Bouwupdate:
Afgelopen 2 weken bezig geweest met het groen en de 'finishing touches' rond het drugslab. Daarbij heb ik voor het eerst de elektrostaat van RTS (de Greenkeeper 25KV) gebruikt. Het resultaat is mooi, maar om nu te zeggen dat er met het blote oog er veel verschil is waar te nemen ten opzichte van de eerder ingestrooide grasjes met de 'stofzuigermethode'; nee dat niet. In schaal H0 zie je wel verschil, op mijn testplank heb ik 12mm grassprieten gebruikt, dan is het heel duidelijk en mooier met de greenkeeper! Bon, Hieronder een uitgebreid fotoverslag van de vorderingen. Eerst een paar overzichtsfoto's, zodat je de vorderingen in het grotere geheel ziet. daarna verschillende detailopnamen.
Start van de aanleg van het perceel. Het Romneyloodsje wordt uitgemeten op het perceel. Daarna wordt de ondergrond nog verder in een basiskleur geverfd, zodat het grijs/blauw van de onderplaat niet meer opvalt straks...
Perceel met het 'basis' groen en bestrating. De eerste bossages zijn aangebracht, verdere details ontbreken nog...
Perceel met 'basis' groen, uitgebreid met grassen en bosjes. Achterin zijn wat bomen verschenen en de eerste grote details, zoals een tank naast de loods zijn zichtbaar geworden...
Het eindresultaat. Een desolate loods met vervuiling rondom en een louche handelaar die zijn vrachtwagentje vol laadt met spullen...
De aanleg van rijplaten. Een oprit naar de loods ontbreekt, dus zijn er provisorisch rijplaten neergelegd...
Preiserperspectief. Goed te zien is dat de loods erg donker is en de inrichting (bijna) niet te zien is. Dat is de bedoeling, alleen als het licht in de loods brand, moet je zien wat er in gehuisvest is!
De poort komt nog van mijn oude MC de Spoorstaaf modules, werkstatt Alschüberg. De waarschuwingsborden heb ik erop gelaten voor wat extra details...
Een zogenaamde 'controlefoto'. Met behulp van dit soort foto's kijk ik of het beeld in m'n hoofd ook tot leven is aan het komen en anderen kunnen zien wat mijn intenties zijn om te laten zien. Daarnaast kan ik zo beter bepalen of kleuren kloppen en bijvoorbeeld alles goed aansluit bij de achterwand.
Gemiddeld bij een perceel als dit schiet ik zo'n 10-20 bruikbare controlefoto's...
Zelfde soort controlefoto. Nu dus met toegevoegde details en grasjes...
Detailfoto's van ingestrooid met gras, maar nog niet het overtollige materiaal weggezogen...
Zelfde locatie, zelfde details, alleen nu helemaal af en met weggezogen overtollige materialen...
Op bovenstaande foto's een grote tank. Ook afkomstig van de oude clubbaan modules. Toen al verouderd met poeders en allerlei details erop aangebracht...
Ter afsluiting nog wat random detailfoto's van dit perceel:
Op naar de achtertuin van de buren! Inmiddels zijn daar de voortuinen en achtertuinen van in aanleg, dat laat ik een andere keer zien!
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje