een paar jaar verder
Re: een paar jaar verder
Hele mooie foto's Ron, met statief en zonder flits krijg je echt de beste resultaten. Jouw rollend materieel is ook erg fraai, vooral het verouderde. Ik ben daar zelf toch nog een beetje huiverig voor en blijf voorlopig maar even aan het landschap klooien.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Re: een paar jaar verder
Edwin,
Met het landschap klooien is leuk werk, dus gewoon even blijven doen.
Zelf doe ik alles door elkaar. Dan blijf je lekker lang bezig met de baan, tenminste dat krijg ik hier thuis altijd te horen.
Ik ga even een paar weken iets anders doen, maar ik heb nog wel een paar foto's gemaakt.
Het was nl. vanochtend wat druk op het station. Maar intussen ging het werk van de preisertjes ook door. gr. Ron.
Met het landschap klooien is leuk werk, dus gewoon even blijven doen.
Zelf doe ik alles door elkaar. Dan blijf je lekker lang bezig met de baan, tenminste dat krijg ik hier thuis altijd te horen.
Ik ga even een paar weken iets anders doen, maar ik heb nog wel een paar foto's gemaakt.
Het was nl. vanochtend wat druk op het station. Maar intussen ging het werk van de preisertjes ook door. gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Forum-Beheerder
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: een paar jaar verder
Niets meer dan lof voor deze baan
Echt tot op de kleinste details zit het erin!
Echt tot op de kleinste details zit het erin!
Re: een paar jaar verder
Mooie foto's Ron. Sta je nu in iemands bloementuin te graven.
Een hele goede vakantie en zie je over een paar weken.
Een hele goede vakantie en zie je over een paar weken.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
Re: een paar jaar verder
mooie baan en foto's,goede sfeer, Ron;zou graag weten van welk merk die overbrugging (verlicht ) van de perrons is aub
Re: een paar jaar verder
De overbrugging is van Pola. Volgens mij wordt hij niet meer gemaakt, dus je moet er naar zoeken. heb deze zelf ooit op marktplaats gekocht.ana&dig schreef:mooie baan en foto's,goede sfeer, Ron;zou graag weten van welk merk die overbrugging (verlicht ) van de perrons is aub
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: een paar jaar verder
bedankt Ron,ik zal er zeker achterna gaan op de ruilbeurzen of sites; gr Frank
Re: een paar jaar verder
Zo, hier komt ie dan. mijn eerste aanwinst in periode V. een BR145.
Moet nog wel wagons uit periode V aanschaffen. Heb nu ook meteen een excuus om deze beide tunnelingangen te verwijderen en vervangen met iets mooiers en hoger. Wellicht in de toekomst ook bovenleiding!!!! gr. Ron.
Best wel een stoer ding en een stuk langer dan alle loks die ik heb uit periode IV. Buiten sommige stoomloks dan.Moet nog wel wagons uit periode V aanschaffen. Heb nu ook meteen een excuus om deze beide tunnelingangen te verwijderen en vervangen met iets mooiers en hoger. Wellicht in de toekomst ook bovenleiding!!!! gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: een paar jaar verder
Ron
Idd een stoere bak en heel wat anders dan periode III en IV. Nog een leuke klus om alle bovenleidingen op zijn plaats te krijgen.
Zet een helm op als je gaat breken!!
Idd een stoere bak en heel wat anders dan periode III en IV. Nog een leuke klus om alle bovenleidingen op zijn plaats te krijgen.
Zet een helm op als je gaat breken!!
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
Re: een paar jaar verder
FaCo schreef:Ron
Idd een stoere bak en heel wat anders dan periode III en IV. Nog een leuke klus om alle bovenleidingen op zijn plaats te krijgen.
Zet een helm op als je gaat breken!!
Ik dacht eigelijk aan explosieven!!!!!!!!!!
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: een paar jaar verder
Frans,
nee, je mag niet helpen want jij hebt een te kort lontje.
Zo, tussen het voetballen door even naar zolder gekropen en daar eens weer met de stoomsloks rondgereden.
eerst alles goed schoongemaakt, want anders rijden vooral de kleinere wat schokkerig.
De BR012. komt hier net van het depot en staat de wachten op een nieuwe klus. Deze, de BR 64 puft na een goede schoonmaak beurt weer feilloos met zijn sleep naar boven. Op het station was het ook vrij druk. hiet komt net een BR38 me een gecombineerde sleep het station binnenrijden. De BR23 staat te wachten op passagiers, net zoals de BR78 aan de andere kant. waarlangs de 64 langs tuft. Dit is trouwens de 38 uit het beruchte startpakket. Bij mij doet hij het prima. af en toe de wielen en sleepcontacten schoonmaken en hij loopt prachtig. gr. Ron.
nee, je mag niet helpen want jij hebt een te kort lontje.
Zo, tussen het voetballen door even naar zolder gekropen en daar eens weer met de stoomsloks rondgereden.
eerst alles goed schoongemaakt, want anders rijden vooral de kleinere wat schokkerig.
De BR012. komt hier net van het depot en staat de wachten op een nieuwe klus. Deze, de BR 64 puft na een goede schoonmaak beurt weer feilloos met zijn sleep naar boven. Op het station was het ook vrij druk. hiet komt net een BR38 me een gecombineerde sleep het station binnenrijden. De BR23 staat te wachten op passagiers, net zoals de BR78 aan de andere kant. waarlangs de 64 langs tuft. Dit is trouwens de 38 uit het beruchte startpakket. Bij mij doet hij het prima. af en toe de wielen en sleepcontacten schoonmaken en hij loopt prachtig. gr. Ron.
Laatst gewijzigd door Ron op 23 jun 2010 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik rommel maar wat aan!
Re: een paar jaar verder
Leuke beelden van je station. Welk station is dat, als ik vragen mag?
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: een paar jaar verder
Hoi Ron,
100 punten voor de foto's van het stoomgebeuren. Ik had altijd erg veel waardering voor jouw baan en rijdend materieel. Ik vind het alleen erg jammer dat je nu voor de verleiding van die rode electrische eenheidsworst gevallen bent....
Ik moet nu andere draadjes gaan zoeken om te bewonderen.
BTW, op die laatste foto, die voorste lok, welke is dat?
100 punten voor de foto's van het stoomgebeuren. Ik had altijd erg veel waardering voor jouw baan en rijdend materieel. Ik vind het alleen erg jammer dat je nu voor de verleiding van die rode electrische eenheidsworst gevallen bent....
Ik moet nu andere draadjes gaan zoeken om te bewonderen.
BTW, op die laatste foto, die voorste lok, welke is dat?
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Re: een paar jaar verder
Erg sfeervolle beelden! Het is steeds een genot om nieuwe foto's van je baan te mogen bewonderen. Die BR38 trok op een uitzondering na personentrein, en over het algemeen stoptreinen. Maar soms ook eens een goederentrein, zoals die nu bij jouw station komt voorbijgereden.
Laat je vooral goed gaan met je camera! Ik ben alvast afnemer!
Laat je vooral goed gaan met je camera! Ik ben alvast afnemer!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: een paar jaar verder
Martin,
Dit is station Schwartzburg van Faller, artno. 212111.
Edwin,
De voorste lok is een BR023 van Fleischmann maar dan zonder ketelringen. Artno. 7126. Vind ik persoonlijk mooier en die met ketelringen zie je zo vaak.
En jawel. ik ga ook die eenheidsworsten verzamelen. Puur voor de afwisseling. Ik reed altijd al afwisselend dan weer stoom en dan weer diesel. Daar komen dan deze eenheidsworsten en hun wagons ook bij. (Nu heb ik ook weer een excuus om nooit klaar te zijn met de baan )
Eerdaags moet ik eens gaan stoeien met mijn turncontrol voor de draaischijf en dan zal stoom wel weer de boventoon gaan voeren. Alhoewel ik wel weer 2 nieuwe loks en een stuk of wat wagons uit periode V besteld heb .
gr. Ron.
Dit is station Schwartzburg van Faller, artno. 212111.
Edwin,
De voorste lok is een BR023 van Fleischmann maar dan zonder ketelringen. Artno. 7126. Vind ik persoonlijk mooier en die met ketelringen zie je zo vaak.
En jawel. ik ga ook die eenheidsworsten verzamelen. Puur voor de afwisseling. Ik reed altijd al afwisselend dan weer stoom en dan weer diesel. Daar komen dan deze eenheidsworsten en hun wagons ook bij. (Nu heb ik ook weer een excuus om nooit klaar te zijn met de baan )
Eerdaags moet ik eens gaan stoeien met mijn turncontrol voor de draaischijf en dan zal stoom wel weer de boventoon gaan voeren. Alhoewel ik wel weer 2 nieuwe loks en een stuk of wat wagons uit periode V besteld heb .
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: een paar jaar verder
Michiel
Bedankt voor de info.
Ik weet eigenlijk niets van treincombinaties maar vind het wel leuk om hierover geinformeerd te worden.
Vandaag getracht om een stoomlokje te verouderen. Had hiervoor enkele foto's opgezocht en ben begonnen met een BR94. Het is toch een heel verschil met die glimmende lok die erachter staat. Ik vind het net echt als hij zo voorbij komt rijden met een stel verouderde wagons erachter. Het is wel weer een werk om de sleepcontacten en wielen schoon te maken.
Van de week ga ik er nog een paar proberen.
gr. Ron.
Bedankt voor de info.
Ik weet eigenlijk niets van treincombinaties maar vind het wel leuk om hierover geinformeerd te worden.
Vandaag getracht om een stoomlokje te verouderen. Had hiervoor enkele foto's opgezocht en ben begonnen met een BR94. Het is toch een heel verschil met die glimmende lok die erachter staat. Ik vind het net echt als hij zo voorbij komt rijden met een stel verouderde wagons erachter. Het is wel weer een werk om de sleepcontacten en wielen schoon te maken.
Van de week ga ik er nog een paar proberen.
gr. Ron.
Laatst gewijzigd door Ron op 20 jun 2010 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik rommel maar wat aan!
Re: een paar jaar verder
Verweerd maakt een loc (TP III) een stuk echter! Knap gedaan, hoor. Maar misschien volgende keer iets subtieler met de kalkaanslag, en iets meer bruin/kaki stof? Ten minste dat zou mijn conclusie zijn als het mijn verweerwerk zou zijn geweest. Maar nog maals, erg knap! Het geeft karakter aan je baan! Vooral doorgaan!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: een paar jaar verder
Met alle respect,helaas ben ik het wel met Edwin eens,dat nieuwe materieel van tijdperk V past niet tussen dat prachtige spul van tp II en III op jouw baan.
Tevens is jouw hele baan aangekleed in de oude stijl,betekend dat je een hoop aanpassingen moet maken om te vernieuwen,zonde hoor.
Maar prima,het is tenslotte jouw keuze,toch bij deze alle complimenten voor jouw prachtig aangeklede en gedetaileerde baan,echt een genot om de foto's te bekijken.
Tevens is jouw hele baan aangekleed in de oude stijl,betekend dat je een hoop aanpassingen moet maken om te vernieuwen,zonde hoor.
Maar prima,het is tenslotte jouw keuze,toch bij deze alle complimenten voor jouw prachtig aangeklede en gedetaileerde baan,echt een genot om de foto's te bekijken.
Mvg Marcel
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Re: een paar jaar verder
Hé, mooi man. Ziet er supernice uit, die verweerde treinen. Lekker sfeertje zo, daar wil ik nog wel wat meer van zien.
Gr
Jeroen
Gr
Jeroen
Re: een paar jaar verder
Jos,
Lef zou ik niet zeggen, zat me rot te vervelen. Heb de hechtingen nog in mijn knie dus kan niet veel doen.
Michiel,
Heb je raad opgevolgd en met iets bruin zie het er inderdaad beter uit.
Als je nog meer tips hebt, dan hoor ik ze graag
Marcel,
Alles blijft gewoon bij het oude, ik ga er alleen spul uit periode 5 bij verzamelen. Dit voor als ik een keer zonder opstaan wil rijden. Dit spul rijd nl. net zoals de grote diesels overal door heen. Dit in tegenstellig met de kleine stoomloks
Eind jaren 70 ben ik een paar jaar gelegerd geweest in Rheine (duitsland) daar reed men toen met stoom, maar het traject werd van bovenleiding voorzien. (had toen alleen geen oog voor treinen jeweetwel koude oorlog dus veel bier en meiden) Dus eea. kan in de toekomst gerust op mijn baan worden toegepast
Jeroen,
wat geinig dat jij een oude stoomlok mooi vind .
Hier nog een foto van de aangepaste BR94 Vandaag ben ik maar verder gegaan met een BR38 en BR78. het is al een heel verschil met die glimmende dingen achterin. Ze moeten nog verder afgewerkt worden maar het werd plots warm op zolder, dus ben ik maar op mijn krukken van de trap gehupt en ben lekker een biertje gaan drinken in de tuin. gr. Ron.
Lef zou ik niet zeggen, zat me rot te vervelen. Heb de hechtingen nog in mijn knie dus kan niet veel doen.
Michiel,
Heb je raad opgevolgd en met iets bruin zie het er inderdaad beter uit.
Als je nog meer tips hebt, dan hoor ik ze graag
Marcel,
Alles blijft gewoon bij het oude, ik ga er alleen spul uit periode 5 bij verzamelen. Dit voor als ik een keer zonder opstaan wil rijden. Dit spul rijd nl. net zoals de grote diesels overal door heen. Dit in tegenstellig met de kleine stoomloks
Eind jaren 70 ben ik een paar jaar gelegerd geweest in Rheine (duitsland) daar reed men toen met stoom, maar het traject werd van bovenleiding voorzien. (had toen alleen geen oog voor treinen jeweetwel koude oorlog dus veel bier en meiden) Dus eea. kan in de toekomst gerust op mijn baan worden toegepast
Jeroen,
wat geinig dat jij een oude stoomlok mooi vind .
Hier nog een foto van de aangepaste BR94 Vandaag ben ik maar verder gegaan met een BR38 en BR78. het is al een heel verschil met die glimmende dingen achterin. Ze moeten nog verder afgewerkt worden maar het werd plots warm op zolder, dus ben ik maar op mijn krukken van de trap gehupt en ben lekker een biertje gaan drinken in de tuin. gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4944
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: een paar jaar verder
Uiteindelijk heb je het bier en de meiden dan toch weer ingeruild voor treinen,alhoewel ik eerder denk dat het een combinatie is geworden toch?
Wat heb je dat weer prachtig verouderd,ik zie het als Kunst met grote K,net als de hele baan trouwens.
ps. beterschap met je knie.
Wat heb je dat weer prachtig verouderd,ik zie het als Kunst met grote K,net als de hele baan trouwens.
ps. beterschap met je knie.
Mvg Marcel
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894