Medespoorders,
Ik vroeg me af hoe het met de driewegwissels van Flm Piccolo zit. Zijn deze storingsgevoelig qua ontsporingen? Ik hoor ook wel eens wat over problemen met Engelse wissels, maar ik heb die ervaring zelf niet zo. Nu ben ik ook nog niet zo lang bezig, vandaar mijn vraag. Spoor65 heeft met Piccolo gereden, Jos had ze ook, Rob heeft ze en Henry volgens mij ook. Laat jullie licht hier eens op schijnen. Het is niet zo dat ik deze wissels in stukken plaats waar de trein met volle vaart langs komt denderen. Het zijn stukken waar rustiger gereden wordt.
Mvg,
Martin
Driewegwissels Flm storingsgevoelig?
Driewegwissels Flm storingsgevoelig?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
-
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 02 sep 2008 20:17
- Locatie: Goor
Re: Driewegwissels Flm storingsgevoelig?
hoi martin,
ik heb er 4 in mijn baan verwerkt, heb tot nog toe geen enkel probleem ondervonden, zelfs bij een redelijke snelheid niet,electrisch bediend doen ze het ook goed.
ik heb er 4 in mijn baan verwerkt, heb tot nog toe geen enkel probleem ondervonden, zelfs bij een redelijke snelheid niet,electrisch bediend doen ze het ook goed.
Groeten Arnold en zoons.
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
-
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Driewegwissels Flm storingsgevoelig?
Martin,
Ik heb geen drieweg wissels, gewoon omdat ik in het verleden slechte ervaringen had. de oorzaak kon wel eens zijn dat ik geen / niet genoeg ervaring had om er mee om te gaan.
Van de Engelse wissels heb ik er legio liggen en daar zijn de ervaringen matig mee. Maar mijn baanplan laat ander configuraties niet toe. Er liggen er hier zelfs 3 achter elkaar. Maar met het nodige vijl en poetswerk gaat het redelijk goed nu.
Ik heb geen drieweg wissels, gewoon omdat ik in het verleden slechte ervaringen had. de oorzaak kon wel eens zijn dat ik geen / niet genoeg ervaring had om er mee om te gaan.
Van de Engelse wissels heb ik er legio liggen en daar zijn de ervaringen matig mee. Maar mijn baanplan laat ander configuraties niet toe. Er liggen er hier zelfs 3 achter elkaar. Maar met het nodige vijl en poetswerk gaat het redelijk goed nu.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Driewegwissels Flm storingsgevoelig?
Hier idem. Driewegwissels werken prima, Engelse wissels ook.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Driewegwissels Flm storingsgevoelig?
Ik heb ook altijd met flm gereden, het enige nadeel vond ik de bocht wissels, de binnenbocht ervan wil nog wel eens iets op ontsporen.
Voor de rest Prima.
Laatste 2 jaar is er niks meer ontspoort (liggen in dozen )
Voor de rest Prima.
Laatste 2 jaar is er niks meer ontspoort (liggen in dozen )
Groeten Chris
Re: Driewegwissels Flm storingsgevoelig?
Martin,
Ik heb geen piccolo gereden(wel minitrix en roco), alleen in het verleden wel eens er over gehoord, niet direct dat het selchte wissels zijn, daar ging het mij ook niet om, maar dat ze eigenlijk int eggie nauewelijks gebruikt werden en al zeker nagenoeg uitgesloten in hoofdsporen/doorgaande sporen, vandaar mijn opmerking daarover, maar natuurlijk geheel aan jou om als 1 van de vele aanpassingen die wij in modelbouw moeten doen ten opzichte van het voorbeeld, om in jouw geval wel voor een 3 weg te gaan.
Roco had(FLM heeft nu) wel een 3 weg, en minitrix heeft ook een korte tijd z`n 3weg wissel in het program gehad, de laatste dus ijj een korte tijd, daar ze blijkbaar niet echt geliefd waren onder de kopers.
mvg
Freddy
Ik heb geen piccolo gereden(wel minitrix en roco), alleen in het verleden wel eens er over gehoord, niet direct dat het selchte wissels zijn, daar ging het mij ook niet om, maar dat ze eigenlijk int eggie nauewelijks gebruikt werden en al zeker nagenoeg uitgesloten in hoofdsporen/doorgaande sporen, vandaar mijn opmerking daarover, maar natuurlijk geheel aan jou om als 1 van de vele aanpassingen die wij in modelbouw moeten doen ten opzichte van het voorbeeld, om in jouw geval wel voor een 3 weg te gaan.
Roco had(FLM heeft nu) wel een 3 weg, en minitrix heeft ook een korte tijd z`n 3weg wissel in het program gehad, de laatste dus ijj een korte tijd, daar ze blijkbaar niet echt geliefd waren onder de kopers.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Driewegwissels Flm storingsgevoelig?
Ik heb al zo'n twee jaar twee driewegwissels in huis, van Flm Piccolo, dus voor de overname van/door Roco. Of er in het echt daadwerkelijk driewegwissels bestaan hebben, weet ik niet. Het is voor mij wel handig om alle sporen bereikbaar te maken zonder perronlengte te verliezen, wat vooral voor het kopspoor wel belangrijk was. Dus dan moet je ergens concessies doen en dat is in mijn geval dus door het inzetten van twee driewegwissels. In elk geval zijn de meningen vrijwel eensluidend dat de driewegwissels geen problemen geven. Ik zal ze ook zeker niet inzetten als onderdeel van een racebaan.
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.