loc blijft staan met verlichting aan

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.

Onderwerp starter
mmaatthhiijjss

Re: loc blijft staan met verlichting aan

Bericht door mmaatthhiijjss »

hallo,

De loc rijd nu wel weer, maar nu wil de verlichting niet meer aan, het draadje voor de verlichting is doorgemeten en die is goed, en de decoder is ook al teruggezet naar de fabrieksinstellingen, weet iemand hoe ik de verlichting weer werkend kan krijgen?

Mvg.

Mathijs

N spoor baan 4X1 meter in aanbouw

spoor65

Bericht door spoor65 »

Bij Fleischmann loc ken ik dat probleem van verlichting die niet wil werken, daar moet je hem dan op een ander aantal stappen zetten en werkt het wel,

Misschien ook een oplossing in jouw geval.

Mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Hookies

Bericht door Hookies »

Die truc ken ik ook Freddy. Mijn Crossrail heeft daar last van. Maar het moet toch zeker zo zijn dat de verlichting altijd brandt als de loc rijdt en niet alleen bij stap 14, 16, 17 en 19 en de tussenliggende stappen niet.

Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Onderwerp starter
mmaatthhiijjss

hallo,

kan iemand miosschien even uitleggen hoe het zet met die stappen en hoe ik dat in moet stellen?

alvast bedankt,
Mvg.

Mathijs

Wim Ros

Bericht door Wim Ros »

Standaard vanaf de fabriek staat de decoder ingesteld op 28 stappen, daar hoef verder niets aan te veranderen.

Bij het instellen van je lokadres op je digitale systeem kies je bij rijstappen voor 28.
Hoe je dat doet kun je lezen in de handleiding van je digitale systeem.

Als deze twee instellingen met elkaar overeenkomen, dan kun je via het knopje waarmee je de verlichting aan en uit kunt zetten de lampjes bedienen. Bij een Multi-Maus is dat de knop waar een ster en Ok op staat.

Mvg
Wim.

Onderwerp starter
mmaatthhiijjss

Hallo,

ik heb het aantal stappen in de multimaus op 28 gezet en nog werkt de verlichting niet :? maar als ik een draadje van een rail naar het lampje doe werkt het lampje wel :? iemand die weet hoe dit op te lossen is, ik denk wel dat het iets in de probrammering is want het verlichtingsdraadje is doorgemeten en die was ook goed.

Mvg.

Mathijs

Wim Ros

Bericht door Wim Ros »

En als je dat draadje naar de rails hebt aangesloten met aangesloten decoder, dan is deze nu naar de eeuwige jachtvelden.

Mvg
Wim.

Plaats reactie