Hoi,
Ik heb onlangs op Rail een tweetal stuurstanden van Fleischmann gekocht. Kan iemand mij in makkelijke taal uitleggen hoe ik die het kan programmeren?
Aanvullende vraag:
Één van de twee stuurstanden zal in vaste samenstelling met een loc rijden. De andere wisselend. Moet ik er in het laatste geval een apparte "loc" van maken?
Ik werk met de mobile station 2.
Alvast bedankt voor de hulp.
Roger
Programmeren stuurstand
Programmeren stuurstand
Laatst gewijzigd door RogerB op 07 mar 2018 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: Programmeren stuurstand in Jip en Janneke taal
Roger, leuke stuurstanden.. maar wil je ons even verraden welke dit exact zijn (Artikelnummer aub).
Als er een decoder inzit, waar ik dan maar ff vanuit gaat...
Variant 1: Stuurstand in vaste combi met lok. Geef de stuurstand hetzelfde adres als de locomotief (programmeren gewoon exact hetzelfde als een locomotief.. hoef je niets voor aan te maken in je Mobile station)
Variant 2; Stuurstand niet in vaste Combi. Geef de stuurstand een ander adres als de locomotief. (programmeren gewoon exact hetzelfde als een locomotief. Maak een nieuwe "lok" aan in je Mobile station) Deze moet je nu apart aansturen.
Als er een decoder inzit, waar ik dan maar ff vanuit gaat...
Variant 1: Stuurstand in vaste combi met lok. Geef de stuurstand hetzelfde adres als de locomotief (programmeren gewoon exact hetzelfde als een locomotief.. hoef je niets voor aan te maken in je Mobile station)
Variant 2; Stuurstand niet in vaste Combi. Geef de stuurstand een ander adres als de locomotief. (programmeren gewoon exact hetzelfde als een locomotief. Maak een nieuwe "lok" aan in je Mobile station) Deze moet je nu apart aansturen.
Re: Programmeren stuurstand
Hoi Joost,
Deze onlangs uitgebrachte Fleischmann stuurstanden zijn het. Beide met fabrieksaf ingebouwde functiedecoder.
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/view ... 40#p189912
Jouw uitleg is duidelijk. Waarschijnlijk dus makkelijk. Je moet het maar net weten. Ik zal het morgen eens gaan proberen! Alvast bedankt!
Groeten Roger
Deze onlangs uitgebrachte Fleischmann stuurstanden zijn het. Beide met fabrieksaf ingebouwde functiedecoder.
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/view ... 40#p189912
Jouw uitleg is duidelijk. Waarschijnlijk dus makkelijk. Je moet het maar net weten. Ik zal het morgen eens gaan proberen! Alvast bedankt!
Groeten Roger
Groeten, Roger
Roger, een aanvulling nog op Joosts variant 2. Als je het stuurstandrijtuig een adres gegeven hebt, kan je die ook in CV19 (het zogenaamd consist adres) van de locomotief-decoder wegschrijven. Je vertelt daarmee de loc dus welk adres het rijtuig heeft.
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Je moet er wel bij zeggen dat de loc in dat geval niet meer op zijn eigen adres reageert maar op het adres van het stuurstandrijtuig.
Het is gelukt! Hartikke bedankt.
Groeten Roger
Groeten Roger
Groeten, Roger