Vandaaag een kleine update gemaakt.
Toevoeging van het schaduwstation en rangeerterrein voor goederen.
Rekening houdende met de vele tips en commentaren....
Er zou nog ergens een keerlus voorzien moeten worden, maar ben er nog niet uit waar.
In het rangeerstation is er nog wel iets mogelijks, maar is mss niet de ideale plaats....
hulp bij starten N-baan
-
Re: hulp bij starten N-baan
Cepero,
Waarom ga je niet gewoon iets bouwen on the fly?
Waarom, je hebt nog geen benul wat er allemaal kan en vooral niet kan. Perfectie is een utopie en e.e.a. zal moeten beantwoorden aan jouw Fantasie (Waar heb ik dat eerder gehoord
). Het is jouw baan waaruit jij zelf je plezier moet halen. Wij kunnen dat niet doen hoogstens raad geven en onze gedachten naar voren brengen. Wat voor mij leuk is, is geen garantie dat dit ook voor jou geldt en omgekeerd.
Het is vreselijk moeilijk om iets te bedenken wat uiteindelijk ook nog eens goed werkt. Kijk maar eens bij Steven, die nu ook al de nodige aanpassingen heeft gedaan vanuit eigenlijk hetzelfde startpunt als jij.
Maar niettemin wens ik je er toch alle plezier mee en hopelijk kunnen wij er van meegenieten
Waarom ga je niet gewoon iets bouwen on the fly?
Waarom, je hebt nog geen benul wat er allemaal kan en vooral niet kan. Perfectie is een utopie en e.e.a. zal moeten beantwoorden aan jouw Fantasie (Waar heb ik dat eerder gehoord

Het is vreselijk moeilijk om iets te bedenken wat uiteindelijk ook nog eens goed werkt. Kijk maar eens bij Steven, die nu ook al de nodige aanpassingen heeft gedaan vanuit eigenlijk hetzelfde startpunt als jij.
Maar niettemin wens ik je er toch alle plezier mee en hopelijk kunnen wij er van meegenieten

Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Als ik het hier zo zie klinkt dat als een redelijk advies. Je wilt veel, dat is duidelijk, maar ik zie ook nog wel wat hobbels. Zo zou ik nog eens goed nadenken over de hellingen en de rijlengtes van dalende en stijgende gedeelten.R Fongers schreef: Waarom ga je niet gewoon iets bouwen on the fly?
Je baanontwerp is in essentie 3 baantjes die aan elkaar worden geknoopt. Niets mis mee, maar iets dat de baan wat minder steriel maakt mis ik nog (ik had dezelfde ervaring bij mijn eigen baan hoor). Het advies van Rob is zo gek nog niet. Waarom niet 1 van de 3 baantjes bouwen en daar eens flink mee gaan rijden? Dan merk je vanzelf wat werkt en niet werkt. Ik heb dat nu ook gedaan, er ligt een baan en het functioneert allemaal, maar ik zie steeds meer gebreken en uiteindelijk leidt dat tot aanpassing of in mijn geval opnieuw bouwen van de niveaus 0, 1 en 2. En dat is helemaal niet erg.
En als je een tijdje gereden hebt met wat je hebt gebouwd, kijk je of het je bevalt en pas je zo nodig dingen aan, en vervolgens kun je uitbreiden. En dan zul je merken dat dingen die je nu belangrijk vindt er niet meer toe doen en dat andere dingen gaan spelen, bijvoorbeeld baanvakken in een flauwe boog gaan leggen ipv kaarsrecht om het realistischer te maken. Zo groei je er langzaam aan in, en intussen stel je net als ik domme vragen over zaken waar je tegenaan loopt op dit forum en krijg je nog antwoord ook!

Maar in elk geval succes ermee! (en vergeet de foto's en filmpjes niet

Laatst gewijzigd door shoven op 18 mei 2010 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Ik sluit me volledig aan met bovenstaande 2 reacties. Het advies om een klein deel van je plan eruit te pikken, te bouwen en testrijden vind ik perfect. Je bouwt ervaring op, en je gunt jezelf de tijd opdat het ideale plan kan rijpen mettertijd. Maar, ga door, probeer, knutsel en doe vooral wat je zelf tof vindt! 

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
ik zou een idee op papier zetten zoals je nu gedaan hebt. Echter de echte uitwerking een beetje met de losse hand uitvoeren. Vaak komen dan leuke ideeen boven omdat je de baan in live modus voor je ziet. Dus ik zou zeggen: maak een basisidee en begin rails te leggen, je ziet wel wat er komt. Op je grootte van baan zou ik persoonlijk water weglaten. Een beekje met een goederenstation naast is het ook niet. Je moet al afdoende breed gaan met je rivier of ze langs de rand bouwen zodat een deel "van de tafel valt".
-
- Elektronica/Commercieel
He Cepero,
Als ik je wensen zo lees zaijn die bijna hetzelfde als de wensne die ik heb gesteld. Kijk anders eens naar mijn baanplan in mijn draadje. Wellicht inspireert het een beetje.
Ik haalde mijn inspiratie uit voorbeelden in dit forum waarna ik net zo lang ben gaan tekenen tot ik het juiste ontwerp kreeg. De commentaren hier kunnen soms wat bot zijn maar zijn wel goed bedoeld en als je ze serieus neemt komt hety juiste ontwerp vanzelf uit je vingers.
Als ik je wensen zo lees zaijn die bijna hetzelfde als de wensne die ik heb gesteld. Kijk anders eens naar mijn baanplan in mijn draadje. Wellicht inspireert het een beetje.
Ik haalde mijn inspiratie uit voorbeelden in dit forum waarna ik net zo lang ben gaan tekenen tot ik het juiste ontwerp kreeg. De commentaren hier kunnen soms wat bot zijn maar zijn wel goed bedoeld en als je ze serieus neemt komt hety juiste ontwerp vanzelf uit je vingers.