zoals jullie hebben kunnen zien heb ik een draadje in de vraagbaak "servo " geopend gehad.
heb daar vragen gesteld over servo,s en daar bevredigende antwoorden op gekregen.
ook heb ik moeten concluderen dat het experiment op vorige bladzijden met betrekking tot het zelf maken van overwegbomen niet uitvoerbaar bleek te zijn mede door de te groot gemaakte slagbomen en tevens de onbruikbaarheid van de in mijn bezit zijnde servo.
maaaaar wat wel naar voren is gekomen is een bruikbaar bouwpakketje van Shapewafe voor relatief weinig geld.
dit samen met een servo van Conrad heeft dat toch weer perspectief geopend om door te gaan met het bouwen van dit project.
als alles gaat zoals ik verwacht dat het gaat hoef ik totaal maar €15.00 te investeren.
de benodigde relais en reedcontacten heb ik in mijn bezit.
zoals ik in draadje "Servo " al heb laten zien heb ik een bouwschema met elektronica gemaakt.
ik ben me er buitengewoon van bewust dat dit elektrotechnisch barts van de fouten maar gaat om het principe.
ook moet er nog een tweede bistabiel relais bijkomen voor de stroomaansturing van de servo maar voor de rest zou het volgens mij moeten kunnen.
ik geef de moed niet op en wil dit uiteindelijk toch werkend zien te krijgen zonder er nog al te veel in te moeten investeren.
al het positieve maar zeker ook het negatieve commentaar van harte welkom.