Na het veel te leuke ''provisorisch'' rijden is het tijd om verder te gaan met bouwen.
Nu mijn studie weer verder gaat ligt het tempo wat lager... des al niet te min heb ik veel gedaan. Zo ben ik begonnen met de aandrijving voor de peco wissels. Ik heb nu alle bakken voorzien van de trekstangen en schakelaars. Bij de bak met 4 wissels zijn alle draadjes ondertussen ook aangesloten en zowaar zit daar geen sluiting in! Bij de andere bak waar er 10 wisselaandrijvingen moesten komen was het soms even wat stuntel werk, maar het is gelukt. Nu hiervan alle draadjes solderen en dan flink testen voor we verder gaan met de scenery.
Hierbij wat foto's over hoe ik de wissel aandrijvingen heb aangepakt.
IMG_20180209_165055 by
Peter Nspoor, on Flickr
Ophoog blokjes dat de stangen niet direct onder de rijplaat zitten en er plaats is om draadjes onderdoor te trekken.
IMG_20180209_165133 by
Peter Nspoor, on Flickr
Niet helemaal goed te zien, maar ik gebruik voor de trek stangen lasdraad van 2,5mm
IMG_20180209_185445 by
Peter Nspoor, on Flickr
En dat is de eerste. Ik gebruik voor het geleiden van de stang en het vastzetten ervan connectors (witte blokjes). De meest linkse en rechtse zitten niet vast op de stang, maar zorgen alleen voor het geleiden ervan. De middelste heeft het stangetje naar de wissel vast.
IMG_20180302_215607 by
Peter Nspoor, on Flickr
Zo ziet het eruit als er wat meer bij gekomen zijn... ondertussen ook de schakelaars voor het hartstuk geplaatst.
IMG_20180302_214953 by
Peter Nspoor, on Flickr
IMG_20180302_215048 by
Peter Nspoor, on Flickr
Op het moment heb ik 2 type schakelaars. De eerste ga ik denk ik toch overal gebruiken. Het is stukjes lasdraad in de plaat geslagen waartegen het lasdraad zit wat op de trekstang vast zit. Wissel om en hij staat tegen de andere aan. Ik heb ze schijn geslagen zodat het makkelijker is voor de extra uitslag om eroverheen te glijden. Bij de gewone schakelaar heb ik er last van dat de uitslag te klein is en de schakelaar niet omschakelt of in neutraal blijft. Vandaar de lasdraard optie. Mocht het niet werken wordt er wat anders verzonnen...
IMG_20180210_204030 by
Peter Nspoor, on Flickr
En als het er een beetje uitziet wordt alles redelijk netjes weggewerkt.
Ondertussen is er ook een start gemaakt met het verzamelen van station/loods/ opslagloods/etc. het aan elkaar is daarvan ook begonnen, maar er zijn op het moment nog geen foto's van.