Altwied im Westerwald
Re: Altwied im Westerwald
Hi Wim, ook maar weer begonnen zie ik
Je hobby; solderen
Tunnel portalen maken is meer jou ding! Ik lees wat over keuze stres
Als je er eenmaal uit bent en je hebt iets unieks gemaakt, geeft dat wel voldoening.
Succes met het maken van de juiste keuze, groet
Erwin.
Je hobby; solderen
Tunnel portalen maken is meer jou ding! Ik lees wat over keuze stres
Als je er eenmaal uit bent en je hebt iets unieks gemaakt, geeft dat wel voldoening.
Succes met het maken van de juiste keuze, groet
Erwin.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Hoi Erwin,
Inderdaad, ik ben liever met die tunnel bezig.
Iets noordelijker in het Westerwald ligt de Marienthaler tunnel (tussen Altenkirchen en Au). Deze heeft ook aardig wat franje. In de volgende link een gratis voorproefje van een Eisenbahn Journal (oude special uit 1992):
https://shop.vgbahn.info/media/pdf/Vors ... 539201.pdf
Op pag 8 is de tunnel te zien. Waarschijnlijk ga ik ook zoiets bouwen. Niet exact, maar in dezelfde stijl. Deze lijn is tenslotte in dezelfde tijd en regio gebouwd als mijn fictieve lijntje.
En op pagina 7 staat het stationsgebouw van Wilsenroth dat ik nog een keer in model wil nabouwen. Maar dan moet ik eerst een degelijk stationsemplacement bouwen, want voor Altwied is het iets teveel van het goede. Mijn haltegebouwtje is daar voldoende.
Groet, Wim
Inderdaad, ik ben liever met die tunnel bezig.
Iets noordelijker in het Westerwald ligt de Marienthaler tunnel (tussen Altenkirchen en Au). Deze heeft ook aardig wat franje. In de volgende link een gratis voorproefje van een Eisenbahn Journal (oude special uit 1992):
https://shop.vgbahn.info/media/pdf/Vors ... 539201.pdf
Op pag 8 is de tunnel te zien. Waarschijnlijk ga ik ook zoiets bouwen. Niet exact, maar in dezelfde stijl. Deze lijn is tenslotte in dezelfde tijd en regio gebouwd als mijn fictieve lijntje.
En op pagina 7 staat het stationsgebouw van Wilsenroth dat ik nog een keer in model wil nabouwen. Maar dan moet ik eerst een degelijk stationsemplacement bouwen, want voor Altwied is het iets teveel van het goede. Mijn haltegebouwtje is daar voldoende.
Groet, Wim
Laatst gewijzigd door Wim H op 19 dec 2018 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Hi Wim,
Mooie inspiratie deze nostalgische plaatjes.
Als basis voor het tunnelportaal heeft Faller profi wellicht een portaal, dan hoef je hem verder alleen nog op te leuken met torentjes, kantelen etc.
Volgens mij is dit er een (1) die niet zo een enorme opening heeft.
Hieronder een linkje naar onze sponsor
https://www.n-spoorstore.nl/nl/n-spoor/ ... st-blokken.
Succes met de plannen ik blijf je volgen.
Erwin.
Mooie inspiratie deze nostalgische plaatjes.
Als basis voor het tunnelportaal heeft Faller profi wellicht een portaal, dan hoef je hem verder alleen nog op te leuken met torentjes, kantelen etc.
Volgens mij is dit er een (1) die niet zo een enorme opening heeft.
Hieronder een linkje naar onze sponsor
https://www.n-spoorstore.nl/nl/n-spoor/ ... st-blokken.
Succes met de plannen ik blijf je volgen.
Erwin.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Hoi Erwin,
Bedankt voor de suggestie! Op het eerste gezicht lijkt dit Faller portaal inderdaad wat kleiner, maar volgens de site is de hoogte van de opening 52 mm. Dat is gelijk aan het portaal van Noch dat ik heb, en dat is toch behoorlijk groot. Ter vergelijking: het papieren sjabloon dat ik gemaakt heb, is slechts 34 mm hoog (boven de spoorstaaf).
Ik denk dat ik in de kerstvakantie eens een poging met XPS schuim ga doen. Ik heb hier nog een plaatje liggen. Ik heb het spul nooit gebruikt, maar eens moet het de 1e keer zijn. En anderen weten er ook erg mooie resultaten mee te bereiken
Groet, Wim
Bedankt voor de suggestie! Op het eerste gezicht lijkt dit Faller portaal inderdaad wat kleiner, maar volgens de site is de hoogte van de opening 52 mm. Dat is gelijk aan het portaal van Noch dat ik heb, en dat is toch behoorlijk groot. Ter vergelijking: het papieren sjabloon dat ik gemaakt heb, is slechts 34 mm hoog (boven de spoorstaaf).
Ik denk dat ik in de kerstvakantie eens een poging met XPS schuim ga doen. Ik heb hier nog een plaatje liggen. Ik heb het spul nooit gebruikt, maar eens moet het de 1e keer zijn. En anderen weten er ook erg mooie resultaten mee te bereiken
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Altwied im Westerwald
Dat moet je zeker proberen Wim. Ook ik wat niet tevreden met de bestaande portalen en ben zelf gaan knutselen. XPS leent zich daar heel goed voor.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: Altwied im Westerwald
Hallo Wim,
Uit de beschrijving van Faller concludeer ik, dat dit portaal “ook voor bovenleiding” is geschikt. Vandaar dat het zo hoog is. Eventueel zou je er aan de onderzijde wat vanaf kunnen zagen/vijlen.
Busch 8190, zie onze sponsor, heeft ook een uitgesproken stoomloc-portaal in het sortiment…..
Uit de beschrijving van Faller concludeer ik, dat dit portaal “ook voor bovenleiding” is geschikt. Vandaar dat het zo hoog is. Eventueel zou je er aan de onderzijde wat vanaf kunnen zagen/vijlen.
Busch 8190, zie onze sponsor, heeft ook een uitgesproken stoomloc-portaal in het sortiment…..
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Hallo Rob,
Bedankt voor de suggestie van Busch. Volgens mij heb ik die Busch dingen nog ergens liggen. Ze zijn inderdaad kleiner, maar volgens mij nog steeds groter dan wat ik wil. Waarschijnlijk ga ik het met XPS proberen. Daar kan ik ook de vleugelmuren van maken.
Bild 9 op de volgende site laat zien wat ik zoek qua grootte ("kleinte"):
http://www.forum.hunsrueckquerbahn.de/v ... hp?t=42624
Dit is in de Eifel (Neuerburg). Met wat leuke tierelantijntjes op het portaal
In het Westerwald is deze tunnel te vinden (op de Holzbachtalbahn, van Siershahn naar Altenkirchen):
https://www.imgrumweb.com/post/Bbjmm00hVSf
Dit is de tunnel bij Döttesfeld (ook wel Seifener Tunnel genoemd).
In het volgende draadje is ook een mooie foto van deze tunnel te vinden:
http://www.henningvoosen.de/Site/Grosse ... 0086-0.htm
Een BR215 die net de tunnel uitrijdt. Sowieso een mooi foto serie!
Wel even scrollen voor de tunnel: ongeveer in het midden (zoek op fotobijschrift "Tunnel bei Döttesfeld")
Groet, Wim
Bedankt voor de suggestie van Busch. Volgens mij heb ik die Busch dingen nog ergens liggen. Ze zijn inderdaad kleiner, maar volgens mij nog steeds groter dan wat ik wil. Waarschijnlijk ga ik het met XPS proberen. Daar kan ik ook de vleugelmuren van maken.
Bild 9 op de volgende site laat zien wat ik zoek qua grootte ("kleinte"):
http://www.forum.hunsrueckquerbahn.de/v ... hp?t=42624
Dit is in de Eifel (Neuerburg). Met wat leuke tierelantijntjes op het portaal
In het Westerwald is deze tunnel te vinden (op de Holzbachtalbahn, van Siershahn naar Altenkirchen):
https://www.imgrumweb.com/post/Bbjmm00hVSf
Dit is de tunnel bij Döttesfeld (ook wel Seifener Tunnel genoemd).
In het volgende draadje is ook een mooie foto van deze tunnel te vinden:
http://www.henningvoosen.de/Site/Grosse ... 0086-0.htm
Een BR215 die net de tunnel uitrijdt. Sowieso een mooi foto serie!
Wel even scrollen voor de tunnel: ongeveer in het midden (zoek op fotobijschrift "Tunnel bei Döttesfeld")
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Hi Wim,Wim H schreef:Hoi Erwin,
Bedankt voor de suggestie! Op het eerste gezicht lijkt dit Faller portaal inderdaad wat kleiner, maar volgens de site is de hoogte van de opening 52 mm. Dat is gelijk aan het portaal van Noch dat ik heb, en dat is toch behoorlijk groot. Ter vergelijking: het papieren sjabloon dat ik gemaakt heb, is slechts 34 mm hoog (boven de spoorstaaf).
Ik denk dat ik in de kerstvakantie eens een poging met XPS schuim ga doen. Ik heb hier nog een plaatje liggen. Ik heb het spul nooit gebruikt, maar eens moet het de 1e keer zijn. En anderen weten er ook erg mooie resultaten mee te bereiken
Groet, Wim
Het is bijna kerstvakantie! Ik ben benieuwd hoe het portaal uit XPS schuim gaat worden.
Met veel plezier zie ik alle mooie foto's voorbijkomen met schitterende voorbeelden.
Fijne dagen
Erwin.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Ik ben ook benieuwd Erwin!
Tijdens het surfen kwam ik dit filmpje nog tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=WRyfOicRDuw
10 minuten film met een BR 215 over oa de Holzbachtalbahn door het Westerwald (lente 2014).
Een paar mooie opnames zijn deze:
1:45 BR 215 piept uit de tunnel bij Marienthal (ook klein omgrenzingsprofiel)
4:22 achtervolging van de trein vanaf de weg die vlak aan het spoor ligt.
7:02 de tunnel bij Seifen/Doettesfeld
Ik heb heerlijk genoten! Beter nog: mijn dochtertje zat bij mij op schoot en keek laaiend enthousiast toe! Met een beetje geluk heb ik het virus toch kunnen overdragen
Groet, Wim
Tijdens het surfen kwam ik dit filmpje nog tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=WRyfOicRDuw
10 minuten film met een BR 215 over oa de Holzbachtalbahn door het Westerwald (lente 2014).
Een paar mooie opnames zijn deze:
1:45 BR 215 piept uit de tunnel bij Marienthal (ook klein omgrenzingsprofiel)
4:22 achtervolging van de trein vanaf de weg die vlak aan het spoor ligt.
7:02 de tunnel bij Seifen/Doettesfeld
Ik heb heerlijk genoten! Beter nog: mijn dochtertje zat bij mij op schoot en keek laaiend enthousiast toe! Met een beetje geluk heb ik het virus toch kunnen overdragen
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54
Re: Altwied im Westerwald
Prachtig! En wat een ideeen voor scenery.....
Windows 11, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Inderdaad! Ik kan ontzettend genieten van bv zo'n stapel brandhout die ergens ligt opgestapeld in een veldje direct aan het spoor. (6:07)
Groet, Wim
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Mooi filmpje met leuke voorbeelden voor op de baan.
Dat brandhout was mij ook al opgevallen, dacht nog leuk voor op de baan (ga ik zeker doen).
Ook de treinachtervolging is fraai je ziet die 215 mooi in de bocht hangen (verkanting, vaak vergeten op de modelspoorbaan).
Fijne dagen!!! (lekker bouwen, als je bent ingesneeuwd)
Groet,
Erwin.
Dat brandhout was mij ook al opgevallen, dacht nog leuk voor op de baan (ga ik zeker doen).
Ook de treinachtervolging is fraai je ziet die 215 mooi in de bocht hangen (verkanting, vaak vergeten op de modelspoorbaan).
Fijne dagen!!! (lekker bouwen, als je bent ingesneeuwd)
Groet,
Erwin.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
City Bahn in het Wiedtal?
Om te beginnen wil ik eerst iedereen een Gelukkig Nieuwjaar toewensen! Veel gezondheid, voorspoed maar ook plezier! Dat laatste mag dan in ieder geval deels door de hobby worden gebracht
Kijkend naar het afgelopen jaar heb ik 'niet heel erg veel' aan de hobby gedaan (om eens een understatement te gebruiken...) Als ik in dit draadje de foto's van een jaar geleden bekijk, moet ik helaas vaststellen dat de baan er eigenlijk nagenoeg hetzelfde uitziet. Nou ja, het is niet anders. Blijkbaar bouw ik gewoon heel langzaam. Desalniettemin is er voortgang.
De foto hieronder heb ik vandaag genomen. Hij laat zien dat er in Altwied toch heel wat voortgang is, en dan wel in de tijd... Eigenlijk speelt mijn baan zich rond 1970 af, maar inmiddels lijken we midden in de jaren 80 te zitten:
In 1985 begon de DB op een paar testtrajecten met een nieuw type trein om het regionale personenverkeer aantrekkelijker te maken: de City Bahn. Deze reed onder andere tussen Keulen en Gummersbach en bestond uit een BR 218 met gemoderniseerde Silberlinge. Uiterlijk werden ze ook aangepast: fel oranje met licht en donker grijs. Het verhaal was behoorlijk succesvol en de reizigersaantallen namen aanzienlijk toe. Voor meer info zie:
https://de.wikipedia.org/wiki/City-Bahn_(Zuggattung)
Nu blijkt dat de DB ze ook op de Wiedtalbahn heeft ingezet, tussen Koblenz en Altenkirchen. Op de foto hierboven komt een omgeschilderde BR 218 net uit de Rockenfeldtunnel gereden om iets later kort in Altwied te stoppen. Blijkbaar waren er nog niet genoeg aangepaste Silberlingen beschikbaar, want het eerste rijtuig is duidelijk een standaard Silberling.
Tot zover mijn fantasie... De oorzaak is eigenlijk een uitgave van Eisenbahn Journal van afgelopen juni:
https://shop.vgbahn.info/eisenbahn-jour ... _4642.html
Hierin stond een artikel over de City Bahn. Het verhaal inspireerde mij en na wat verder lezen, bedacht ik dat er ook best een City Bahn tussen Koblenz en Altenkirchen had kunnen rijden.
Nu nog de modellen vinden. De lok en rijtuigen zijn in het verleden wel gemaakt, maar tegenwoordig helaas niet meer in produktie. Tweede hands zijn ze nog wel te vinden en afgelopen december kon ik op catawiki de lok voor weinig geld op de kop tikken. Met de kerst was ik weer in het vaderland en inmiddels rijdt hij bij mij op de baan.
Het is een mooi kleuraccent tussen het standaard "alt-rot" of "ozean-blau". Nu nog een setje rijtuigen op de kop tikken en dan heb ik een mooi stammetje dat tussen de kopsporen van mijn schaduwstation kan pendelen. Mits ik nu echt opschiet met de electra...
Groet, Wim
Om te beginnen wil ik eerst iedereen een Gelukkig Nieuwjaar toewensen! Veel gezondheid, voorspoed maar ook plezier! Dat laatste mag dan in ieder geval deels door de hobby worden gebracht
Kijkend naar het afgelopen jaar heb ik 'niet heel erg veel' aan de hobby gedaan (om eens een understatement te gebruiken...) Als ik in dit draadje de foto's van een jaar geleden bekijk, moet ik helaas vaststellen dat de baan er eigenlijk nagenoeg hetzelfde uitziet. Nou ja, het is niet anders. Blijkbaar bouw ik gewoon heel langzaam. Desalniettemin is er voortgang.
De foto hieronder heb ik vandaag genomen. Hij laat zien dat er in Altwied toch heel wat voortgang is, en dan wel in de tijd... Eigenlijk speelt mijn baan zich rond 1970 af, maar inmiddels lijken we midden in de jaren 80 te zitten:
In 1985 begon de DB op een paar testtrajecten met een nieuw type trein om het regionale personenverkeer aantrekkelijker te maken: de City Bahn. Deze reed onder andere tussen Keulen en Gummersbach en bestond uit een BR 218 met gemoderniseerde Silberlinge. Uiterlijk werden ze ook aangepast: fel oranje met licht en donker grijs. Het verhaal was behoorlijk succesvol en de reizigersaantallen namen aanzienlijk toe. Voor meer info zie:
https://de.wikipedia.org/wiki/City-Bahn_(Zuggattung)
Nu blijkt dat de DB ze ook op de Wiedtalbahn heeft ingezet, tussen Koblenz en Altenkirchen. Op de foto hierboven komt een omgeschilderde BR 218 net uit de Rockenfeldtunnel gereden om iets later kort in Altwied te stoppen. Blijkbaar waren er nog niet genoeg aangepaste Silberlingen beschikbaar, want het eerste rijtuig is duidelijk een standaard Silberling.
Tot zover mijn fantasie... De oorzaak is eigenlijk een uitgave van Eisenbahn Journal van afgelopen juni:
https://shop.vgbahn.info/eisenbahn-jour ... _4642.html
Hierin stond een artikel over de City Bahn. Het verhaal inspireerde mij en na wat verder lezen, bedacht ik dat er ook best een City Bahn tussen Koblenz en Altenkirchen had kunnen rijden.
Nu nog de modellen vinden. De lok en rijtuigen zijn in het verleden wel gemaakt, maar tegenwoordig helaas niet meer in produktie. Tweede hands zijn ze nog wel te vinden en afgelopen december kon ik op catawiki de lok voor weinig geld op de kop tikken. Met de kerst was ik weer in het vaderland en inmiddels rijdt hij bij mij op de baan.
Het is een mooi kleuraccent tussen het standaard "alt-rot" of "ozean-blau". Nu nog een setje rijtuigen op de kop tikken en dan heb ik een mooi stammetje dat tussen de kopsporen van mijn schaduwstation kan pendelen. Mits ik nu echt opschiet met de electra...
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Goedemorgen allemaal,
Afgelopen weekend heb ik nog een beetje zitten solderen. Draadjes aan een sub-D stekker, draadjes aan elkaar. Het was dus weer feest...
Helaas gaat het erg langzaam maar uiteindelijk komen we er wel. Wat ik me wel afvraag: ik heb zo'n simpel stationnetje. Hoe doen mensen met een gigantische baan dat?! Als ik alleen al denk aan bv Stadt Schellenbach breekt het angstzweet me al uit...
Groet, Wim
PS geen fotos. Ik wil nu eerst de boel aan het rijden krijgen. Daarna weer met scenery aan de slag.
Afgelopen weekend heb ik nog een beetje zitten solderen. Draadjes aan een sub-D stekker, draadjes aan elkaar. Het was dus weer feest...
Helaas gaat het erg langzaam maar uiteindelijk komen we er wel. Wat ik me wel afvraag: ik heb zo'n simpel stationnetje. Hoe doen mensen met een gigantische baan dat?! Als ik alleen al denk aan bv Stadt Schellenbach breekt het angstzweet me al uit...
Groet, Wim
PS geen fotos. Ik wil nu eerst de boel aan het rijden krijgen. Daarna weer met scenery aan de slag.
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Altwied im Westerwald
Wim,
Het is een kwestie van stug door gaan.
Een poos solderen en dan even wat anders doen en dan weer aan het solderen.
Ik ben ook nog steeds aan het solderen (elk uitrij sein heeft 10 draden !!!)
Suc6
Mvrg Bob
Het is een kwestie van stug door gaan.
Een poos solderen en dan even wat anders doen en dan weer aan het solderen.
Ik ben ook nog steeds aan het solderen (elk uitrij sein heeft 10 draden !!!)
Suc6
Mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Hallo Bob,
Je hebt gelijk, gewoon verstand op nul en doorgaan. Alhoewel, helemaal op nul helpt ook niet. Gisteren heb ik toch meerdere keren een verbinding weer los moeten halen omdat ik vergeten was eerst de krimpkous om de draad te schuiven...
Afleiding heb ik trouwens genoeg: mijn dochtertje van 2 wil iedere keer alles zien (en overal aan zitten). Tegenwoordig eist ze steeds dat ik een trein laat rijden. Dat kan slechts op 50 cm (heen en weer) maar ze wordt er helemaal blij van. Ik ook trouwens
Groet, Wim
Je hebt gelijk, gewoon verstand op nul en doorgaan. Alhoewel, helemaal op nul helpt ook niet. Gisteren heb ik toch meerdere keren een verbinding weer los moeten halen omdat ik vergeten was eerst de krimpkous om de draad te schuiven...
Afleiding heb ik trouwens genoeg: mijn dochtertje van 2 wil iedere keer alles zien (en overal aan zitten). Tegenwoordig eist ze steeds dat ik een trein laat rijden. Dat kan slechts op 50 cm (heen en weer) maar ze wordt er helemaal blij van. Ik ook trouwens
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Altwied im Westerwald
Wim, ik heb een baan van 8 bij 5 meter in een u vorm op zolder. Deze baan heeft 3 lagen en verschillende helixen. Met als hoogtepunt bahnhof Mainz als thema, met 2 andere kleine bahnhofen en een staalfabriek met rangeergedeelte.
Alles keurig seinen plaatsen en verlichting. Het zijn veel draden, echter ik plug in 2 uurtjes een OC32 vol met seinen. Voor elk sein heb ik een eigen kabel
met juiste draden gemaakt. Op maat knippen, draden aansluiten en volgende. Niks solderen, uit einde draai ik in elkaar met een krimpkous erover.
Gewoon geduld hebben en niet alles in 1 keer willen doen.
Alles keurig seinen plaatsen en verlichting. Het zijn veel draden, echter ik plug in 2 uurtjes een OC32 vol met seinen. Voor elk sein heb ik een eigen kabel
met juiste draden gemaakt. Op maat knippen, draden aansluiten en volgende. Niks solderen, uit einde draai ik in elkaar met een krimpkous erover.
Gewoon geduld hebben en niet alles in 1 keer willen doen.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
He! Wat kondigt Minitrix nu aan?Wim H schreef:City Bahn in het Wiedtal?
Nu nog de modellen vinden. De lok en rijtuigen zijn in het verleden wel gemaakt, maar tegenwoordig helaas niet meer in produktie. Tweede hands zijn ze nog wel te vinden en afgelopen december kon ik op catawiki de lok voor weinig geld op de kop tikken. Met de kerst was ik weer in het vaderland en inmiddels rijdt hij bij mij op de baan.
Het is een mooi kleuraccent tussen het standaard "alt-rot" of "ozean-blau". Nu nog een setje rijtuigen op de kop tikken en dan heb ik een mooi stammetje dat tussen de kopsporen van mijn schaduwstation kan pendelen.
https://www.comboioselectricos.com/html ... nh2019.pdf
Een City Bahn set (zie pag 38). Een volledige nog wel: diessellok, elok en er komt zelfs een "DB Express service" wagen voor bagage/express goederen.
Ik ben wel benieuwd naar de prijs, want de stuurstand is incl funktiedecoder. Misschien toch maar de 2e hands markt in de gaten houden. Aan de andere kant: de kwaliteit van Minitrix is doorgaans erg goed en ze staan niet zo hoog op hun poten als bij Fleischmann
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Inmiddels staat het setje ook bij Minitrix op de site:
https://www.trix.de/produkte/details/article/15474
Inclusief de prijs.... 200 euro voor 3 rijtuigen?!
Dat wordt me toch te gortig! Ok, de stuurstand heeft wel een decoder, maar dan nog...
Zelfs een los rijtuig (art nr 15475) moet voor 50 euro over de toonbank.
Ik blijf de 2e hands markt maar even volgen op zoek naar de set van Fleischmann...
Groet, Wim
https://www.trix.de/produkte/details/article/15474
Inclusief de prijs.... 200 euro voor 3 rijtuigen?!
Dat wordt me toch te gortig! Ok, de stuurstand heeft wel een decoder, maar dan nog...
Zelfs een los rijtuig (art nr 15475) moet voor 50 euro over de toonbank.
Ik blijf de 2e hands markt maar even volgen op zoek naar de set van Fleischmann...
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Altwied im Westerwald
Hallo Wim,
Die set komt vast wel een keer op de 2e hands markt.
Je kunt ook even gaan sparen vanaf nu want hij komt nog niet zo snel uit denk ik
mvrgr Bob
Die set komt vast wel een keer op de 2e hands markt.
Je kunt ook even gaan sparen vanaf nu want hij komt nog niet zo snel uit denk ik
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Hallo Bob,
Het zal inderdaad nog wel even duren. Eind 2019 op zijn vroegst gok ik. Maar ik vind het eigenlijk gewoon te veel geld voor 3 rijtuigen...
Dan maar wachten op de 2e hands versie. Of een 2e handsje van de gebroeders F uit N op de kop tikken
Eigenlijk moet ik ook helemaal geen materieel kopen maar gewoon verder gaan met solderen. Dat zet veel meer zoden aan de dijk
Groet, Wim
Het zal inderdaad nog wel even duren. Eind 2019 op zijn vroegst gok ik. Maar ik vind het eigenlijk gewoon te veel geld voor 3 rijtuigen...
Dan maar wachten op de 2e hands versie. Of een 2e handsje van de gebroeders F uit N op de kop tikken
Eigenlijk moet ik ook helemaal geen materieel kopen maar gewoon verder gaan met solderen. Dat zet veel meer zoden aan de dijk
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Goedenavond allemaal,
Afgelopen weekend heb ik redelijk wat kunnen solderen. Segment 1 en 2 (dus de tunnel links en het perron en losspoor van Altwied) zijn aangesloten wat betreft de railvoedingen. De wisselaandrijvingen zijn deels aangesloten; ik moet de puntstukvoeding nog doen.
Hieronder een foto omdat alleen tekst wel heel saai wordt (niet dat dit zo superinteressant is...):
Na testen bleek dat ik niets verkeerd heb aangesloten. Dat valt al weer mee
Het begin is er. Nu even doorzetten en dan verder met module 3 (overweg en uitrijseinen). Dan kunnen deze 3 modules weer op hun plek. Daarna verder met module 4 en een bedieningspaneel.
Groet, Wim
Afgelopen weekend heb ik redelijk wat kunnen solderen. Segment 1 en 2 (dus de tunnel links en het perron en losspoor van Altwied) zijn aangesloten wat betreft de railvoedingen. De wisselaandrijvingen zijn deels aangesloten; ik moet de puntstukvoeding nog doen.
Hieronder een foto omdat alleen tekst wel heel saai wordt (niet dat dit zo superinteressant is...):
Na testen bleek dat ik niets verkeerd heb aangesloten. Dat valt al weer mee
Het begin is er. Nu even doorzetten en dan verder met module 3 (overweg en uitrijseinen). Dan kunnen deze 3 modules weer op hun plek. Daarna verder met module 4 en een bedieningspaneel.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Pop rijtuigen
Sinds een tijdje ben ik op zoek naar rijtuigen in de zogenaamde "Pop Farben", een kleurconcept dat de DB begin jaren 70 had bedacht (net zoals NS destijds met geel als huisstijl is begonnen). Uiteindelijk vond men dit toch te gewaagd (in tegenstelling tot NS die wel is doorgegaan met knalgeel) en heeft men een paar jaar later voor oceaanblauw-beige als huisstijl gekozen. Voor meer info zie:
https://de.wikipedia.org/wiki/Pop-Lackierung
De rijtuigen worden in model niet meer gemaakt, maar afgelopen herfst kwam Fleischmann met een startset waarin 4 "Pop rijtuigen" zaten. Ik heb nog even getwijfeld om de hele startset te kopen, maar uiteindelijk vond ik dat toch wat overdreven omdat het me uiteindelijk alleen om de rijtuigen ging...
Gelukkig kon ik van Sander ("Sibbesuisje" hier op het forum) de rijtuigen voor een heel schappelijk prijsje overnemen. Afgelopen week was ik in Nederland en kon ik ze ophalen. Inmiddels staan ze in Moskou op de baan:
Eigenlijk zijn dit rijtuigen voor de lange afstand, dus is een enkelsporige lijn zoals de mijne niet hun normale werkplek. Maar ik denk dat ik ze wel als "Heckeneilzug" kan inzetten, bv van Koblenz naar Hagen (via Altenkirchen, Betzdorf, Olpe en Finnentrop).
Bij het op de rails plaatsen, stond me nog een aangename verrassing te wachten: 1 van de rijtuigen heeft sluitverlichting!
Ik ben weer een leuk stammetje rijker. Nogmaals bedankt Sander!
Nu nog op zoek naar een paar extra 2e klas rijtuigen, want de verhoudingen zijn enigzins zoek in mijn trein:
1 bagagewagen
1 restauratiewagen
1 1e klas rijtuig
1 2e klas rijtuig
Nu zag ik gisteren dat Fleischmann voor 2020 (!) een setje Poprijtuigen heeft aangekondigd, nr 881908, maar ja, daar zit ook weer een 1e klas rijtuig bij. Moeten ze tegenwoordig nu altijd setjes uitleveren? Waarom geen losse rijtuigen? Dan maak je veel meer mensen blij... Ik zal de 2e hands markt eens in de gaten houden.
Groet, Wim
Sinds een tijdje ben ik op zoek naar rijtuigen in de zogenaamde "Pop Farben", een kleurconcept dat de DB begin jaren 70 had bedacht (net zoals NS destijds met geel als huisstijl is begonnen). Uiteindelijk vond men dit toch te gewaagd (in tegenstelling tot NS die wel is doorgegaan met knalgeel) en heeft men een paar jaar later voor oceaanblauw-beige als huisstijl gekozen. Voor meer info zie:
https://de.wikipedia.org/wiki/Pop-Lackierung
De rijtuigen worden in model niet meer gemaakt, maar afgelopen herfst kwam Fleischmann met een startset waarin 4 "Pop rijtuigen" zaten. Ik heb nog even getwijfeld om de hele startset te kopen, maar uiteindelijk vond ik dat toch wat overdreven omdat het me uiteindelijk alleen om de rijtuigen ging...
Gelukkig kon ik van Sander ("Sibbesuisje" hier op het forum) de rijtuigen voor een heel schappelijk prijsje overnemen. Afgelopen week was ik in Nederland en kon ik ze ophalen. Inmiddels staan ze in Moskou op de baan:
Eigenlijk zijn dit rijtuigen voor de lange afstand, dus is een enkelsporige lijn zoals de mijne niet hun normale werkplek. Maar ik denk dat ik ze wel als "Heckeneilzug" kan inzetten, bv van Koblenz naar Hagen (via Altenkirchen, Betzdorf, Olpe en Finnentrop).
Bij het op de rails plaatsen, stond me nog een aangename verrassing te wachten: 1 van de rijtuigen heeft sluitverlichting!
Ik ben weer een leuk stammetje rijker. Nogmaals bedankt Sander!
Nu nog op zoek naar een paar extra 2e klas rijtuigen, want de verhoudingen zijn enigzins zoek in mijn trein:
1 bagagewagen
1 restauratiewagen
1 1e klas rijtuig
1 2e klas rijtuig
Nu zag ik gisteren dat Fleischmann voor 2020 (!) een setje Poprijtuigen heeft aangekondigd, nr 881908, maar ja, daar zit ook weer een 1e klas rijtuig bij. Moeten ze tegenwoordig nu altijd setjes uitleveren? Waarom geen losse rijtuigen? Dan maak je veel meer mensen blij... Ik zal de 2e hands markt eens in de gaten houden.
Groet, Wim
Laatst gewijzigd door Wim H op 03 feb 2019 14:40, 2 keer totaal gewijzigd.
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Altwied im Westerwald
Leuk om de pop rijtuigen op je baan te zien staan. Die sluitverlichting is inderdaad een mooie verrassing!
Success met de verdere ontwikkeling van je baan, ik blijf het met veel plezier volgen!
Success met de verdere ontwikkeling van je baan, ik blijf het met veel plezier volgen!
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
-
- Berichten: 5340
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Altwied im Westerwald
Hoi Wim, die poprijtuigen zijn ook heel veel gemengd met andere huisstijlen ingezet dus je kan ze prima mengen met groene of blauw/beige rijtuigen.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.