Dank voor de reacties, jongens. En dat zo snel alweer! Fijn dat jullie me nog niet vergeten waren. Snifsnif, sentimenteelhuilie…...
@mikey ,
de bovenleiding is puur decoratief. Dan nog is het wel redelijk heel voorzichtig liefde bedrijven met hitsige egels wil je de boel niet meteen mollen. Even lekker 'meters maken' met een traject met bovenleiding is er niet bij. Een stukje poetsblok op een schroevendraaiertje wil wel. Deze zooi had echter al 2 jaar stil gestaan, en dan moet je toch even behoorlijk gummen.
Ik moet er echt niet aan denken om de bovenleiding zélf schoon te moeten maken.
...en dan komen we meteen bij puntje
@FidOo
Want ja, eer de boel schoon is gewoon direct veel rijden, en inderdaad: vanmiddag heb ik een paar streekjes ATF hier en daar op de rails gedaan, zo grofweg om de 4 m. Ter conservering, en ik moet eerlijk zeggen (22:01 is de tijd nu....), de boel rijdt vrolijk rond, waar ik vanmiddag een hele zware goederentrein even moest helpen door de spiraal heen.
@bob vermeulen ,
Natuurlijk gaat het om het rijden. Iemand vroeg me laatst 'hoe het met de treintjes was', en toen dacht ik: tijd om daar weer eens wat mee te gaan doen, mits het kutweer is. Met mooi weer ga je hier niet voor je lol op zolder zitten. Bovendien mis je dan alles wat 1:1 in bikini loopt, en gaat het niet allemaal om prioriteiten? (er zijn geen eindexamenkandidaten meer he, toch? Mooi!).
De hele zooi weer aan de praat krijgen kostte even een paar uurtjes, maar ik zie alweer dat het dat allemaal waard was. Blijft toch gaaf om alles weer te zien rondrijden; alsof je het nieuw krijgt, of voor het eerst ziet.
We weten weer wat we gemist hebben hier. Gauw foto's! Wellicht morgen alweer, want wieweetwieweet komt er wel een nieuw aanwinstje aan. Hopelijk geeft het jullie ook weer inspiratie.
Psssst..... en in Lochem moet je wezen he, komende dagen! Neem zelf dan maar een koud biertje mee!
J.