Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
Na de vele tips die ik hier gekregen heb met mijn ontwerpen heb ik gister bij een bezoek aan Henry (dank voor de gastvrijheid) de fouten in mijn ontwerp uitgelegd gekregen. ZIjn baan inspireerde me om een radicaal nieuw ontwerp te maken en nu in het juiste topic dan mijn draadje.
Het project is gesitueerd op 2.40 x 2.10 meter en alles draait om het hoofdstation Schwarzburg. Dit viersporige station kent een deopt en goederenafhandeling. Er loopt een nevenlijn naar het heuvelstation Reichenbach. Het baanvak is als hondebot ontworpen met een laag niveau op -100 (mm) voorzien van schaduwstation. Dit baanvak sluit rechts aan op het station. De linkerbaan loopt naar een spiraal die het naar +350 brengt en dient als paradespoor voorzien van de Bietschtall en station Guglingen.
Het tijdperk is III/IV en word uitgevoerd met FM rails en zal huis geven aan stoom en diesel tractie voorzien van max. 5 rijtuigen.
IK hoor graag of jullie nuttige tips hebben die ik erin kan verwerken. De geplande start van de bouw is begin oktober Kan al niet wachten.
Versie 7, update 23-6:
Het project is gesitueerd op 2.40 x 2.10 meter en alles draait om het hoofdstation Schwarzburg. Dit viersporige station kent een deopt en goederenafhandeling. Er loopt een nevenlijn naar het heuvelstation Reichenbach. Het baanvak is als hondebot ontworpen met een laag niveau op -100 (mm) voorzien van schaduwstation. Dit baanvak sluit rechts aan op het station. De linkerbaan loopt naar een spiraal die het naar +350 brengt en dient als paradespoor voorzien van de Bietschtall en station Guglingen.
Het tijdperk is III/IV en word uitgevoerd met FM rails en zal huis geven aan stoom en diesel tractie voorzien van max. 5 rijtuigen.
IK hoor graag of jullie nuttige tips hebben die ik erin kan verwerken. De geplande start van de bouw is begin oktober Kan al niet wachten.
Versie 7, update 23-6:
Laatst gewijzigd door martindomburg op 23 jun 2010 18:14, 10 keer totaal gewijzigd.
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
Hoi Martin(?),
Dat is een impressionant plan! Je vraagt voor opmerkingen? Ik heb er een paar!
Vermijd die R1 bochten van Fleischmann al het even kan, Daar heb je vroeg of laat last mee.
Het station ligt lekker "scheef", maar de hoofdbaan volgt op een erg eentonige manier de randen van de baan. Erg "Hollands" kwa stijl, maar niet mijn voorkeur.
Het schaduwstation kan nog iets uitgebreid worden, ofwel langere opstelsporen, ofwel extra opstelsporen. Ik zou een uitbreiding overwegen.
Langs kant A van het station zal je nog een overloop nodig hebben
Succes met het verder ontwerp!
Dat is een impressionant plan! Je vraagt voor opmerkingen? Ik heb er een paar!
Vermijd die R1 bochten van Fleischmann al het even kan, Daar heb je vroeg of laat last mee.
Het station ligt lekker "scheef", maar de hoofdbaan volgt op een erg eentonige manier de randen van de baan. Erg "Hollands" kwa stijl, maar niet mijn voorkeur.
Het schaduwstation kan nog iets uitgebreid worden, ofwel langere opstelsporen, ofwel extra opstelsporen. Ik zou een uitbreiding overwegen.
Langs kant A van het station zal je nog een overloop nodig hebben
Succes met het verder ontwerp!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
Michiel schreef:Hoi Martin(?),
Dat is een impressionant plan! Je vraagt voor opmerkingen? Ik heb er een paar!
Vermijd die R1 bochten van Fleischmann al het even kan, Daar heb je vroeg of laat last mee.
Het station ligt lekker "scheef", maar de hoofdbaan volgt op een erg eentonige manier de randen van de baan. Erg "Hollands" kwa stijl, maar niet mijn voorkeur.
Het schaduwstation kan nog iets uitgebreid worden, ofwel langere opstelsporen, ofwel extra opstelsporen. Ik zou een uitbreiding overwegen.
Langs kant A van het station zal je nog een overloop nodig hebben
Succes met het verder ontwerp!
He Michiel,
dank je voor de tips. De hoofdbaan die je bedoelt loopt op hoogte +350 voorzien van drie "paradedelen" het eerste deel links heeft een station, het tweede deel een vakwerkbrug en het derde deel een wandtraject. De hoeken zijn niet zichtbaar dus ik creeer wel echt drie delen.
R1 zitten alleen in het nevenspoor, daar zal ee"n kleine trein opereren dus gefet geen probleem. De rest is R2 en R2,5. Het schaduwstation zou ik inderdaad links kunnen uitbreiden. Das een idee waar ik nog even naar ga kijken. tnxs
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
dit ziet er een stuk beter uit en zonder r1, prima probeer je schaduwstation zo groot mogelijk te maken zoals michiel zei, dan kun je straks meer afwisselen.
je hoofdstation kan iets langer zo te zien en dat zou ik zeker doen.
groetjes henry
je hoofdstation kan iets langer zo te zien en dat zou ik zeker doen.
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
Martin,
ff een eerste snelle reactie, dit zijn vorderingen, een heel stuk beter dan je eerste plannen, veel mooier gebruik van de ruimte.
Ik wil mij op 3 punten nu snel even aansluiten bij mijn voorgangers, werk minder strak langs de randen, geef hier en daar een zwieper door wat gebogen flex te gan verwerken, dat geeft een veel speelser en vooral natuurgetrouwere indruk.
Maak idd jouw schaduw station zo ruim mogelijk, maar ook jouw hoofdstation, een optie om perronsporen te verlengen zou zijn om deze wat in een ruime boog te laten lopen, dit geeft veel meer ruimte, al zul je dan de aansluiting naar de spiraal wat moeten veranderen.
succes
mvg
Freddy
ff een eerste snelle reactie, dit zijn vorderingen, een heel stuk beter dan je eerste plannen, veel mooier gebruik van de ruimte.
Ik wil mij op 3 punten nu snel even aansluiten bij mijn voorgangers, werk minder strak langs de randen, geef hier en daar een zwieper door wat gebogen flex te gan verwerken, dat geeft een veel speelser en vooral natuurgetrouwere indruk.
Maak idd jouw schaduw station zo ruim mogelijk, maar ook jouw hoofdstation, een optie om perronsporen te verlengen zou zijn om deze wat in een ruime boog te laten lopen, dit geeft veel meer ruimte, al zul je dan de aansluiting naar de spiraal wat moeten veranderen.
succes
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
Bedankt voor de tips. Ik heb boven de plaatjes veranderd met de wijzigingen.
- Schaduwstation met 1 spoor uitgebreid. Kan nu 8 treinen laten rijden, das al 7 meer dan ik nu heb De baan zal na 10 jaar worden vervangen door een superbaan op een nog te verhogen zolder
- station is verlengt door de wissels te verplaatsen na de bocht. Het ziet er knullig uit zo maar als ik het eenmaal leg in flex zal het er strakker uit zien. wil in winrail niet echt.
- bovengedeelte heb ik proberen te varieren maar dat gaat ten koste van het nevenstation wat ik er wel graag in wil hebben. Ik laat het bij de drie paradedelen. Wel heb ik i.v.m. de uitwaai van het station de bietschtall verplaatst en de oude plek vervangen door een boogbrug.
groetjes
- Schaduwstation met 1 spoor uitgebreid. Kan nu 8 treinen laten rijden, das al 7 meer dan ik nu heb De baan zal na 10 jaar worden vervangen door een superbaan op een nog te verhogen zolder
- station is verlengt door de wissels te verplaatsen na de bocht. Het ziet er knullig uit zo maar als ik het eenmaal leg in flex zal het er strakker uit zien. wil in winrail niet echt.
- bovengedeelte heb ik proberen te varieren maar dat gaat ten koste van het nevenstation wat ik er wel graag in wil hebben. Ik laat het bij de drie paradedelen. Wel heb ik i.v.m. de uitwaai van het station de bietschtall verplaatst en de oude plek vervangen door een boogbrug.
groetjes
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
keurig en mooie lange sporen op het station, jammer dat je na de zomer pas gaat bouwen nu het plan er is.
groetjes henry
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
Yep, heb ik wel veel tijd om me te verdiepen in dinamohenry schreef:keurig en mooie lange sporen op het station, jammer dat je na de zomer pas gaat bouwen nu het plan er is.
groetjes henry
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
r 2,5 van Flm? Dat railstuk ken ik niet.
Zoals eerder gezegd: vermijd die r1. Straks wil je daar toch iets anders laten rijden en dan heb je het probleem weer.
Succes,
Martin
Zoals eerder gezegd: vermijd die r1. Straks wil je daar toch iets anders laten rijden en dan heb je het probleem weer.
Succes,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
Hoi Martin,
Dit ziet er een stuk beter uit dan het voorgaande plan. Ik heb 1 tip: waarom spiegel je het stuk linksonder niet, zodat je de scherpe bochten uit het station aan de linkerkant vermijdt. Wat ik bedoel is: vanuit het station heb je nu een haakse bocht naar links. Maak dat een 45graden bocht en spiegel de rijrichting van de spiraal linksonder. Wat je dan natuurlijk ook moet doen is de Bietschtall (brug neem ik aan) onder een hoek leggen, zodat deze aan de andere kant de bocht in gaat.
Ik hoop dat je het begrijpt. Ik heb nu geen tijd om een tekening te maken.
Dit ziet er een stuk beter uit dan het voorgaande plan. Ik heb 1 tip: waarom spiegel je het stuk linksonder niet, zodat je de scherpe bochten uit het station aan de linkerkant vermijdt. Wat ik bedoel is: vanuit het station heb je nu een haakse bocht naar links. Maak dat een 45graden bocht en spiegel de rijrichting van de spiraal linksonder. Wat je dan natuurlijk ook moet doen is de Bietschtall (brug neem ik aan) onder een hoek leggen, zodat deze aan de andere kant de bocht in gaat.
Ik hoop dat je het begrijpt. Ik heb nu geen tijd om een tekening te maken.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
Mannen,
De aversie van R1 begrijp ik niet. Nou ik begrijp het wel maar je kan er mee rijden. Liefst niet in het zicht maar buiten het zicht is het geen enkel probleem. Dat geld ook voor de gebogen wissels voor Flm. Het voordeel van beide is dat je er een heleboel ruimte mee kan winnen en het eigenlijk niet nadelig is. Als de discipline opgebracht kan worden om het goed neer te leggen, dan is het geen enkel probleem.
Maar goed dat is mijn insteek en die werkt dus gewoon goed.
De aversie van R1 begrijp ik niet. Nou ik begrijp het wel maar je kan er mee rijden. Liefst niet in het zicht maar buiten het zicht is het geen enkel probleem. Dat geld ook voor de gebogen wissels voor Flm. Het voordeel van beide is dat je er een heleboel ruimte mee kan winnen en het eigenlijk niet nadelig is. Als de discipline opgebracht kan worden om het goed neer te leggen, dan is het geen enkel probleem.
Maar goed dat is mijn insteek en die werkt dus gewoon goed.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
Hier wer een update,
Zat na een feestje nog een beetje te malen en heb bovenaan drie aangepaste ontwerpen geupload.
update:
- ontvangst goederen doorgelegd naar de eerste wisselstraat zodat ik lange goederentreinen kan ontvangen. Het depot is verplaatst naar spoor 1 van het station. Tis een spoor met aan beide zijden perrons. overbodige ruimte word zo nuttig. De plaats van het oude depot is vervangen door kleine opstelsporen.
- het hoge traject is vervormd voor de bietschtall en ook is het nevenstation nu voorzien van omloop.
Zat na een feestje nog een beetje te malen en heb bovenaan drie aangepaste ontwerpen geupload.
update:
- ontvangst goederen doorgelegd naar de eerste wisselstraat zodat ik lange goederentreinen kan ontvangen. Het depot is verplaatst naar spoor 1 van het station. Tis een spoor met aan beide zijden perrons. overbodige ruimte word zo nuttig. De plaats van het oude depot is vervangen door kleine opstelsporen.
- het hoge traject is vervormd voor de bietschtall en ook is het nevenstation nu voorzien van omloop.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
evo schreef:Hoi Martin,
Dit ziet er een stuk beter uit dan het voorgaande plan. Ik heb 1 tip: waarom spiegel je het stuk linksonder niet, zodat je de scherpe bochten uit het station aan de linkerkant vermijdt. Wat ik bedoel is: vanuit het station heb je nu een haakse bocht naar links. Maak dat een 45graden bocht en spiegel de rijrichting van de spiraal linksonder. Wat je dan natuurlijk ook moet doen is de Bietschtall (brug neem ik aan) onder een hoek leggen, zodat deze aan de andere kant de bocht in gaat.
Ik hoop dat je het begrijpt. Ik heb nu geen tijd om een tekening te maken.
Is best een goed idee, ik zal er vanavond als ik terug ben van Assen even naar kijken. Het bied wel meer ruimte voor industrie Als het wat word zie je vanvond wel een nieuwe update van het baanplan
R2,5 bestaat ook niet maar is in winrail een parallel op R2. kan alleen met flex dus. Ik gebruik alleen R1 voor het nevenspoor. Maar die heeft dan ook een stijging van 5% dat moet voor een railbus geen probleem zijn.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
Zo heb vandaag het baanplan aangepast met de tip van Evo. Ik vind het nu zelfs beter geworden met een mooier paradespoor, betere bogen bij het inrijden station en een goederenspoor naar een kolenmijn. +++ punten haha
De opstelsporen ga ik nog veranderen. Daar komt een tweede goederendepot met kraan. Dat kan later nog. Ook het zandspoor wil ik verlengen
evo bedankt
De opstelsporen ga ik nog veranderen. Daar komt een tweede goederendepot met kraan. Dat kan later nog. Ook het zandspoor wil ik verlengen
evo bedankt
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
Ik vind het een mooi gebalanceerde baan. ziet er goed uit.
Heeft alle aspecten die je graag wens zonder echt "overdone" te zijn. Ik ben benieuwd naar de bouw!
Heeft alle aspecten die je graag wens zonder echt "overdone" te zijn. Ik ben benieuwd naar de bouw!
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
graag gedaan, maar nu willen we natuurlijk wel het resultaat zien !martindomburg schreef: evo bedankt
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
evo schreef:graag gedaan, maar nu willen we natuurlijk wel het resultaat zien !martindomburg schreef: evo bedankt
Nu kijk maar wel snel bovenaan, heb de scenery ingetekend. Is ongeveer wat de bedoeling is.
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
Het nieuwe plan oogt inderdaad erg goed. Ik zou onder het bergdorp rechtsonder een klein schaduwstation in de bocht aanleggen, opdat treinen niet meteen tunnel-in tunnel-uit rijden. Bij het hoofdstation lang kant 'A' ontbreekt er nog een overloop. Je gaat anders de helft van je stationssporen niet kunnen gebruiken. En de bocht rechts-boven van het paradespoor zou ik een stuk ruimer nemen. Nu is het zo'n krap bochtje waar treinen in volle vaart zich door moeten wringen. En ten laatste, zou ik het enkelspoor in je station laten uitkomen op 2 sporen, met een wissel extra aansluitend op het spoor eronder. Anders is het pendelen met 2 treinen niet evident.
Maar nogmaals, de algemene opzet vind ik erg geslaagd! TOP!
Maar nogmaals, de algemene opzet vind ik erg geslaagd! TOP!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
Dank voor het compliment. Alle bochten zijn R2 binnen, het gedeelte rechtsboven ben ik vergeten te verbergen, de bochten zijn niet zichtbaar. Dat overloopje klopt inderdaad, daar komt een kleine brug. word een crea oplossing waarvan ik de uitdaging nu al zie zitten.Michiel schreef:Het nieuwe plan oogt inderdaad erg goed. Ik zou onder het bergdorp rechtsonder een klein schaduwstation in de bocht aanleggen, opdat treinen niet meteen tunnel-in tunnel-uit rijden. Bij het hoofdstation lang kant 'A' ontbreekt er nog een overloop. Je gaat anders de helft van je stationssporen niet kunnen gebruiken. En de bocht rechts-boven van het paradespoor zou ik een stuk ruimer nemen. Nu is het zo'n krap bochtje waar treinen in volle vaart zich door moeten wringen. En ten laatste, zou ik het enkelspoor in je station laten uitkomen op 2 sporen, met een wissel extra aansluitend op het spoor eronder. Anders is het pendelen met 2 treinen niet evident.
Maar nogmaals, de algemene opzet vind ik erg geslaagd! TOP!
Wat het schaduwstation betreft gaat niet lukken. De nuttige lengte is dan maar 50cm en mijn "toekomstige treinen" worden zijn 1 meter lang.
De extra spoor voor de enkelspoor is inderdaad een idee. Het spoor eronder is ontvangstspoor voor goederentreinen, echter met koploper heb ik gezien dat je een omloop van zo'n trein erg mooi uitgevoer kan worden. De tractie zal voornamelijk door railbussen worden uitgevoerd met af/en toe een kleine stoomloc voorzien van reizigers/goederen vervoer.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
Ik heb het plan weer geupdate, verder ingevuld en de nieuwe uitwerkingen in het beginbericht geplaatst.
- draaischijf is voorzien van extra opstelsporen naast de loods
- brug en berg kant A is aangepast
- Scenery is verbeterd m.b.t. de tunnelingangen
- Schaduwstation is voorzien van opstelspoor voor schoonmaaktrein
- Repa ontkoppelaars ingetekend (blauwe stip)
- Dwergseinen ingetekend (gele stip)
- uitleg welke seinen er gebruikt worden.
IK ben nu de blokken aan het bepalen voor Dinamo, ga morgen bij Frans langs voor tekst en uitleg.
- draaischijf is voorzien van extra opstelsporen naast de loods
- brug en berg kant A is aangepast
- Scenery is verbeterd m.b.t. de tunnelingangen
- Schaduwstation is voorzien van opstelspoor voor schoonmaaktrein
- Repa ontkoppelaars ingetekend (blauwe stip)
- Dwergseinen ingetekend (gele stip)
- uitleg welke seinen er gebruikt worden.
IK ben nu de blokken aan het bepalen voor Dinamo, ga morgen bij Frans langs voor tekst en uitleg.
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
martin het ziet er super uit en veel plezier morgenavond
doe de groeten aan frans
groetjes henry
doe de groeten aan frans
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
Even een update:
Ik ben al aardig goed bezig. Via Ebay verzamel ik een boel rails en wissels en heb sinds vandaag een draaischijf Ben ook al in het bezit van wat locs en rijtuigen
Ook heb ik Itrain al onder de knie en ben ik klaar om in oktober te gaan bouwen.
Ik heb het baanplan nog wel aangepast op twee punten:
- er is een opstelspoor gekomen voor het opstellen van een extra pendeltrein voor het nevenspoor.
- de industrie is uitgebreid met een extra tafel waarop ik een fabriek ga bouwen had wat extra ruimte
Bij deze het nieuwe ontwerp:
Ik ben al aardig goed bezig. Via Ebay verzamel ik een boel rails en wissels en heb sinds vandaag een draaischijf Ben ook al in het bezit van wat locs en rijtuigen
Ook heb ik Itrain al onder de knie en ben ik klaar om in oktober te gaan bouwen.
Ik heb het baanplan nog wel aangepast op twee punten:
- er is een opstelspoor gekomen voor het opstellen van een extra pendeltrein voor het nevenspoor.
- de industrie is uitgebreid met een extra tafel waarop ik een fabriek ga bouwen had wat extra ruimte
Bij deze het nieuwe ontwerp:
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
ziet er goed uit, een opmerking, ik zou bij de fabriek wat meer moegelijkheden creeeren om de loks te laten omrijden, nu moet je de waggons vanaf het grote station naar de fabriek duwen.
groetjes henry
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - herintreden in N - het baanplan
Is inderdaad wel een idee, weet alleen ngo niet de exacte grote van de module. Mocht er genoeg ruimte zijn denk ik wel aan een paar extra wissels. Ligt ook even aan de draaischijfmodule van Frans m.b.t. het aantal blokkenhenry schreef:ziet er goed uit, een opmerking, ik zou bij de fabriek wat meer moegelijkheden creeeren om de loks te laten omrijden, nu moet je de waggons vanaf het grote station naar de fabriek duwen.
groetjes henry