ik ruimte maken voor een haven(tje) met loskades.
Op het plaatje zie je wat eerste hersenspinsels met links (noord-zuid liggend) een station in een lichte boog, en wat rangeerterreinen bovenin (oost-west ligging). Daaromheen sporen die zowel doorgaand als afbuigend (naar station/rangeerterrein) worden gebruikt. Wat je hier ziet is nog lang niet klaar en/of zeker, maar ik denk er nu flink over na. Qua vierkante meters is dit iets minder dan ik nu heb, maar de ruimte valt beter te gebruiken.
Suggesties zijn welkom natuurlijk.
Er zitten een paar punten in die me niet bevallen, maar dat is uiteindelijk wel op te lossen. Maar de diepte van de baan blijft aandacht vragen, plus de locatie van de helix.
Dus zit ik er nu over te denken de baan zodanig te wijzigen dat a) een aantal probleempjes wordt opgelost en b) de bereikbaarheid ook zonder mangaten is te doen en c) de helix minder in de weg zit.
Voor b) moet ik egenlijk terug naar max 80 cm diepte. Als ik dat combineer met c) kom ik uit op een plan zoals in het plaatje.
De helix gaat dan tegen het uiteinde (onderste muur in het plaatje, kamer is 350x270) onderin. De baan wordt grotendeels tot een diepte van 80 cm teruggebracht, behalve aan de 2 uiteinden, daar kan hij wat dieper blijven. (De 'ruitjes' in het plaatje zijn 25x25 cm.)
Dat alles betekent dan wel dat het baanontwerp zoals dat er nu ligt het raam uit kan. Het schaduwstation kan blijven zoals het is; de rijweg er naartoe zal wat langer worden, maar dat stelt weinig voor (heeft voordeel van extra ruimte voor nog te bouwen opstelsporen).
Als we dan toch bezig zijn denk ik er ook over het station te verplaatsen en anders in te richten, en een wat striktere scheiding reizigers/goederen door te voeren door een apart rangeerterrein waar ik ineens plek voor heb. Ook kan ik ruimte maken voor een haven(tje) met loskades.
Op het plaatje zie je wat eerste hersenspinsels met links (noord-zuid liggend) een station in een lichte boog, en wat rangeerterreinen bovenin (oost-west ligging). Daaromheen sporen die zowel doorgaand als afbuigend (naar station/rangeerterrein) worden gebruikt. Wat je hier ziet is nog lang niet klaar en/of zeker, maar ik denk er nu flink over na. Qua vierkante meters is dit iets minder dan ik nu heb, maar de ruimte valt beter te gebruiken.
Suggesties zijn welkom natuurlijk.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Baan van Steven
Ziet er goed uit Steven .
Het is heel wat anders dan wat je had ,welke ik ook mooi vond .
Heb het ontwerp voor de helix ook als leidraad gebruikt .
groetjesss Sjaak
Het is heel wat anders dan wat je had ,welke ik ook mooi vond .
Heb het ontwerp voor de helix ook als leidraad gebruikt .
groetjesss Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Baan van Steven
En je was ook nog handiger dan ik om alleen R2 of groter te gebruiken...Krab schreef: Heb het ontwerp voor de helix ook als leidraad gebruikt .
Deze hersenspinsels ga ik nog wat verder uitwerken. Er zal nog wat dubbelsporigs bijkomen en het stukje op niveau +1 (vanaf de stijgspiraal linksonder) moet nog worden uitgewerkt. Het is wel een beetje een kwestie van hoeveel rails wil je neerleggen (niet teveel) en tegelijk voldoende variatie en rijmogelijkheden te houden. Afijn, stof tot nadenken.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Baan van Steven
Het ziet er in mijn ogen ook goed uit Steven. Zeker die scheiding tussen passagierstreinen en goederenvervoer vind ik een hele goeie. Ik zit op dat vlak nog steeds te dubben over mijn station. Wel of geen goederenspoor (of 2 sporen). Het bereik van 80 cm is een verstandige zet, al zul je linksonderin misschien iets meer moeite hebben, al heb je daar ook niet veel gepland. Heb je in dit plan nog ruimte voor wat scenery hier en daar en een spannende fly-over/brug, want ik kan nu niet opmaken of je nog hoogteverschillen op de baan hebt of niet?
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Baan van Steven
@ Jos, Nee Flm heb ik nog genoeg. In het zichtbare deel komt veel Peco code 80 te liggen m.n. Flex. Ik heb nu ook al wat Peco in mijn baan zitten. De Flm wissels die ik heb ga ik gebruiken in het deel voor goederenvervoer, de Flm rails gaat vooral in het niet-zichtbare deel.
@Martin, update:
Het lichtbruine spoor zit op niveau +1. Hij stijg mbv een spiraal in een berg en daalt weer in een flauwe helling om linksonder op heet donkergroene deel uit te komen.
De rest ligt op niveau 0. Eigenlijk heel simpel dus. Ik zal wel 2 keerlusschakelingen moeten gebruiken.
Voor de richtingen: het lichtgroene spoor komt de helix uit, het donkergroene gaat er in.
@Martin, update:
Het lichtbruine spoor zit op niveau +1. Hij stijg mbv een spiraal in een berg en daalt weer in een flauwe helling om linksonder op heet donkergroene deel uit te komen.
De rest ligt op niveau 0. Eigenlijk heel simpel dus. Ik zal wel 2 keerlusschakelingen moeten gebruiken.
Voor de richtingen: het lichtgroene spoor komt de helix uit, het donkergroene gaat er in.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Baan van Steven
Hee Steven,
Ja en zo zie je dat je al bouwende toch weer nieuwe ideeën opdoet en de zaak weer gaat aanpassen. Bij mij is het ook niet anders gegaan hoor. Dit is ook de derde poging en zoals het er nu uitziet ook een geslaagde
Maar het nw ontwerp ziet er veel leuker uit
Ja en zo zie je dat je al bouwende toch weer nieuwe ideeën opdoet en de zaak weer gaat aanpassen. Bij mij is het ook niet anders gegaan hoor. Dit is ook de derde poging en zoals het er nu uitziet ook een geslaagde
Maar het nw ontwerp ziet er veel leuker uit
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Baan van Steven
bedankt voor je tip, ondertussen is er een besteldshoven schreef:Hoi Henry
Ze worden regelmatig aangeboden op eBay, zie ook hier. Voor plm. $25 heb je er een.
mooi plan trouwens, de r1 brengt bij mij ook problemen dus ga ik nu alles wat nodig is veranderen.
de helix is nu klaar, nu de rest nog
het lijkt wel dat iedereen nu gaat veranderen
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---