Intellibox vindt adres niet van Minitrix 11451
Intellibox vindt adres niet van Minitrix 11451
Wie heeft er een makkelijke oplossing om achter het adres of resetten te komen van de digitale minitrix 11451, als ik hem uitvoer zoals beschreven vindt hij hem niet op de intellibox
-
Re: Intellibox vindt adres niet van Minitrix 11451
De gemakkelijkste manier is om je lok op je programmeerspoor te zetten en daarna je IB in programmeer mode te zetten.
Vervolgens lees je CV01 uit. De waarde die nu krijgt is je decoderadres.
Het kan ook zijn dat je decoder met een lang adres werkt, dan kun je dit uitlezen door in het programmeermenu naar "lange adressen" te gaan, en hier voor "lezen" kiezen.
Wil je niet met een lang adres werken, dan kan je dit in CV29 instellen.
Groetjes: Robby
Vervolgens lees je CV01 uit. De waarde die nu krijgt is je decoderadres.
Het kan ook zijn dat je decoder met een lang adres werkt, dan kun je dit uitlezen door in het programmeermenu naar "lange adressen" te gaan, en hier voor "lezen" kiezen.
Wil je niet met een lang adres werken, dan kan je dit in CV29 instellen.
Groetjes: Robby
Deze set is uit 2000.
Kan het zijn dat het geen DCC, maar een Selectrix only decoder is?
Dan kan het zijn dat je intellibox niet in de goede modus staat om Selectrix uit te lezen.
Kan het zijn dat het geen DCC, maar een Selectrix only decoder is?
Dan kan het zijn dat je intellibox niet in de goede modus staat om Selectrix uit te lezen.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
-
Multiprotocol decoders zijn van na 2005. Dus als de set van 2000 is dan is het zeker een Sx decoder. IB in Selectrix mode zetten en uitlezen.
Groet,
Gerard van der Sel.
Groet,
Gerard van der Sel.
Selectrix (RMX)
Naar mijn beste weten (van wat ik op internet over die set kan vinden),
is dit een set met 4 loks uit 1999, maar niet digitaal. Althans dat kan ik niet terug vinden. Als ze niet digitaal voorbereid zijn, maar er een decoder als volledige printplaat in zit, dan vermoedt ik dat deze selectrix is.
Mocht het zo zijn dat dit digitaalvoorbereide loks zijn (wat ik verwacht!, aangezien de meeste modellen iig zo zijn uitgebracht) dan kan er letterlijk elke decoder in zitten die er maar is.
Mijn eerste vermoede zou zijn: decoder verkeerd om of slecht contact in de stekkerverbinden want: Minitrix!
is dit een set met 4 loks uit 1999, maar niet digitaal. Althans dat kan ik niet terug vinden. Als ze niet digitaal voorbereid zijn, maar er een decoder als volledige printplaat in zit, dan vermoedt ik dat deze selectrix is.
Mocht het zo zijn dat dit digitaalvoorbereide loks zijn (wat ik verwacht!, aangezien de meeste modellen iig zo zijn uitgebracht) dan kan er letterlijk elke decoder in zitten die er maar is.
Mijn eerste vermoede zou zijn: decoder verkeerd om of slecht contact in de stekkerverbinden want: Minitrix!
-
Het slechte contact geld alleen voor Selectrix decoder zover mij bekend. Daarvan is de draad te dun. En inderdaad mintrix locs hebben als ze digitaal zijn voorbereid een slechte basis stekker.
Groet,
Gerard van der Sel.
Groet,
Gerard van der Sel.
Selectrix (RMX)
Gerard, bedoelde met slecht contact gewoon die vervelende stekkerverbinding van minitrix. Dat staat eigenlijk los van selectrix of niet.
Ben maar over gestapt naar de dr5000, dank boor jullie reacties
Oké nu hebe je dus een dr5000... Maar dat zou dus helemaal geen verschil moeten maken...
Beide systemen zijn dcc en beide kunnen decoders uitlezen.... Tenzij je intellibox defect is snap ik dus vrij weinig van het hele verhaal
Beide systemen zijn dcc en beide kunnen decoders uitlezen.... Tenzij je intellibox defect is snap ik dus vrij weinig van het hele verhaal
-
Zijn je problemen dan opgelost? Kun je de coder nu wel uitlezen? Ik wil graag weten wat voor het decoder het is.Gerlo schreef:Ben maar over gestapt naar de dr5000, dank boor jullie reacties
Als je nu in DCC mode wel kunt lezen is het vermoedelijk toch geen Selectrix decoder.
Overigens voor mijn informatie: Kan een DR5000 Selectrix decoders aansturen?
Groet,
Gerard van der Sel.
Selectrix (RMX)
Nee een dr5000 is puur dcc.
Het blijft een vreemd verhaal.
Het blijft een vreemd verhaal.