Zelfbouw materieel (laatste update: Motorpost upgrade)
Re: Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen
Hoi Mickey,
Ik heb zelf lang getwijfeld of ik een Minitrix koploper ga 'opofferen' om er een Martinair versie van te maken, maar door jouw verslag ben ik helemaal om. Ze zien er geweldig uit.
Heb je de kappen nog voorbehandeld, zoals verf verwijderen en/of schuren ? Of heb je de primer op de originele laklaag aangebracht.
Persoonlijk ben ik nog al beducht voor het zachte plastic materiaal van Minitrix in combinatie met de celluloselakken van Phildie. Is je uiteindelijke witte kleur ook afkomstig van Phildie ?
Een KLM koploper staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje, maar ik denk dat de Martinair er door dit verhaal toch wat eerder is.
Je Sik-project is ook bijzonder gaaf, maar ik geef toch maar vooralsnog even de voorkeur aan de 3D geprinte versie van 3D-Builder Fred.
Groeten,
Pieter
Ik heb zelf lang getwijfeld of ik een Minitrix koploper ga 'opofferen' om er een Martinair versie van te maken, maar door jouw verslag ben ik helemaal om. Ze zien er geweldig uit.
Heb je de kappen nog voorbehandeld, zoals verf verwijderen en/of schuren ? Of heb je de primer op de originele laklaag aangebracht.
Persoonlijk ben ik nog al beducht voor het zachte plastic materiaal van Minitrix in combinatie met de celluloselakken van Phildie. Is je uiteindelijke witte kleur ook afkomstig van Phildie ?
Een KLM koploper staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje, maar ik denk dat de Martinair er door dit verhaal toch wat eerder is.
Je Sik-project is ook bijzonder gaaf, maar ik geef toch maar vooralsnog even de voorkeur aan de 3D geprinte versie van 3D-Builder Fred.
Groeten,
Pieter
Re: Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen
Hoi Pieter,
Ik heb de kappen wel eerst goed ontvet en licht opgeschuurd met een tandenborstel en cif. Met ontvetten gebruik ik gewoon dreft.
De witte kleur is de primer kleur. Deze vond ik prima lijken. De Phildie verf vind ik wel goed hechten op de primer. Het beste is ook binnen een paar uur over de primer heen te spuiten. Met andere primers heb ik namelijk de ervaring dat de Phildie verf los laat als je te lang wacht met spuiten over de primer.
Ik heb de kappen wel eerst goed ontvet en licht opgeschuurd met een tandenborstel en cif. Met ontvetten gebruik ik gewoon dreft.
De witte kleur is de primer kleur. Deze vond ik prima lijken. De Phildie verf vind ik wel goed hechten op de primer. Het beste is ook binnen een paar uur over de primer heen te spuiten. Met andere primers heb ik namelijk de ervaring dat de Phildie verf los laat als je te lang wacht met spuiten over de primer.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen
Bij mijn Martinair Koploper heb ik eerst de oude verf zo veel mogelijk verwijderd met ovenreiniger. Daarna de witte primer erop, het grijs en de transfers. Eigenlijk was het een relatief simpele klus.
Re: Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen
Hoe is het eigenlijk met de mDDM afgelopen?
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen
Goeie vraag Ron....
Ik ben er mee bezig as we speak
Meer info en plaatjes volgen nog.
Ik ben er mee bezig as we speak
Meer info en plaatjes volgen nog.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen
mooi gedaan, alleen jammer dat je de kleinspoor transfers voor de kop heb gebruikt, die kloppen helaas niet.
maar leuk om de koploper weer in een ander jasje te zien
Niels Spoorbiels
maar leuk om de koploper weer in een ander jasje te zien
Niels Spoorbiels
Als het er niet is, dan maken we het....
Re: Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen
Ik had de keuze tussen kloppende watertransfers en de niet kloppende van kleinspoor.
De watertransfers vallen bij mij af doordat je het altijd wel blijft zien.
De watertransfers vallen bij mij af doordat je het altijd wel blijft zien.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen
Afgelopen woensdag ben ik weer eens verder gegaan aan mijn mDDM
Allereerst moest ik het stoeltjesprobleem oplossen. Deze zijn erg teer en braken heel snel af.
Ik heb bij ieder bankje een druppeltje epoxy lijm onder gedaan zodat dit verstevigd is:
Vervolgens heb ik op de 2 tussen bakken de draaistellen en koppelingen er aan vast geplakt. Dit door middel van secondelijm en stukjes styreen:
Ook ben ik voor de motorwagen een koppelingshouder op maat gaan zagen en vijlen. Dit past gelukkig ook net. Zo kunnen straks alle bakken strak tegen elkaar op de baan rijden:
En dan nog even als laatste foto even alles achter elkaar gezet:
Allereerst moest ik het stoeltjesprobleem oplossen. Deze zijn erg teer en braken heel snel af.
Ik heb bij ieder bankje een druppeltje epoxy lijm onder gedaan zodat dit verstevigd is:
Vervolgens heb ik op de 2 tussen bakken de draaistellen en koppelingen er aan vast geplakt. Dit door middel van secondelijm en stukjes styreen:
Ook ben ik voor de motorwagen een koppelingshouder op maat gaan zagen en vijlen. Dit past gelukkig ook net. Zo kunnen straks alle bakken strak tegen elkaar op de baan rijden:
En dan nog even als laatste foto even alles achter elkaar gezet:
Laatst gewijzigd door mikey op 04 feb 2020 01:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
-
- Berichten: 1409
- Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43
Re: Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen
Dat wordt weer een mooi project zo Mike.
lekker bezig hoor!
Groeten Richard
lekker bezig hoor!
Groeten Richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Re: Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen
Thanks Richard! Je zat er naast toen ik er mee bezig was
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
-
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
- Locatie: Regio het Groene Hart
Re: Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen
Hee Mike,
Ik zat niet naast je.... maar het wordt erg mooi!
Groet,
Arjan
Ik zat niet naast je.... maar het wordt erg mooi!
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Re: Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen
Ik ben weer 2 avondjes verder gegaan aan de mDDM.
Van het stuurstandrijtuig en de 2 middenbakken heb ik nu ook de koppelingen geplaatst. Gewoonweg een paar strookjes styreen met secondenlijm eroverheen plakken:
Ook heb ik nog flink met de dremel in het onderstel zitten vrezen. De wielen liepen namelijk aan in het onderstel. Daar heb ik nu voor alle bakken voldoende ruimte gemaakt. Met de flm kortkoppelingen ziet het er dan zo uit:
Wordt vervolgd....
Van het stuurstandrijtuig en de 2 middenbakken heb ik nu ook de koppelingen geplaatst. Gewoonweg een paar strookjes styreen met secondenlijm eroverheen plakken:
Ook heb ik nog flink met de dremel in het onderstel zitten vrezen. De wielen liepen namelijk aan in het onderstel. Daar heb ik nu voor alle bakken voldoende ruimte gemaakt. Met de flm kortkoppelingen ziet het er dan zo uit:
Wordt vervolgd....
Laatst gewijzigd door mikey op 04 feb 2020 01:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen
Zoals beloofd zou ik nog een stukje schrijven van mijn class 77 met sound.
Ik heb gekozen voor de ESU en heb er een Doehler & Haass LS1511S speaker in gezet.
De standaard ESU locsound micro 4.0 speaker is namelijk veeeeel te groot
Na er een ei over gelegd te hebben heb ik besloten de sounddecoder in de dieseltank te plaatsen en de speaker past mooi bovenop in de al bestaande uitsparing.
Met een dremel heb ik eerst het overtollige plastic weggehaald tot de decoder past:
Hier zie je hoe ik de decoder nog een beetje aan het passen was in de tank. Dit was al na het vrezen van het chassis. Op een latere foto zul je zien dat ik toch besloten heb, deze om te draaien. Dit kwam beter uit voor de bedrading:
Allereerst ben ik begonnen met het chassis door de vrees heen te halen. Dit betekend van de onderzijde net zo veel wegvrezen tot je nog net onder het randje van de gleuf uitkomt. Het gaat om het randje waar de messing strook van de stroomafname in gaat. Deze moet nog klemmen.
Dan aan de zijkant een gleuf vrezen voor de bedrading. Dit was wel even puzzelen gezien aan de andere zijde het vliegwiel van de motor zit. Met een paar bochten en goed opletten dat je niet te diep gaat, heb ik een mooie route kunnen vinden:
Met flink wat secondelijm heb ik de decoder aan 1 chassishelft gelijmt. Let op dat je deze niet aan 2 chassishelfden plakt. Dan wordt dit wel lastig wanneer je hem weer uit elkaar wil halen voor onderhoud:
Met secondelijm plak ik draadje voor draadje in de uitsparing vast. Dit moet strak naast elkaar, anders past de kap er niet overheen.
Na het plakken zul je zien dat de draadjes er netjes bij zitten. Van de zwarte onderkap heb ik aan de zijkant nog wel wat van het ranje weg moeten vijlen, zodat de draadjes er niet stevig tegenaan drukken:
Dan moet de geluidsdecoder er nog tussen. Hiervoor heb ik een stukje dun styreen uitgesneden waar de speaker op zijn geheel opgeplakt wordt. Dit is dan de klankkast. Het totaale geheel kan je dan aan de styreenzijde weer aan 1 chassishelft plakken. Wederom voor het evenuteel later uit elkaar halen te vergemakkelijken.
Je kunt hierboven ook goed zien dat ik het originele NEM651 stekkertje eraf heb gesoldeerd. Deze was namelijk te dik, waardoor de kap er niet meer op paste. De draadjes heb ik rechtstreeks op de printplaat gesoldeerd.
Dan is het weer een kwestie van in elkaar zetten. Hier zie je dan ook dat ik de decoder toch omgedraaid heb :
Ik heb gekozen voor de ESU en heb er een Doehler & Haass LS1511S speaker in gezet.
De standaard ESU locsound micro 4.0 speaker is namelijk veeeeel te groot
Na er een ei over gelegd te hebben heb ik besloten de sounddecoder in de dieseltank te plaatsen en de speaker past mooi bovenop in de al bestaande uitsparing.
Met een dremel heb ik eerst het overtollige plastic weggehaald tot de decoder past:
Hier zie je hoe ik de decoder nog een beetje aan het passen was in de tank. Dit was al na het vrezen van het chassis. Op een latere foto zul je zien dat ik toch besloten heb, deze om te draaien. Dit kwam beter uit voor de bedrading:
Allereerst ben ik begonnen met het chassis door de vrees heen te halen. Dit betekend van de onderzijde net zo veel wegvrezen tot je nog net onder het randje van de gleuf uitkomt. Het gaat om het randje waar de messing strook van de stroomafname in gaat. Deze moet nog klemmen.
Dan aan de zijkant een gleuf vrezen voor de bedrading. Dit was wel even puzzelen gezien aan de andere zijde het vliegwiel van de motor zit. Met een paar bochten en goed opletten dat je niet te diep gaat, heb ik een mooie route kunnen vinden:
Met flink wat secondelijm heb ik de decoder aan 1 chassishelft gelijmt. Let op dat je deze niet aan 2 chassishelfden plakt. Dan wordt dit wel lastig wanneer je hem weer uit elkaar wil halen voor onderhoud:
Met secondelijm plak ik draadje voor draadje in de uitsparing vast. Dit moet strak naast elkaar, anders past de kap er niet overheen.
Na het plakken zul je zien dat de draadjes er netjes bij zitten. Van de zwarte onderkap heb ik aan de zijkant nog wel wat van het ranje weg moeten vijlen, zodat de draadjes er niet stevig tegenaan drukken:
Dan moet de geluidsdecoder er nog tussen. Hiervoor heb ik een stukje dun styreen uitgesneden waar de speaker op zijn geheel opgeplakt wordt. Dit is dan de klankkast. Het totaale geheel kan je dan aan de styreenzijde weer aan 1 chassishelft plakken. Wederom voor het evenuteel later uit elkaar halen te vergemakkelijken.
Je kunt hierboven ook goed zien dat ik het originele NEM651 stekkertje eraf heb gesoldeerd. Deze was namelijk te dik, waardoor de kap er niet meer op paste. De draadjes heb ik rechtstreeks op de printplaat gesoldeerd.
Dan is het weer een kwestie van in elkaar zetten. Hier zie je dan ook dat ik de decoder toch omgedraaid heb :
Laatst gewijzigd door mikey op 27 jan 2020 02:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: sound in class
Strakke ombouw Mike! echt netjes gedaan... De DH speakertjes zijn ook echt veel beter van kwaliteit! Ik bevestig de speaker met klankkast met dubbelzijdig tape op het chassis zodat deze niet ergens tegen aan kan trillen en daardoor het geluid vervormt.
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: sound in class
Inderdaad een strakke ombouw. Vraagt wel om een filmpje MET geluid natuurlijk
Grtz.
Peter
Grtz.
Peter
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: sound in class
Ik had ook een mooi filmpje gemaakt, maar is helaas verloren geraakt op mijn telefoon. Ik zal binnenkort een nieuw filmpje maken en posten.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: sound in class
Even wat stof wegblazen.... Uch uch.
Ik zit nog steeds niet stil. Van de vele lopende projecten heb ik er weer 2 af. Een FLM 1637 welke omgenummerd is naar een 1837. Helaas bij het verwijderen van het nummertje ging ik al snel te diep en moest de zijkanten weer opnieuw rood spuiten. Vervolgens heb ik hem ook een beetje vervuild:
En als 2e project is de ombouw van een motorpost kap naar een ERTMS versie. De kap heb ik los voor een koopje op de kop weten te tikken. Gezien ik al 3 onderstellen heb en de kappen makkelijk uitwisselbaar zijn hoeft hier geen extra onderstel bij. Voor de zwarte strepen halverwege de kap had ik transfers, maar deze waren helaas erg oud geworden en plakte niet meer. Deze heb ik uiteindelijk maar gespoten. Foto's zeggen meer dan woorden:
Ik zit nog steeds niet stil. Van de vele lopende projecten heb ik er weer 2 af. Een FLM 1637 welke omgenummerd is naar een 1837. Helaas bij het verwijderen van het nummertje ging ik al snel te diep en moest de zijkanten weer opnieuw rood spuiten. Vervolgens heb ik hem ook een beetje vervuild:
En als 2e project is de ombouw van een motorpost kap naar een ERTMS versie. De kap heb ik los voor een koopje op de kop weten te tikken. Gezien ik al 3 onderstellen heb en de kappen makkelijk uitwisselbaar zijn hoeft hier geen extra onderstel bij. Voor de zwarte strepen halverwege de kap had ik transfers, maar deze waren helaas erg oud geworden en plakte niet meer. Deze heb ik uiteindelijk maar gespoten. Foto's zeggen meer dan woorden:
Laatst gewijzigd door mikey op 27 jan 2020 04:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: 1837 en ERTMS)
Mike,
Schitterende ombouw projecten.
Zag een paar bladzijden terug dat je schilderstape gebruikte om een decoder te beschermen, lijkt mij niet het juiste materiaal, dit gaat uitdrogen en plakt dan niet meer.
Misschien is krimpkous een beter alternatief, die kan je in verschillende groottes krijgen.
Schitterende ombouw projecten.
Zag een paar bladzijden terug dat je schilderstape gebruikte om een decoder te beschermen, lijkt mij niet het juiste materiaal, dit gaat uitdrogen en plakt dan niet meer.
Misschien is krimpkous een beter alternatief, die kan je in verschillende groottes krijgen.
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: 1837 en ERTMS)
Dank je! Ik vermoed dat je mijn sik bedoelt. Daar zit de tape omheen om geen contact te maken tegen het chassis. Helaas is krimpkous net te dik en past de decoder niet meer Bij die sik zit nu alles goed geklemd en ook al zou het plaksel loslaten, dan kan het nog geen kant uit.BenQ schreef:Mike,
Schitterende ombouw projecten.
Zag een paar bladzijden terug dat je schilderstape gebruikte om een decoder te beschermen, lijkt mij niet het juiste materiaal, dit gaat uitdrogen en plakt dan niet meer.
Misschien is krimpkous een beter alternatief, die kan je in verschillende groottes krijgen.
Ik ben ook nog met een andere sik bezig en deze aan het voorzien van een zwaailamp, verlichting en schijnwerpers. Dat is een kleinere ESU decoder en daarbij kan ik waarschijnlijk wel krimpkous gebruiken.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: nieuwe botsneuz
En weer een update. Deze keer van een 6 tal botsneuzen:
Deze had ik al een tijdje in de primer staan en er al geel over gespoten.
4 hiervan worden geel/grijs, 1 blauwe met volledig gele neus en dan nog 1 blauwe met alleen geel voorvlak.
Vandaag ben ik weer even met NS grijs gaan kliederen
En dan komt altijd nog even het spannende moment van het tape los trekken:
Vervolgens heb ik ook nog even de draaistellen een extra zwarte laag gegeven. De laatste keer was deze niet dik genoeg.
Ik ben nu ook wachtende op nieuwe motortjes uit Tsjechië. Ik wil uiteindelijk in al mijn 1100en nieuwe motortjes plaatsen.
Het enige waar ik nog even over twijfel is om alle pantograven te vervangen voor die van Piko. Deze zijn vele malen gedetailleerder, maar helaas een stuk prijziger. 15 euro p.s. is niet bepaald goedkoop als ik al mijn 14 1100en wil voorzien.... Even een rekensommetje... 15x2 x14 = 420 euro
Misschien maar in delen doen net al de motortjes. Daar heb ik er nu eerste instantie 5 van in bestelling.
Deze had ik al een tijdje in de primer staan en er al geel over gespoten.
4 hiervan worden geel/grijs, 1 blauwe met volledig gele neus en dan nog 1 blauwe met alleen geel voorvlak.
Vandaag ben ik weer even met NS grijs gaan kliederen
En dan komt altijd nog even het spannende moment van het tape los trekken:
Vervolgens heb ik ook nog even de draaistellen een extra zwarte laag gegeven. De laatste keer was deze niet dik genoeg.
Ik ben nu ook wachtende op nieuwe motortjes uit Tsjechië. Ik wil uiteindelijk in al mijn 1100en nieuwe motortjes plaatsen.
Het enige waar ik nog even over twijfel is om alle pantograven te vervangen voor die van Piko. Deze zijn vele malen gedetailleerder, maar helaas een stuk prijziger. 15 euro p.s. is niet bepaald goedkoop als ik al mijn 14 1100en wil voorzien.... Even een rekensommetje... 15x2 x14 = 420 euro
Misschien maar in delen doen net al de motortjes. Daar heb ik er nu eerste instantie 5 van in bestelling.
Laatst gewijzigd door mikey op 27 jan 2020 04:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: nieuwe botsneuz
Dat is mooi strak spuitwerk Mike! Vakwerk. Wat zijn dat voor motortjes die je gaat inbouwen? Vijfpolige?
Ben
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: nieuwe botsneuz
Mooi strak gespoten. Kleuren komen ook aardig overeen, lijkt me.
Welke verf heb je hier gebruikt ?
Ben zelf ook met een dergelijk projectje bezig met Phildie verf. Na wat geklungel met te dikke lagen, begin ik het nu een beetje door te krijgen.
De originele pantografen kun je nog enigszins optisch verbeteren door de voetplaat dezelfde kleur als het dak te geven.
Voor een Mashima motortjes heb ik zelf een onlangs een ophanging ontworpen.
https://www.shapeways.com/product/YEHW5 ... d=64460818
Groeten,
Pieter
Welke verf heb je hier gebruikt ?
Ben zelf ook met een dergelijk projectje bezig met Phildie verf. Na wat geklungel met te dikke lagen, begin ik het nu een beetje door te krijgen.
De originele pantografen kun je nog enigszins optisch verbeteren door de voetplaat dezelfde kleur als het dak te geven.
Voor een Mashima motortjes heb ik zelf een onlangs een ophanging ontworpen.
https://www.shapeways.com/product/YEHW5 ... d=64460818
Groeten,
Pieter
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: nieuwe botsneuz
Heb je de order niet voorbij zien komen?Pjotr schreef:
Voor een Mashima motortjes heb ik zelf een onlangs een ophanging ontworpen.
https://www.shapeways.com/product/YEHW5 ... d=64460818
Ik heb er ook Phildie verf voor gebruikt. Ik verdun het 1:1 met thinner en spuit op ongeveer 1,75 bar. En inderdaad niet te dik spuiten. De 1e 3 tot 4 lagen (afhankelijk van de kleur) doe ik meestal iets dikker en dan de laatste laag spuit ik met wat minder verf. Dan zie je ook direct dat het bijna niet meer glanst.
Laatst gewijzigd door mikey op 01 jun 2018 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: nieuwe botsneuz
Dank je Ben!Bjor schreef:Dat is mooi strak spuitwerk Mike! Vakwerk. Wat zijn dat voor motortjes die je gaat inbouwen? Vijfpolige?
Ben
Het zijn de mashima motortjes waarover Pieter het had. Hij heeft er ook een draadje over gemaakt.
Klik hier voor het draadje van Pieter. Daar staat ook de link naar onze Tsjechische vrienden.
Je kan de motortjes en wormwieltjes niet rechtstreeks vanaf de site bestellen, maar als je netjes in het engels een mailtje stuurt, kan je het gewoon bestellen.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn zelfbouw materieel (laatste update: nieuwe botsneuz
Je advies met Phildie verf ga ik dit weekend opvolgen. Ik ben benieuwd.
Beetje glans is wat mij betreft wel wenselijk voor een goede hechting van de decals.
Zelf spuit ik met een Badger, die is best gevoelig voor de mate van verdunning en de druk. In combinatie met Phildie is dat best even oefenen. Maar als je dan de juiste combi hebt, dan kun je mooie resultaten bereiken.
Nog een suggestie voor je 1100: Vervang de isolatoren op het dak door losse van Eichorn met een stukje messing van 0.3 mm.
Dat maakt het nog mooier. Ik zal binnenkort een foto hiervan plaatsen.
Groeten,
Pieter
Beetje glans is wat mij betreft wel wenselijk voor een goede hechting van de decals.
Zelf spuit ik met een Badger, die is best gevoelig voor de mate van verdunning en de druk. In combinatie met Phildie is dat best even oefenen. Maar als je dan de juiste combi hebt, dan kun je mooie resultaten bereiken.
Nog een suggestie voor je 1100: Vervang de isolatoren op het dak door losse van Eichorn met een stukje messing van 0.3 mm.
Dat maakt het nog mooier. Ik zal binnenkort een foto hiervan plaatsen.
Groeten,
Pieter