lampje vervangen door led
lampje vervangen door led
Hallo,
Ik heb een minitrix v 200 van begin jaren zeventig die ik aan het digitaliseren ben.
nu wil ik de lampen vervangen door leds , kan ik die zo aansluiten of moet er een weerstand tussen.
Mvg
Jan
Ik heb een minitrix v 200 van begin jaren zeventig die ik aan het digitaliseren ben.
nu wil ik de lampen vervangen door leds , kan ik die zo aansluiten of moet er een weerstand tussen.
Mvg
Jan
Re: lampje vervangen door led
altijd even een weerstandje tussen zetten
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Ik wil dit ook gaan doen, van die weerstand wist ik wel , maar kan ik verder de normale lampjes aansluitingen gebruiken of dien ik het op een andere manier maken.
-
Schönwitz maakt ledjes met ingebouwde weerstand en gelijkrichter en een fitting, die met de bestaande lampjes uit te wisselen zijn.
https://modellbau-schoenwitz.de/de/Mode ... uchtmittel
Ze kosten iets meer dan een gewone led, maar je hoeft niets aan je loc te veranderen.
Ze zijn ook bij DM toys te koop.
Groetjes: Robby
https://modellbau-schoenwitz.de/de/Mode ... uchtmittel
Ze kosten iets meer dan een gewone led, maar je hoeft niets aan je loc te veranderen.
Ze zijn ook bij DM toys te koop.
Dat betekent dus dat ik de normale aansluitingen kan gebruiken en voor de decoder de blauwe draad niet hoef te gebruiken maar de zwarte draad aan de massa en wit en geel voor de plus van de lampjes / leds.
-
Ik vrees dat ik iets te vroeg geropen heb.
Ik zag net dat de afmetingen, en ik vrees dat deze niet gaan passen met hun lengte van 12mm, en doorsnede van 6mm.
Sorry.
Ik zag net dat de afmetingen, en ik vrees dat deze niet gaan passen met hun lengte van 12mm, en doorsnede van 6mm.
Sorry.
Ja qua aansluiting hoef je niets te veranderen. Let wel op de polariteit van je led. De plus moet aan de chassis kant en de min aan de decoder, en de weerstanden niet vergeten.
In principe maakt het niks uit, het gaat om het begrenzen van de stroom en er zit onderweg geen overloop in de led.