![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ja Willempie dat besef is er duidelijk er is iets niet goed
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
daar hoef ik zelfs geen elektronica man voor te zijn om dat te snappen
maar zonder gekheid er is inmiddels alweer een wisselaandrijving doorgebrand.
ben nu door mijn aandrijvingen heen en heb er gelukkig een X-aantal weten te arresteren op marktplaats die ik woensdag in huis verwacht.
voor die tijd heb ik alle bedrading die deze wissel aanstuurt los en weggehaald.
ga voor deze wissel een compleet eigen circuit aanleggen buiten de 24 wel goed werkende wissels om.
ga vanuit een trafo de wissel aansluiting gebruiken om in eerste instantie rechtstreeks via de reed de wissel te schakelen.
en denk dat het dan al verkeerd zal gaan omdat die verdraaide reedcontacten steeds verkleven.
vandaar ook mijn eerder gestelde vraag of die reedcontacten in verschillende sterkte variaties te koop zijn en niet alleen in verschillende lengte en dikte maten.
ik bedoel dus meer door zo,n glas gevalletje met die mini lepeltjes zal toch niet meer dan een kleine voltage kunnen verwerken en geen vorm van sterkstroom zoals 380 enz enz.
er moet toch een reden zijn waardoor die dingen inbranden.
ik heb geprobeerd met plus te laten schakelen en met min maar in beide gevallen zegt de reed ik ga kleven en blijf contact maken met doorbranding als gevolg.
maar ik zal jantje niet zijn om niet gewoon door te gaan tot ik gevonden heb wat ons met zijn allen behoorlijk bezig houd.
mijn uitgebreide dank daarvoor en ook voor het geduld wat jullie met me hebben.ik schaam me een beetje om mijn onkunde
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)