loc blijft staan met verlichting aan
-
Onderwerp starter - Berichten: 44
loc blijft staan met verlichting aan
hallo,
ik heb gister met hulp van m'n vader een fleischmann BR64 gedigitaliseerd maar er doet zich een probleem voor namelijk dat de loc met de verlichting aan stil blijft staan en er geen beweging in te krijgen is, er zit een lenz silver mini in de loc en ik heb een fleischmann multimaus als besturing.
iemand die weet hoe dit op te lossen is?
alvast bedankt.
Mvg.
Mathijs
ik heb gister met hulp van m'n vader een fleischmann BR64 gedigitaliseerd maar er doet zich een probleem voor namelijk dat de loc met de verlichting aan stil blijft staan en er geen beweging in te krijgen is, er zit een lenz silver mini in de loc en ik heb een fleischmann multimaus als besturing.
iemand die weet hoe dit op te lossen is?
alvast bedankt.
Mvg.
Mathijs
N spoor baan 4X1 meter in aanbouw
-
Re: loc blijft staan met verlichting aan
of misschien kan iemand mij vertellen hoe ik de locdecoder weer kan resetten, want als ie weer terug staat op fabrieksinstellingen krijg ik hem denk ik wel aan de gang.
Mvg.
Mathijs
Mvg.
Mathijs
Heb je de decoder toevallig niet verkeerd-om geïnstalleerd?
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Als de lok is uitgevoerd met een nem stekker verbinding, dan de decoder eruit 180 gr draaien en er opnieuw in steken.
Het heeft er alle schijn van dat de decoder verkeerdom is aangesloten.
Mvg
Wim.
Het heeft er alle schijn van dat de decoder verkeerdom is aangesloten.
Mvg
Wim.
-
hij is niet verkeerd om aangesloten, en de loc heeft ook geen NEM stekker verbinding, de loc reed gister heel eventjes en toen ik vanmorgen het loc adres had veranderd van 3 naar 2 en dat ook had gedaan in de multimaus reed de loc niet meer en bleef met de verlichting aan bewegloos staan :S maar is er toevallig iemand die weer hoe ik met een multimaus de decoder naar fabrieksinstellingen kan terugzetten? vanaf daar lukt het wel denk ik.
Mvg.
Mathijs
Mvg.
Mathijs
Als het goed is staat dit in de handleiding van je decoder. Je moet een of andere CV op een bepaalde waarde zetten en dan worden alle waardes gereset.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
ik zal even zoek in de decoder handleiding, mmocht er iemand zijn die weet welke cv hoe moet worden gezet om de decoder te resetter hoor ik het graag
Mvg.
Mathijs
Mvg.
Mathijs
Dit staat in de handleiding
Resetting the decoder to Factory Default
If you wish to reset all the decoder CVs to its factory setting, enter a value
33 or a value of 8 in CV8
Mvg
Henk
Resetting the decoder to Factory Default
If you wish to reset all the decoder CVs to its factory setting, enter a value
33 or a value of 8 in CV8
Mvg
Henk
De bouw van mijn N-Spoorbaan
Raptor
Raptor
-
ik heb dit geprobeert maar dan geeft de multimaus een error1 aan wat inhoud dat het niet mogelijk is de decoder zo te programeren.
mocht er iemand zijn die mij kan helpen hoor ik het heeeeeeeel graag.
Mvg.
Mathijs
mocht er iemand zijn die mij kan helpen hoor ik het heeeeeeeel graag.
Mvg.
Mathijs
Dit is een CV waar je normaal gesproken niets naar toe kunt schrijven, lees aan veranderen. alle systemen zullen als reactie op deze reset reageren met een foutmelding. Dus Error 1 is normaal.
Dit staat in de handleiding van de Multi-Maus als verklaring.
ERR 1: Programmeren wordt niet ondersteund
Dus geheel volgens verwachting.
Lok wil niet rijden verlichting brand, maar kun je die ook aan en uitzetten?
Mvg
Wim.
Dit staat in de handleiding van de Multi-Maus als verklaring.
ERR 1: Programmeren wordt niet ondersteund
Dus geheel volgens verwachting.
Lok wil niet rijden verlichting brand, maar kun je die ook aan en uitzetten?
Mvg
Wim.
-
nee ik kan de verlichting niet uitzetten, alleen door de spanning van de baan af te halen met de stop knop of door gewoon de stekken uit het stopcontact te halen.
Mvg.
Mathijs
Mvg.
Mathijs
Heeft de decoder dan wel de adreswijziging aangenomen..probeer eens op oud adres...mmaatthhiijjss schreef:nee ik kan de verlichting niet uitzetten, alleen door de spanning van de baan af te halen met de stop knop of door gewoon de stekken uit het stopcontact te halen.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
-
hij heeft de adreswijzingwel opgenomen want als ik op adres 2 iets aan de decoderinstallingen wil veranderen hoor je de trein heel iets schokken/een geluidje maken wat m'n andere digitale loc(BR38 ook deed toen ik doe van nummer 3 naar nummer 1 zette.
Mvg.
Mathijs
Mvg.
Mathijs
Is niet altijd het geval, kan bij "uitlezen" ook schokken.mmaatthhiijjss schreef:hij heeft de adreswijzingwel opgenomen want als ik op adres 2 iets aan de decoderinstallingen wil veranderen hoor je de trein heel iets schokken/een geluidje maken wat m'n andere digitale loc(BR38 ook deed toen ik doe van nummer 3 naar nummer 1 zette.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
-
ok, dat wist ik niet, ik ben nieuw met digitaal(ik had eerst marklin digitaal maar dat is met het mobile station het artikelnummer zoeken en klaar is kees).
hopelijk kan iemand me helpen het probleem op te lossen
Mvg.
Mathijs
hopelijk kan iemand me helpen het probleem op te lossen
Mvg.
Mathijs
Als ik dit zo allemaal lees, dan heb ik toch zo mijn twijfels over de juiste inbouw van de decoder.
Maak eens wat foto's waarop te zien is hoe en waar het allemaal is aangesloten. Ik heb zo het vermoedde dat de decoder reeds is overleden.
Mvg
Wim.
Maak eens wat foto's waarop te zien is hoe en waar het allemaal is aangesloten. Ik heb zo het vermoedde dat de decoder reeds is overleden.
Mvg
Wim.
-
eh nou ik denk en hoopr voral niet dat de decoder al overleden is, want hoe kan het dat hij gisteren nog wel werkte maar sinds ik het adres van de decoder heb veranderd niet meer?
Mvg.
Mathijs
Mvg.
Mathijs
Mathijs,
Als je nu eens begint met ons voldoende informatie te geven over wat je gedaan hebt en wat het verleden is van de lok met decoder. Hoelang bijvoorbeeld heeft de lok gewerkt op de fabrieks instellingen, zo maar een paar centimeter of rondjes achter elkaar en in beide rijrichtingen.
Wij kunnen, en ik in ieder geval niet, ruiken of door onze glazenbol zien wat er allemaal aan de hand is. Dus kom met voldoende informatie, dan ben je misschien verder te helpen.
Mvg
Wim.
Als je nu eens begint met ons voldoende informatie te geven over wat je gedaan hebt en wat het verleden is van de lok met decoder. Hoelang bijvoorbeeld heeft de lok gewerkt op de fabrieks instellingen, zo maar een paar centimeter of rondjes achter elkaar en in beide rijrichtingen.
Wij kunnen, en ik in ieder geval niet, ruiken of door onze glazenbol zien wat er allemaal aan de hand is. Dus kom met voldoende informatie, dan ben je misschien verder te helpen.
Mvg
Wim.
-
nou de decoder is gisteren in de loc gekomen en heeft toen gewerkt in beide rijrichtingen(ik had toen het adres al veranderd naar nummer 2), niet heel erg veel omdat ik nog het spoor op mijn modelspoortafel vast aan het maken was, dat was vandaag klaar, met een andere loc heb ik testrondjes gereden om te kijken waar er storingen in het spoor zaten, op die plekken het spoor schoongemaakt tot alles goed werkte locje er op gezet maar was geen beweging in te krijgen en de lampen kon ik niet uitzetten.
ik hoop dat dit genoeg info is.
Mvg
Mathijs
ik hoop dat dit genoeg info is.
Mvg
Mathijs
Helaas, maar dan kan ik je niet verder helpen. Of misschien toch, je weet dat de decoder na een reset op adres 3 staat. Werkt adres 3 dan misschien wel voor deze lok.
Mvg
Wim.
Mvg
Wim.
-
ook op adres doet de loc niets
Mvg.
Mathijs
Mvg.
Mathijs
Welke decoder zit er in de locomotief, en hoe zit ie erin: NEM stekker of met draadjes vastgesoldeerd?
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
in de loc zit een lenz silver mini met draadjes gesoldeerd.
Mvg.
Mathijs
Mvg.
Mathijs
@michiel. Een lens silver met draad gesoldeerd
nou volgens mij zit er gewoon kortsluiting in of is ie overleden.
Test hem eens zonder behuizing.
Als dit niet werkt pak een multimeter en check dan nog eens goed op kortsluiting.
Weer geen succes. Bouw hem even terug naar analoog en test hem nog eens. Dan moet hij het absoluut doen. Dan kun je er van uit gaan dat je decoder overleden is.
Ik zou de decoder er uit halen. Een kuehn of tran decoder kopen en opnieuw inbouwen.
nou volgens mij zit er gewoon kortsluiting in of is ie overleden.
Test hem eens zonder behuizing.
Als dit niet werkt pak een multimeter en check dan nog eens goed op kortsluiting.
Weer geen succes. Bouw hem even terug naar analoog en test hem nog eens. Dan moet hij het absoluut doen. Dan kun je er van uit gaan dat je decoder overleden is.
Ik zou de decoder er uit halen. Een kuehn of tran decoder kopen en opnieuw inbouwen.
Goed, heb het al eerder geschreven en gevraagd, maar maak gewoon even wat foto's van het binnenwerk. Dan kijken we even met je mee.
Mvg
Wim.
Mvg
Wim.