Fleischmann rail ervaring
-
Onderwerp starter - Berichten: 695
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Fleischmann rail ervaring
Misschien een vreemde vraag maar aangezien ik dit nergens kon vinden stel ik hem toch maar:
Ik heb altijd minitrix gereden en de ervaring is dat deze rails naadloos op elkaar aansluiten. Nu ben ik voor de nieuwe baan over naar Fleischmann met grindbed omdat ik deze niet zelf wou aanleggen. Ik heb splinternieuwe rails aangeschaft.
Tijdens het leggen van het spoor merk ik dat er tussen de stukken rails heel vaak een halve tot hele milimeter ruimte blijft, omdat de bedding het niet toelaat ze dichter op elkaar te zetten. Dus heb je een naadlose railbedding maar wel kleine onderbrekingen in de rails. Op zich geen groot probleem maar mooi is anders.
Is dit een bekent 'probleem'? en zo ja, hoe gaan jullie er mee om?
Alvast bedankt voor de feedback!
Groetjes,
Sander
Ik heb altijd minitrix gereden en de ervaring is dat deze rails naadloos op elkaar aansluiten. Nu ben ik voor de nieuwe baan over naar Fleischmann met grindbed omdat ik deze niet zelf wou aanleggen. Ik heb splinternieuwe rails aangeschaft.
Tijdens het leggen van het spoor merk ik dat er tussen de stukken rails heel vaak een halve tot hele milimeter ruimte blijft, omdat de bedding het niet toelaat ze dichter op elkaar te zetten. Dus heb je een naadlose railbedding maar wel kleine onderbrekingen in de rails. Op zich geen groot probleem maar mooi is anders.
Is dit een bekent 'probleem'? en zo ja, hoe gaan jullie er mee om?
Alvast bedankt voor de feedback!
Groetjes,
Sander
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Re: Fleischmann rail ervaring
Vreemd, ik gebruik al 25 jaar diezelfde rails. Die sluiten hier toch echt goed aan.
Ik ben benieuwd naar een antwoord voor je.
Ik ben benieuwd naar een antwoord voor je.
Groeten Chris
Re: Fleischmann rail ervaring
Fotos vertellen wellicht meer over deze kwestie, ik ben wel benieuwd
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Re: Fleischmann rail ervaring
Hallo ,
daar heb ik ook last van gehad , maar even met een vijl een paar de rand bewerkt en geen ruimte meer tussen de railsstaven.
Gr Jan
daar heb ik ook last van gehad , maar even met een vijl een paar de rand bewerkt en geen ruimte meer tussen de railsstaven.
Gr Jan
-
- Berichten: 5345
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Fleischmann rail ervaring
Lang lang geleden in m'n eerste spoor N periode( ruim 20 jaar terug) had ik die rails ook en kwam ook wel eens het zelfde tegen. Hierboven word naar mijn idee al de beste oplossing vermeld, maar denk ook even verder, namelijk: Dat kunststof zet als het goed is niet uit maar metaal krimpt en zet uit afhankelijk van de temperatuur en als overal een halve millimeter ruimte tussen zitten heeft de rails in ieder geval ruimte om uit te zetten. Bedenk dus voor je het zo strak mogelijk legt even bij welke temperatuur je dat doet en of het in die ruimte al dan niet warmer of kouder word.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 695
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Fleischmann rail ervaring
Hoi Rembrand, bijgevoegd wat voorbeelden.Rem_Brand schreef:Fotos vertellen wellicht meer over deze kwestie, ik ben wel benieuwd
Gebasseerd op de andere feedback lijkt het er op dat ik net even pech heb met de batch rails.... beetje bijvijlen lijkt dus inderdaad de beste oplossing.
Bedankt iedereen voor de feedback, en Michiel: goede tip over de temperatuur! had ik nog niet aan gedacht!
- Bijlagen
-
- Voorbeeld 3
- IMG_8877.JPG (89.62 KiB) 4409 keer bekeken
-
- Voorbeeld 2
- IMG_8876.JPG (104.24 KiB) 4409 keer bekeken
-
- voorbeeld 1
- IMG_8875.JPG (96.45 KiB) 4409 keer bekeken
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Re: Fleischmann rail ervaring
Die kleine ruimte kan echt geen kwaad. Kijk maar eens bij de mensen die digitaal rijden en dan een snede maken in de rails zodat de spoorstaaf niet tegen de andere aanzit, voor het elektrisch scheiden van secties.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Fleischmann rail ervaring
Ziet er niet bijzonder problematisch uit eigenlijk, ik zou het zo laten.
Wat al genoemd is, sectie scheidingen die je er later inzaagt zijn veel groter
Wat al genoemd is, sectie scheidingen die je er later inzaagt zijn veel groter
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus