Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jos »

Flm heeft 2 soorten engelse wissels uitgebracht, de oude hebben nummers 916x, de nieuwe 918x.
De oude hebben een soort gewelfde wisseltongen waar treinen altijd een beetje waggelend doorheenreden.
De nieuwe hebben keurig strakke wisseltongen, waardoor het waggelen verleden tijd is.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Hookyville op weg

Bericht door martinb »

Nieuwsgierigheid: Waarom zijn de fleischmann wissel aandrijvingen niet omgedraaid?


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

HighVoltage
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 mei 2010 20:10

Re: Hookyville op weg

Bericht door HighVoltage »

Ik denk omdat hij nog bezig is met de aanleg, het wegwerken van dat soort dingen zou ik pas doen als alles goed ligt.

Van mijn kant een andere vraag : wat gebruik je eigenlijk als dempinglaag en werkt het een beetje goed? Het ziet er apart uit namelijk.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ik gebruik gewoon de blauwe ondervloer voor de demping, maar heb het wel even een kleurtje gegeven. Vandaar dat het er misschien een beetje apart uitziet. Het werkt voor mij voldoende.

Ik ken de truc van het omdraaien van de wisselaandrijvingen, maar ik ga daar niet aan beginnen. Van de onderkant zijn ze moeilijk te bereiken, want het schaduwstation zit er immers ook nog onder. Daarnaast stoort het mij an sich niet. Maar in elk geval bedankt, martinb, voor het doorspelen van de link.

O ja, die kruiswissel was er eentje van het nieuwe soort.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

De afgelopen dagen ben ik vooral bezig geweest met het indelen van de blokken, secties, bezetmelders en wissels. Plus waar de wissel- en bezetmelddecoders (er zijn twee Kuehn wisseldecoders in huis gehaald) moeten komen en welke wissels en bezetmeldsecties daar dan weer op aangesloten moeten worden. Tevens zijn er weer een paar zaagsneden gemaakt en draadjes aan de rails gesoldeerd. Morgen ben ik van plan verder te gaan met het leggen van de sporen.

Dit gele monster wordt te zijner tijd vooral voor klein goederenvervoer van en naar Hookyville ingezet.

Afbeelding

Tevens heb ik mijn berg een eerste likje verf gegeven. Het pur is met onverdunde zwarte verf behandeld, de rest van de berg met verdunde zwarte verf. Volgende onderdeel is het highlighten van de berg met verdunde zwarte en witte verf.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

De Blacky Mountains zijn eerst nog wat zwarter geworden. Een overzichtfoto en twee details waarbij de laatste foto wel erg ver is ingezoomd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan is het nu aan de verdere afwerking, maar eerst vanmiddag nog wat sporen leggen en draadjes trekken.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Zoals eerder gezegd heb ik eergisteren en gisteren nog wat aan de grote boog kunnen doen. We zijn daar nu rond en kunnen gaan werken aan het station.

Hier het totaaloverzicht:

Afbeelding

De sporen lopen door tot aan de wissels. Die moeten hun aandrijvingen nog krijgen en de rechterwissel is niet bepaald recht te noemen. Maar deze had ik toevallig even bij de hand nadat ik hem in de wisselstraat aan de onderkant had vervangen. Daar komt natuurlijk wel een goede wissel te liggen, want ik wil geen gedonder bij mijn station.

Afbeelding

Een foutje in de dienstregeling. Een loc had een wagen met auto's voor de bewoners van Hookyville opgeduwd tot de wissels. Net op tijd merkte de machinist dat de sporen nog niet verder gingen. Hij heeft de wagen losgekoppeld en heeft zich met de loc weer uit de voeten gemaakt.

Afbeelding

Ik ga de komende dagen niet verder met de aanleg van het station. Er zijn wel spoorstaven gezaagd, maar de draadjes moeten nog aan de rails worden gesoldeerd. Ik ga wel de twee bezetmelders, die aan de achterzijde komen, met elkaar verbinden, zodat ik de bezetmeldpunten kan aansluiten. Tevens ga ik met een stukje ringleiding beginnen (zeg maar vanaf de kruiswissel tot aan de driewegwissel), zodat er kan worden getest of de treinen ook daadwerkelijk kunnen rijden. Volgens mij zijn er genoeg voedingspunten en de lasjes zitten ook stevig aangedrukt, maar je weet natuurlijk nooit.

Als ik mijn werk- en afsprakenschema voor volgende week bekijk, gaat daar niet zoveel gebeuren. Ik denk dat ik in de week van 7 juni wel weer wat frequenter updates kan verzorgen.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Rik
Berichten: 404
Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door Rik »

Misschien is het al gevraagd , ( in dat geval vergeef mijn luiheid om niet 39 pagina's door te bladeren ) , maar wat is dat
percies voor materiaal dat je onder je rails hebt liggen? Ik neem aan dat dat iets met geluidsdemping van de treinen te maken heeft?

Gr Rik


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Dat zijn de overbekende blauwe ondervloerplaten. Alleen heb ik ze bruin geverfd, zodat het niet blauw doorschijnt als er ballast op komt.

Vragen mag altijd hoor, je hoeft van mij niet alle pagina's terug te bladeren.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Rik
Berichten: 404
Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door Rik »

Wat doet dat dan percies? Ik had mn baan op kurk liggen , om niet dat ''blikkerige" geluid te
krijgen wat je heel vaak hoort. Is dit net zoiets maar dan beter? Ik heb een jaar of 5/6 uit de
roulatie gelegen dus heb veel gemist ; vandaar ;)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Het is inderdaad tegen het dempen van het geluid, dus net zoiets als dat kurk. Of het echt helpt, weet ik niet zeker, In mijn schaduwstation had ik het zitten, maar er lag ook een stuk spoor een tijd lang meteen op het hout. Dat gaf wel meer geluid, dus voor zover ik kan zeggen werkt het wel iets.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Toen ik aan het eind van de middag nog even verder wilde gaan, kwam ik erachter dat ik toch een kleine correctie moest uitvoeren. De wisselaandrijving van de driewegwissel kwam precies op de plek waar een voedingsdraadje van de naastliggende rail door de tafel heen ging, met als gevolg dat het allemaal net niet paste.

Ik heb de beide bogen een tikje uit elkaar gezet, het voedingsdraadje aan een ander stukje van de spoorstaaf gesoldeerd en alles opnieuw gelegd. Nu past het wel en de aansluitende Engelse wissel zit ook als gegoten. Die wissel sluit zowel op de drieweg naar rechts (vanaf de boog gezien dan) als op het binnenspoor aan. Na de driewegwissel heb ik ook al een rechtdoorgaande rail vastgezet. De twee wissels om beide sporen weer te koppelen, zijn nog niet vastgezet, zoals je kunt zien aan het ontbreken van de wisselaandrijvingen.

Overigens zet ik de wissels zelf niet vast, alleen de aangrenzende rails, zodat de wissel altijd los te halen is. Nog maar even drie shots van de huidige situatie, al is het met schemerverlichting wel wat minder fraai dan met daglicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Wim Ros

Re: Hookyville op weg

Bericht door Wim Ros »

Hi,

Ik zou die wisselaandrijving van dat driewegwissel wat tussen de beide sporen ligt onderste boven monteren. De kans is namelijk heel erg groot dat een stoomlok hier tegen aan rijdt met zijn cilinders.

Mvg
Wim.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Beste Wim,

Bedankt voor je advies. Op dit moment zijn er geen stomers voorzien, behalve voor de museumlok. Mocht het zo zijn dat er problemen gaan ontstaan, dan zal ik de aandrijving alsnog ondersteboven monteren. Vooralsnog laat ik het zo zitten. Natuurlijk weet ik dit wel als de stomer, die de museumwagens trekt, in huis is en dat is ruim voordat ik de rails ga afwerken.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Het is natuurlijk zaak om alle draden te labellen als ze door de latten tevoorschijn komen. Dan soldeer je nooit het verkeerde draadje aan het verkeerde punt vast. Bovendien is een eventuele fout dan makkelijk na te zoeken. Een klusje dat best wel wat tijd vraagt. Gaatjes boren om de draden door te trekken, glad schuren, draadjes er doorheen halen, labellen bij de punten waar de draad door de plaat komt en dan ook nog eens de draad labellen als de draad buiten het frame is gekomen.

Zo ziet het overzicht eruit. Hier zal straks ook de ringleiding gaan lopen.

Afbeelding

Een detailfoto met de aanduidingen voor de wisseldraden.

Afbeelding

Detail van de weergave voor de aansluitingen voor de massa en de voeding van de niet-gedetecteerde secties.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Zo, ik had onverwachts weer een paar uurtjes over en dan ga je toch even naar de baan, weer of geen weer.

Bindruggen had ik al aan één kant bevestigd, nu alleen nog de draden er doorheen en natuurlijk andere draden aan de ringleidingdraden solderen. Een overzicht en een close-up. Ja, de draadjes van de wissels bungelen hier nog los. Dat is niet meteen aan de orde.

Afbeelding

Afbeelding

Aan de achterkant heb ik een plankje gemaakt met daarop de wisseldecoder van Kuehn (links) en een bezetmelddecoder (rechts).

Afbeelding

Op deze wat donkere foto zie je dezelfde situatie van opzij. Op de achtergrond de draden die ik nog moet aanpakken om de trein tot het station te laten rijden.

Afbeelding

Drie draden die midden oversteken. De rode draad is voor de bezetmelddecoders en de wisseldecoders. De dunnere bruine en gele draad worden alleen op de twee Kuehn wisseldecoders aangesloten. Bij de trafo en de TC sluiten deze twee draden weer aan op de normale ringleidingdraden rood en zwart. Mocht ik de Kuehns met een eigen trafo willen voeden, dan hoef ik alleen maar twee draadjes los te koppelen en aan de trafo vast te zetten.

Afbeelding

Hier steken de ringleidingdraden voor de massa en de niet-gedetecteerde secties over. Deze draden volgen meer de sporen, in tegenstelling tot de dikke rode draad uit de vorige foto.

Afbeelding

Tja, als je druk bezig bent met verschillende zaken, dan wordt je treintafel opeens een soort vuilnisbelt. Als ik in dit hoekje klaar ben, dan moet ik maar weer eens opruimen.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Als bewijs dat ik niet helemaal heb stilgezeten, kan ik met foto's laten zien dat het kopspoortje of zakspoortje nu voor 90% is aangelegd. Ik had gezien dat mijn langste pendeltrein 50 cm was, dus ik heb een extra stukje van 5,5 cm geplaatst om de hele trein recht aan het perron te laten staan. Op een van de foto's zie je het stootjuk nog los liggen. Dit moet natuurlijk nog een kleurtje krijgen. Tevens zal ik nog een klein stukje ondervloer moeten leggen, zodat het stootjuk op dezelfde hoogte ligt als de rest van het spoor. Dat is geen punt, want ik heb nog genoeg ondervloer en verf hiervoor.

Foto vanuit de lucht:
Afbeelding

Preiserview
Afbeelding

Iets meer overzichtelijk:
Afbeelding

Ondertussen vinden er ook nog wel andere werkzaamheden plaats, alleen maak ik daar niet altijd foto's van. Zo zijn er aan de achterkant ook bindruggen geplaatst en zijn daar draden aan de ringleiding bevestigd. De voeding voor de laatste te gebruiken Roco wisseldecoder is ook al bevestigd. Nu nog even een mooi plankje zoeken om deze decoder vast te zetten. Daarnaast komt er vandaag of maandag een Twin booster bij, zodat ik dan serieus de sporen kan testen en kan zien hoe we van het ene deel Twin Center probleemloos - naar ik hoop en ook wel een beetje verwacht - kunnen doorsteken naar het booster-deel.

Verder wil ik dit weekend ook een begin maken om de wisselstraat bij het begin van het kopspoor (een oplettende kijker heeft wel gezien dat deze wissels nog geen aandrijving hebben) rond te breien.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

En het plankje voor de laatste Roco-wisseldecoder is ook gefixt en met decoder en al aan het frame bevestigd. De ringleiding kan mooi bovenlangs lopen en de wissels bij decoder 5 worden hier dan op aangesloten. Decoders 4 en 6 zitten aan de andere kant van de baan en dat zijn de Kuehns.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jeroen »

Het ligt mooi hoor, Martin. Daar kunnen andere N-spoorders (wink wink naar een ander forum) nog wat van leren! Word je al een beetje knetter van die dradenboel?

Gr Jeroen


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ik weet precies op wie je doelt, Jeroen. Mijn edele naamgenoot die het wereldrecord een baan maken (en een beetje verkloten) op zijn naam wil zetten.

Van de dradenboel word ik niet gek. Ik heb het zo uitgekiend dat ik van de linkerkant van de bovenbaan aan beide zijden naar rechts kan werken. Dus niet te veel draden laten hangen, maar gewoon aan de ringleiding solderen en testen of alles werkt. Draden van een label voorzien op de plek waar de draad door de tafel gaat en waar de draad aan de zijkant weer zichtbaar wordt. Dan is alles goed overzichtelijk te houden.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

De wisselstraat bij de linker ingang van station Hookyville begint al aardig vorm te krijgen. De wissel vooraan moet nog een aandrijving krijgen. Na dat rechte stukje komt een Engels wissel om naar de twee goederensporen te komen.

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels zijn bij de eerste drie sporen al rails met bezetmelders aangebracht. Deze liggen nog lekker te drogen, dus die foto's komen morgen wel.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Om eens een ander beeld te geven dan alleen maar rails, heb ik wat locs (niet de NS1800) uit de doosjes gehaald en even op de sporen gezet. Met name de tweede foto laat wel zien dat de eerste stationssporen na de wisselstraat al zijn gelegd. De vier rechter sporen dan, want de rail waar de Dispolok op staat, ligt nog gewoon los en die rail mist ook nog wat draadjes en de achterliggende wissel krijgt nog een aandrijving.

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag werk dat nauwelijks tot zichtbare resultaten leidt. De gisteren doorgetrokken draadjes van een label voorzien en nog wat draadjes aan de ringleiding solderen. Zo gaan we gestaag verder.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3266
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Hookyville op weg

Bericht door Michiel »

Martin,

vergeef me mijn onwetendheid, maar om me te kunnen oriënteren in je uitleg, wat is een "dispolok"? Alle locomotieven lijken me dezelfde, behalve de reklame erop.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Het is eigenlijk een Siemens Dispolok. Het is geen aparte loc die anders werkt dan de verder afgebeelde locs. Ik heb het eens even op internet uitgezocht en daar vond ik onderstaand verhaal, met dank aan Wikipedia.

Siemens Dispolok GmbH is een onderdeel van Siemens dat in 2001 werd opgericht als verhuurder van locomotieven aan spoorwegondernemingen. Deze Dispolok-locomotieven zijn afgeleid van grote locomotiefseries , voornamelijk uit de Eurosprinter-series, die Siemens geleverd heeft aan verschillende spoorwegmaatschappijen zoals de Deutsche Bahn (DB), Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) en DB Schenker Rail.

Door de openstelling (open access) van het Europese spoorwegnet, is de wens van goederenvervoerders om locomotieven te kunnen huren of leasen toegenomen. Spoorwegondernemingen kunnen bij Dispolok ook gebruikte locomotieven kopen.

In 2006 is het bedrijf van Siemens overgenomen door de Europese tak van de Japanse leasemaatschappij Mitsui Rail Capital Europe, kortweg MRCE.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3266
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Hookyville op weg

Bericht door Michiel »

Martin,

bedankt voor de deskundige uitleg, maar op de foto, welke locomotief is de dispoloc? De gele, de rode, de zwarte, die met de NL-vlag,..?


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Plaats reactie