Hier bleek mijn tekenwerk niet te kloppen dus dat aangepast en er gewoon weer overheen bestikkerd. Daarna een mix van verf, water en houtlijm gemaakt om de wanden mee over te schilderen om ze te verouderen. De samenstelling heb ik tijdens het mengen steeds op restandjes getest en daarna is het beschilderen gelukkig goed gegaan. Een wash aanbrengen op iets wat van nature uitloopt als het met vocht in aanraking komt is erg lastig en riskant. Nu het is gelukt betekend het ook dat het nu door de toegevoegde houtlijm minder snel zal uitlopen. Dat betekend niet dat ik nu dingen er tegen aan en direct omheen met (verdunde)houtlijm kan lijmen, alles zal met secondelijm moeten.

Zoals altijd sluit het nooit helemaal aan zoals ik het gedacht had en toen bleef er een kier over en dan?....De enige optie om tot een mooi en stevig resultaat te komen, voorzichtig klimstruiken er tegen aanlijmen met secondelijm zo is de kier onzichtbaar en het geheel erg stevig.

Nu moet ik even mijn foto archief van ruim 1600 foto's na lopen op de juiste onderbouw voor het zwevende deel want dat was van te voren niet geheel te plannen en voor te bereiden.
Groetjes Michiel