Welke BR 103? (beige/rode uitvoering)
Welke BR 103? (beige/rode uitvoering)
Wil een nieuwe locomotief kopen.
Namelijk een br 103. De beige / rode uitvoering.
Welke merk heeft de beste uitvoering voor digital rijden?Zonder sound.
Er zit namelijk aardig wat prijs verschil tussen de diverse merken.
https://www.n-spoorstore.nl/nl/list-all ... mitstart=0
mvg ronald
Namelijk een br 103. De beige / rode uitvoering.
Welke merk heeft de beste uitvoering voor digital rijden?Zonder sound.
Er zit namelijk aardig wat prijs verschil tussen de diverse merken.
https://www.n-spoorstore.nl/nl/list-all ... mitstart=0
mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Re: Welke
Net niet goed gegoogled.
Kwam net de zelfde vraag tegen.
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=11163
Wordt dus en fleischmann.
mvg ronald
Kwam net de zelfde vraag tegen.
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=11163
Wordt dus en fleischmann.
mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Re: Welke
Ronald,
Ik ben sinds dit weekend in het bezit van een E03, de tijdperk 3 uitvoering dus,
Voor een leuke prijs kunnen kopen bij Hans op de beurs in Hilversum.
Een exemplaar uit 2014 (artikelnummer 737801) welke inmiddels al voorzien was van een decoder. (NEM651)
Kan niet anders zeggen dan een prachtige loc met mooie rijeigenschappen, motor loopt mooi rustig en gelijkmatig.
mvg
Freddy
Ik ben sinds dit weekend in het bezit van een E03, de tijdperk 3 uitvoering dus,
Voor een leuke prijs kunnen kopen bij Hans op de beurs in Hilversum.
Een exemplaar uit 2014 (artikelnummer 737801) welke inmiddels al voorzien was van een decoder. (NEM651)
Kan niet anders zeggen dan een prachtige loc met mooie rijeigenschappen, motor loopt mooi rustig en gelijkmatig.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Welke
Laatst heb ik op Ebay een 7376 van Fleischmann gekocht; optisch ziet deze er goed uit, de rij-eigenschappen weet ik nog niet aangezien ik er nog geen decoder in heb gezet. Er zit een typische Flesichamnn NEM-aansluiting in, stevig maar dwars op de printplaat dus amper ruimte voor een decoder. Dit geldt alleen voor de loc uit de tweede productieserie, de eerste heeft geen aansluiting.
Met de laatste versie van Arnold lijkt me ook niks mis, alleen is die uitverkocht.
Met de laatste versie van Arnold lijkt me ook niks mis, alleen is die uitverkocht.
Re: Welke (BR103 MOET IK KOPEN???)
Volgens mij bestaat er geen echt slechte versie van deze lok.
Alle recente modellen zijn echt prima loks (fleischmann, minitrix of arnold maakt dus niet uit) qua vorm zit arnold het meest accuraat (volgens de duitse experts)
Als je wat goedkoper en oudere lok wilt zou ik de trix links laten liggen. Fleischmann en Arnold zijn prima. (wel ff goed opletten of het een beetje fatsoenlijk onderhouden lok is)
Alle recente modellen zijn echt prima loks (fleischmann, minitrix of arnold maakt dus niet uit) qua vorm zit arnold het meest accuraat (volgens de duitse experts)
Als je wat goedkoper en oudere lok wilt zou ik de trix links laten liggen. Fleischmann en Arnold zijn prima. (wel ff goed opletten of het een beetje fatsoenlijk onderhouden lok is)
Re: Welke
Klopt het dat deze locomotief niet meer te koop is nieuw?
Zie hem niet staan op de fleischmann site?
mvg Ronald
Zie hem niet staan op de fleischmann site?
mvg Ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Re: Welke
Ja klopt; Fleischmann heeft deze productie afgerond. Er zijn geen doorlopend leverbare modellen meer zoals vroeger, maar fabrikanten werken tegenwoordig met batches. Ze noemen het soms ook wel 'eenmalige oplage'. Maar locs zoals de BR103, V200 en de BR 212 zijn echte evergreens. Dus die worden -al dan niet in een 'eenmalige oplage' of samen met bijv. een set rijtuigen- echt wel weer opnieuw uitgebracht. Overigens ook onder hetzelfde of erg gelijkend artikelnummer.
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Re: Welke
Persoonlijk vind ik de nieuwe FLMN versie optisch wat minder.
Dat zit hem in de NEM steekkoppelingsconstructie.
De loc ziet er maar raar uit met die dingen (vind ik). Ik heb ooit de 7376 nieuw
gekocht. Schitterend ding!
De Arnold ziet er inderdaad ook prima uit! Het beste is zelf kijken en oordelen bij
bijvoorbeeld de N-spoorstore.
Dat zit hem in de NEM steekkoppelingsconstructie.
De loc ziet er maar raar uit met die dingen (vind ik). Ik heb ooit de 7376 nieuw
gekocht. Schitterend ding!
De Arnold ziet er inderdaad ook prima uit! Het beste is zelf kijken en oordelen bij
bijvoorbeeld de N-spoorstore.
Re: Welke
Dat is de versie met langere kast (126mm vs 122mm), maar ook bij de MTX versie vind ik persoonlijk de lange kast "vreemd" uitzien.Nijboer schreef:Persoonlijk vind ik de nieuwe FLMN versie optisch wat minder.
Dat zit hem in de NEM steekkoppelingsconstructie.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Welke
Na een ongeval met een BR103 begin 70'er jaren, werden de cabines aangepast en verlengd. En omdat de remmen van de 103 te heet werden, verdween ook de stroomlijn aan de onderkant (soort spoiler). Dat verklaart de wat vreemde overhang over de voorste as.
De fabrikanten van deze modelspoormodellen valt 't dus niet helemaal aan te rekenen...
BR 103 220-0 in 'Touristik'-jurkje, Koblenz Lützel 2014 ©redskin
BR 103 220-0 in 'Touristik'-jurkje, Koblenz Lützel 2014 ©redskin
Minitrix
Fleischmann
De fabrikanten van deze modelspoormodellen valt 't dus niet helemaal aan te rekenen...
BR 103 220-0 in 'Touristik'-jurkje, Koblenz Lützel 2014 ©redskin
BR 103 220-0 in 'Touristik'-jurkje, Koblenz Lützel 2014 ©redskin
Minitrix
Fleischmann
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Re: Welke
Kijk weer wat bij geleerd.
mvg ronald
mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Re: Welke
Helaas wel het verkeerde volgens Wikipedia:
Die Form der Stirnseiten der Lokomotiven war aerodynamisch optimiert, dadurch gab es beengte Platzverhältnisse in den beiden Führerständen, über deren Gestaltung sich das Lok-Personal beklagte. Deshalb wurden sie ab der Maschine mit der Betriebsnummer 103 216 vergrößert und der gewonnene Raum für komfortablere Sitze genutzt. Die gesamte Lokomotive verlängerte sich damit um 70 cm
Dat heb ik ook bij beide versies, het is wat kaal onder de loc bij de koppeling. Ook staan de draaistellen bij de Minitrix versie niet goed. Al maakt dit alles niet uit als de vraag gaat om een oudere rood/beige versie.Overdijk schreef:Dat is de versie met langere kast (126mm vs 122mm), maar ook bij de MTX versie vind ik persoonlijk de lange kast "vreemd" uitzien.Nijboer schreef:Persoonlijk vind ik de nieuwe FLMN versie optisch wat minder.
Dat zit hem in de NEM steekkoppelingsconstructie.
Re: Welke BR 103? (beige/rode uitvoering)
Maar even de titel aangepast, nu is het tenminste duidelijk waar het over gaat.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Welke BR 103? (beige/rode uitvoering)
Ik neem aan dat je deze tekst bedoelt?Rick schreef:"Helaas wel het verkeerde volgens Wikipedia"
Vertel; wat is er precies verkeerd?Redskin schreef:Na een ongeval met een BR103 begin 70'er jaren, werden de cabines aangepast en verlengd. En omdat de remmen van de 103 te heet werden, verdween ook de stroomlijn aan de onderkant (soort spoiler). Dat verklaart de wat vreemde overhang over de voorste as.
De fabrikanten van deze modelspoormodellen valt 't dus niet helemaal aan te rekenen...
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Re: Welke BR 103? (beige/rode uitvoering)
De reden voor de aangepaste cabines, de aanleiding was geen ongeval maar gebrek aan comfort voor de machinisten.
Re: Welke BR 103? (beige/rode uitvoering)
Maar na een aantal eerdere incidenten wel was dat wel de aanleiding. Behalve een betere toegankelijkheid na een crash en ontsnappingsmogelijkheid voor de machinist, was inderdaad het comfort (bewegingsruimte, zitcomfort en later ook airco) van de machinist een issue. En dat mag zelfs onder de passieve veiligheid gerekend worden.
Iemand afserveren op basis van een Wiki-stukje is niet echt fair...
En nu weer terug naar de Ronald's topic.
Iemand afserveren op basis van een Wiki-stukje is niet echt fair...
En nu weer terug naar de Ronald's topic.
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController