Boppard

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Boppard

Bericht door henry »

ik krijg alleen maar van die vierkantjes te zien van fotobucket en kan de foto's niet zien.
kan iemand zeggen wat ik moet doen want deze baan zou ik ook willen bewonderen.
groetjes henry


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Henry,

Het suc6 groeit Jeroen boven zijn hoofd. Teveel verkeer :o :o (bandwitd :mrgreen: :mrgreen: ) en wij mogen niet meer genieten :oops: :oops: ja van blokjes. Is op BNLS ook zo. jammer.

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Boppard

Bericht door spoor65 »

Hoi,

En volgens Jeroen, zou vanaf de 18e, dus over 2 dagen dat probleem verholpen zijn, zo zegt hij in zijn topic op BNLS

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

:oops: Zo dan!

Heeft even -een goed half jaar- geduurd sinds hier gepost is. Tja, time is rare, thus limiting. Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier meer meelees en af en toe eens wat post. Maar jullie houden het forum ook wel gezellig (want dat is het!) zonder mij. De meeste van de lezers hier kijken volgens mij ook wel op de grote oom van dit forum, BNLS. Gezelliger of niet, ik maak er nou eenmaal geen sport van om op zoveel mogelijk fora te posten.....

Maarrrr, dit had ik H@ns min of meer beloofd bij het gecommuniceer over mijn nieuwe aankopen. De N-spoorstore ziet er goed uit, heeft goede spullen voor HELE goede prijzen en de comm. loopt goed. Hulde, H@ns!

Bon, ter zake. Ik weet niet hoe ver jullie op de hoogte zijn van mijn projectje, maar Boppard is verkleind. Minder sporen, meer details. Meer realiteit ook. Ik heb, waar ooit de sporen van het station lagen nu een klein dorpje gebouwd. Het idee voor het totaalplaatje is dat het dorp aan de heuvel- en rivierkant van de spoorlijn gaat liggen, net zoals in het echt: de spoorlijn klieft het dorpje als 't ware in tweëen. Genoeg gezeverd:

Feauteau's!

De nieuwe containerwagons, oa. aangeschaft bij de N-spoorstore.

Afbeelding

De locomotief die ervoor zit, en hoort (als ik naar forumleden luister) is de Crossrail TRAXX 185. Deze lok is van Minitrix. Beresterk, en na het gebruikelijke ge-eikel met de decoder en de print, het plaatsen van Kuswa-remschijfjes is deze een prachtaankoop voor weinig geld. Gebroeders Fleischmann, luistert u EEEEEVEN mee?!

Afbeelding

Een close-up van dit topapparaat. Wellicht nog eens vervuilen?

Afbeelding

Nog een plaatje van hoger genomen. Net het Rijndal, vind je niet? Luister, 60 cm. breed is in N-spoor echt genoeg. I'm lovin' it!!!

Afbeelding

Zoals praktisch iedereen wel weet zijn het op dit moment vooral de goederentreinen die de boventoon voeren op mijn baan. Die kun je zo heerlijk verouderen! Come to think of it....ik heb nog geen personentrein verouderd! Wordt het dan ook wel eens tijd voor. We zien hier weer wat zware, lawaaimakende cargotreinen die de rust in het slaapstadje Boppard even grondig komen verstoren. Rail4Chem lok 185-544??blabla passeert een graantrein....

Afbeelding

Die graantrein werd trouwens ook door een TRAXX -vrij populair in mijn verzameling- getrokken. Een 145. Ook al smerig.....

Afbeelding

Het nieuwe dorpje met z'n huizen op de achtergrond. En daarachter schaduw...jammer....... :| Maarrrr, de 155, dat logge lelijke ding sleept een gemengde goederentrein net de zon in. Och, het kan er mee door....

Afbeelding

Dan 2 foto's van een smerige BR 189 (de Hobbytrain) die met een vuile staaltrein via de andere kant het stationnetje inrijdt. Zo zie je iets meer van de achtergrond. Wijnbergen, vakwerkhuisjes, dat soort geneuzel.....het past wel, die moderne rommel bij die oude huisjes.

Afbeelding

Iets meer en profil....

Afbeelding

Nog één foto dan van mijn nieuwe containersleep. De pose is ook nieuw, zo vlak boven de sporen. Dankzij het driepootje van mijn camera probeer ik altijd wat nieuwe fotopunten te verzinnen om de treinen en het landschap te fotograferen.

Afbeelding

Hier laat ik het even bij. Ik check dit forum regelmatig, trouwens. Waarom dienen jullie, mochten jullie meer willen zien, niet wat foto-aanvragen in ofzo? Of vraag om info. Zoals ik al zei houd ik BNLS.net iets meer up-to-date, maar dat wil niet zeggen dat ik hier niks wil posten. Dus heb je een verzoekje? Shoot! Dan kijk ik even of het gaat lukken.

Grtz,

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Boppard

Bericht door Hookies »

Nu, dan gooi ik er maar eens wat verzoekjes in:

- een foto van het dorpje, maar dan niet vanaf de spoorzijde, maar tussendoor?

- foto's van zigzaggende bovenleiding, liefst ook eentje van echt bovenaf recht naar beneden?

- verouderde personentreinen (daar begon je zelf toch al over)

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7650
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Boppard

Bericht door Krab »

Jeroen super die foto's heb weer zitten genieten :o

groetjesss Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Boppard

Bericht door Ron »

Jeroen,

wat heb je die loks toch prachtig vervuild. En zo te lezen ben je goed te spreken over de trix loks. Moet hier zelf eerdaags ook maar een paar van aanschaffen.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Boppard

Bericht door spoor65 »

:D :D :D Yes,

Jeroen, hier hebben we op zitten wachten, en ja noemde het al ff, vraag als je meer foto`s wilt zien, nou, dat had ik maanden terug al eens gevraagd, maar bij deze nogmaals, geef ons meer van dit prachtig project, wat toch echt 1 van mijn grootste voorbeelden is, in wat ik ooit hoop te kunnen halen op modelbouw top nivo.

THANKS Jeroen, en ja graag meer dus.

Want het ziet er weer prachtig uit.

Ja ook BNLS bezoek ik nog heel af en toe, om dan vooral wat banen te bekijken, maar toch zien we jouw baan ook heel graag hier, daar het gewoonweg echt mooi weer geeft van wat je in N toch ook kunt maken.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Boppard

Bericht door Jos »

Prachtige platen weer hoor Jeroen!

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

PaulF.
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jan 2010 00:31
Locatie: Dordrecht

Re: Boppard

Bericht door PaulF. »

Jeroen,

Ziet er echt super mooi uit! :shock:

Heb net het hele draadje vluchtig doorgelezen en een paar mooie tips eruit gehaald voor het maken van water en voor de groenvoorzieningen! :D

Nogmaals, super mooi! Ga zo door! :D


Vriendelijke groet,
Paul Franje.

FidOo
Berichten: 5816
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Boppard

Bericht door FidOo »

Honey, I schrunk Germany....

Ja want dit is echt zo realistisch dat het soms moeilijk is van echt te onderscheiden.

Ik heb ook weer genoten van de mooie plaatjes! Je dorpje is werkelijk prachtig.
Ik weet dat de verlichting het ook doet, dus een paar plaatjes van het donker zouden zeker niet misstaan!
Ook wat foto's van de bovenleiding zou ik wel waarderen om daar eens wat meer inzicht in te krijgen.

Ik lees ook het BNLS forum. Ben daar niet actief wat betreft postings. En eigenlijk de enige reden dat ik daar kom is vanwege de bouw van enkele N-banen, waaronder die van jouw en die zwitserse baan. En om inspiratie op te doen kwa baanplannen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hey boys,

dank voor de leuke commentaren. Ik zal weldra weer eens wat foto's posten, waarschijnlijk vandaag al. Het is jammer dat ik ze niet in full quality hier neer kan plempen, scheelt me ook alweer werk, maar goed. Foto's van de bovenleiding komen eraan. De foto's in het donker zullen even moeten wachten.....aangezien het nu licht is :mrgreen: . Ook het dorpje zal ik wat meer in detail fotograferen, Martin (Hook's Hut).

Geef me even de tijd om een liter koffie te zetten, en wat te klooien aan de baan, dan maak ik straks wat foto's.

Latore!

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Rik
Berichten: 404
Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
Contacteer:

Re: Boppard

Bericht door Rik »

Echt ongeloofelijk mooi. Ik heb serieus die luchtfoto van de containersleep in de bocht als bureaublad achtergrond ingesteld.
:mrgreen:


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Boppard

Bericht door spoor65 »

Jeroen schreef:Hey boys,

Geef me even de tijd om een liter koffie te zetten, en wat te klooien aan de baan, dan maak ik straks wat foto's.

Latore!

J

hey Jeroen,

De koffie nog niet op ;)

leuk dat je weer meer gaat plaatsten hier,

ga mijn laptop toch maandag maar mee nemen naar het vakantie adres, kan ik hier toch nog wat moois gaan bekijken.

Groetjes

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Ja fukkerdefuk, ik heb dus vanmiddag een heuse update willen plaatsen met foto's die ik nog had gemaakt, én geconverteerd naar kleiner dan 800x600....maarrrrr, het werkt niet, en deze website blijft zeggen dat ze groter waren. Alles proberen te saven, website crashte, compu crashte. :evil: :evil:

Nu heb ik dus eeeeven geen zin meer die hele zooi weer opnieuw te typen, dus jullie zullen een weekje moeten wachten, want morgen moet ik weer arbeideren.

Even geduld dus nog.

Grtz,

JJ


Afbeelding
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Boppard

Bericht door shoven »

Jeroen schreef:J... én geconverteerd naar kleiner dan 800x600....maarrrrr, het werkt niet, en deze website blijft zeggen dat ze groter waren....
'Deze website' zegt dat wel vaker, en dan ook nog regelmatig onterecht... (buffering probleempje, voor de IT-ers onder ons)
H@ns, kan aan die suffe limiet iets worden gedaan? (diskruimte kost niet zoveel meer tegenwoordig, hoewel dat nog niet tot de prijslijsten van providers doorgedrongen is... :evil: )


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Boppard

Bericht door shoven »

O ja, verzoeknummers: ik ben wel benieuwd hoe die Kuswa remschijfjes uitpakken (heb nog 3 potentiële slachtoffers hier). Heb je daar een detail-foto van?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Boppard

Bericht door evo »

Hoi Jeroen,
Ik wist niet dat je hier ook een Boppard draadje had. Nou kunnen we al dat moois ook zien zonder commentaar van moderators :D.
Nog wel een verzoeknummertje van mijn kant: ik vind die stap-voor-stap fotoreportages van het bouwproces altijd wel geslaagd. Maakt niet uit wat, rotsen, dorp, rivier, beplanting, of wat je laatste toevoeging dan ook is.
By de weg: er is op deze site ook een size limiet op je plaatjes van 120k of zoiets, misschien dat je daar last van had.
De groeten,
Edwin


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Boppard

Bericht door Hookies »

Ik sla mijn foto's op tinypic op en zorg dat ze wel 800x600 zijn. Dan heb ik er nog nooit last van gehad, tenzij ik een 'staande' foto gebruik. Die moet ik dan weer 450x600 maken. Die 120k-optie ken ik niet. Is dat als je via de site zelf een plaatje uploadt, want als ik mijn geplaatste foto's bekijk, dan zijn die allemaal ruim boven de 120, sommigen zijn zelfs meer dan dubbel zoveel.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Hoi Jeroen,

Hoe rijden die Rocky's t.o.v. van de HT's?

By the weg, ziet er weer top uit man!!


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Boppard

Bericht door Robert_N-Nm »

@Rob F
Slechter dan de hobbytrains met originele wielen kunnen ze niet rijden lijkt mij. Die hobbelde overal het spoor uit.

@Shoven
Op deze foto's kan je het effect goed zien van KUSWA-remschijfjes. Overigens is het handiger om de draaistelletjes toch even uit elkaar te halen bij het plaatsen. Het kan wel gewoon zo, maar centreren is op een los wieltje makkelijker en je kan beter zien of er nog wat afgebraamd moet worden.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... 612.0.html

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

PaulF.
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jan 2010 00:31
Locatie: Dordrecht

Re: Boppard

Bericht door PaulF. »

Die remschijfjes hebben zeer zeker wel een mooi effect!


Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Jojo,

na lange tijd dan maar even een paar fotootjes van mijn kant. Ik was toch al even gezellig aan het lezen hier op het forum. Bovendien moest ik BNLS ook weer even updaten. Nouja, moeten......de temperatuur is op zolder zodanig te harden dat je net even 20 min. met die treinen kan rotzooien en evt. fotootjes maken voordat je weer zo'n opvlieger krijgt van de temperatuur dat je je spontaan 25 jaar ouder voelt.

Hier een close-up foto van de Crossrail bak. Let op de remschijven (vroeg iemand dat niet), die komen er goed uit op een N-model. Mocht je zo'n ding kopen, ga dan zeker op jacht naar de Kuswa remschijven!

Afbeelding

Dan even een andere TRAXX. Remschijven, gesupert en geweatherd. Met de keteltrein, die ik inmiddels meer en meer heb verouderd...nadat ik alle gewichten uit de wagons heb gesloopt. Nog bedankt voor de tip, Rob!

Afbeelding

En de tegentrein was wederom de TRAXX van Crossrail. Dit stukje doet het altijd goed in het zonnetje. Jammer dat het maar een kwartiertje is, want dan is het weer een donker hol hiero....

Afbeelding

leeder,

J


Afbeelding

Pim
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 feb 2009 19:01

Re: Boppard

Bericht door Pim »

Afgewerkt hoor, die bovenste foto had gewoon een echte foto met oude camera kunnen zijn.. Ik denk dat als je de foto's in zwart/wit of sepia zou weergeven het dan gewoon een echte foto is :P.. Wat een detail.


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Boppard

Bericht door Ron »

Die ketelwagens zijn zeker heel mooi verouders nu.

enneh, denk eraan met dit weer lang op zolder, veel drinken.

Proost,
Ron

Ps. Ik zou heel graag de maten van je tunnelingang ( HxB) willen weten. Als dat mogelijk is tenminste.


Ik rommel maar wat aan!
Plaats reactie