Hauptbahnhof bouwen
Hauptbahnhof bouwen
.
Laatst gewijzigd door LWtje op 02 mei 2021 02:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Beginneling, N spoor, Nederlands en Duits materieel, Tijdperk V en VI
-
Re: Hauptbahnhof bouwen
En dan zegt hij dat ie onervaren is in de modelbouw . Dit ziet er echter nu al prachtig uit LWtje. Wat moet dit worden als je wel ervaring hebt opgedaan . Dit gaan we volgen.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Dit ga ik zeer zeker ook volgen. Zelfbouw is altijd interessant. Succes met de bouw, het begin ziet er in iedergeval al goed uit!
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
ziet er goed uit wort ooke voor decrest een grote baan? of wort het een pendal baan?
mvg ruud
mvg ruud
Advies: vooral doorgaan zo. Man dit ziet er al heel goed uit zeg. Hamburg Hbf blijft een mooi Station. Ben er vaak geweest.
Dankje
Het wordt een vrij klein-middelmatig (ongeveer 3 vierkante meter) baan. Dus het station neemt wel vrij veel ruimte in beslag. Maar omdat ik het station een belangrijk onderdeel vind wat juist mijn interesse wekt, vind ik dat helemaal niet erg
Wow! wat een sjiek idee. En idd onervaren in modelbouw... je bent vast een handige doe het zelver.
Een stations gebouw als hoofd thema vind ik een geweldig leuk idee, die zie je niet zo vaak.
Zeker een draadje om te volgen.
Een stations gebouw als hoofd thema vind ik een geweldig leuk idee, die zie je niet zo vaak.
Zeker een draadje om te volgen.
Groeten Chris
Gaaf man! Ik heb ook zo'n station in gedachte, kun je mooi de treinen naar schaduwstation wegleiden. Basis ziet er goed uit!
Misschien had je ipv de spanten te verven er kunststof profieltjes op kunnen plakken voor een beter reliëfeffect. Maar als je dat niet doet kan ik dat ook wel begrijpen, je haalt je nog al wat werk op je nek en zo oogt t ook best.
Bovendien, ik doe het je niet na. Mooi stukje werk, Lars!
Bedankt voor de tip! maar waar kan ik zulke profieltjes halen?Alro schreef: ↑11 jun 2019 10:19 Misschien had je ipv de spanten te verven er kunststof profieltjes op kunnen plakken voor een beter reliëfeffect. Maar als je dat niet doet kan ik dat ook wel begrijpen, je haalt je nog al wat werk op je nek en zo oogt t ook best.
-
Mijn ervaring is dat wentink in Arnhem( vlak bij station Arnhem Velperpoort) een van de goedkoopste is met styreen profielen en ze duidelijk heeft geprijsd, ze verkopen ze in lengtes van 1m in alle vormen en maten.
Maar aangezien je in of bij Groningen woont, heeft Krikke die niet op voorraad? Ik ben daar wel eens geweest voor verkeerslichten en lantaarnpalen van JJT-Model Parts
Groetjes Michiel
Maar aangezien je in of bij Groningen woont, heeft Krikke die niet op voorraad? Ik ben daar wel eens geweest voor verkeerslichten en lantaarnpalen van JJT-Model Parts
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Er zijn verschillende fabrikanten die plastic strips maken, een van de bekendste is Evergreen. Dit is een merk wat door heel veel modelbouwwinkels wordt gevoerd o.a. Modelbouw Krikke.
Edit: Michiel was me voor.
Edit: Michiel was me voor.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
.
Laatst gewijzigd door LWtje op 02 mei 2021 02:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Neudalhausenstadbahn en Maarten, bedankt voor jullie reactie. Ik zal even kijken op de aangegeven website of er wat leuks te vinden valt. En anders ga ik weer een keer een bezoekje brengen aan Arnhem om daar even te kijken naar dat spul
-
In mijn bootjes bouwtijd heb ik een een houten model van de Zeven Provincién beschilderd met goedkope verf van de Hema. Na drie maanden in de vensterbank kon je niet meer zien dat het bootje ooit beschilderd was. Blanke lak over goedkope verf zal je niet helpen tenzij de blanke lak de UV stralen tegenhoudt, wat bij de goedkopere blanke lakken zeker niet het geval is en bij de meeste duurdere ook niet. Blijf voor je verf weg van de goedkope alternatieven de kwaliteit van de gebruikte pigmenten laat meestal te wensen over.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Voor de genen die nog interesse hebben over de vorderingen... de bouw is stil komen te liggen, had toch te grote plannen als beginneling waardoor de motivatie toch enigszins weg viel en in de tussentijd is het grote dak ook van ellende uit elkaar gevallen.. toch geen goede lijm gebruikt. Ik ga het stationsgebouw zeker nog gebruiken voor een ander project, maar dan op iets kleiners. Voor nu ben ik bezig met een klein baantje voor in me kast, lijkt me toch wat beter als beginneling. Ik zal er misschien een nieuw topic voor maken, maar voor nu wil ik jullie bedanken voor de tips en complimenten. Word vervolgt!
‘T zag er toch allemaal mooi en indrukwekkend uit en was leuk om te volgen.
Veel succes met je nieuwe project(je).
Veel succes met je nieuwe project(je).
Jammer, het zag er leuk uit. Maar succes met je nieuwe plannen.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer