@ Dank je Joost, mijn naam is overigens André.
Het inbouwen van wisselaandrijvingen stond deze week noodgedwongen op een laag pitje. Ik wacht op een zending servo-switches van Rosoft (gisteren aangekomen).
De bouw was al zover gevorderd dat als tussendoortje de inbouw van de draaischijf ter hand kon worden genomen.
ik heb gekozen voor de draaischijf va Henk Kooiman. Het mechaniek en de besturing wordt geleverd, de brug en de kuil moeten zelf gebouwd worden.
De onderzijde van de draaischijf met mechaniek en de besturingseenheid.
De kuil heb ik gezaagd uit een stuk multiplex van 12 mm dik. Na het uitzagen beplak je het uitgezaagde stuk multiplex aan de zijkant met een strook schuurpapier en boor je een gat in het midden, waardoor een stuk draadeind wordt gestoken. Zet dit geval in een langzaam draaiende boormachine en werk het uitgezaagde gat af. Daarmee krijg je een aanvaardbaar resultaat.
Daarna bevestig je de draaischijf onder de kuil, zodanig dat de as in het midden van de kuil zit.
Voor de brug heb ik een langwerpige doos van styreen gemaakt die over het juk van de draaischijf geklemd kan worden.
Het spoor moet daarna zodanig op de brug gemonteerd worden dat het midden van het spoor exact samenvalt met het midden van de draaischijf=as.
Als dit naar wens is kunnen de resterende sporen aangebracht worden.
De brug en het spoor op de brug moeten nog verder afgebouwd worden.