Diorama Ösch Hafen
Re: Diorama Ösch Hafen
Je hebt zo wel een vergrootglas nodig om te vertrekstaten te kunnen lezen als ze op schaal zijn uitgeprint. Maar het gaat erom dat de Preiserleins het kunnen zien!
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
Onderwerp starter - Berichten: 5376
Het mooie is wel dat ik ze ook bijna op het echte formaat zou kunnen afdrukken. Ik ga vandaag alles printen wat ik nog nodig heb en dan de halte palen met borden en vertrekstaatvenster maken.
Gister ben ik nog tot na 1.00u door gegaan en heb de trinkhalle nog afgemaakt en de bestrating een andere kleur gegeven aansluitend bij de perron en het stationsplein. De hellingbaan naar het passagiersschip heb ik ook van poppetjes voorzien, nu kan ik dat vandaag verder verouderen.
Groetjes Michiel
Gister ben ik nog tot na 1.00u door gegaan en heb de trinkhalle nog afgemaakt en de bestrating een andere kleur gegeven aansluitend bij de perron en het stationsplein. De hellingbaan naar het passagiersschip heb ik ook van poppetjes voorzien, nu kan ik dat vandaag verder verouderen.
Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 20 jan 2019 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Ziet er goed uit Michiel. Die Trinkhalle (kiosk) is ook mooi geworden.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Het begint nu aardig op te schieten, het 2e schip staat op z'n plek, de trinkhalle en vis imbiss ook, lantaarnpalen en bushaltepalen zijn geplaatst en ik heb nog wat belijning op de weg aangebracht.
Nu nog wat kleine aankleding plaatsen en dan kunnen de overige poppetjes er ook op. Misschien moet ik ook nog even 2 abri's maken.
Groetjes Michiel
Nu nog wat kleine aankleding plaatsen en dan kunnen de overige poppetjes er ook op. Misschien moet ik ook nog even 2 abri's maken.
Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 20 jan 2019 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Vandaag heb ik het diorama verder van poppetjes voorzien. Dat ging door de constante spiertrillingen nogal moeizaam wat de helft tikte ik gelijk weer om. Verder heb ik de 2 abri's afgemaakt en geplaatst en ik heb wat bomen in bloembakken geplaatst. Het is nu bijna alleen wachten op de voertuigen al moet er hier en daar nog wat verouderd worden en moet er zeker nog een 2e vernislaag voor het water op.
Deze foto van de halte borden en haltevertrekstaatvensters had ik even gemist op m'n camera en daarom nog niet gepost.
Groetjes Michiel
Deze foto van de halte borden en haltevertrekstaatvensters had ik even gemist op m'n camera en daarom nog niet gepost.
Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 20 jan 2019 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Het diorama is af:
Het bouwen van dit diorama koste veel meer tijd dan van te voren gedacht. Als je bij een hoop dingen je eerst moet gaan proberen te verdiepen in wat je wil bouwen ben je snel heel veel tijd kwijt. Ik ben op zich zeer tevreden met het resultaat maar ik zie rond het water nog wel zat ruimte voor verbetering maar dat is dan ook het deel waar ik niet helemaal wist wat ik aan het doen was.
Groetjes Michiel
Het bouwen van dit diorama koste veel meer tijd dan van te voren gedacht. Als je bij een hoop dingen je eerst moet gaan proberen te verdiepen in wat je wil bouwen ben je snel heel veel tijd kwijt. Ik ben op zich zeer tevreden met het resultaat maar ik zie rond het water nog wel zat ruimte voor verbetering maar dat is dan ook het deel waar ik niet helemaal wist wat ik aan het doen was.
Groetjes Michiel